Oon tänä keväänä musiikkialalta valmistuva poika, toisen asteen opiskelija. Oon viime aikoina ajatellut alanvaihtoa, ja eniten kiinnostais joko työ lentokoneessa tai laivalla stuerttina.
Mietin tässä että mitä kautta mahdollisesti vois kouluttautua stuertiksi? Kannattaako harkita esim. AMK:n restonomikoulutusta? Sieltähän ei toki valmistu stuertteja, mutta tuntuu että ainakin kielitaito kehittyis ja matkailualan tuntemus muutenkin!
Onko se koulutus silti enemmän yrittäjyyteen painottuvaa, ja onko joku tätä kautta joskus jatkanut sitten stuertiksi (Finnairilla ilmeisesti kouluttavat ainakin tarpeen mukaan, joten työllistymis/koulutustilanne niihin tehtäviin olis kyllä joka tapauksessa aika epävarmaa, riippuen stuerttien tarpeesta esim just Finskillä!)
Mitä kautta pääsee...
5
323
Vastaukset
- erias
Eiköhän siellä osaa kuka tahansa puhelimeen vastaava kertoa miten sinne pääsee töihin :).
Toki luulisi että esim. tarjoilijan tutkinnosta/työkokemuksesta ja ensiaputaidoista olisi hyötyä, kun miettii sitä työtä.
Onnea matkaan! :) - blööh
eikös finnair järjestä ihan itse sitä stuerttikoulutusta? lentoemäntä ainakin
- Anonyymi
paljonko on palkka
- Anonyymi
Ei siihen stuertin hommaan varmaan mitään erityistä koulutusta tarvitse. Finnair on pörssiyhtiö joka ottaa tekijät sieltä mistä halvimmalla saavat. Todennäköisesti ottavat jostain vuokrafirmasta riepoteltavia retkuja joita voi potkia pihalle puolen vuoden välein. Eli ota selvää että minkä firman kautta rekryävät niin pääset hommiin.
- Anonyymi
Ensinä todettava, että aloittaja tehnyt viisaan päätöksen. Itse opiskelin musiikkia liian kauan tajutakseni ettei näillä taidoilla työllisty vaikka kuinka hyvä olisi. Muutama prosentti valmistuneista pääsee kuukausi palkkaan kiinni. Voisi lopettaa kokonaan musiikin ammattilaisen koulutuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091618Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401384- 541133
- 721005
- 54995
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764