Kannentiiviste paskana?

Bemuilija

Mistä tietää että kannetiiviste on mennyt? näkyykö jotenkin ajossa? Tietäjät, valaiskaa tietämätöntä!

43

18997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 520iA

      Väheneekö nesteet? Onko jäähdytesnesteen seassa mitään öljyyn viittaavaa? Onko öljykorkissa sellaista kermanväristä mössöä? Pullistuuko vesiletkut kun auto on käynnissä? Onko lämmöt normaalit?

      Autotohtorilla voi teettää sylinterinkannen vuototestin. Ei maksa paljoa.

      • juuri näin on

        päässyt käymään... =( Onko mitään tietoa kuinka paljon kyseinen tiiviste ja sen vaihto suurinpiirtein maksaa?


      • 520iA
        juuri näin on kirjoitti:

        päässyt käymään... =( Onko mitään tietoa kuinka paljon kyseinen tiiviste ja sen vaihto suurinpiirtein maksaa?

        Omaan autooni, eli E34 520iA vuodelta 89: Kustannukset olivat koko yläpään tiivistesarja 89€ (Victor Reinz)ja uudet kannenpultit 40€ (BMW Original). Pelkkä kannentiiviste maksaa noin 40€, mutta kannattaa samalla laittaa koko yläpään muut tiivisteet. Työn hinnasta en osaa sanoa, koska itse opiskelen autonasentajaksi ja itse laitoin& koneistin kannen koululla. Semmonen 10 tunnin homma ammattilaiselta koneistukset ja kannen testaus halkeamien varalta on noin 150-200€ koneistamolla.


      • vähän tietoa
        juuri näin on kirjoitti:

        päässyt käymään... =( Onko mitään tietoa kuinka paljon kyseinen tiiviste ja sen vaihto suurinpiirtein maksaa?

        Miten tällaisiin voi vastata, kun ei ole haisuakaan mallista ja vuosikerrasta.

        E39:n kannenetiivisteen vaihdon arveli merkkiliike olevan vajaa tuhat euroa. Ja vähän riippuu onko tuhoja: kansi vääntynyt, pinnapultit irronneet...


      • halpaa on
        vähän tietoa kirjoitti:

        Miten tällaisiin voi vastata, kun ei ole haisuakaan mallista ja vuosikerrasta.

        E39:n kannenetiivisteen vaihdon arveli merkkiliike olevan vajaa tuhat euroa. Ja vähän riippuu onko tuhoja: kansi vääntynyt, pinnapultit irronneet...

        Ompa halpaa lystiä. Opeliin piti vaihtaa kannentiiviste, maksoi itse tehtynä 12.90e. (tiiviste motonetiltä, orggispultit on sen verran laadukkaat ettei niitä tarvinnut vaihtaa, ja on kestänyt)
        Pajalla olisi mennyt 2 tuntia. Ei mitenkäänpäin saa menemään yli sataa euroa.

        Varmaan ihan kiva auto ajaa bemari, mutta noinkohan tuo nyt 10-100 kertaa hausempaa on, niinkuin hinnasta voisi päätellä. :/


      • 328i Touring
        halpaa on kirjoitti:

        Ompa halpaa lystiä. Opeliin piti vaihtaa kannentiiviste, maksoi itse tehtynä 12.90e. (tiiviste motonetiltä, orggispultit on sen verran laadukkaat ettei niitä tarvinnut vaihtaa, ja on kestänyt)
        Pajalla olisi mennyt 2 tuntia. Ei mitenkäänpäin saa menemään yli sataa euroa.

        Varmaan ihan kiva auto ajaa bemari, mutta noinkohan tuo nyt 10-100 kertaa hausempaa on, niinkuin hinnasta voisi päätellä. :/

        Otapa selvää mikä työ on bemarin kannenirroituksessa!

        Selväähän on, ettei sitä edes kannata tehdä vain niin, että vaihtaa vain tiivisteen ja lätkii kamat kasaan.

        On vaan helevetin paljon monimutkaisempi kokonaisuus imu-ja pakosarjoineen, VANOS-mekanismeineen ja nokka-akseleineen.



        http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DD21&mospid=47537&hg=11&fg=15

        tuolta voi suurennella kuvia ja voi selata myöskin imusarjan hässäkät.


      • tuo on
        328i Touring kirjoitti:

        Otapa selvää mikä työ on bemarin kannenirroituksessa!

        Selväähän on, ettei sitä edes kannata tehdä vain niin, että vaihtaa vain tiivisteen ja lätkii kamat kasaan.

        On vaan helevetin paljon monimutkaisempi kokonaisuus imu-ja pakosarjoineen, VANOS-mekanismeineen ja nokka-akseleineen.



        http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DD21&mospid=47537&hg=11&fg=15

        tuolta voi suurennella kuvia ja voi selata myöskin imusarjan hässäkät.

        Että monimutkaiseksi ja kalliiksi on rakennettu. Ilman vanosta olisi varmaan yhtä vahva kuin muutkin autot. Vääntöä menetettäisiin 10Nm. Olisi ehkä ollut fiksumpaa pitää kone yksinkertaisempana, ja porata sen desin isommaksi se mylly. Olisi saanut samat väännöt, eikä olisi jatkuvasti kannet rempallaan ja maksaisi omaisuuksia sen korjaaminen.


    • näkee

      rekisteriotteesta, jos siellä lukee BMW, niin silloin kannentiiviste tai kansi menee, jos ei ole jo mennyt. Nykyään ihan puhtaasti Bemarin ongelma, muissa bensa-autoissa ei tuollaisiin -70 lukuisiin ongelmiin törmää.

    • 328i Touring

      Onko kyseessä suora kuutonen, mikä malli ?

      Onhan jäähdytysjärjestelmä varmasti ilmattu kunnolla?

      Oletko tarkastanut kaikki mahdolliset letkuliitokset (kumi kutistuu ja klemmarit löystyvät)

      Oletko tarkastanut, ettei paisuntasäiliön ja jäähdyttimen liitos vuoda?
      Näin voi käydä pakkasilla.

      Nämä kaikki pitää selvittää ennenkuin rupeaa kansihommiin.
      Painetesti ja selvitys siitä onko jäähdytysnesteessä pakokaasuja tai öljyä pitää myös tehdä, jos alussamainitut asiat on tarkastettu.

      Öljyntäyttökorkissa voi olla majoneesin näköistä tavaraa, jos autolla ajetaan runsaasti pätkäajoa eikä moottori lämpiä kunnolla.
      Se ei siis kerro vielä kansiongelmasta mitään.


      Tosiasia on, ettei bemarin koneissa ole enää aikoihin ollut paljon kansiongelmia.
      Vanha maine painaa päälle ja niistäkin suurin osa käyttövirheitä ja huollon puutetta.

      • on.

        Että huollon puutetta on se, ettei kantta ole vaihdettu. Käyttö virhe on se, että yrittää ajaa tuollaisella lelulla, jonka ongelmat on suoraan -70 luvulta. Kansiongelmista saaq tietoa aika huonosti, koska niitä ei nykyään ole enään muissa kuin Bemareissa.


      • 328i Touring
        on. kirjoitti:

        Että huollon puutetta on se, ettei kantta ole vaihdettu. Käyttö virhe on se, että yrittää ajaa tuollaisella lelulla, jonka ongelmat on suoraan -70 luvulta. Kansiongelmista saaq tietoa aika huonosti, koska niitä ei nykyään ole enään muissa kuin Bemareissa.

        Älä viitsi jauhaa paskaa.
        Kansihommia tulee eri merkeissä vastaan eikä bemari edusta siellä enää mitään huippua.

        Pitää myös muistaa vertailutilanne.
        Matalaviritteinen neloskone vastaan pitkäkantinen litratehokas kuutonen jonka omistaja luukuttaa autoaan heti kylmästartin jälkeen täysillä.
        Kyllä siinä pitkä kansi voi vääntyäkin...

        Bemarissa on mm. tärkeää, että esim. omatoimisten nesteenvaihtojen jälkeen ilmaukset sujuvat oikein.
        Se on vaikea ilmattava.


        Sinä puhut asioista joista et tiedä mitään etkä omaa edes ilmiselvästi korjaamokokemusta eri merkeistä.

        Bemaria haukkuvat leluksi ne joilla ei ole varaa ostaa sitä laatuautoa.


        Ei kukaan hauku Ferrariakaan leluksi vaikka se vaatii moottorinsa osalta vielä paljon enemmän huolenpitoa ja järjestystä toimiakseen oikein !


      • baijerista kajahtaa
        on. kirjoitti:

        Että huollon puutetta on se, ettei kantta ole vaihdettu. Käyttö virhe on se, että yrittää ajaa tuollaisella lelulla, jonka ongelmat on suoraan -70 luvulta. Kansiongelmista saaq tietoa aika huonosti, koska niitä ei nykyään ole enään muissa kuin Bemareissa.

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=78640&highlight=ilmastointi toimi e36


        turhia kansihommia tehdään kun ei osata asioita.

        bemua sitten haukkuvat kaikenmaailman törvelöt...


      • tiedät?
        328i Touring kirjoitti:

        Älä viitsi jauhaa paskaa.
        Kansihommia tulee eri merkeissä vastaan eikä bemari edusta siellä enää mitään huippua.

        Pitää myös muistaa vertailutilanne.
        Matalaviritteinen neloskone vastaan pitkäkantinen litratehokas kuutonen jonka omistaja luukuttaa autoaan heti kylmästartin jälkeen täysillä.
        Kyllä siinä pitkä kansi voi vääntyäkin...

        Bemarissa on mm. tärkeää, että esim. omatoimisten nesteenvaihtojen jälkeen ilmaukset sujuvat oikein.
        Se on vaikea ilmattava.


        Sinä puhut asioista joista et tiedä mitään etkä omaa edes ilmiselvästi korjaamokokemusta eri merkeistä.

        Bemaria haukkuvat leluksi ne joilla ei ole varaa ostaa sitä laatuautoa.


        Ei kukaan hauku Ferrariakaan leluksi vaikka se vaatii moottorinsa osalta vielä paljon enemmän huolenpitoa ja järjestystä toimiakseen oikein !

        Jos 520 Bemari on mielestäs tehokas, niin mikä on laiska? Bemarissa on ihan varmasti eniten kansiongelmia. Sen näkee nettiautostakin, kolmestakymmenestä konevikaisena kaupattavasta autosta 27 on Bemareita. Laatuauto Buahahaahaa.


      • 328i Touring
        tiedät? kirjoitti:

        Jos 520 Bemari on mielestäs tehokas, niin mikä on laiska? Bemarissa on ihan varmasti eniten kansiongelmia. Sen näkee nettiautostakin, kolmestakymmenestä konevikaisena kaupattavasta autosta 27 on Bemareita. Laatuauto Buahahaahaa.

        olenko väittänyt, että 520 on tehokas (mikähän koneversio, vuosimalli) ?
        No, vähintään 150 heppaa irtoaa.

        esim. M52 kone joka on 2,5-litrainen tuottaa 192 heppaa. Ei huono.
        M-versioissa on litratehot 100:n tienoilla ja jopa ylikin.


        Bemarit saavat keskimäärin paljon enemmän kenkää ja niistä on suuri osa saksantuontiautoja joilla on ajettu autobaanalla yli 200km/h määriä joita joku corolla-kuski voi vain unissaan haaveilla.

        Kuten sanoin, kukaan ei väitä Ferrariakaan huonoksi vaikka hyvän kohtelun se vaatii toimiakseen.

        Lippispäiset bemarinrevittäjäamispeelot ovat pilanneet monta konetta.
        Tosin heidän käsissään tuhoutuu kaikki muukin.

        Nettiauto ei ole mikään tilastollinen totuus tässä kansiasiassa.
        EI TODELLAKAAN !


      • koneremppaaja
        tiedät? kirjoitti:

        Jos 520 Bemari on mielestäs tehokas, niin mikä on laiska? Bemarissa on ihan varmasti eniten kansiongelmia. Sen näkee nettiautostakin, kolmestakymmenestä konevikaisena kaupattavasta autosta 27 on Bemareita. Laatuauto Buahahaahaa.

        Näytäpä se linkki joka todistaa tuon konevikaväitteesi.


      • Nettiautoon
        koneremppaaja kirjoitti:

        Näytäpä se linkki joka todistaa tuon konevikaväitteesi.

        Hauksi esimerkiksi BMW 316, 318 -91 -> tai 518, 520 tai 525 -88->. Seuraile jonkin aikaa, ei siellä niitä koko aikaa kymmeniä ole, mutta tulet huomaamaan että, konevikaisen Bemarin löytää aika helposti. Hae sen jälkeen muun merkkisiä, saman ikäisiä autoja ja vertaa konevikaisten määrää. Vertaa myös autojen hintoja uutena ja kilometrimääriä.


      • Hauksi
        Nettiautoon kirjoitti:

        Hauksi esimerkiksi BMW 316, 318 -91 -> tai 518, 520 tai 525 -88->. Seuraile jonkin aikaa, ei siellä niitä koko aikaa kymmeniä ole, mutta tulet huomaamaan että, konevikaisen Bemarin löytää aika helposti. Hae sen jälkeen muun merkkisiä, saman ikäisiä autoja ja vertaa konevikaisten määrää. Vertaa myös autojen hintoja uutena ja kilometrimääriä.

        316 sekä 318 91 ja uudemmat. Yhtäkään kansivikaista tai muutenkaan konevikaista ei löytynyt. Ei edes mainintaa mistään remontista ja mittarilukemat pyörivät vähimmillään 200tkm, suurin osa yli 300tkm ajettuja ja parilla yli 400tkm ajettu


      • joku raja
        Nettiautoon kirjoitti:

        Hauksi esimerkiksi BMW 316, 318 -91 -> tai 518, 520 tai 525 -88->. Seuraile jonkin aikaa, ei siellä niitä koko aikaa kymmeniä ole, mutta tulet huomaamaan että, konevikaisen Bemarin löytää aika helposti. Hae sen jälkeen muun merkkisiä, saman ikäisiä autoja ja vertaa konevikaisten määrää. Vertaa myös autojen hintoja uutena ja kilometrimääriä.

        Tuo on onnetonta todistelua.

        Jos konevikaisia bemuja on myynnissäkin, johtuu se pitkälti siitä, että remppaa on vaikea tehdä itse ja homma maksaa hunajaa.

        On se hiukan eri juttu kuin nelipyttyisen Ladan koneremppa.


      • linkki.

      • kullakin
        on. kirjoitti:

        Että huollon puutetta on se, ettei kantta ole vaihdettu. Käyttö virhe on se, että yrittää ajaa tuollaisella lelulla, jonka ongelmat on suoraan -70 luvulta. Kansiongelmista saaq tietoa aika huonosti, koska niitä ei nykyään ole enään muissa kuin Bemareissa.

        No mitäs nämä opelin jakohihnaviat/venttiilien vääntymiset? Hups.

        Toyotan ohjausakselin, tappovanteet, airbag-boksit (johtanut yhden hengen kuolemaan euroopassa, vanne pettänyt) Hups.

        Ruostuvin auto 2006?

        TADAA, FORD MONDEO!

        Pojilla taitaa olla toyotan/opelin merkki tatuoituna takapuoleen.

        Mut ei se mitään, naureskelen täällä noille mututiedoillenne. Hyvät naurut kyllä saa.

        "ei oo kansivikoja missään muissa kun bemareissa"

        HAHHAHA :D Eniten on tullut asentelijana laitettua opeliin/fordin/saabin/fiatiin niitä, pari bemaria toki.

        T: Mulkku Bemarikuski & 730d


    • jaska jokunen

      Näin Bemareihin perehtyneenä auttaisi todella paljon mikä malli kyseessä, niin heti löytyy neuvo.

      Kaikesta päätellen kirjoituksesi on provo, koska et ole kertonut autosi mallia ja vuosimallia sekä oireita, miksi pitäisi epäillä kannentiivistevikaa.

      Heti kun kerrot autosi mallin ja vuosimallin sekä oireet, niin osaan sanoa 95% varmuudella mikä vikana.

      • huolestunut!!

        olis tollanen E34 520A vm-88,oireita:hukkaa nestettä (aika paljon) mutta ei tiputa maahan,joskus savuttaa aika paljon mutta ei haise pakokaasulle (voiko olla vesihöyryä),paisariin kun lisää nestettä/ilmaa niin tuntuu olevan "ilmalukkoja".Jos näillä epäselvillä selostuksille joku viisampi osaisi sanoa mikä vikana ja mitä kannattais tehdä asialle niin olisin kiitollinen.


    • verenpaine

      bmw 520i 1996 6koneella hävittää nestettä 150km n.1.2litraa eikä vuotoa näy missään
      visko,vesipumppu vaihdettu ja alkaa puhaltaa kylmää pätkäajojen jälkeen n 100km
      vaikka paisarissa nestettä viel puolet.MITÄ VARAOSIA VIEL KANNATTAIS VAIHTAA,,
      ENNENKUN USKALTAA AJATELLAKKAAN KANNEN KORJAUS LASKUA.OIS KIVA SAADA
      LISTAA OSISTA.

      • services

        Kyllä se viittaa kannentiivisteeseen, tuollainen oireilu! Eli kansi auki ja uutta osaa!


      • Biumuri

        Oletko vaihtanut paisarinkorkin?


      • verenpaine

        ihme kun auto käy normaalisti ja vie nestettä ihan sairaasti????


      • verenpaine
        Biumuri kirjoitti:

        Oletko vaihtanut paisarinkorkin?

        ok.seuraava ostos.oliko muita ideoita


    • verpaine

      Vian tietää siitä, jos keulalla lukee BMW, niin se on takuu varmasti entinen.

    • riisit.ruokakaupasta

      sen tietää siitä kun riisipussi syö jäähärinesteet... :DD iha normia tuo japskeissa 100tkm jälkeen...

      • Sen_tietää

        Siitä,kun keulalla on kolme kirjainta, BMW. Ihan normaalia saksalaisessa "laatumerkissä" :D


    • kemppiliima

      eräs guru tympästyi bmw kansivuotoihin ja hitsasi kannen kiinni lohkoon, eli ympäri kannen hitsas koko sauman ja rupes pitämään!

      • verenpaine

        naurua:) eli hitsaus puuhiin,vika bmw


    • hooheehehehe

      Kannattaa katsoa nokatkin samalla, kun kerran on bmw ja nokat tehty tinasta niissä aina.

    • kallis.romu.pitää

      ei kannata alkaa tekee japskiin kansiremppaa. ei maksa ikinä itseään takasin ja seuraavaks meneeki jo jarrut ja laakerit...pistä paska kiertoon vaa :D

      • Totta_puhut

        Ei kannata tehä baijerilaiseen vanosanus-viritelmään remonttia,kiertoon vaan kalliisti korjattava jatke... ;))


      • toilotti.wc
        Totta_puhut kirjoitti:

        Ei kannata tehä baijerilaiseen vanosanus-viritelmään remonttia,kiertoon vaan kalliisti korjattava jatke... ;))

        eip tunnu laatuautojen hinnassa kansiremppa...halpikset suosiolla paaliin koska niitä ei kuitenkaa kukaa haluu...varsinkaan vikaisina...


      • Totta_puhut
        toilotti.wc kirjoitti:

        eip tunnu laatuautojen hinnassa kansiremppa...halpikset suosiolla paaliin koska niitä ei kuitenkaa kukaa haluu...varsinkaan vikaisina...

        Bemarin omistajalla edessä aina max. 10 tuhannen km välein ;)


      • opaskoira

        Tuusulan bemu huoltoon, hinurilla ettei mää enempi särki!


    • vino.japski

      se on se toyotan kiero nelone joka on aina solmussa. ei pidä japskeihi koskee edes pitkällä tikulla. ovia voi vähä parkkipaikal kolhasta nii oppivat jättämään romunsa tien poskeen ja kauas muista :DDD

      • Vinovanos

        Amisjonnen baijerilaisesta kansipahvi mennyt eikä opintotuella varaa ostaa uutta,siksi katkerana hän avautuu täällä...XD
        No, jospa poikaystäväsi lohduttaa omassa 316:ssaan... :))))


      • verenpaine

        ok.bmw paska,mut ooppelin jätin kytemään ja tilasin taksin,takastullessa ilmiliekeissä naurettiin taksisuharin kans,onko toi sun auto,eiku ooppeli ja avasin ikkunatennen lähtöä et ottaa happea ja toimi,peltilehmät:)


      • verenpaine
        Vinovanos kirjoitti:

        Amisjonnen baijerilaisesta kansipahvi mennyt eikä opintotuella varaa ostaa uutta,siksi katkerana hän avautuu täällä...XD
        No, jospa poikaystäväsi lohduttaa omassa 316:ssaan... :))))

        SORI KÖYHÄ:) VEIN BMW HUOLTOON,SE AMPUU KEL RUUTII,KUHAN KYSYIN JELPPIVÄ HEH,HEH


      • Vinovanos
        verenpaine kirjoitti:

        SORI KÖYHÄ:) VEIN BMW HUOLTOON,SE AMPUU KEL RUUTII,KUHAN KYSYIN JELPPIVÄ HEH,HEH

        Ymmärrän, BMW:llä huolto samaa premium tasoa kuin itse autokin:

        https://youtu.be/XwZOTf8vYhE


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      94
      3186
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

      Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      74
      2470
    3. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

      Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      62
      1444
    4. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

      Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      90
      1412
    5. Valkoinen Golf

      Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.
      Kuhmo
      14
      961
    6. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

      Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      915
    7. Kaikki ovat syntisiä!!!

      Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      313
      884
    8. Moottorisahalla kauppaan

      Missäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s
      Kajaani
      10
      827
    9. Jos olisit kaivattusi

      Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      50
      804
    10. Rillimiljonäärin eroriidassa suuri käänne.

      Vaimo haluaa kokonaan yksinhuoltajuuden ja pitää entisen elintasonsa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      778
    Aihe