Hei, oletteko tutustuneet kirjakaupoissa just olevaan kirjaan Erotiikka ja astrologia? Minä hämmästyin, kuinka oikeaan se monessa osuukaan. Onko muilla kokemusta?
Kirjallisuutta
3
272
Vastaukset
- ajattelija
Ei ole kokemusta ko kirjasta mutta mitä se esim;sitten sinusta kertoo?
tiedän kokemukesta joistakin merkeistä jotain muttei sitä voi yleistää kaikkia koskevaksi.jos joku on rietas voi toinen olla peilukuva sille,vai onko se syvällä sisällä eikä ole vielä puhjennut?
Tiedän kokemukesta että joidenkin merkkien kanssa ei vain tule toimeen,saa yhteistä kosketuspintaa,vaikeita ,hankalia liikaa outoja pelejä joita ei jaksa pelata.
Niintai näin kai sittekin se miten on kasvanut ympäristö ym meitä muokkaa kuitenkin matkanvarrella hioo särmiä,elämä opettaa.
Taitaa pohjimmiltaan olla naisten luomaa utopiaa jolla haetaan piristettä vaihtelua elämään usko johonkin suurempaan johdatukssen yms.
Kuitenkin sattuma meitä enemmän johdattaa jos sille annamme suitsista löysää?
Eikö ole niin että naiset on koukussa salattuhin elämöihin,kauniisiin ja rohkeisiin ym vastaaviin joissa voi hetkeksi karata epätodellisiin maailmoihin päiväunuunn fantasioihin joihin rohkeus ei riitä mutta mieli palaa.
voi hyvällä omaallatunnolla palata siihen tuttuun ja turvalliseen arkeen- Muuttuva minä
En katso Salattuja elämiä enkä seuraa Kauniita ja rohkeita. Elämässä on riittävästi tekemistä muutenkin.
Astrologiaan turvaudun kausittain lähinnä siksi, että yksinpuhelu ei tuota tulosta, kukaan tai mikään ei tunnu antavan vastauksia tärkeisiin sisäisiin kysymyksiini. Jostakin on otettava ainesta, jota työstää. Ei minusta kyse ole paosta, vaan yrityksestä hallita elämäänsä erilaisin keinoin. Kai tv-sarjojen seuraamisessa on joillekin se sama: voi tyytyä katselemaan ruudusta, niin ei tarvitse itse kaikkia tyhmyyksiä kokeilla. Mallistakin voi oppia, ei vain kantapään kautta kovalla hinnalla.
Tiedän kyllä, että huonosti minulla menee, jos tähtiin joudun tuijottamaan, mutta joskus vain on niin: haluaa uskoa edes johonkin. Jotkut hurahtavat uskontoihin, jotkut uusiin suhteisiin ja kadottavat itsensä niihin. Minusta horoskooppi on pienempi paha. Tiedän myös, että kun olen setvinyt mieltäni tarpeeksi, ja uskon taas itseeni, en ehkä vuosiin vilkaisekaan horoskooppien suuntaan.
Minun tähtimerkistäni - kerron vain yleiset, en mitään intiimiä - ko. teos sanoo mm., että viileän pinnan alla on intohimoa, joka tulee esiin vain rakastuneena; silloin eroottinen nainen on luettavissa, muuten vain etäisesti arvattavissa. Samoin sen, että syrjähypyt eivät kuulu kuvaani ja ero parisuhteesta vain äärimmäisissä tapauksissa. Kiintoisaa oli se, että merkkiäni on lähestyttävä keskustellen, pään kautta, muuten en syty vaan pitkästyn.
Se tuntui omalta. Tyhänpäiväinen fraseologia, uho tai miehisillä mitoilla mahtailu ei voisi vähempää kiinnostaa. Mutta toisaalta: asia on minulle lähinnä teoreettinen. En hae itselleni uutta paria, mutta ehkä ystävyydessäkin sama pätee: ihmisen avoimet silmät ja kyky kommunikoida menee kaiken edelle.
Lisäksi kirja kertoo, että partnerini on yhteensopivuudeltaan minulle vain medium eroottisessa mielessä, kartalla olisi monta paljon kiehtovampaa. Huh.
Enemmän oikeastaan sain kirjasta pohtiessani tuntemieni miesten tähtikarttoja kuin omasta merkistäni; kun kuitenkin tunnen itseni paremmin kuin mystisen miehen. Sikäli horoskoopista voinee ammentaa jotain, jolla lähestyä keskusteluissa itselle merkityksellistä ihmistä, voi kysyä, tarttua, lähestyä jonkin uuden avulla. Siinä keskustelussa myös kuva itsestä, muuttuvasta minästä, saattaaa selkiytyä.
On sanottu, että älykäs ihminen löytää horoskoopista aina jonkin - mukamas selvän - kytköksen elämäänsä. Minä tunnen itseni tyhmäksi, kun niin käy. Viisaus on jossain muualla. - Kulkija
Rohkenen puuttua vähän keskusteluunne, kun en minäkään tunnistanut itseäni kuvauksestasi. Moniin naisiin se varmasti pätee, moniin taas ei. Yleistys sekin. :-)
Ajattelin vain muistuttaa, että astrologiastakin keskusteltaessa voidaan puhua monella eri tasolla. Jos ihminen, joka on vähän tutustunut eläinradan merkkeihin liitettäviin ominaisuuksiin puhuu toisen ihmisen kanssa, joka on ehkä lukenut muutaman iltapäivälehtihoroskoopin ja löytänyt sieltä monta 'totuutta' ja yhtä monta 'valhetta', liikutaan vähän eri maailmassa kuin jos vaikkapa kaksi astrologia juttelee keskenään. Kyse on vain siitä, että se joka ei mene syvemmälle, ei koskaan voi käsittääkään, että on olemassa toisiakin tasoja. Näin on varmasti vähän joka asiassa.
'Muuttuva minä' kirjoitti hyvin oman kantansa, vaikkakaan en ole täysin samoilla linjoilla hänenkään kanssaan. Ehkä olen uponnut jo liian syvälle astrologisiin vesiin, heh (save the Pisces from drowning...;-)). Itse kuitenkin kuvittelen tajunneeni sen 'ison kuvan', mistä astrologiassa on kysymys - ehkä en kuitenkaan osaisi sitä muille selittää, jos pitäisi. :-) Ei se ole mikään uskonto, ei ole kysymys siitä onko se 'totta' vai ei, kysymys on pikemminkin symbolikielestä, tulkinnoista ja niiden sytyttämistä ajatuksista ja oivalluksista. Vaikea selittää...ehkä jos joku kysyisi, miksi 'harrastan' astrologiaa, vastaisin vain että se kiinnostavaa. Ja jos tämä joku kysyisi sitten että miksi se on niin kiinnostavaa, en kai voisi sanoa muuta, kuin että tutustu itse, niin tiedät. :-) Olen havainnut, että useimmat selitykset ovat turhia - ehkä tämäkin?
Kiitos kuitenkin ajatuksia herättävästä kommentista. Elämä opettaa, niinhän se on. Mutta mikä sitten on sitä sattumaa? Onko sekin vain johdatuksen toinen nimi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1845055- 141701
Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka621605Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1261490Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s91393Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit491100Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.961074Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249299957- 191926
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö7770