Kissa sai sotkettua itsensä jollain tahmaisella ja jollain joka haisi paloöljyltä tai vastaavalta.
Menin melkein shokkiin ja aloin hätäpäissäni pestä kissaa (eka pesu) kun pelkäsin että se aine syövyttää raukan turkin ja ihon. No alussa sitä juostiin talon päästä toiseen päähän ja sitten tajusin laittaa kylppärin oven kiinni. Sain kissan suihkutettua ja sitten menin saunanlauteille sen kanssa ja taas sain juosta kylppärissä. Viimeinkin se rauhoittui sen mielipaikalle lauteille kun aloin hieromaan kissan shampoota, hieroin sitä hellästi ja se alkoi kehrätä, mutta sitten kun olisi pitänyt suihkuttaa, niin taas juostiin. NO laitoin vettä saaviin ja kastoin kissaa siellä (en kokonaan) jotta saisin shampoon pois (jouduin pesemään kaksi kertaa)ja sitten kuivaus, eikä haissut tai tuntunut öljyiseltä.
Kissa ampaisi patterin eteen lämmittelemään ja minä menin viereen lohduttamaan.
Taisin stressata kissa paljon. Tuli vähän huono omatunto, mutta säikähdin aivan valtavasti kun mitään muuta en pelkää kuin hoitovirheitä ja kissan kuolemaa.
Kissa kuivui kahdessa tunnissa eikä se pelännyt minua vaikka oli rankka pesu. Nyt se nukkuu tuossa pöydällä rauhallisesti (söi ja joi normaalisti) Mietin vaan että eihän se saanut pahaa traumaa tai jotain kun kissat muistavat kuitenkin kaiken melko tarkasti? Kissa edelleenkin menee nukkumaan saunaan ja kylppäriin vaikka pesu olikin vaativa. Kissa ei ole ollut niin vilkas ja leikkisä kuin aikaisemmin.
Ehkä se on vain väsynyt ja kerää voimia.
En yhtään tiedä mistä se öljy olisi tullut sen turkkiin. Kunhan muu perhe saapuu kotiin niin pitääpä kysyä kuka täällä jättää myrkkyöljyjä kissan ulottuville. Onneksi se ei sentään pelkää minua. Ehkä hieronta vaihe rauhoitti sitä ja kissa on vain renotutunut. Itseasiassa se on nyt seurallisempi, kehrää enemmän ja tulee syliin helpommin jne.. Olen opetellut ystävältäni sellaista koiran terapiahierontaa tai mitä se nyt onkaan kun meillä joskus koira oli. Jos shampoon hieronta nopeutti verenkiertoa ja kissa on nyt levollisempi. Voiko kissoilla olla jotain tiettyä verenkierto häiriötä tai vastaavaa? Olen vain niin vainoharhainen ja kyselen älyttömästi mutta tiedon kerääminen parantaa itsevarmuutta. Missään nimessä minulla ei ollut tarkoitus stressata kissaa tahalleni, joten toivon että asiattomat haukut jätettäisiin pois ja ym. asiattomuudet. Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.
Tuskallinen kissan pesu
3
453
Vastaukset
- Antero..
Kissa voi sotkea itse selkänsä öljyyn esimerkiksi kulkiessaan pysäköidyn auton öljypohjan ali. Tapauksessasi on hajusta päätellen ollut kyseessä diesel auto.
Oli aivan oikein pestä öljy pois kissasi turkista. Itse pois nuoltuna olisi öljy aiheuttanut kissallesi vähintään pahoja vatsavaivoja. Tuskin kissallesi pesusta mitään traumoja jäi, kun ei ole mitenkään pelokas enää kuivuttuaan.
Kissan verenkierrosta olen kuullut muutaman asiantuntijan kertovan sianlihan haitallisista vaikutuksista kissan ruokavaliossa. Kertoivat siinä olevan niin suuria rasvamolekyylejä, että ne tukkivat kissan hiusverisuonistoa ja aiheuttavat karvaongelmia. - mitiä
kaikki on kunnossa. Kissa pesty ja kuivattukin.Oikein teit. Sattuuhan noita sotkuja paremmissakin piireissä.
- Pentu..
Kyllähän tääläkin on kissa jouduttu väkisin suihkuun pistämään kun on onnistunut itsensä tuhrimaan. Veteen kun joutuu niin huutaa kuin syötävä, sydäntä särkevästi ja syyttävästi mouruaa että "Senkin inhottava julma ihminen, päästä mut heti pois tästä tai mä kynsin ja puren ja rimpuilen!!! Tai no teen sen joka tapauksessa joten parempi kun nyt vaan irrotat otteesi ja päästät mut menemään!" :) Meillä on isäntä pessyt kissan aina kun sillä on vahvemmat ja isommat kourat niin saa pidettyä sen aloillaan, mä yritin kerran eikä siitä tullut kuin verinaarmuja.. Mutta silti kissa aina vaan tulee mielellään katselemaan kun ollaan suihkussa ja tepastelee sit märällä lattialla muka rohkeana. Eli ei niille traumoja kovin helposti tule, kissat on anteeksiantavaisia kunhan vain jaksat osoittaa hellyyttää sitten noiden suihkutteluhetkien ulkopuolella. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1782638Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1031090- 64911
- 65869
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20770Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait228761Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka276747Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies87734Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22688