Mitä mieltä olette KYS:n neurologeista? Kenen vastaanotolla käytte ja millaista kohtelua olette saaneet?
KYSin neurologit
26
6161
Vastaukset
- tammetar
Kuopiossa olen saanut hyvän kohtelun. En mene sanomaan neurologin nimeä kuitenkaan. Eipä minulla ainakaan ole valittamista sieltä taholta enemmänkin positiivisia kokemuksia.
- Hugo.
Ainakin ennen oli Suomen huippuyksikköjä. Ei nykyisiä kokemuksia. Onko Sinulla ollut valittamista heistä? En niin hirveesti yllättyisi, jos ongelmia olisi.
- LHnen
Minulla on ms-tauti ja muutettuani tänne sain ajan huonolle neurologille eilen juuri lähetin palautteen lääkärin kohtelusta ms-hoitaja lupasi järjestää minulle uuden lääkärin joka ymmärtää taudista. Neurologi jolla kävin oli aivan kauhea en edes pysty kertomaan hän ei ymmärrä tästä taudista mitään. Hänen mielestään minun pitäisi mennä psykiatrille jos en hyväksy hänen hoitoaan. Uskomatonta.
- kiitosKYS
LHnen kirjoitti:
Minulla on ms-tauti ja muutettuani tänne sain ajan huonolle neurologille eilen juuri lähetin palautteen lääkärin kohtelusta ms-hoitaja lupasi järjestää minulle uuden lääkärin joka ymmärtää taudista. Neurologi jolla kävin oli aivan kauhea en edes pysty kertomaan hän ei ymmärrä tästä taudista mitään. Hänen mielestään minun pitäisi mennä psykiatrille jos en hyväksy hänen hoitoaan. Uskomatonta.
Veikkaan, että jouduit erikoistumassa olevan hoidettavaksi.
Minulla on pelkkää positiivista kerrottavaa KYS:n neurologeista ja neurokirurgeista sekä Kuopion yksityisistä. Suosikkini on Sivenius. - leikattu2005
"Veikkaan, että jouduit erikoistumassa olevan hoidettavaksi."
Omat huonot kokemukseni eivät liity KYS:n neurologeihin. Useimmiten on harmillista, jos törmää omaan alaansa vasta tutustuvaan lääkäriin. On sellainen olo, että tietää itse enemmän kuin lääkäri. Hoito ei etene mihinkään kun aika kuluu koko elämän läpikäymiseen. Pahimmissa tapauksissa ei lääkäri ole edes tiennyt, mitä sairastan.
En ole KYS:n vakioasiakas, kävin siellä muutaman kerran tutkittavana, leikkauksessa ja jälkitarkastuksessa pari kertaa. Kuopiossa palvelu oli hyvää. - Anonyymi
LHnen kirjoitti:
Kyllä kaikilla neuoloogeilla sama koulutus joten oletkohan jotenkin ymmärtänyt väärin asioita, ja mietit omiasi.
Kyllä henosaavat ammattinsa jokainen m sattui nyt vaan niin ehkä että se miten itse tulkitset asioita ei ehkä ole miten lääkäri näkee sinun tilanteesi .
Miksi et sitten hyväksy sitä hoitoa jota hän ehdottaa .
- Epilepi
Neurologi joka minulla KYS:illä oli, oli minusta aika ikävä:/ Tai paha mieli sieltä jäi. Neurologi ei esim. uskonut, että jätin käyttämättä dosettia sen takia, etten yksinkertaisesti laiskuuttani jaksa täyttää sitä ja muutenkin hajamielisyyttäni saatan automaattisesti tulla ottaneeksi sekä aamu- että iltalääkkeet samaan vuorokaudenaikaan vaan ajatteli, etten käytä sitä siksi, koska pidä sitä mummomaisena. Paasasi, tivasi ja ajoi minua "nurkkaan", kun koulunkäynti tuli puheeksi. En ole siinäkään menestynyt yhtä hyvin, kuin olisin halunnut, mutta ihan niinkuin se ei jo muutenkin ottaisi koville. Ei siitä minusta tarvitsisi vielä muidenkin minulle huutaa. Olen ehkä herkkä. Ehkä en. En tiedä. Mutta paha mieli jäi.
- Anonyymi
Kys;n neurologien uusin hoitokeino ei ole muuta kuin ottaa ajkortti pimentoihin, vaikka potilaassa ei ole havaittu kuvauksissa, mimiikkatestissä mitään vikaa eikä olennaistakaan. Potilas jää hoitamatta. Minulla oli täysin väärä lääkitys, josta valitin. Niin vastaus oli, ETTÄ SINUN ON PAKKO NYT SYÖDÄ NÄMÄ LÄÄKKEET. Sormi pystyssä herjailtiin. Sitten anamneesissa oli saneltu täyttä potaskaa, ennen havaituista hartia ongelmista kirjattu, ettei siellä mitään vikaa niinkun. Sitten kysyttiin, että käytättekö alkoholia, johon vastasin että joskus. Niin siitäkin oli soperreltu, että käyttää runsaasti holia, vaikka niistäkin otettiin puhtdas alkoholiton testitulos. Ja tämä on täysin totta. Hyvä, että säästyin hengiltä moisilta xarelton syönniltä. Onneksi sain yksityiseen palveluun pikaisesti toisenlainen lääkitys. Neurologian osaston vois kys;ltä pistää poistoon kokonaan,koska vaaraksi potilaille tietämättömien sählinki.
- Anonyymi
Ikävää😥, saman tyyppistä kohtelua / hoitoa kokenut.
- Anonyymi
Tuntuu, että kaikissa sairaanhoitopiireissä on tuo sama käytäntö: muokkaaminen vastakohtaiseksi (edellä alkoholinkäyttö ym.).
"Suomen kielessä on vakiintunut ilmaisu moisille käytännöille. Niitä sanotaan yksinkertaisesti valheiksi." (UKK) Sen sijaan tiede perustuu objektiivisesti tutkittuun faktaan, kuten korkeakoulutetut tietävät.
(Pielaveen pojan sitaatti edellä sopii hyvin KYS:n toiminnan analysointiin.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu, että kaikissa sairaanhoitopiireissä on tuo sama käytäntö: muokkaaminen vastakohtaiseksi (edellä alkoholinkäyttö ym.).
"Suomen kielessä on vakiintunut ilmaisu moisille käytännöille. Niitä sanotaan yksinkertaisesti valheiksi." (UKK) Sen sijaan tiede perustuu objektiivisesti tutkittuun faktaan, kuten korkeakoulutetut tietävät.
(Pielaveen pojan sitaatti edellä sopii hyvin KYS:n toiminnan analysointiin.)Kaikki mitä läääkäri sanoo, pitäisi kuulemas olla totta....🤔
Potilaan kanta jätetään huomioimatta, näköjään annetaan ymmärtää....että höpöjä puhut, jotain omasta elämästäään tietää asiakaskin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki mitä läääkäri sanoo, pitäisi kuulemas olla totta....🤔
Potilaan kanta jätetään huomioimatta, näköjään annetaan ymmärtää....että höpöjä puhut, jotain omasta elämästäään tietää asiakaskin!Potilaan kanta ei useinkaan lepää lääketieteellisillä termeillä ja usein juuri siksi eräät ovat aina valittamassa lääkäreistä . Kunhan luotetaan siihen että kyllä ne lääkärit vaan osaa työnsä eritekin neurologin koulutus on niin pitkä että ovat kyllä selvillä asioista näitä vaikeita potilaita aina ilmenee jokaisen lääkärin vastaanotolla , kun lääkäri sanoo asioita niin eikä jo olla itse tietämissä muka paremmin . Miksi sellaiset menevät yleensä lääkäriin jotka muka itse osaavat paremmin asiat, hoitais sitten ihan vaan itse terveyttään kun niin tietäviä ollaan
Sama lääkkeiden kanssa aletaan kiistelemään jostakin lääkkeestä ilman lääketieteellistä koulutusta , ihmisen kanssa joka on kymmenenvuoden opiskelun tuloksena tullut neurolookisi .
Minulla ei ole koskaan ollut ikäviä kokemuksia lääkäreistä kyllä hentyönsämosaavat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Potilaan kanta ei useinkaan lepää lääketieteellisillä termeillä ja usein juuri siksi eräät ovat aina valittamassa lääkäreistä . Kunhan luotetaan siihen että kyllä ne lääkärit vaan osaa työnsä eritekin neurologin koulutus on niin pitkä että ovat kyllä selvillä asioista näitä vaikeita potilaita aina ilmenee jokaisen lääkärin vastaanotolla , kun lääkäri sanoo asioita niin eikä jo olla itse tietämissä muka paremmin . Miksi sellaiset menevät yleensä lääkäriin jotka muka itse osaavat paremmin asiat, hoitais sitten ihan vaan itse terveyttään kun niin tietäviä ollaan
Sama lääkkeiden kanssa aletaan kiistelemään jostakin lääkkeestä ilman lääketieteellistä koulutusta , ihmisen kanssa joka on kymmenenvuoden opiskelun tuloksena tullut neurolookisi .
Minulla ei ole koskaan ollut ikäviä kokemuksia lääkäreistä kyllä hentyönsämosaavatJust kotiuduin sieltä. Siellä täytyy vaan väkisin pitää puolensa, jos ne kohtelee väärin.
- Anonyymi
Miksi lääkkeiden määrääjää ole koskaan vastaanotolla paikalla, aina vaan erikoistuvia lääkäreitä....🤔
- Anonyymi
Siis neurovektoristit? Johan niistä on ollut lehdissäkin juttua, EI KIITOS!
- Anonyymi
Vektorit muistaakseni liittyi matematiikkaan, ai nyt on tuommone ammatti...🤔
- Anonyymi
Oli töykeä neurologi kun mieheni sairastui aivoinfarktiin. Oli harjoittelua opiskelija kun ambulanssi vei kassiin, ei liuottanut vaikka ei estettä, täysin tompoeli, kun ei soittanut Meilahteen mitä tehdään kun itse ei tiennyt. Takapäivystäjä neurologian professori kriittisellä hetkellä kotona!!!
Tämä Lauri varmaan töissä jossainpäin Suomea!
Ei korvattu opiskelija neurologi virheitä. Ihminen kyseessä ja loppuelämän vakavat vaivat jäi? Ei minkään näköistä omaa tuntoa. Kaikessa muussa työssä vastaa virheistä itse tekijä mutta tässä tilanteessa vain pullikoivat vastaan ja kiertelivät virheitä ite asianosainen ja iso joukko vaihtuvia päättäjiä potilasvakuutuskeskusessa/ Liipo
Kuhan sattuu omalle kohdalle vakava väärinhoidettu sairaus , niin ehkä silloin tajuaa virheensä!!- Anonyymi
Opiskelijat eivät osaa yhtä hyvin analyyttistä ajattelua kuin valmistautuneet tutkijat.
Ihmettelen, miksi hänen olisi pitänyt kysyä Meilahdesta (HUS), kun Suomen parhaat neurologit ovat Kuopiossa ( KYS:ssa).
Korruptoitunut Valvirakaan ei ota vastuita omista virheistään. - Anonyymi
Ensinnäkin täällä ei mainita kenenkään lääkäreiden nimiä ! Se on sääntöjen vastaista. Ja toiseksi kyllä jo opiskelijatkin tietää miten aivoinfarktissa toimitaan , joten kunhan jätät asiat lääkäreille joista et itse tiedä mitään, ei Google ole mikään oppikirja .
Aina näitä on jotka ovat syyttämässä lääkäreiden viaksi asioita jos ei asiat olekaan miten itse muka ne näkee. Jokainen aivoifrakti hoidetaan tavalla joka koskee potilaan tilaa siis näitäkään asioita ei voi verrata toisiinsa .äkos olet niin varma että on väärin hoidettu niin teet ilmoituksen se kun kirjoittelet nettiin asioita mistä ainulla ei ole lääketieteellistä näkemystä edes
- Anonyymi
Kysin neurologia pkl on täysi vitsi. Sinne kannattaa hankkia ennen käyntiä psykiatrin todistus, ettei ole mielenterveyden häiriötä. Jos tätä ei ole, niin on vielä muutama vakkari-sairausvaihtoehto, joista sulla varmasti joku on, uskoit tai et. Täyttä uskomushoitoa ja asiakkaan törkeää aliarvioimista. Tarviit psyykkistä tukea pkl käynnin jälkeen, niin epäasiallista on kohtelu.
- Anonyymi
Minä kävin ja sain väärän diagnoosin Alzheimerin ja minulla ei ollut sitä.Millään ei meinaa myöntää.korvauksia en ole saanut.lääkärille haluun kirjallisen muistutuksen.lääkäri ei edes pyytänyt anteeksi
- Anonyymi
Valita Valviralle ja eduskunnan oikeusasiamiehelle.
- Anonyymi
Siis ei näillä palstoilla saa kenenkään nimiä laittaa , joten älä kysele asiattomuuksia .
- Anonyymi
Kyllä hoitovirheistä ja vääristä diagnooseista pitää asiakkaan aina tehdä ilmoitus Valviiraan tai Oikeusasiamiehelle, asiakkaalla on oikeus hakea rahallista korvausta, jos häntä on kaltoin kohdeltu!
- Anonyymi
Kyllä kyks/Kuopiossa hoidetaan jatkuvasti useammalla erikoistuvalla lääkärillä. Eivät tiedä mitään. Ihan höpö. Höpö juttua. Milloinkaan en tavannut neurologian päälääkäriä, jotenka lopetin jo ajat sitten käynnit. Pelkkää rahastusta, koska kyks on velkaantunut ja on kyseessä lääkärien työpaikat! YT- neuvottelut käynnissä,että sillee...
- Anonyymi
Neurologin pitäisi olla ajantasalla nyt 2024. On vanhaa tietoa, jota v. 2016 valmistuneet eivät tiedä. Nuoret älykkäät ja nykyistä tietoa saaneet ovat ihan parhaita. Nuoret älykkäät neurologit Kyks;iin
Palkatkaa päteviä neurologeja. Minun mielipiteeni!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887