voisiko joku auttaa

tyhmää!!

osaisiko joku sanoa, että onko ihan normaalia, ku meijän kanilta (joka on siis sisäkani) lähtee karvaa ihan mielettömästi.. :S Häkin pohjalla on karvoja enemmän ku ennen.. en kuitenkaan kehtaisi mennä aivan tyhmänä eläinlääkäriin mennä, ettei ne naurais mulle, jos se on normaalia.. (: kiitoksia etukäteen vastanneille.

3

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Mun kanilta lähtee kans karvaa paljon. Jos annan kanini juosta vapaana niin karvoja jää lattialle myös jonkinverran. Itse ainakin uskon et se on ihan normaalia. Kanini voi muuten hyvin joten tuskin sinunkaan kanillasi on mitään hätää.

      • kanpööö

        Melko varmasti tuo on pelkkää karvanlähtöä.
        Näin keväällä nuo meidänkin loikkijat oikein pölähtelevät, kun syliin ottaa.
        Tuo on kausiluontoista, pahimmat lähdöt ovat keväällä ja syksyllä.
        Kannattaa harjailla kaneja, niin olo helpottuu eivätkä niele niin paljon karvaa nuollessaan itseään ja toisiaan.


    • Eli olen kuullut väitteen, jonka mukaan kastroiduilla uroksilla karvanlähtöä saattaisi olla enemmän kuin muilla. Meillä pitää kyllä paikkansa. Kahdella naaraallamme (ranskanluppa ja rex) ei karvanlähtöä yleensä edes huomaa, mutta kastroitua risteytysurostamme eilen viimeksi harjailin, kun kovasti tuntuu karvaa lähtevän. Näinä aikoina onkin kaneille hyvä juottaa säilyketölkki/tuoreen ananaksen mehua (tuoreesta ananaksesta itse puristettava mehu on parasta), jonka tarkoituksena olisi sulattaa mahdolliset suolitukokset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe