S40 T4 kiihtyvyys...

dcp

Millaisiin aikoihin olette kellottaneet 0-100km/h vakiokuntoisen -98vm. S40 T4 ?

Valmistaja lupaa : 7,3sek mutta....

Missä kohtaa vaihdatte vaihdetta ? Vedettekö ihan 6500rpm vai vaihdatteko aikaisemmin ? Kummalla kiihtyy paremmin ?

94

17414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eero

      T4 on kellottanut noin 8 sec. aikoja testeissä. Vähän samaa vikaa kuin Civic type R:ssä, eli pito loppuu räväkämmin lähdettäessä. Civicistä muuten saatiin EVO:n testeissä irti vain 8.2sec. juuri tuon pito-ongelman vuoksi.

      • dcp

        Ei ollut pidosta kiinni. Itse asiassa asia auto-ei sutinut paljon ollenkaan, vaikka todella rivakasti liikkeelle lähdettiinkin. Alla Goodyear Eagle F1:set


      • Marko
        dcp kirjoitti:

        Ei ollut pidosta kiinni. Itse asiassa asia auto-ei sutinut paljon ollenkaan, vaikka todella rivakasti liikkeelle lähdettiinkin. Alla Goodyear Eagle F1:set

        Muut ovat ajaneet Civicille 7.0-7.2 aikoja eli kuski ei tainnut osata hommaansa.


      • jep
        Marko kirjoitti:

        Muut ovat ajaneet Civicille 7.0-7.2 aikoja eli kuski ei tainnut osata hommaansa.

        Jep, civic vaatii paljon kierroksia ja juuri oikeaan aikaan vaihtamisen. Ei onnistu ensikertalaiselta, vatii vähän treeniä.


      • Kukalie

        ...noin mennyt CTR:n osalta. Evo-lehti on testannut CTR:n 6.8s 0-60mph (valmistajan ilmoitus 6.4s). 0-62mph saivat muistaakseni 7.2s (valmistajan ilmoitus 6.8s). 0-100mph testasivat 16.9s.

        0-60mph ja 0-100mph testiarvot löytyy Evon nettisivuiltakin (0-62mph ei löydy, oli vain lehdessä). http://www.evo.co.uk/

        TM testasi CTR:n 7.1s ja Tuulilasi 7.2s, joten tuo mainitsemasi 8.2s ei pidä paikkaansa.


    • saba

      0-100kmh:n kiihtyvyydellä taida olla paljoa väliä, se kumminkin on riittävä..mittaile ennemmin 60-140kmh, sieltä ne kunnon kiihtyvyyslukemat löytyy tuosta myllystä.

      • dcp

        Se on kyllä todellakin totta, auto kulkee 80 - 170 km/h erittäin hyvin, eikä tuota 0-100 km/h niin paljon tarvita.

        Ihan vain leikiksi kokeilin ja hieman petyin, koska valmistaja lupaa huomattavasti enemmän kiihtyvyyttä. No ei auta muuta kun mennä pajalle virittämään :-)


      • T 4
        dcp kirjoitti:

        Se on kyllä todellakin totta, auto kulkee 80 - 170 km/h erittäin hyvin, eikä tuota 0-100 km/h niin paljon tarvita.

        Ihan vain leikiksi kokeilin ja hieman petyin, koska valmistaja lupaa huomattavasti enemmän kiihtyvyyttä. No ei auta muuta kun mennä pajalle virittämään :-)

        näin on asian laita, Teenelonen on parhaimmillaan niillä nopeusalueilla ja saahan siihen helposti semmoiset 50 heppaa lisää pienellä vaivalla ja rahalla. En viitsi enempää kehua, kun taas saan kuitenkin kateelliset niskaani täältä palstalta kuten on käynyt aiemminkin.


      • T4:sen
        T 4 kirjoitti:

        näin on asian laita, Teenelonen on parhaimmillaan niillä nopeusalueilla ja saahan siihen helposti semmoiset 50 heppaa lisää pienellä vaivalla ja rahalla. En viitsi enempää kehua, kun taas saan kuitenkin kateelliset niskaani täältä palstalta kuten on käynyt aiemminkin.

        T4 vakio ja automaatilla?
        Ja ei siitä noin vaan sitä 50 heppaa oteta irti sanotaan reilu 30 tulee helposti!


      • Rallikuski

        saa parhaat tulokset. Amatöörien hommaa jauhaa kiihtyvyysaikoja netissä. Tosikuskit on kilpailuissa ja pärjää. Naurettavat suunsoittajat kehuu itseään netissä ja tyhmimmät alkaa itsekin uskoa omiin juttuihinsa.


    • Marko

      Eikös Tekniikan Maailma tai Tuulilasi ajanut T4:n kiihtyvyydeksi 8.8 sekuntia vuonna -98 tai -99. Olen itsekin ajanut kerran kyseistä autoa ja aika vaisulta tuntui ollakseen 200-heppainen. Alfan 190 heppainen 156 V6 tuntui paljon kovemmalta menijältä, vaikka molemmille luvataan 7,3 sekuntia. Sille on tosin mitattu useasti 7,5 aikoja ja Autobild taisi mitata 7,4. (Tekniikan Maailma taisi kylläkin mitata 7,8. Saisivat papat opetella ajamaan)

      • Tommi H

        a) Uudessa T4:ssä on uusi kone (2001->) ja muutkin osat, aivan eri auto kuin 98/99 vm.

        b) Olen kuitannut useita Alfa 156 V6:ia AUTOMAATTI T4:llä. (lup.8.0 sec 0-100).

        c) Myös esim. 180 hp Seat Leon "topsport" jäi kevyesti. (lup.7.7sec 0-100)..


      • ...
        Tommi H kirjoitti:

        a) Uudessa T4:ssä on uusi kone (2001->) ja muutkin osat, aivan eri auto kuin 98/99 vm.

        b) Olen kuitannut useita Alfa 156 V6:ia AUTOMAATTI T4:llä. (lup.8.0 sec 0-100).

        c) Myös esim. 180 hp Seat Leon "topsport" jäi kevyesti. (lup.7.7sec 0-100)..

        Taitaa olla suurin osa näistä T4 kuskeista ihmemiehiä, kun repii autosta uskomattomia tuloksia...joita edes ammattikuskit eivät testeissä saa irti...

        Jos joku saa T4:n 0-100 alle 7,5sec niin suosittelen välittömästi uran vaihtoa rata-autoiluun!! OLET USKOMATON KEKEKYKY!!!


      • Tero
        Tommi H kirjoitti:

        a) Uudessa T4:ssä on uusi kone (2001->) ja muutkin osat, aivan eri auto kuin 98/99 vm.

        b) Olen kuitannut useita Alfa 156 V6:ia AUTOMAATTI T4:llä. (lup.8.0 sec 0-100).

        c) Myös esim. 180 hp Seat Leon "topsport" jäi kevyesti. (lup.7.7sec 0-100)..

        Minäkin muistan tuon mittauksen. Taisi olla kyllä -97 ja -98 vaihteessa, kun tuo 8,8 mitattiin. Silloin itsekin epäilin tulosta mutta nyt uskon siihen paremmin. Todellisuudessa T4:n kiihtyvyys on varmaankin hieman parempi kuin 8,8. eli totuus löytynee hieman tavallista GTI:tä paremmalta tasolta mutta 200 heppaiseksi auto on kyllä varsinainen floppi. Ehkä siinä on tavoiteltu mukavuutta suorituskyvyn kustannuksella

        Olen itse muutaman kerran kokeillut Preludellani T4:n kanssa ja joka kerta Volvo on hyytynyt yllättävän selvästi. Kakkosella saa jo 10 metrin kaulan ja kolmosella Volvo hyytyy lopullisesti.

        Alfan kanssa olen päässyt vain kerran kokeilemaan mutta hyvin lyhyen matkan, kun muut autot hidastivat. Aikalailla tasatahtiin mentiin, joten en usko, että T4:stä on mitään vastusta Alfalle.

        Ja onhan tuo aika uskomaton väite, että automaatti T4:llä kuitataan useita Alfoja. Niiden kuskit, kun ovat yleensä hieman vanhempia eivätkä kisaile, kuten Volvo-kuskit.


      • dcp
        Tero kirjoitti:

        Minäkin muistan tuon mittauksen. Taisi olla kyllä -97 ja -98 vaihteessa, kun tuo 8,8 mitattiin. Silloin itsekin epäilin tulosta mutta nyt uskon siihen paremmin. Todellisuudessa T4:n kiihtyvyys on varmaankin hieman parempi kuin 8,8. eli totuus löytynee hieman tavallista GTI:tä paremmalta tasolta mutta 200 heppaiseksi auto on kyllä varsinainen floppi. Ehkä siinä on tavoiteltu mukavuutta suorituskyvyn kustannuksella

        Olen itse muutaman kerran kokeillut Preludellani T4:n kanssa ja joka kerta Volvo on hyytynyt yllättävän selvästi. Kakkosella saa jo 10 metrin kaulan ja kolmosella Volvo hyytyy lopullisesti.

        Alfan kanssa olen päässyt vain kerran kokeilemaan mutta hyvin lyhyen matkan, kun muut autot hidastivat. Aikalailla tasatahtiin mentiin, joten en usko, että T4:stä on mitään vastusta Alfalle.

        Ja onhan tuo aika uskomaton väite, että automaatti T4:llä kuitataan useita Alfoja. Niiden kuskit, kun ovat yleensä hieman vanhempia eivätkä kisaile, kuten Volvo-kuskit.

        On varmasti mahdollista että Hondallasi kuittaat T4:sen lähdössä vaihteilla 1,2 mutta kun 3 vaihtuu kehiin niin Hondasi jää varmasti, puhumattakaan sitten 4:sesta.

        Alfat ovat kyllä kovia ja muutamille niistä ei kyllä pärjääkkään, pitäsi varmaan raapia lisää potkua lastulla ja muilla palikoilla.


      • Tero
        dcp kirjoitti:

        On varmasti mahdollista että Hondallasi kuittaat T4:sen lähdössä vaihteilla 1,2 mutta kun 3 vaihtuu kehiin niin Hondasi jää varmasti, puhumattakaan sitten 4:sesta.

        Alfat ovat kyllä kovia ja muutamille niistä ei kyllä pärjääkkään, pitäsi varmaan raapia lisää potkua lastulla ja muilla palikoilla.

        Volvo jää koko ajan lisää mitä enemmän vauhtia tulee. Honda ei turhaan ole maailman paras moottorivalmistaja!


      • -02 t4
        Tero kirjoitti:

        Minäkin muistan tuon mittauksen. Taisi olla kyllä -97 ja -98 vaihteessa, kun tuo 8,8 mitattiin. Silloin itsekin epäilin tulosta mutta nyt uskon siihen paremmin. Todellisuudessa T4:n kiihtyvyys on varmaankin hieman parempi kuin 8,8. eli totuus löytynee hieman tavallista GTI:tä paremmalta tasolta mutta 200 heppaiseksi auto on kyllä varsinainen floppi. Ehkä siinä on tavoiteltu mukavuutta suorituskyvyn kustannuksella

        Olen itse muutaman kerran kokeillut Preludellani T4:n kanssa ja joka kerta Volvo on hyytynyt yllättävän selvästi. Kakkosella saa jo 10 metrin kaulan ja kolmosella Volvo hyytyy lopullisesti.

        Alfan kanssa olen päässyt vain kerran kokeilemaan mutta hyvin lyhyen matkan, kun muut autot hidastivat. Aikalailla tasatahtiin mentiin, joten en usko, että T4:stä on mitään vastusta Alfalle.

        Ja onhan tuo aika uskomaton väite, että automaatti T4:llä kuitataan useita Alfoja. Niiden kuskit, kun ovat yleensä hieman vanhempia eivätkä kisaile, kuten Volvo-kuskit.

        Milläs perkeleen hävittäjällä sitä teron preludea on hinattu kun tee nelosen jätti....kysyn vaan???
        Vai oliko volvosta 1 sytytystulppa rikki jos oli niin sitten voin puoliksi uskoa sun tarinan...
        Tiedoksi vaan että sellasta preludea ei ole olemassakaan millä jättäisi MITÄÄN turbo volvoa...ei auta vaikka on luukkulamput ja sumarit palaa POIKA!!!


      • Tero
        -02 t4 kirjoitti:

        Milläs perkeleen hävittäjällä sitä teron preludea on hinattu kun tee nelosen jätti....kysyn vaan???
        Vai oliko volvosta 1 sytytystulppa rikki jos oli niin sitten voin puoliksi uskoa sun tarinan...
        Tiedoksi vaan että sellasta preludea ei ole olemassakaan millä jättäisi MITÄÄN turbo volvoa...ei auta vaikka on luukkulamput ja sumarit palaa POIKA!!!

        Jospas tutustuisit Hondiin ennen kuin aloitat kukkoilun. Honda preludessa vm 2000 on 200 hevosvoimaa ja 0-100 sujuu 6,9 sekunnissa. Luepa vaikka Tekniikan Maailma 18E vuodelta 99 ja sivu 63 alalaidasta.

        Lisäksi tuo T4 jää kaikille GTI-autoille, kun ajetaan ensimmäiseen mutkaan. Sen verran pappa-alusta siinä on.

        Varo sitten sillä isukin Volvolla. Kuittaan sinut ensimmäisissä liikennevaloissa. Tiedoksesi, että suurin osa Preludeista on 185 hv koneella ja nekin kiihtyivät testeissä luvattuun 7,5 sekuntiin eli et pärjää edes niille. T4:hän kiihtyi testissä hieman alle tai hieman yli 8 sekunnissa ja joku taisi mitata 8,8 sek.

        Jos haluat ihailla kyykyttäjääsi, niin katsopa http://www.automotive.com/honda/honda_cars/hondaprelude.htm Tien päällä näet nimittäin ainoastaan perävalot POIKA


      • Tero
        -02 t4 kirjoitti:

        Milläs perkeleen hävittäjällä sitä teron preludea on hinattu kun tee nelosen jätti....kysyn vaan???
        Vai oliko volvosta 1 sytytystulppa rikki jos oli niin sitten voin puoliksi uskoa sun tarinan...
        Tiedoksi vaan että sellasta preludea ei ole olemassakaan millä jättäisi MITÄÄN turbo volvoa...ei auta vaikka on luukkulamput ja sumarit palaa POIKA!!!

        http://www.microlab.uccb.ca/~smanley/thumb2.jpg


      • T5 
        Tero kirjoitti:

        Jospas tutustuisit Hondiin ennen kuin aloitat kukkoilun. Honda preludessa vm 2000 on 200 hevosvoimaa ja 0-100 sujuu 6,9 sekunnissa. Luepa vaikka Tekniikan Maailma 18E vuodelta 99 ja sivu 63 alalaidasta.

        Lisäksi tuo T4 jää kaikille GTI-autoille, kun ajetaan ensimmäiseen mutkaan. Sen verran pappa-alusta siinä on.

        Varo sitten sillä isukin Volvolla. Kuittaan sinut ensimmäisissä liikennevaloissa. Tiedoksesi, että suurin osa Preludeista on 185 hv koneella ja nekin kiihtyivät testeissä luvattuun 7,5 sekuntiin eli et pärjää edes niille. T4:hän kiihtyi testissä hieman alle tai hieman yli 8 sekunnissa ja joku taisi mitata 8,8 sek.

        Jos haluat ihailla kyykyttäjääsi, niin katsopa http://www.automotive.com/honda/honda_cars/hondaprelude.htm Tien päällä näet nimittäin ainoastaan perävalot POIKA

        "honda kyykyttäjiä" se vasta mukava onkin "opettaa", vaikkei yleisellä tiellä pidä kilpoakkaan, mutta joskus kun syrjä tiellä liikennettömään aikaan........


      • BMW M3
        T5  kirjoitti:

        "honda kyykyttäjiä" se vasta mukava onkin "opettaa", vaikkei yleisellä tiellä pidä kilpoakkaan, mutta joskus kun syrjä tiellä liikennettömään aikaan........

        Volvo kyykyttäjiä" se vasta mukava onkin "opettaa" 321 heppaa puhuu ja Volvon kuski katselee perään, että mikäs se siinä menikään...


      • 850kg/300hv
        BMW M3 kirjoitti:

        Volvo kyykyttäjiä" se vasta mukava onkin "opettaa" 321 heppaa puhuu ja Volvon kuski katselee perään, että mikäs se siinä menikään...

        jatke miestä vituttaa kun oikein Muna malli vielä.


      • T5 
        BMW M3 kirjoitti:

        Volvo kyykyttäjiä" se vasta mukava onkin "opettaa" 321 heppaa puhuu ja Volvon kuski katselee perään, että mikäs se siinä menikään...

        samoihin lukemiin hv puolella, mutta vääntö karkaa isommaksi kuin m3 mallissa. Ja eihän se bemukaan mikää höyhen sarjalainen ole. Että siten se nyt meni.


      • Jaska
        T5  kirjoitti:

        samoihin lukemiin hv puolella, mutta vääntö karkaa isommaksi kuin m3 mallissa. Ja eihän se bemukaan mikää höyhen sarjalainen ole. Että siten se nyt meni.

        35 heppaa heppoisemmalla bemarilla mennään näin:

        http://www.mysunrise.ch/users/millm3/specs.html

        eipä pysy yksikään volvo edes tuon vauhdissa. Saatikaan 321 heppaisen perässä.


      • Marko
        T5  kirjoitti:

        samoihin lukemiin hv puolella, mutta vääntö karkaa isommaksi kuin m3 mallissa. Ja eihän se bemukaan mikää höyhen sarjalainen ole. Että siten se nyt meni.

        Tässä mallia 35 hv heppoisammasta bemusta. ei yksikään volvo pysty edes lähelle tätä. saatikaan 321 heppaiseen vauhtiin


      • T5 
        Marko kirjoitti:

        Tässä mallia 35 hv heppoisammasta bemusta. ei yksikään volvo pysty edes lähelle tätä. saatikaan 321 heppaiseen vauhtiin

        jo milla nimimerkillä skeidaa heität. "yksikään ..." Ei jaksa enempää.


      • jerpo14
        ... kirjoitti:

        Taitaa olla suurin osa näistä T4 kuskeista ihmemiehiä, kun repii autosta uskomattomia tuloksia...joita edes ammattikuskit eivät testeissä saa irti...

        Jos joku saa T4:n 0-100 alle 7,5sec niin suosittelen välittömästi uran vaihtoa rata-autoiluun!! OLET USKOMATON KEKEKYKY!!!

        eii vakiona tollasia saa itellä t4 98vm vaihettua turboa ja suutinta penkitetty 260hp ja menee tuohon 7.3sec kun auto on täynnä porukkaa.


      • S40 T5
        jerpo14 kirjoitti:

        eii vakiona tollasia saa itellä t4 98vm vaihettua turboa ja suutinta penkitetty 260hp ja menee tuohon 7.3sec kun auto on täynnä porukkaa.

        Otahan aika, kun kyydissä on vain kuski. Täynnä porukkaa, eli ainakin 4 ihmistä kuskin lisäksi. Tuohan on helposti 300 kg ylim.


    • 9-3 Turbo SE

      Taitaa mennä lähelle kymmentä joka tapauksessa. Mutta vertailun vuoksi - ei suinkaan kateutta herättämään, pois se minusta: 185-hv:n Saab 9-3 Turbo SE (malli 2001) pyyhkäisi TM:n vertailutestissä pari vuotta sitten 7,8 sekuntiin. Valmistaja lupailee vain 8,0 s. Ohituskiihtyvyydet ovat sitten taas oma juttunsa: eikös se Saab hätyyttele niissä Ferrari Testarossan arvoja?

      • No oho

        Nyt meni kyllä kiihtyvyys ja sitkeys sekaisin.

        Saattaahan Saab pärjätä Ferrarille kiihtyvyydessä 60-100km/h isoimmalla vaihteella ... , mutta kun pykälletään pienempää silmään jää Saab seisomaan paikalleen.

        Jos Fefe ottaa 4s 0-100km/h ja Saab 8s 0-100km/h, niin pitää olla onneton kuski, jos Fefellä jää Saabille 60-100km/h nykäisyssä :)


      • teppo
        No oho kirjoitti:

        Nyt meni kyllä kiihtyvyys ja sitkeys sekaisin.

        Saattaahan Saab pärjätä Ferrarille kiihtyvyydessä 60-100km/h isoimmalla vaihteella ... , mutta kun pykälletään pienempää silmään jää Saab seisomaan paikalleen.

        Jos Fefe ottaa 4s 0-100km/h ja Saab 8s 0-100km/h, niin pitää olla onneton kuski, jos Fefellä jää Saabille 60-100km/h nykäisyssä :)

        Eipä taida enää muistua testarossan tekniset tiedot mieleen. Sehän on vanha vessa joka ei kulja yhtään minnekään. Onhan se aika vakuuttavan näkönen peli, mutta en hetkeäkään ihmettele jos saabi jättää sen(nimenomaan isoimmalla vaihteella). Testarossaahan ei ole sitten koskaan kiihdytetty alle 5s 0-100km/h vakiona.


      • Lussu
        teppo kirjoitti:

        Eipä taida enää muistua testarossan tekniset tiedot mieleen. Sehän on vanha vessa joka ei kulja yhtään minnekään. Onhan se aika vakuuttavan näkönen peli, mutta en hetkeäkään ihmettele jos saabi jättää sen(nimenomaan isoimmalla vaihteella). Testarossaahan ei ole sitten koskaan kiihdytetty alle 5s 0-100km/h vakiona.

        http://www.dennigcars.de/modelle/ferrari_Testarossa.htm

        Tässä on oikeat tehtaan arvot, eli aika lussu on...


      • dee4

        noita äänen nopeita saabeja ei näe koskaan livenä? Ei ole yksikään saabi pysynyt matkassa tien päällä.


      • ---
        dee4 kirjoitti:

        noita äänen nopeita saabeja ei näe koskaan livenä? Ei ole yksikään saabi pysynyt matkassa tien päällä.

        että niillä riittää järki olla kaahaamatta yleisessä liikenteessä tuollaisten idioottien provosoinnista huolimatta


      • v40 t4

        oli harvat välitykset, vaihtokohta 2:lta 3:lle oli 101km/h. Siitä hyvä kiihtyvyys 0-100km/h. Sitkeys arvot olivat huonot T4:sen arvoihin, eroa n. 2s. Huonoin aika minkä olen T4:lle nähnyt lehdistössä on 7,8s. Paras 6,7s. Totuus lienee jossain välimaastossa. suurin ongelma 0-100kmh kiihtyvyydessä on renkaiden pitävyys, tehot kun haihtuvat savuna ilmaan 1:llä , 2:lla ja 3:lla kiihtyvyys onkin omaa luokkaansa.
        Muuten 9-3 saabissa on vakiona 199hv, T4:ssa 216 hv. Vääntohän saabissa on volvoa selkeämmin huonompi. Eiköhän testarossa näyttele kirkkaasti perävaloja saabille ja volvolle.


      • No oho

      • S40 T4
        No oho kirjoitti:

        Eipäs tuolla perus Saabille pärjää mitenkään ;)
        Kyllä ne on Saabit NIIN kovia kulkemaan.

        Saabin huippunopeus n. 230 km/h
        Testarossan n.290km/h
        Esim. 80km/h vauhdissa ei taida olla testarossa isoimmalla vaihteella oikein vetoalueella kun taas saapi tiheämmistä välityksistä johtuen on.
        Aikuistukaa hyvät miehet!!!!...edes pv-suzuki kuskille ei tulisi mieleen verrata mopoaan turbo saabiin vaikka se suurimmalla vaihteela jättääkin saabin kun lähdetään 25km/h:n vauhdista,siinä kun on tiheämmät välitykset ja saapi ei varmaan kovin hyvin vedä isoimmalla tossa nopeudessa!!!


      • dee4
        --- kirjoitti:

        että niillä riittää järki olla kaahaamatta yleisessä liikenteessä tuollaisten idioottien provosoinnista huolimatta

        niiden autot liikkuu oikeasti vain unessa.


      • ---
        dee4 kirjoitti:

        niiden autot liikkuu oikeasti vain unessa.

        sä kuvittelet


      • Marko
        v40 t4 kirjoitti:

        oli harvat välitykset, vaihtokohta 2:lta 3:lle oli 101km/h. Siitä hyvä kiihtyvyys 0-100km/h. Sitkeys arvot olivat huonot T4:sen arvoihin, eroa n. 2s. Huonoin aika minkä olen T4:lle nähnyt lehdistössä on 7,8s. Paras 6,7s. Totuus lienee jossain välimaastossa. suurin ongelma 0-100kmh kiihtyvyydessä on renkaiden pitävyys, tehot kun haihtuvat savuna ilmaan 1:llä , 2:lla ja 3:lla kiihtyvyys onkin omaa luokkaansa.
        Muuten 9-3 saabissa on vakiona 199hv, T4:ssa 216 hv. Vääntohän saabissa on volvoa selkeämmin huonompi. Eiköhän testarossa näyttele kirkkaasti perävaloja saabille ja volvolle.

        TM mittasi 8.8 muutama vuosi sitten S40 T4:lle ja muut julkaisut ovat mitanneet noin 8 sekunnin aikoja eli kovin optimistinen käsitys sinulla on vai oletko ken ties itse kirjoittanut nuo artikkelit johonkin kerholehteen tai vastaavaan?


      • Asioista perillä oleva
        Marko kirjoitti:

        TM mittasi 8.8 muutama vuosi sitten S40 T4:lle ja muut julkaisut ovat mitanneet noin 8 sekunnin aikoja eli kovin optimistinen käsitys sinulla on vai oletko ken ties itse kirjoittanut nuo artikkelit johonkin kerholehteen tai vastaavaan?

        TM eikä myöskään Tuulilasi ole mittauttanut T4:sen arvoja. TM on testannnut matalapaineturbo S40:sen suoritusarvot ja kiihtyvyys oli 8.1 sekkaa 0-100 km`h. Joten puhaltele poitsu ihan rauhassa paperipussiin..


      • v40 t4
        Asioista perillä oleva kirjoitti:

        TM eikä myöskään Tuulilasi ole mittauttanut T4:sen arvoja. TM on testannnut matalapaineturbo S40:sen suoritusarvot ja kiihtyvyys oli 8.1 sekkaa 0-100 km`h. Joten puhaltele poitsu ihan rauhassa paperipussiin..

        2.0 T:lle kiihtyvyydeksi 8.5 s. T4:sen ajasta kun vähennetään toi marginaali niin pyöritään jossain 6.9 s. luokassa. Volvoa testanneille vinkiksi,vaihdekepin edestä löytyy DSA-nappi, sillä saa luistoneston pois, kyllä lähtee, jos ei kulje, niin autossa on jotain vikaa!
        Käytännössä liikennevaloissa noita haastajia on löytynyt erilaisista GTI kärryistä turbosaabeihin, aina volvo on näytellyt perävaloja, volvossa on hyvät välitykset, kierrokset eivät putoa alle 4-tuhannen vaihdettaessa seuraavalle vaihteelle, paras teho on aina käytössä. Esim. saabissa kierrokset putoavat rajusti ja tulee viivettä.


      • 9-3 Turbo SE
        v40 t4 kirjoitti:

        2.0 T:lle kiihtyvyydeksi 8.5 s. T4:sen ajasta kun vähennetään toi marginaali niin pyöritään jossain 6.9 s. luokassa. Volvoa testanneille vinkiksi,vaihdekepin edestä löytyy DSA-nappi, sillä saa luistoneston pois, kyllä lähtee, jos ei kulje, niin autossa on jotain vikaa!
        Käytännössä liikennevaloissa noita haastajia on löytynyt erilaisista GTI kärryistä turbosaabeihin, aina volvo on näytellyt perävaloja, volvossa on hyvät välitykset, kierrokset eivät putoa alle 4-tuhannen vaihdettaessa seuraavalle vaihteelle, paras teho on aina käytössä. Esim. saabissa kierrokset putoavat rajusti ja tulee viivettä.

        Harvoin saa lukea näin asiantuntematonta puhetta edes täällä Volvo-palstalla. Itse en ole havainnut mitään viiveitä vaihtamisen yhteydessä (malli 2001, Garret GT 17 -täysturbo, välijäähdytin). Myöskään Volvojen perävaloja ei ole tarvinnut katsella muissa kuin ohitustilanteissa. Kehu rauhassa omaa kotteroasi, mutta älä puhu laatuautoista paskaa pelkältä mutu-pohjalta.


      • paskaa
        v40 t4 kirjoitti:

        2.0 T:lle kiihtyvyydeksi 8.5 s. T4:sen ajasta kun vähennetään toi marginaali niin pyöritään jossain 6.9 s. luokassa. Volvoa testanneille vinkiksi,vaihdekepin edestä löytyy DSA-nappi, sillä saa luistoneston pois, kyllä lähtee, jos ei kulje, niin autossa on jotain vikaa!
        Käytännössä liikennevaloissa noita haastajia on löytynyt erilaisista GTI kärryistä turbosaabeihin, aina volvo on näytellyt perävaloja, volvossa on hyvät välitykset, kierrokset eivät putoa alle 4-tuhannen vaihdettaessa seuraavalle vaihteelle, paras teho on aina käytössä. Esim. saabissa kierrokset putoavat rajusti ja tulee viivettä.

        volvohan ilmoittaa esim. s60 T5:lle 0-100 6.8s, bilsportin testissä ammattikuski ratissa mentiin sitten 7.25, siinä sulle volvon marginaalia..

        niin, ettei olosuhteista tms. tarvitse valittaa niin 9-5 Aero samassa tilanteessa 6.50s ja saab ilmoittaa 6.9s


      • BM 
        paskaa kirjoitti:

        volvohan ilmoittaa esim. s60 T5:lle 0-100 6.8s, bilsportin testissä ammattikuski ratissa mentiin sitten 7.25, siinä sulle volvon marginaalia..

        niin, ettei olosuhteista tms. tarvitse valittaa niin 9-5 Aero samassa tilanteessa 6.50s ja saab ilmoittaa 6.9s

        Kokemuksen perusteella voin sanoa että turboissa helposti yksilö eroja suuntaan jos toiseenkin. Esim ahtokellon tai tangon pieni säätö erovaisuus aiheutta tuollaisia eroja. Itselläni tehtaan jäliltä ahtopaineen säätö tanko teodella löysä kristys 0,5sek pois 0-100 km/h.
        PS Tämä ei ole ollut mikään Volvon puolustus teksti, vaan eroista yleisellä tasolla.


      • turbo
        BM  kirjoitti:

        Kokemuksen perusteella voin sanoa että turboissa helposti yksilö eroja suuntaan jos toiseenkin. Esim ahtokellon tai tangon pieni säätö erovaisuus aiheutta tuollaisia eroja. Itselläni tehtaan jäliltä ahtopaineen säätö tanko teodella löysä kristys 0,5sek pois 0-100 km/h.
        PS Tämä ei ole ollut mikään Volvon puolustus teksti, vaan eroista yleisellä tasolla.

        Käykää nyt vaikka tsekkaamassa ABT:n sivuilta mitä vaikuttaa kun autossa nostetaan tehot esim. 210hv:sta 250hv:n, sekunneissa 0-100 nopeutuu maksimissaan 0,6 sec. Sitten jotkut tyhjäpäät kertoo "kellottaneensa" jotain 6,7sec aikoja vakio T4:lla hehehe, eli autossa pitäisi olla 250hv vakiona??? Kaikkea paskaa sitä saa lukea... taitaa olla kaikki kirjoittelijat jotain kakkahousu koulupoikia...

        http://www.abt-sportsline.de/news/newsflash.php?sprache=d&flash=no&rubrikid=44&kategorie=5

        ja nämä on DTM voittajien ajamia testiaikoja tuningin jälkeen (kohta se Tommi kommentoi ajaneensa 6,4sec vakio T4:lla hahaa)!!


      • turbo
        BM  kirjoitti:

        Kokemuksen perusteella voin sanoa että turboissa helposti yksilö eroja suuntaan jos toiseenkin. Esim ahtokellon tai tangon pieni säätö erovaisuus aiheutta tuollaisia eroja. Itselläni tehtaan jäliltä ahtopaineen säätö tanko teodella löysä kristys 0,5sek pois 0-100 km/h.
        PS Tämä ei ole ollut mikään Volvon puolustus teksti, vaan eroista yleisellä tasolla.

        Käykää nyt vaikka tsekkaamassa ABT:n sivuilta mitä vaikuttaa kun autossa nostetaan tehot esim. 210hv:sta 250hv:n, sekunneissa 0-100 nopeutuu maksimissaan 0,6 sec. Sitten jotkut tyhjäpäät kertoo "kellottaneensa" jotain 6,7sec aikoja vakio T4:lla hehehe, eli autossa pitäisi olla 250hv vakiona??? Kaikkea paskaa sitä saa lukea... taitaa olla kaikki kirjoittelijat jotain kakkahousu koulupoikia...

        http://www.abt-sportsline.de/news/newsflash.php?sprache=d&flash=no&rubrikid=44&kategorie=5

        ja nämä on DTM voittajien ajamia testiaikoja tuningin jälkeen (kohta se Tommi kommentoi ajaneensa 6,4sec vakio T4:lla hahaa)!!


      • Marko
        Asioista perillä oleva kirjoitti:

        TM eikä myöskään Tuulilasi ole mittauttanut T4:sen arvoja. TM on testannnut matalapaineturbo S40:sen suoritusarvot ja kiihtyvyys oli 8.1 sekkaa 0-100 km`h. Joten puhaltele poitsu ihan rauhassa paperipussiin..

        Kyllä TM mittasi 8,8 sekuntia T4:lle vuonna -98 tai -99. Pitää kaivaa numero esiin. Taisit olla tuolloin niin nuori, ettei sinulla ollut ajokorttia etkä ollut varmaan kuullutkaan julkaisusta nimeltään Tekniikan Maailma. Menepä kirjastoon katsomaan lapsuusvuosiesi vuosikertoja.


      • BM 
        Marko kirjoitti:

        Kyllä TM mittasi 8,8 sekuntia T4:lle vuonna -98 tai -99. Pitää kaivaa numero esiin. Taisit olla tuolloin niin nuori, ettei sinulla ollut ajokorttia etkä ollut varmaan kuullutkaan julkaisusta nimeltään Tekniikan Maailma. Menepä kirjastoon katsomaan lapsuusvuosiesi vuosikertoja.

        http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1997/9711/971102b.html


      • Jaska
        turbo kirjoitti:

        Käykää nyt vaikka tsekkaamassa ABT:n sivuilta mitä vaikuttaa kun autossa nostetaan tehot esim. 210hv:sta 250hv:n, sekunneissa 0-100 nopeutuu maksimissaan 0,6 sec. Sitten jotkut tyhjäpäät kertoo "kellottaneensa" jotain 6,7sec aikoja vakio T4:lla hehehe, eli autossa pitäisi olla 250hv vakiona??? Kaikkea paskaa sitä saa lukea... taitaa olla kaikki kirjoittelijat jotain kakkahousu koulupoikia...

        http://www.abt-sportsline.de/news/newsflash.php?sprache=d&flash=no&rubrikid=44&kategorie=5

        ja nämä on DTM voittajien ajamia testiaikoja tuningin jälkeen (kohta se Tommi kommentoi ajaneensa 6,4sec vakio T4:lla hahaa)!!

        Yleispätevä laskukaava 0-100 km/h kiihtyvyydelle saadaan kaavalla auton paino (kg) / teholla (hp). Siihen kun lisää 0,3 sek etuvetoisille, niin ollaan aika lähellä totuutta. Pätee kohtuu hyvin 6-11 sek välillä.

        Esim V40 T4 = (1400 kg / 200 hp) 0,3 sek = 7,3s
        (valmistajan ilmoitus = 7,3 sek)

        Esim 9-5 Aero = (1610 kg / 250 hp) 0,3 sek = 6,7s (valmistajan ilmoitus = 7,1 sek)

        Esim Mazda 6 sport = ( 1430 kg / 165 hp) 0,3 s = 8,96 sek (valmistajan ilmoitus = 8,9 sek)

        Esim BMW 330i = (1505 kg / 231 hp) = 6,5 sek
        (valmistajan ilmoitus = 6,5 sek)

        Eli kyllä kaava ainakin suuntaa antaa...


      • Asioista perillä oleva
        Marko kirjoitti:

        Kyllä TM mittasi 8,8 sekuntia T4:lle vuonna -98 tai -99. Pitää kaivaa numero esiin. Taisit olla tuolloin niin nuori, ettei sinulla ollut ajokorttia etkä ollut varmaan kuullutkaan julkaisusta nimeltään Tekniikan Maailma. Menepä kirjastoon katsomaan lapsuusvuosiesi vuosikertoja.

        Olkaa niin ystävällinen ja sanokaa mikä TM:n numero/vuosikerta sisältää T4:sen suorituskykymittaukset kun TM:n oma hakukonekaan ei moista löydä ja itseltäni löytyy kaikki TM:t 95 eteenpäin. No niin paskahousu annas kuulua niin pääsen lukemaan sen lehden. Kerro jo. Tuulilasikaan sitä ei ole mitannut. Pojalla on täysin katteettomat puheet.


      • Jason
        S40 T4 kirjoitti:

        Saabin huippunopeus n. 230 km/h
        Testarossan n.290km/h
        Esim. 80km/h vauhdissa ei taida olla testarossa isoimmalla vaihteella oikein vetoalueella kun taas saapi tiheämmistä välityksistä johtuen on.
        Aikuistukaa hyvät miehet!!!!...edes pv-suzuki kuskille ei tulisi mieleen verrata mopoaan turbo saabiin vaikka se suurimmalla vaihteela jättääkin saabin kun lähdetään 25km/h:n vauhdista,siinä kun on tiheämmät välitykset ja saapi ei varmaan kovin hyvin vedä isoimmalla tossa nopeudessa!!!

        Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi!
        Siis että voi olla yksinkertaisia kavereita!

        Ja sit tää yks neropatti selittää, että hänen automaattivolvo jättää kevyesti 7.7s kiihtyvän auton. Siis voi *ittu! Kevyesti!? Siis onko sillä mitään todellisuudentajua!?! Perkele se vole sais lähteä alle 5sec. 0-100 että vois sanoa kevyesti.
        Luuleeko se idiootti, että kaikki jotka vähän kiihdyttää valoista saa heti sen tehtaan ilmoittaman pohja-ajan?

        Itse kun ajan 900cc moottoripyörällä, niin uskallan jo sanoa, että joku auto jää kevyesti.
        Autollani, jonka pitäisi kiihtyä tehtaan mukaan n.8sec, kiihdyttäessäni ns. 10sec:n peliä vastaan saa kyllä runtata aivan täysillä, jotta saadaan vähän selvempi ero.
        Menkää sinne varttimailille koittamaan niitä pelejänne. Se on ihan turha yrittää tuolla liikennevaloissa todistella jotain.

        Tämmöset jutut jätän yleensä ihan omaan arvoonsa, mutta nyt oli pakko hieman purkaa aamukiukkua ;)


      • Vulva
        Asioista perillä oleva kirjoitti:

        Olkaa niin ystävällinen ja sanokaa mikä TM:n numero/vuosikerta sisältää T4:sen suorituskykymittaukset kun TM:n oma hakukonekaan ei moista löydä ja itseltäni löytyy kaikki TM:t 95 eteenpäin. No niin paskahousu annas kuulua niin pääsen lukemaan sen lehden. Kerro jo. Tuulilasikaan sitä ei ole mitannut. Pojalla on täysin katteettomat puheet.

        Eipä tuo kovin hyvältä näytä kun itse ruotsalaisetkaan ei saa mitattua kun vähän alle 8s aikoja.... säälittävää....


      • BM 
        Jason kirjoitti:

        Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi!
        Siis että voi olla yksinkertaisia kavereita!

        Ja sit tää yks neropatti selittää, että hänen automaattivolvo jättää kevyesti 7.7s kiihtyvän auton. Siis voi *ittu! Kevyesti!? Siis onko sillä mitään todellisuudentajua!?! Perkele se vole sais lähteä alle 5sec. 0-100 että vois sanoa kevyesti.
        Luuleeko se idiootti, että kaikki jotka vähän kiihdyttää valoista saa heti sen tehtaan ilmoittaman pohja-ajan?

        Itse kun ajan 900cc moottoripyörällä, niin uskallan jo sanoa, että joku auto jää kevyesti.
        Autollani, jonka pitäisi kiihtyä tehtaan mukaan n.8sec, kiihdyttäessäni ns. 10sec:n peliä vastaan saa kyllä runtata aivan täysillä, jotta saadaan vähän selvempi ero.
        Menkää sinne varttimailille koittamaan niitä pelejänne. Se on ihan turha yrittää tuolla liikennevaloissa todistella jotain.

        Tämmöset jutut jätän yleensä ihan omaan arvoonsa, mutta nyt oli pakko hieman purkaa aamukiukkua ;)

        käsite tuo jättäminen, mutta tässä linkki.
        http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1999/9907/990709c.html
        alfa vs volvo 0-100 suht tasoissa. Isommissa nopeuksissa t4 jättää alfa vääntävämmän moottorin ansiosta.


      • Make
        BM  kirjoitti:

        käsite tuo jättäminen, mutta tässä linkki.
        http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1999/9907/990709c.html
        alfa vs volvo 0-100 suht tasoissa. Isommissa nopeuksissa t4 jättää alfa vääntävämmän moottorin ansiosta.

        Aika tasaiselta tosiaan näyttää mutta alfa näytti olevan hieman nopeampi 0-100 km/h. Aika kummalta vaikuttaa, kun joku kirjoittaa jättäneensä monta alfaa automaatti-T4:ään. Taitaa olla kyllä toisin päin.

        Tuossa artikkelissa ei kyllä ollut mitään suurempien nopeuksien mittauksia. Niitä olisi kiva nähdä


      • BM 
        Make kirjoitti:

        Aika tasaiselta tosiaan näyttää mutta alfa näytti olevan hieman nopeampi 0-100 km/h. Aika kummalta vaikuttaa, kun joku kirjoittaa jättäneensä monta alfaa automaatti-T4:ään. Taitaa olla kyllä toisin päin.

        Tuossa artikkelissa ei kyllä ollut mitään suurempien nopeuksien mittauksia. Niitä olisi kiva nähdä

        nopeuksissa ero kasvaa volvon hyväksi suuremman vääntömomentin vuoksi.


      • Make

      • Joku
        Asioista perillä oleva kirjoitti:

        Olkaa niin ystävällinen ja sanokaa mikä TM:n numero/vuosikerta sisältää T4:sen suorituskykymittaukset kun TM:n oma hakukonekaan ei moista löydä ja itseltäni löytyy kaikki TM:t 95 eteenpäin. No niin paskahousu annas kuulua niin pääsen lukemaan sen lehden. Kerro jo. Tuulilasikaan sitä ei ole mitannut. Pojalla on täysin katteettomat puheet.

        Kyllä tuollainen tulos on ihan oikeasti mitattu. Minäkin muistan sen. Jos satut omistamaan jonkun auton, niin se ei tarkoita, että kukaan ei saisi mitata sille oleellisesti huonompaa suoritusarvoa kuin valmistaja ilmoittaa.


      • Rattorilla
        v40 t4 kirjoitti:

        oli harvat välitykset, vaihtokohta 2:lta 3:lle oli 101km/h. Siitä hyvä kiihtyvyys 0-100km/h. Sitkeys arvot olivat huonot T4:sen arvoihin, eroa n. 2s. Huonoin aika minkä olen T4:lle nähnyt lehdistössä on 7,8s. Paras 6,7s. Totuus lienee jossain välimaastossa. suurin ongelma 0-100kmh kiihtyvyydessä on renkaiden pitävyys, tehot kun haihtuvat savuna ilmaan 1:llä , 2:lla ja 3:lla kiihtyvyys onkin omaa luokkaansa.
        Muuten 9-3 saabissa on vakiona 199hv, T4:ssa 216 hv. Vääntohän saabissa on volvoa selkeämmin huonompi. Eiköhän testarossa näyttele kirkkaasti perävaloja saabille ja volvolle.

        Eikö noissa traktoreissa ole suurin sallittu nopeus jotain 40Km/h. Voisi ehkä kiihtyä jos löytyisi tarpeeksi korkea kallio josta sen pudottaisi


      • Asioista perillä oleva
        Joku kirjoitti:

        Kyllä tuollainen tulos on ihan oikeasti mitattu. Minäkin muistan sen. Jos satut omistamaan jonkun auton, niin se ei tarkoita, että kukaan ei saisi mitata sille oleellisesti huonompaa suoritusarvoa kuin valmistaja ilmoittaa.

        Että tuollainen tulos on ihan oikeasti mitattu. Et tainnut olla eturivissä kun ruuti keksittiin...Kyllä 8.8 sekuntia on mitattu TM:ssä 0-100 km`h kiihtyvyydeksi VW Passat 1.8 Turbolle muttei Volvo T4:selle. No niin pojat kun ehditte/jaksatte/kykenette nostaa ne housut nilkoistanne niin kertokaa nyt ihmeessä missä TM:n numerossa T4 on mitattu?? Ilmeisesti kyseessä täytyy olla joku erikoisnumero joka ei tule edes kestotilaajille...; )


      • Svedupelle
        Marko kirjoitti:

        TM mittasi 8.8 muutama vuosi sitten S40 T4:lle ja muut julkaisut ovat mitanneet noin 8 sekunnin aikoja eli kovin optimistinen käsitys sinulla on vai oletko ken ties itse kirjoittanut nuo artikkelit johonkin kerholehteen tai vastaavaan?

        Ruottalaisen bilsportin testissä saab9-3 vs. volvoT4, volvo jäi tasan sekunnin tehtaan ilmoittamasta arvosta, lopputulos 8.3 sekuntia kun tehdas ilmoittaa 7.3. Tämä koski vm 98 mallia, jotenka edistystä lienee tullut volvonkin koneeseen vuosien myötä.


      • pele
        No oho kirjoitti:

        Eipäs tuolla perus Saabille pärjää mitenkään ;)
        Kyllä ne on Saabit NIIN kovia kulkemaan.

        jos ei saabilla pärjää.mulla on tallissa vanha BDA escortti sillä kyllä kepittää kaikki volvot ja alfat.


      • minä
        pele kirjoitti:

        jos ei saabilla pärjää.mulla on tallissa vanha BDA escortti sillä kyllä kepittää kaikki volvot ja alfat.

        Hieno peli. Itsellä 2.0 turbo vanhakoppanen. Monia mukavia hetkiä on ollut liikennevaloissa...


      • TURBO900
        No oho kirjoitti:

        Nyt meni kyllä kiihtyvyys ja sitkeys sekaisin.

        Saattaahan Saab pärjätä Ferrarille kiihtyvyydessä 60-100km/h isoimmalla vaihteella ... , mutta kun pykälletään pienempää silmään jää Saab seisomaan paikalleen.

        Jos Fefe ottaa 4s 0-100km/h ja Saab 8s 0-100km/h, niin pitää olla onneton kuski, jos Fefellä jää Saabille 60-100km/h nykäisyssä :)

        Niin siis ainoa arvo missä saab pärjää ferrarille on vain ja ainoastaan ohituskiihtyvyys 60-120 km/h. Ja autot on Saab 9000 CS Aero 2,3T ja Ferrari Testarossa. Eikä se suappi siinäkään sitä jätä kuin 0,4 sekuntia (6,5 ja 6,9s).
        Aerohan kiihtyy seisovan satasen muistaakseni n.6,5, ainakin tehtaan mukaan...


      • pele
        minä kirjoitti:

        Hieno peli. Itsellä 2.0 turbo vanhakoppanen. Monia mukavia hetkiä on ollut liikennevaloissa...

        niin mullakin naurattaa kun joku jenkkirauta polttaa kumia ja sitten kun pitäs lähteä ei tapahdukkaan mitään.BDA lähtee kuin tykin suusta.vaikka kaikkea ei koneesta olekkaan otettu.250 takapyöristä.kiihtyvyyttä en ole mitannut kuin 10.v sitten kun auto oli kisakunnossa silloin oli 5.1s 0-100.


      • Pasi
        Asioista perillä oleva kirjoitti:

        Että tuollainen tulos on ihan oikeasti mitattu. Et tainnut olla eturivissä kun ruuti keksittiin...Kyllä 8.8 sekuntia on mitattu TM:ssä 0-100 km`h kiihtyvyydeksi VW Passat 1.8 Turbolle muttei Volvo T4:selle. No niin pojat kun ehditte/jaksatte/kykenette nostaa ne housut nilkoistanne niin kertokaa nyt ihmeessä missä TM:n numerossa T4 on mitattu?? Ilmeisesti kyseessä täytyy olla joku erikoisnumero joka ei tule edes kestotilaajille...; )

        Minäkin muistan tuon testin. Lehdestä en ole varma mutta sen muistan, kun työkavereiden kanssa puhuttiin, ettei pomon auto olekaan mikään tykki, vaan se hyyty tavalliselle GTI:lle.


      • Asioista perillä oleva
        Pasi kirjoitti:

        Minäkin muistan tuon testin. Lehdestä en ole varma mutta sen muistan, kun työkavereiden kanssa puhuttiin, ettei pomon auto olekaan mikään tykki, vaan se hyyty tavalliselle GTI:lle.

        Eli se ei ole siis TM:ssä. Löytyyköhän testi esim. Annasta tai Hymystä??


      • v40 t4

        vaikka tuolta BSR:n sivuilta http://www.bsrab.se/se/start_prod.html
        Esim. T4:sen ja vaikka 9-3 aeron teho ja vääntökäyriä. Ja todetkaa tosiasiat. Aero putoaa T4:selle joka lajissa. Huomatkaa volvon vääntökäyrä, saabissa se on kuin moposta kun volvoon vertaa. Myös suorituskykymittauksissa aero jää 0,5-1s. Eiköhän tää asia ole loppuun käsitelty. Taitaa volvo mennä testarossasta ohi, kun saabbi vaan hätyyttelee!


      • v40 t4
        9-3 Turbo SE kirjoitti:

        Harvoin saa lukea näin asiantuntematonta puhetta edes täällä Volvo-palstalla. Itse en ole havainnut mitään viiveitä vaihtamisen yhteydessä (malli 2001, Garret GT 17 -täysturbo, välijäähdytin). Myöskään Volvojen perävaloja ei ole tarvinnut katsella muissa kuin ohitustilanteissa. Kehu rauhassa omaa kotteroasi, mutta älä puhu laatuautoista paskaa pelkältä mutu-pohjalta.

        vaikka T4 ja 9-3 aeroa, totea tosiasiat ( kts. vääntökäyrät! saab surkea, vai ei tule viivettä! ) Lisäksi saabbi häviää joka suhteessa volvolle!
        http://www.bsrab.se/se/start_prod.html


      • Jaska
        v40 t4 kirjoitti:

        vaikka tuolta BSR:n sivuilta http://www.bsrab.se/se/start_prod.html
        Esim. T4:sen ja vaikka 9-3 aeron teho ja vääntökäyriä. Ja todetkaa tosiasiat. Aero putoaa T4:selle joka lajissa. Huomatkaa volvon vääntökäyrä, saabissa se on kuin moposta kun volvoon vertaa. Myös suorituskykymittauksissa aero jää 0,5-1s. Eiköhän tää asia ole loppuun käsitelty. Taitaa volvo mennä testarossasta ohi, kun saabbi vaan hätyyttelee!

        T4:sen käyrät eivät voi pitää paikkaansa. Esim vääntömomentti 5000 rpm kohdalla on tasan 300 Nm ja tämä vastaa tehona 204 hp. Kuitenkin tehokäyrä näyttää 5000 rpm kohdalla lukemaa 216 hp.

        Jommassa kummassa siis ainakin liioitellaan, joko tehossa tai väännössä... mitä luultavammin kummassakin.


      • v40 t4
        Jaska kirjoitti:

        T4:sen käyrät eivät voi pitää paikkaansa. Esim vääntömomentti 5000 rpm kohdalla on tasan 300 Nm ja tämä vastaa tehona 204 hp. Kuitenkin tehokäyrä näyttää 5000 rpm kohdalla lukemaa 216 hp.

        Jommassa kummassa siis ainakin liioitellaan, joko tehossa tai väännössä... mitä luultavammin kummassakin.

        eivät tarkkoja, näkeehän sen mitta-asteikostakin. Moottorin luonteen ne kyllä kertovat, volvossa yli 300nm 2500-5000, aerolla vääntö hipaisee 300nm hieman alta 4000 rpm. Lastutettunakin käyrä aika surkea, laaja-alaisuudesta ei voida puhua. Viggeni ja 95-aero pystyy sentään parempaan, mutta sitten ollaan jo eri hintaluokassa!


      • Jaska
        v40 t4 kirjoitti:

        eivät tarkkoja, näkeehän sen mitta-asteikostakin. Moottorin luonteen ne kyllä kertovat, volvossa yli 300nm 2500-5000, aerolla vääntö hipaisee 300nm hieman alta 4000 rpm. Lastutettunakin käyrä aika surkea, laaja-alaisuudesta ei voida puhua. Viggeni ja 95-aero pystyy sentään parempaan, mutta sitten ollaan jo eri hintaluokassa!

        Näyttää olevan saabin käyrissäkin sama juttu reilut 10 hp on lisätty yläpäähän, jos teho lasketaan vastaavasta väännöstä.

        Mielstäni tässä ei ole niinkään mistään "epätarkkuudesta" kysymys vaan suoranaisesta kusetuksesta. Onhan se mukava lukea esim T4:sen käyrästä 216 hp. Vääntökäyrästä laskettuna silti teho on "vain" 204 hp (varmaan lähempänä totuutta).

        Kun ovat tehokäyrää "jyrkentäneet" niin olisivat toki tehneet saman väännöllekkin niin ei tarvitsisi tällaisia paikkaansapitämättömyyksiä ihmetellä.


      • Saabisti
        BM  kirjoitti:

        käsite tuo jättäminen, mutta tässä linkki.
        http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1999/9907/990709c.html
        alfa vs volvo 0-100 suht tasoissa. Isommissa nopeuksissa t4 jättää alfa vääntävämmän moottorin ansiosta.

        Kaivapaaka otsikon TM esille.
        Ns. nousukauden keskiluokka- testissä olivat mukana Saab 9-3 Turbo SE, Audi 1,8 20VT quatro, BMW 320i, Ford Mondeo ST200, Alfa 156 V6(joka ilmeisesti monen mielestä on lähellä t4:sta suorituskyvyn suhteen), Lexus IS200.

        Kiihtyvyys 0-400 metriä:

        Saab 400m
        Ford 392m
        Audi 389m
        BMW 368m
        Alfa 365m
        Lexus 345m

        Jos Alfa jää noin paljon saabille 400 metrillä, tuskin T4:nenkaan Saabia hätyyttelee
        Ja otetaan sekin huomioon että tämä saab oli "vain" 185hp, joten on aivan turha edes suuremmin miettiä Aeron(205hp) suorituskykyä volvoon verrattuna.

        Kaiken lisäksi kyeisen volvon ajo-ominaisuudet ovat aika surkeat, alusta on kuin hyytelöä(myönnetään että ei Saabissakaan paras mahdollinen mutta reilusti parempi kuin volvon). Sen sijaan Alfa saa kehut ajettavuudestaan!

        T: "mun iskä voittaa sun iskän"


      • v40 t4
        Saabisti kirjoitti:

        Kaivapaaka otsikon TM esille.
        Ns. nousukauden keskiluokka- testissä olivat mukana Saab 9-3 Turbo SE, Audi 1,8 20VT quatro, BMW 320i, Ford Mondeo ST200, Alfa 156 V6(joka ilmeisesti monen mielestä on lähellä t4:sta suorituskyvyn suhteen), Lexus IS200.

        Kiihtyvyys 0-400 metriä:

        Saab 400m
        Ford 392m
        Audi 389m
        BMW 368m
        Alfa 365m
        Lexus 345m

        Jos Alfa jää noin paljon saabille 400 metrillä, tuskin T4:nenkaan Saabia hätyyttelee
        Ja otetaan sekin huomioon että tämä saab oli "vain" 185hp, joten on aivan turha edes suuremmin miettiä Aeron(205hp) suorituskykyä volvoon verrattuna.

        Kaiken lisäksi kyeisen volvon ajo-ominaisuudet ovat aika surkeat, alusta on kuin hyytelöä(myönnetään että ei Saabissakaan paras mahdollinen mutta reilusti parempi kuin volvon). Sen sijaan Alfa saa kehut ajettavuudestaan!

        T: "mun iskä voittaa sun iskän"

        Jos T4 pärjää viggenille ( jää vain 0,2s 0-100km/h ) (1,85l vs. 2,3l), niin eiköhän aerot ja muut 9-3 sportit jää aika kauas taakse!
        Modell
        Saab 9-3 Viggen
        Motor
        Rak 4-cyl, 2 290 cm3, 225 hk (165 kW) hk vid 5 500 r/min, 342 Nm vid 2 500 - 4 000 r/min.

        Prestanda
        Acceleration 0-100 km/h: 7,7 s
        Elasticitet 80-120 5:an: 9,8 s
        Bromssträcka 100-0 km/h: 38,8 m
        Toppfart: 250 km/h

        Modell
        Volvo S40 T4
        Motor
        R 4 cyl, 1 855cm3, 200 hk (147 kW) hk vid 5 500 r/min, 300 Nm vid 2 400 r/min.

        Prestanda
        Acceleration 0-100 km/h: 7,9 s
        Elasticitet 80-120 5:an: 9,8 s
        Bromssträcka 100-0 km/h: 42,2 m
        Toppfart: 235 km/


      • Jza
        pele kirjoitti:

        niin mullakin naurattaa kun joku jenkkirauta polttaa kumia ja sitten kun pitäs lähteä ei tapahdukkaan mitään.BDA lähtee kuin tykin suusta.vaikka kaikkea ei koneesta olekkaan otettu.250 takapyöristä.kiihtyvyyttä en ole mitannut kuin 10.v sitten kun auto oli kisakunnossa silloin oli 5.1s 0-100.

        Kannattaisikohan herran palata tälle vuosituhannelle. Jos näet uuden jenkin, niin tuskin niillä kukaan kumia polttelee.

        ...Vanhoilla 60-70 luvun louskuilla kylläkin ja harva eurooppalainen 40 vuotta vanha käyttöauto tosiaankaan polttelee kumia :D

        No, mutta noissa uusissa kauppakasseissa ei varmasti tarvitse minkään volvon perävaloja katsella. Ks. vaikka

        http://www.allpar.com/neon/neon-srt-4.html tai
        http://www.dodge.com/srt-4/index.html?context=homepage&type=top

        Valmistaja lupaa tuolle noin 20000 taalan kapineelle alle 6 sekuntia 0-60 mph.

        Viper onkin sitten oma asiansa :D


      • T4:n ex-omistaja
        Saabisti kirjoitti:

        Kaivapaaka otsikon TM esille.
        Ns. nousukauden keskiluokka- testissä olivat mukana Saab 9-3 Turbo SE, Audi 1,8 20VT quatro, BMW 320i, Ford Mondeo ST200, Alfa 156 V6(joka ilmeisesti monen mielestä on lähellä t4:sta suorituskyvyn suhteen), Lexus IS200.

        Kiihtyvyys 0-400 metriä:

        Saab 400m
        Ford 392m
        Audi 389m
        BMW 368m
        Alfa 365m
        Lexus 345m

        Jos Alfa jää noin paljon saabille 400 metrillä, tuskin T4:nenkaan Saabia hätyyttelee
        Ja otetaan sekin huomioon että tämä saab oli "vain" 185hp, joten on aivan turha edes suuremmin miettiä Aeron(205hp) suorituskykyä volvoon verrattuna.

        Kaiken lisäksi kyeisen volvon ajo-ominaisuudet ovat aika surkeat, alusta on kuin hyytelöä(myönnetään että ei Saabissakaan paras mahdollinen mutta reilusti parempi kuin volvon). Sen sijaan Alfa saa kehut ajettavuudestaan!

        T: "mun iskä voittaa sun iskän"

        Eiköhän kyseessä ollut 2-litrainen Alfa, kuten nuo muutkin autot.

        Katsopa tätä. Tässä on 2,5 litrainen Alfa ja Volvo T4 testissä.

        http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1997/9711/971102b.html
        http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1998/9805/980502b.html

        Volvo jää heti alkuunsa ja tuskin 160 km/h kohdalla oleva 0,1 sek etu on riittänyt paikkaamaan alkumatka 0,4 sek tappiota eli kyllä T4 ikävä kyllä ei ole yhtään nopeampi ainakaan alle 160 km/h nopeuksissa.

        Tavallisten GTI:n kanssakin piti revittää kaikki irti jos halusi ne jäämään.


      • Marko
        Saabisti kirjoitti:

        Kaivapaaka otsikon TM esille.
        Ns. nousukauden keskiluokka- testissä olivat mukana Saab 9-3 Turbo SE, Audi 1,8 20VT quatro, BMW 320i, Ford Mondeo ST200, Alfa 156 V6(joka ilmeisesti monen mielestä on lähellä t4:sta suorituskyvyn suhteen), Lexus IS200.

        Kiihtyvyys 0-400 metriä:

        Saab 400m
        Ford 392m
        Audi 389m
        BMW 368m
        Alfa 365m
        Lexus 345m

        Jos Alfa jää noin paljon saabille 400 metrillä, tuskin T4:nenkaan Saabia hätyyttelee
        Ja otetaan sekin huomioon että tämä saab oli "vain" 185hp, joten on aivan turha edes suuremmin miettiä Aeron(205hp) suorituskykyä volvoon verrattuna.

        Kaiken lisäksi kyeisen volvon ajo-ominaisuudet ovat aika surkeat, alusta on kuin hyytelöä(myönnetään että ei Saabissakaan paras mahdollinen mutta reilusti parempi kuin volvon). Sen sijaan Alfa saa kehut ajettavuudestaan!

        T: "mun iskä voittaa sun iskän"

        Niin kyseessähän oli 156 alfa 2,5 koneella ja Q-system-automaattivaihteistolla. Manuaalin kiihtyvyys on on aivan eri luokka kuten esim Afton Bladetin testistä näkyy. Ainakin yllä olevasta kirjoituksesta.

        Käypä täältä katsomassa:

        http://www.tekniikanmaailma.fi/guest/vanhat_numerot/index.html


      • Marko
        T4:n ex-omistaja kirjoitti:

        Eiköhän kyseessä ollut 2-litrainen Alfa, kuten nuo muutkin autot.

        Katsopa tätä. Tässä on 2,5 litrainen Alfa ja Volvo T4 testissä.

        http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1997/9711/971102b.html
        http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1998/9805/980502b.html

        Volvo jää heti alkuunsa ja tuskin 160 km/h kohdalla oleva 0,1 sek etu on riittänyt paikkaamaan alkumatka 0,4 sek tappiota eli kyllä T4 ikävä kyllä ei ole yhtään nopeampi ainakaan alle 160 km/h nopeuksissa.

        Tavallisten GTI:n kanssakin piti revittää kaikki irti jos halusi ne jäämään.

        Kyllä kyseessä oli 156 V6 2,5 mutta Q-system-vaihteistolla = automaattilaatikko. Jos siis vertaillaan automaatti Alfaa, niin eikö toisenkin osapuolen pitäisi olla automaatti. Tai oikeastaan automaatteja ei pidä vertailla lainkaan, kun ne eivät ole mitään kisavehkeitä vaan herrasmiesten mukavia ajopelejä.

        Katso täältä:

        http://www.tekniikanmaailma.fi/guest/vanhat_numerot/index.html


      • urpo satanen
        v40 t4 kirjoitti:

        vaikka T4 ja 9-3 aeroa, totea tosiasiat ( kts. vääntökäyrät! saab surkea, vai ei tule viivettä! ) Lisäksi saabbi häviää joka suhteessa volvolle!
        http://www.bsrab.se/se/start_prod.html

        Kyllä täytyy sen verran sanoa, että ei oo vielä tarvinu t4:sen takavaloja edes tuolla vanhalla romulla katella No sit joku sanoo, että voi sitä Volvoakin virittää, mutta kun alakerta paukkuu 250hp kohdalla, niin ei sillä pitkälle pötkitä. Vakionahan nuo tuntuvat olevan melkoisia nuhapumppuja, mutta eihän Volvo ole koskaan osannutkaan turbokonetta tehdä.

        Ottakaa muuten Vigge sitä t4sta vastaan..


    • Realismia
      • BM 

        Aika lailla kutiaan T5:n kiihtyvyys piti. Itse kellotin (AP-22:lla) 6,9 0-100km/h(TM sai saman). Luiston esto päällä 7,4, joka on tehtaan arvo.
        Toki 0-60mph ei sama kuin 0-100 km/h.


      • jska

        noilla sivuilla olevilla arvoilla ei ole mitään virkaa kun sinne saa kuka tahansa lähetellä mitä arvoja haluaa, pitäisi edes olla lähde mistä ne on mukamas poimittu vai itse mittailtu jollain anttilan mittarilla?


    • eikka

      Ei ne T4:set mitään viivahirmuja ole, mutta kyllä niitä kaikenlaisia hulluja tuolla maanteillä ohittelemassa näkee...

      • Dodge Spirit R/T

        Saabissa on kehittynyt turbon ohjaus, viive minimoitu ja vääntö nopeasti käytettävissä. Kiihtyvyyteen vaikuttaa tehon ja painon lisäksi vääntö, koska ollaan vain hetki suurimman tehon kierroslukualueella. Kyllä Volvoonkin saa näitä ominaisuuksia. TurboTec tuntee systeemit ja DawesDewices (kuukkelilla hakien jenkkien ratkaisun vanhoihin malleihin)


    • markkanen"volvo"

      Vitut nää volvon traktorit mihkään kulje;

      tein keikan niin naapurin pappa painoi ohi ladalla ja vielä pakki päällä.

    • v40 t4

      Eli voit testata onko kaikki kunnossa, painamalla 2.vaihteella 50kmh:sta kaasu pohjaan ja vaihtamalla 3. vaihteen ja pysäyttämällä kellon n.102 kmh kohdalla. Jos aika 6s. tai yli niin auto ei ole ehjä.
      T4 on herkkä sutimaan, jos kumi palaa niin siinä menee 2 sekuntia ja kokonaisaika menee 9-10s. väliin. 0-50kmh menee hyvällä lähdöllä 2,6-2,8s.

      • Tero

        Volvo jää koko ajan lisää mitä enemmän vauhtia tulee. Honda ei turhaan ole maailman paras moottorivalmistaja.


    • Mitsu man

      Nopeahan tuo T4 toki on, mutta loppuenviimeks toi nollasta sattaan on aika säälittävä. Mitsu Lancer Gti vm-92 - 96 kiihtyy vapaastihengittävällä 1.8L DOHC motilla tehtaan mukaan 7.6s ja Tuulilasin sekä TM:n testinuket polkas sen sataseen ajassa 7.2-7.3s , Toki Lancerhan kulkee 103 km/h kakkosvaihteella ja sillon kierroksia on sallitut 7500 rpm. T4 miehet vapiskaa ;)

      Joo ja mä en siis haasta ritaa tai mitään, kunhan vaan asian totesin.......

      Onhan noi volet ihan käheen olosia pelejä joilla myös markkinointi ja maahantuoja osaa hoitaa hommansa, toisin kuin meikäläisen merkillä :(

      • Onni Nätsat

        Näyttää olovan pienimulkkusten jorinoita nämä älämölötykset.


      • mulkkuohtassa
        Onni Nätsat kirjoitti:

        Näyttää olovan pienimulkkusten jorinoita nämä älämölötykset.

        On se hyvä, että isomulkkuiset tulevat myös näitä kommentoimaan.


    • totuus koskee.

      Niinpä sanoppa muuta sentti jormanen.

    • t4 volvo

      itelläni on s40 t4 vm:2001 pelkällä lastutuksella sain menemään 6s 0-100 ja 80-120 3s

      nyt on kiini isompi turbo mitsun 19t ahdin ja uus lastu nyt en tiiä paljo menn ku en oo kokeilut :)

      • T5 Volvo

        Aika kovat lastut olet heittänyt kehiin. S40 T5 250hv/408Nm menee kolmos vaihteella 80-120 km/h 3,5s pintaan.


    • t4 volvo

      ni no mitä nyt on uskomista toho lentokentän mittaus laiteeseen ku siellä kävin viime vuonna, oli kiihdytyskisat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe