DH:n sivumäärä

Amerikkalaisessa Deathly Hallowsissa 784 sivua

Amerikkalainen kustantaja Scholastic paljasti tänään amerikkalaisen Deathly Hallowssin sivumäärän, joka tulee olemaan 784 sivua, eli se tulee olemaan toiseksi pisin Potter-kirja. Suomessa ilmestyvän brittiversion sivumäärää ei ole vielä paljastettu, mutta sen arvellaan olevan 680-700 sivun luokkaa. Brittikustantamo Bloomsbury ilmoittanee oikean sivumäärän lähipäivinä. Suomennoksen sivumäärän arvellaan olevan 800-900 sivua. Harry Potter and the Deathly Hallows ilmestyy englanniksi 21.7.2007.

Mitä mieltä sivumäärästä?

Minusta se kuulostaa sopivalta, koska tämä tarkoittaa sitä, että kirja tulee olemaan paksu. Tietenkin se voisi olla enemmänkin, mutta on tämäkin ihan hyvä. PP:ssä petyin sivumäärään, koska pidän kirjasta kovasti.

16

1020

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan hyvältä kuulostaa. Tosin sivuja ei ikinä voi olla liikaa, kun viimesestä HP:sta puhutaan.

• miksi amerikkalaisessa

versios on enemmän sivuja ku brittiversiossa? Ku eik molemmat oo englanniksi?

• painotavasta. Amerikkalaisissa versioissa käytetään eri fonttia ku brittiversioissa.

• tiedosta
        tanzu84 kirjoitti:

painotavasta. Amerikkalaisissa versioissa käytetään eri fonttia ku brittiversioissa.

Toi sivumäärä kuulostaa aika hyvältä.

• ??!!

5. Potteriin asti kaikki kirjat ovat paksuntuneet, mielestäni niin pitäisi jatkua nytkin. Typerää kun se on noin lyhyt.. tai siis paljon lyhyempi ainakin kun Feeniksien kilta. Eikös siinä ollutkin jotain yli 1000 sivua..?

• sanonut FK:n jäävän pisimmäksi kirjaksi. Ja onhan DH pidempi kuin PP ja LP. FK:n suomenkieliseksi versiossa on 1050 sivua.

• Salaisuuksien

kammio oli suomennettuna lyhyempi, kuin viisasten kivi.

• ulkona asiasta oleva. :)
        Salaisuuksien kirjoitti:

Tuleeko siis sen viimeisen Potter-kirjan nimi olemaan Deathly Hallows...? Jos tulee, niin nimi ainakin kuulostaa todella mielenkiintoiselta. :) Niinkuin huomaatte, olen vähän ulkona koko asiasta. :)

• ulkona asiasta oleva. :) kirjoitti:

Tuleeko siis sen viimeisen Potter-kirjan nimi olemaan Deathly Hallows...? Jos tulee, niin nimi ainakin kuulostaa todella mielenkiintoiselta. :) Niinkuin huomaatte, olen vähän ulkona koko asiasta. :)

tulee olemaan. Kirjan suomenkielistä nimeä ei ole vielä ilmoitettu. Kirja ilmestyy englanniksi 21.7.2007. Suomeksi sen arvellaan ilmestyvän 6-8kk alkuteoksen ilmestymisen jälkeen.

• Salaisuuksien kirjoitti:

on kylläkin yhden luvun pidempi kuin VK.
        SK:ssa on 18 lukua ja VK:ssa 17.

Aiempien kirjojen sivumäärät (suluissa brittiversioiden ja hakasuluissa amerikkalaisten versioiden sivumäärät) ja lukujen määrät
        VK 335 s. (223 s.) [309 s.], lukuja 17
        SK 365 s. (251 s.) [352 s.], lukuja 18
        AV 456 s. (317 s.) [448 s.], lukuja 22
        LP 768 s. (636 s.) [734 s.], lukuja 37
        FK 1050 s. (766 s.) [870 s.], lukuja 38
        PP 698 s. (607 s.) [652 s.], lukuja 30

• The finale
        tanzu84 kirjoitti:

Aiempien kirjojen sivumäärät (suluissa brittiversioiden ja hakasuluissa amerikkalaisten versioiden sivumäärät) ja lukujen määrät

No ei ainakaan paisu sitten yli-isoksi tapahtuma sarjaksi tämä viimeinen. No eipä siinä olisi muutenkaan mitään järkeä pistää paljon ylimääräistä. Kunhan loppu on loistava.

• DinoVelvet
        tanzu84 kirjoitti:

On tämäkin kun täytyy Potter-tiedonjanossaan jo tyytyä sivunumeroihin.. Mutta, hassua että noin "lyhyt" jos siinä kerrotaan tosiaan myös kaikkien keskeisien henkilöiden tulevaisuudet jne. Mitä pidempi, sen parempi tietysti olisi.

Mistähän olen jäänyt paitsi, kun minun Yhdysvaltalaispainoksessani Azkabanin vangista on vain 435 sivua. Välimerkkeihin sekaantujana tietysti tarkistin:)

• riippuvat
        DinoVelvet kirjoitti:

On tämäkin kun täytyy Potter-tiedonjanossaan jo tyytyä sivunumeroihin.. Mutta, hassua että noin "lyhyt" jos siinä kerrotaan tosiaan myös kaikkien keskeisien henkilöiden tulevaisuudet jne. Mitä pidempi, sen parempi tietysti olisi.

Mistähän olen jäänyt paitsi, kun minun Yhdysvaltalaispainoksessani Azkabanin vangista on vain 435 sivua. Välimerkkeihin sekaantujana tietysti tarkistin:)

siitä, onko kysessä pehmeä- vai kovakantinen kirja. Ja noit tanzun luettemat on käsittääkseni kovakantistenpainosten sivumääriä.

• DinoVelvet
        riippuvat kirjoitti:

siitä, onko kysessä pehmeä- vai kovakantinen kirja. Ja noit tanzun luettemat on käsittääkseni kovakantistenpainosten sivumääriä.

eli ei tarvitse huolestua:) FK.ssa näyttäisi kuitenkin olevan sama määrä pehmeäkantisessa..

Nyt kun on päästy tyhmien kyselemisen makuun, niin mitä tarkoittaa, kun jonkin kirjakaupan sivulla oli esim. Deathly Hallows (Adult version) ja pelkkä Deathly Hallows? Onko toinen joku ihme kesympi lasten versio vai onko tässäkin kyse kenties kovakantisesta tms? Hinta oli sama..

• DinoVelvet kirjoitti:

eli ei tarvitse huolestua:) FK.ssa näyttäisi kuitenkin olevan sama määrä pehmeäkantisessa..

Nyt kun on päästy tyhmien kyselemisen makuun, niin mitä tarkoittaa, kun jonkin kirjakaupan sivulla oli esim. Deathly Hallows (Adult version) ja pelkkä Deathly Hallows? Onko toinen joku ihme kesympi lasten versio vai onko tässäkin kyse kenties kovakantisesta tms? Hinta oli sama..

Adult- ja Children-versioilla ei ole mitään muuta eroa kuin kansikuva. Adult-versioiden kansikuvat ovat sellaisia, että aikuinen kehtaa lukea niitä julkisillakin paikoilla. Children-versioiden kansikuvat taas ovat piirroskansia.
        Esimerkkinä HBP:n kansikuvat: http://www.bloomsbury.com/harrypotter/content.asp?sec=2&sec2=1&sec3=6

• DinoVelvet
        tanzu84 kirjoitti:

Adult- ja Children-versioilla ei ole mitään muuta eroa kuin kansikuva. Adult-versioiden kansikuvat ovat sellaisia, että aikuinen kehtaa lukea niitä julkisillakin paikoilla. Children-versioiden kansikuvat taas ovat piirroskansia.
        Esimerkkinä HBP:n kansikuvat: http://www.bloomsbury.com/harrypotter/content.asp?sec=2&sec2=1&sec3=6

taas viisaampi, kiitoksia:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      67
      778
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      742
    3. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      706
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      130
      657
    5. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      599
    6. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      67
      589
    7. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      483
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      475
    9. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      469
    10. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      468
    11. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      432
    12. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      68
      420
    13. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      30
      408
    14. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      405
    15. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      65
      388
    16. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      58
      387
    17. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      35
      383
    18. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    19. Miks tämä jatkuu näin pitkään?

Ootko rakastunut?
      Ikävä
      23
      367
    20. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      27
      364
    Aihe