Oon tänä keväänä musiikkialalta valmistuva poika, toisen asteen opiskelija. Oon viime aikoina ajatellut alanvaihtoa, ja eniten kiinnostais joko työ lentokoneessa tai laivalla stuerttina.
Mietin tässä että mitä kautta mahdollisesti vois kouluttautua stuertiksi? Kannattaako harkita esim. AMK:n restonomikoulutusta? Sieltähän ei toki valmistu stuertteja, mutta tuntuu että ainakin kielitaito kehittyis ja matkailualan tuntemus muutenkin!
Onko se koulutus silti enemmän yrittäjyyteen painottuvaa, ja onko joku tätä kautta joskus jatkanut sitten stuertiksi (Finnairilla ilmeisesti kouluttavat ainakin tarpeen mukaan, joten työllistymis/koulutustilanne niihin tehtäviin olis kyllä joka tapauksessa aika epävarmaa, riippuen stuerttien tarpeesta esim just Finskillä!)
Mitä kautta pääsee...
5
315
Vastaukset
- erias
Eiköhän siellä osaa kuka tahansa puhelimeen vastaava kertoa miten sinne pääsee töihin :).
Toki luulisi että esim. tarjoilijan tutkinnosta/työkokemuksesta ja ensiaputaidoista olisi hyötyä, kun miettii sitä työtä.
Onnea matkaan! :) - blööh
eikös finnair järjestä ihan itse sitä stuerttikoulutusta? lentoemäntä ainakin
- Anonyymi
paljonko on palkka
- Anonyymi
Ei siihen stuertin hommaan varmaan mitään erityistä koulutusta tarvitse. Finnair on pörssiyhtiö joka ottaa tekijät sieltä mistä halvimmalla saavat. Todennäköisesti ottavat jostain vuokrafirmasta riepoteltavia retkuja joita voi potkia pihalle puolen vuoden välein. Eli ota selvää että minkä firman kautta rekryävät niin pääset hommiin.
- Anonyymi
Ensinä todettava, että aloittaja tehnyt viisaan päätöksen. Itse opiskelin musiikkia liian kauan tajutakseni ettei näillä taidoilla työllisty vaikka kuinka hyvä olisi. Muutama prosentti valmistuneista pääsee kuukausi palkkaan kiinni. Voisi lopettaa kokonaan musiikin ammattilaisen koulutuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773671
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851628Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271375- 1581262
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191048- 351011
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?90999Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk111921- 62775