Nukahtamislääke on löytynyt: Somnor 10 mg. Olen käyttänyt jos mitä lajia. Pahinta on se,että annosta pitää lisätä, ei silti nuku ja mikä pahinta-ei näe unia. Unien aikana aivot korjaavat itse itseään. Nyt kun olen käyttänyt y.o. lääkettä nukahdan 10 min., nukun aamuun asti,olen pirteä,näen paljon unia!,päivisin olen tosi energinen. Lääkkeen hinta on sikahalpa: 20 kpl on 2,25 euroa. Hieno juttu. Elämä on taas elämisen arvoista.
Tosi hyvä
11
2613
Vastaukset
- lääkettä
myös itse käytän. Otan puolikkaan joka toinen ilta.
Joka ilta en ota koska pelkään lääkkeen aiheuttavan aivoissa muutoksia.
Lääkkeen oton jälkeinen päivä on aina jotenkin sakea olo.
Tosi tehokasta se on koska myös nukun hyvin sen avulla.
Pelottaa vain koska oloni ei ole aivan normaali lääkkeen otettuani. - uneton****
Onkos tuo reseptilääke vai luontaistuote vai mikä?
- on lääkärin
määräämä reseptilääke.
Tai minulle lääkäri määräsi jotain muuta nukahtamislääkettä ,mutta apteekki vaihtoi sen halvempaan ,joka oli just tämä somnor.
- nukahtamislääkettä
käyttää kuinka usein.
Joka yö vai silloin tällöin. Kuinka lääkärit suosittelevat?
Itselläni on univaikeuksia, mutta en ole vielä käynyt asiasta lääkärillä.
Olen 45-v.- somnorista
Somnor
Reseptivalmiste
Markkinoija
Orion Pharma
Lääkemuoto
Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 10 milligrammaa.
Vaikuttava aine
Tsolpideemi.
Kayttötarkoitus
Tsolpideemi on tarkoitettu tilapäisen tai lyhytaikaisen, toimintakykyä haittaavan unettomuuden hoitoon. Lääkettä ei määrätä alle 18-vuotiaille.
Vaikutustapa
Tsolpideemi nopeuttaa nukahtamista ja vähentää taipumusta heräillä yöllä.
Annostus
Lääkäri määrää annostuksen. Tavallisesti yksi tabletti on sopiva annos, eikä vuorokauden aikana saa ottaa enempää kuin yhden tabletin. Iäkkäille voi lääkärin arvion mukaan riittää puolikas tabletti. Hoito saisi kestää yhtäjaksoisena muutamasta päivästä enintään kahteen, joskus neljään viikkoon.
Lääkkeen ottaminen
Lääke otetaan nestetilkan kanssa juuri ennen nukkumaan menoa. Lääkkeen ottamisen jälkeen tulisi voida nukkua 7-8 tuntia häiriöttä, koska kesken unen herätettynä lääkkeen käyttäjä voi käyttäytyä omituisesti muistamatta siitä jälkeenpäin mitään.
Haittavaikutukset
Lääke ei useinkaan aiheuta haittavaikutuksia. Joillakin käyttäjillä on ilmennyt mm. uneliaisuutta seuraavana päivänä, päänsärkyä, huimausta, tunteiden latistumista, sekavuutta, pahoinvointia tai muita vatsaoireita, tai muistamattomuutta. Lääkettä ei saa käyttää samanaikaisesti alkoholin eikä muiden keskushermostoa lamaavien aineiden kanssa. Tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa tarkkuutta vaativissa tilanteissa voi heiketä. Pitkään jatkuvaan käyttöön liittyy riippuvuuden vaara, ja lääkityksen keskeytyessä uniongelmat voivat palata aikaisempaa vaikeampina.
Raskaus ja imetys
Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä imetyksen yhteydessä.
Säilytys
Huoneenlämmössä, alle 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
ATC-koodi
N05CF02
Tuotetiedot päivitetty
03.06.2004
Hinnat ja rinnakkaisvaihtoehdot
Ks. lääkkeen ajantasaiset hinnat ja rinnakkaisvaihtoehdot hintavertailusta 1.
Artikkelin tunnus: far00797
© 2006 Lääketietokeskus - valmisteita
somnorista kirjoitti:
Somnor
Reseptivalmiste
Markkinoija
Orion Pharma
Lääkemuoto
Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 10 milligrammaa.
Vaikuttava aine
Tsolpideemi.
Kayttötarkoitus
Tsolpideemi on tarkoitettu tilapäisen tai lyhytaikaisen, toimintakykyä haittaavan unettomuuden hoitoon. Lääkettä ei määrätä alle 18-vuotiaille.
Vaikutustapa
Tsolpideemi nopeuttaa nukahtamista ja vähentää taipumusta heräillä yöllä.
Annostus
Lääkäri määrää annostuksen. Tavallisesti yksi tabletti on sopiva annos, eikä vuorokauden aikana saa ottaa enempää kuin yhden tabletin. Iäkkäille voi lääkärin arvion mukaan riittää puolikas tabletti. Hoito saisi kestää yhtäjaksoisena muutamasta päivästä enintään kahteen, joskus neljään viikkoon.
Lääkkeen ottaminen
Lääke otetaan nestetilkan kanssa juuri ennen nukkumaan menoa. Lääkkeen ottamisen jälkeen tulisi voida nukkua 7-8 tuntia häiriöttä, koska kesken unen herätettynä lääkkeen käyttäjä voi käyttäytyä omituisesti muistamatta siitä jälkeenpäin mitään.
Haittavaikutukset
Lääke ei useinkaan aiheuta haittavaikutuksia. Joillakin käyttäjillä on ilmennyt mm. uneliaisuutta seuraavana päivänä, päänsärkyä, huimausta, tunteiden latistumista, sekavuutta, pahoinvointia tai muita vatsaoireita, tai muistamattomuutta. Lääkettä ei saa käyttää samanaikaisesti alkoholin eikä muiden keskushermostoa lamaavien aineiden kanssa. Tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa tarkkuutta vaativissa tilanteissa voi heiketä. Pitkään jatkuvaan käyttöön liittyy riippuvuuden vaara, ja lääkityksen keskeytyessä uniongelmat voivat palata aikaisempaa vaikeampina.
Raskaus ja imetys
Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä imetyksen yhteydessä.
Säilytys
Huoneenlämmössä, alle 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
ATC-koodi
N05CF02
Tuotetiedot päivitetty
03.06.2004
Hinnat ja rinnakkaisvaihtoehdot
Ks. lääkkeen ajantasaiset hinnat ja rinnakkaisvaihtoehdot hintavertailusta 1.
Artikkelin tunnus: far00797
© 2006 LääketietokeskusSOMNOR
STELLA
STILNOCT
ZOLPIDEM GEA
ZOLPIDEM SANDOZ
ZOLPIDEM STADA
ZOLPIDEM WINTHROP
ZOLPIDEM-RATIOPHARM - noissa kaikissa
valmisteita kirjoitti:
SOMNOR
STELLA
STILNOCT
ZOLPIDEM GEA
ZOLPIDEM SANDOZ
ZOLPIDEM STADA
ZOLPIDEM WINTHROP
ZOLPIDEM-RATIOPHARMsamat aineosat ja vaikutukset??
- myös..
valmisteita kirjoitti:
SOMNOR
STELLA
STILNOCT
ZOLPIDEM GEA
ZOLPIDEM SANDOZ
ZOLPIDEM STADA
ZOLPIDEM WINTHROP
ZOLPIDEM-RATIOPHARMperusvalmisteet eli imovane ja zopinox
- lyhytaikaiseen
Hoitojakson oltava mahdollisimman lyhyt. Eikä saa ylittää 4 viikkoa siis!!! ENINTÄÄN 4 viikkoa!!!
Tämä lääke on bentsodiatsepiini. Niiden käyttö voi johtaa psyykkiseen tai fyysiseen riippuvuuteen. Ja teho heikkenee käytön jatkuessa.
- lalli
mulle määrättiin stilnoctia mutta se vaihdettiin apteekissa juuri tuohon somnoriin.
ensimmäisellä käyttökerralla flippasin ja sain blackoutin. toisella kerralla vaikutus oli jo laimea ja laimeni jatkossa entisestään.
lisäksi saan siitä päänsärkyä seuraavaksi päiväksi. - ja vielä
Kokeilin tuota lääkettä eilen ensimmäisen kerran. Nukuin, mutta kun nukuttaa yhä, ja kello on jo yli puolenpäivän.
Sehän noissa unilääkkeissä on, että ne eivät ainakaan minulta haihdu kovin nopeasti elimistöstä, ja jään pöpperöiseen tilaan. Jos otan puolikkaan, herään jokaiseen ääneen, mikä ympäristöstä kuuluu.
Olen tullut vuosien varrella neuroottisen herkkäuniseksi. Ei uskoisi, miten hyvin voin kuulla kaiken jopa korvitulppien läpi. Herkkäunisuutta voisi lääkärin mukaan parantaa mielialalääkkeillä - mutta niillä on taipumus turvottaa. Siitäkin on kokemusta, enkä koske mielialalääkkeisiin enää pitkällä tikullakaan. Etenkään siksi, etten ole masentunut, vaan herkkäuninen.
Eikö aivojen välittäjaineiden tilaa todellakaan voi parantaa muilla kuin mielialalääkkeillä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096973- 954461
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista524063- 513558
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483532- 1923525
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242989- 672734
- 492559
- 131934