napsimaan! Hertsileijaa, miten ihmeessä mulle määrättiin samaa vaikuttavaa ainetta kuin Neurotol Slow'ssa? Siis taas Na-arvot tippuvat ja maksa-arvot nousevat? Minäkin olin niin pirun hidas, että en huomannut tätä heti siellä vastaanotolla eilen!
En kyllä ala Deprakinea
Telle
152120
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 15
Vanhimmat
niillä lääkkeillä on eri vaikuttava aine. Neurotol Slow;lla karbamatsepiini ja Deprakinellä valproaatti. En sitten tiedä onko samanlaiset maksaan vaikuttavat sivuvaikutukset. Voit tutkia lääkelaitoksen sivulta.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/5/287855.shtml
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/6/107296.shtml
(Jos onnistuin noissa sivuissa, että saat auki:)
ja maksaarvot nousivat,Neurotol oli vähän parempi
Olen itse syönyt Deprakinea noin 10 vuotta sitä ennen oli Tegretoli, hiuksia on lähtenyt mutta se on suku rasite,maksa arvot ovat taas olleet koko ajan pirun hyviä,samoin kuin muutkin pakolliset mitattavat arvot.Tämän päivän annos aamuisin 600 ja iltaisin 800,annosta nostettiin 200 noin vuosi sitten kun jätettiin Phenoparpitali pois.Siinä oli lääke jonka saamisessa oli aina omat vaikeutensa, piti aina ajaa noin 30 km että löysi Yliopistollisen apteekin josta sai sitä,heillä kun oli yksin oikeus siihen. Päivittäinen lääke annokseni on aika paljon siis kun siihen lisätään kolestroli ja veren paine lääkkeet, ja silti arvot ova hyvät.
Kyllä tuo Deprakine on maksa-arvoja nostattava lääke; yksi sellainen jo kokeiltu (NS), joten ihan heti ei huvita alkaa samaa prosessia käydä läpi. Sain maanantaille soittoajan neurologille; kaiken lisäksi katson, että mahdolliset ulkomuotoon liittyvät muutokset eivät ole omiaan edistämään ns. parantumista. Jos yhtäkkiä lihoa pamahtaa muodottomaksi menettää hiukset, ei masennus ainakaan lievene...
eri vaikuttavat aineet ovat,
mutta kuten jo aiemmin johonkin
kirjoitin sulle jos olet lukenut
niin en myöskään oikein ymmärtänyt
miksi Deprakinea, kun se laittaa
voimaan pahoin ja sähän oksentelet
jatkuvasti, maksa, väsymys oot
nyt jo valmiiksi ihan puhki.
Vielä on hormonaaliset vaivat ja
nekin sulla jo on ym....
Ei taas paljon ole sun vaivojasi
kuunnellut,
kun on vain jonkun lääkkeen
repäissyt reseptiin.
Olen ihan puhki, ja sekaisinkin. Joskaan ihan kaikkia itsestäni esitettyjä väitteitä en allekirjoita (ei sinun esittämistäsi sellaisista ole kysymys).
Joskus tuntuu siltä, että joutaa pois. Kamala tunne herätä ao. ajatukseen, kun pitäisi aamulääkkeet ottaa.
että olet puhki ja muistan niin
hyvin vielä noi tunteet joita mulla
myös oli ja joita itsekin kävin
läpi varmasti samalla tavalla.
Käytkö jo sen psykiatrin luona ?
Olisi hyvä käydä juttelemassa näistä
ongelmista sillä usko pois se helpottaa.
Siellä saa itkut itkettyä ja siellä on
henkilö joka auttaa ja kuuntelee.
Myös paikallaan voisi olla kevyt läääkitys ?
Onhan tarpeen, että mielialakin saadaan kohentumaan, kun jatkuvasti takapakkia
tulee meidän lääkkeiden kanssa ja
hoito on näin vaativaa ja kuluttavaa.
Voimahaleja tarviit lisää ja nyt annat
sellaiset palautteet neurologillesi,
että miettii kenen kanssa on tekemisissä.
Sä et ole mikään koe kani !
Voimia ja koitahan öisin nukkua =)
Tyttärelläni 34-v on ollut epilepsia lapsesta asti, syytä ei ole löydetty. Pidettiin synnytysvaurion syynä (myös kehitysvammainen) mutta muutama vuosi sitten oli tietokonekuvauksessa ja synnytysvaurio suljettiin pois.
Hän on käyttänyt Deprakinea jostain kymmenen vanhasta asti, nykyisin neljä 500:sta päivässä.
Alkoi lihomaan sen käytön alettua, muita sivuvaikutuksia ei ole.
Toisena lääkkeenä Mysoline ja siinä tuli muutama vuosi sitten ongelmaksi sen saatavuus. Oli jossain vaiheessa erityisluvan vaativa ja nyt saa kolmenkymmenen pakkauksissa, elikkä kuukauden satsi kymmenen pakkausta ja ennen oli 100 kappaleen purkeissa.
Mitään isoja kohtauksia ei ole ollut koskaan, nykyään pieniäkin aika harvoin.
Niin ja siinä Deprakinessa on tosiaan vaikuttavana valproaatti.
Moikka Telle,
voitko yhtään paremmin? Ovatko ns.jatkuvat aurasi yhtään hellittäneet? Omani eivät ole vaivanneet vähään aikaan, mistä riemu jo katossa :)
Hyviä vointeja!
Olen vielä hengissä, kaikkien kiusaksi ;) Välillä on todella vaikeata, suorastaan halu jo "lähteä".
Olen todella iloinen, että oma tilanteesi on parempi; siitäkin saan voimaa itseeni! Ja, huomenna taas konsultaatio neurologin kanssa. Kyllä tämä tästä, kun vaan antaa itselleen luvan olla sairas (=ei pode sairaudestaan huonoa omaatuntoa), vaan uskaltaa levätä.
tänään neurolle tuosta Deprakine-asiasta, jäi neuvottelut vielä kesken, hän soittaa minulle takaisin jossakin vaiheessa (?).
Kaikki perusteluni olivat kyllä kuulemma ihan paikallaan (maksa-arvot, natrium, hormonaaliset muutokset "tällä iällä", eikä mitenkään vähäpätöisenä ulkomuodon muutoksetkaan nimenomaan tällä iällä, siihen lisättynä jo valmiina oleva masennus). Mutta mutta, tämä rakas Kelamme kuitenkin vaatii, että käytetään ensin kaikkia halvimpia lääkkeitä! Jösses, tämäkö sitten on hyvinvointivaltio?
siihen asti, että video-eeg on tehty. En siis aloita Deprakinea; ylilääkäri oli kanssani samaa mieltä siitä, että kynnykseni lääkkeen aloittamiseen voi ehkä jopa pahentaa tilannetta, jos nyt aloittaisin Deprakinen. Onnekseni sain luvan soittaa suoraan lääkärille, jos tilanne riistäytyy käsistä.
Niin että siinä "päivänpaiste" H:lle! En ruikuta, vaan taistelen terveyteni puolesta.
Telle hyvä,
kyllä sinua koetellaan. Koita ottaa iisisti, tai niin iisisti kuin näissä olosuhteissa voit! Asioilla -noin yleensä- on kuitenkin taipumus järjestyä tavalla tai toisella. Sitä odotellessa ei ainakaan kannata sairaudestaan potea huonoa omaatuntoa (miksi ihmeessä potisitkaan??) vaan tehdä jotain kivaa, sen verran kuin jaksat. Ja meillehän täällä voi aina purkautua... Sitä aina jotenkin kuvittelee olevansa ongelmiensa kanssa yksin, mutta kun aukaisee suunsa, huomaakin, että muut painivat ihan samojen tai vähän erilaisten ongelmien kanssa, joka tapauksessa jokaisella on JOTAIN ongelmia!
Joo, ja mun aurat tekivät taas comebackin :(
mutta tässä sitä porskutellaan :)
Häntä pystyyn!
Kiitos! Koeta itsekin kestää aurojasi! Nyt suhisee siihen malliin, että...
vaikuttaa jäädytys =)
Toivottavasti video-eeg on
mahdollisimman pian ?
En tiennyt, että ensin täytyy
kokeilla nuo halvimmat lääkkeet
ja sitten vasta tulee kalliimmat.
Kurjaa kohtelua sairaille =(