DH:n sivumäärä

Amerikkalaisessa Deathly Hallowsissa 784 sivua

Amerikkalainen kustantaja Scholastic paljasti tänään amerikkalaisen Deathly Hallowssin sivumäärän, joka tulee olemaan 784 sivua, eli se tulee olemaan toiseksi pisin Potter-kirja. Suomessa ilmestyvän brittiversion sivumäärää ei ole vielä paljastettu, mutta sen arvellaan olevan 680-700 sivun luokkaa. Brittikustantamo Bloomsbury ilmoittanee oikean sivumäärän lähipäivinä. Suomennoksen sivumäärän arvellaan olevan 800-900 sivua. Harry Potter and the Deathly Hallows ilmestyy englanniksi 21.7.2007.

Mitä mieltä sivumäärästä?

Minusta se kuulostaa sopivalta, koska tämä tarkoittaa sitä, että kirja tulee olemaan paksu. Tietenkin se voisi olla enemmänkin, mutta on tämäkin ihan hyvä. PP:ssä petyin sivumäärään, koska pidän kirjasta kovasti.

16

1017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan hyvältä kuulostaa. Tosin sivuja ei ikinä voi olla liikaa, kun viimesestä HP:sta puhutaan.

    • miksi amerikkalaisessa

      versios on enemmän sivuja ku brittiversiossa? Ku eik molemmat oo englanniksi?

      • painotavasta. Amerikkalaisissa versioissa käytetään eri fonttia ku brittiversioissa.


      • tiedosta
        tanzu84 kirjoitti:

        painotavasta. Amerikkalaisissa versioissa käytetään eri fonttia ku brittiversioissa.

        Toi sivumäärä kuulostaa aika hyvältä.


    • ??!!

      5. Potteriin asti kaikki kirjat ovat paksuntuneet, mielestäni niin pitäisi jatkua nytkin. Typerää kun se on noin lyhyt.. tai siis paljon lyhyempi ainakin kun Feeniksien kilta. Eikös siinä ollutkin jotain yli 1000 sivua..?

      • sanonut FK:n jäävän pisimmäksi kirjaksi. Ja onhan DH pidempi kuin PP ja LP. FK:n suomenkieliseksi versiossa on 1050 sivua.


      • Salaisuuksien

        kammio oli suomennettuna lyhyempi, kuin viisasten kivi.


      • ulkona asiasta oleva. :)
        Salaisuuksien kirjoitti:

        kammio oli suomennettuna lyhyempi, kuin viisasten kivi.

        Tuleeko siis sen viimeisen Potter-kirjan nimi olemaan Deathly Hallows...? Jos tulee, niin nimi ainakin kuulostaa todella mielenkiintoiselta. :) Niinkuin huomaatte, olen vähän ulkona koko asiasta. :)


      • ulkona asiasta oleva. :) kirjoitti:

        Tuleeko siis sen viimeisen Potter-kirjan nimi olemaan Deathly Hallows...? Jos tulee, niin nimi ainakin kuulostaa todella mielenkiintoiselta. :) Niinkuin huomaatte, olen vähän ulkona koko asiasta. :)

        tulee olemaan. Kirjan suomenkielistä nimeä ei ole vielä ilmoitettu. Kirja ilmestyy englanniksi 21.7.2007. Suomeksi sen arvellaan ilmestyvän 6-8kk alkuteoksen ilmestymisen jälkeen.


      • Salaisuuksien kirjoitti:

        kammio oli suomennettuna lyhyempi, kuin viisasten kivi.

        on kylläkin yhden luvun pidempi kuin VK.
        SK:ssa on 18 lukua ja VK:ssa 17.

        Aiempien kirjojen sivumäärät (suluissa brittiversioiden ja hakasuluissa amerikkalaisten versioiden sivumäärät) ja lukujen määrät
        VK 335 s. (223 s.) [309 s.], lukuja 17
        SK 365 s. (251 s.) [352 s.], lukuja 18
        AV 456 s. (317 s.) [448 s.], lukuja 22
        LP 768 s. (636 s.) [734 s.], lukuja 37
        FK 1050 s. (766 s.) [870 s.], lukuja 38
        PP 698 s. (607 s.) [652 s.], lukuja 30


      • The finale
        tanzu84 kirjoitti:

        on kylläkin yhden luvun pidempi kuin VK.
        SK:ssa on 18 lukua ja VK:ssa 17.

        Aiempien kirjojen sivumäärät (suluissa brittiversioiden ja hakasuluissa amerikkalaisten versioiden sivumäärät) ja lukujen määrät
        VK 335 s. (223 s.) [309 s.], lukuja 17
        SK 365 s. (251 s.) [352 s.], lukuja 18
        AV 456 s. (317 s.) [448 s.], lukuja 22
        LP 768 s. (636 s.) [734 s.], lukuja 37
        FK 1050 s. (766 s.) [870 s.], lukuja 38
        PP 698 s. (607 s.) [652 s.], lukuja 30

        No ei ainakaan paisu sitten yli-isoksi tapahtuma sarjaksi tämä viimeinen. No eipä siinä olisi muutenkaan mitään järkeä pistää paljon ylimääräistä. Kunhan loppu on loistava.


      • DinoVelvet
        tanzu84 kirjoitti:

        on kylläkin yhden luvun pidempi kuin VK.
        SK:ssa on 18 lukua ja VK:ssa 17.

        Aiempien kirjojen sivumäärät (suluissa brittiversioiden ja hakasuluissa amerikkalaisten versioiden sivumäärät) ja lukujen määrät
        VK 335 s. (223 s.) [309 s.], lukuja 17
        SK 365 s. (251 s.) [352 s.], lukuja 18
        AV 456 s. (317 s.) [448 s.], lukuja 22
        LP 768 s. (636 s.) [734 s.], lukuja 37
        FK 1050 s. (766 s.) [870 s.], lukuja 38
        PP 698 s. (607 s.) [652 s.], lukuja 30

        On tämäkin kun täytyy Potter-tiedonjanossaan jo tyytyä sivunumeroihin.. Mutta, hassua että noin "lyhyt" jos siinä kerrotaan tosiaan myös kaikkien keskeisien henkilöiden tulevaisuudet jne. Mitä pidempi, sen parempi tietysti olisi.

        Mistähän olen jäänyt paitsi, kun minun Yhdysvaltalaispainoksessani Azkabanin vangista on vain 435 sivua. Välimerkkeihin sekaantujana tietysti tarkistin:)


      • riippuvat
        DinoVelvet kirjoitti:

        On tämäkin kun täytyy Potter-tiedonjanossaan jo tyytyä sivunumeroihin.. Mutta, hassua että noin "lyhyt" jos siinä kerrotaan tosiaan myös kaikkien keskeisien henkilöiden tulevaisuudet jne. Mitä pidempi, sen parempi tietysti olisi.

        Mistähän olen jäänyt paitsi, kun minun Yhdysvaltalaispainoksessani Azkabanin vangista on vain 435 sivua. Välimerkkeihin sekaantujana tietysti tarkistin:)

        siitä, onko kysessä pehmeä- vai kovakantinen kirja. Ja noit tanzun luettemat on käsittääkseni kovakantistenpainosten sivumääriä.


      • DinoVelvet
        riippuvat kirjoitti:

        siitä, onko kysessä pehmeä- vai kovakantinen kirja. Ja noit tanzun luettemat on käsittääkseni kovakantistenpainosten sivumääriä.

        eli ei tarvitse huolestua:) FK.ssa näyttäisi kuitenkin olevan sama määrä pehmeäkantisessa..

        Nyt kun on päästy tyhmien kyselemisen makuun, niin mitä tarkoittaa, kun jonkin kirjakaupan sivulla oli esim. Deathly Hallows (Adult version) ja pelkkä Deathly Hallows? Onko toinen joku ihme kesympi lasten versio vai onko tässäkin kyse kenties kovakantisesta tms? Hinta oli sama..


      • DinoVelvet kirjoitti:

        eli ei tarvitse huolestua:) FK.ssa näyttäisi kuitenkin olevan sama määrä pehmeäkantisessa..

        Nyt kun on päästy tyhmien kyselemisen makuun, niin mitä tarkoittaa, kun jonkin kirjakaupan sivulla oli esim. Deathly Hallows (Adult version) ja pelkkä Deathly Hallows? Onko toinen joku ihme kesympi lasten versio vai onko tässäkin kyse kenties kovakantisesta tms? Hinta oli sama..

        Adult- ja Children-versioilla ei ole mitään muuta eroa kuin kansikuva. Adult-versioiden kansikuvat ovat sellaisia, että aikuinen kehtaa lukea niitä julkisillakin paikoilla. Children-versioiden kansikuvat taas ovat piirroskansia.
        Esimerkkinä HBP:n kansikuvat: http://www.bloomsbury.com/harrypotter/content.asp?sec=2&sec2=1&sec3=6


      • DinoVelvet
        tanzu84 kirjoitti:

        Adult- ja Children-versioilla ei ole mitään muuta eroa kuin kansikuva. Adult-versioiden kansikuvat ovat sellaisia, että aikuinen kehtaa lukea niitä julkisillakin paikoilla. Children-versioiden kansikuvat taas ovat piirroskansia.
        Esimerkkinä HBP:n kansikuvat: http://www.bloomsbury.com/harrypotter/content.asp?sec=2&sec2=1&sec3=6

        taas viisaampi, kiitoksia:)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe