Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

corvette - barbien valinta

_peksi_

Muistellaanpa mainoksia, joissa barbi-nuket ajavat pinkillä corvetella. Lelumalli oli varsin onnistunut näköispainos, huhujen mukaan korimateriaali kävi sellaisenaan...

Corvette - Barbien valinta.

Tämä seikka tukee juuri sitä imagoa, joka corvetella on niin vahvana. Urheiluauto, jota hienohelmaseurapiirirouvatkin voivat korkokengissään ajaa samalla kun siluttelevat autonväristä puudelia sylissään. "Mennäänpä Fifi kenkäostoksille keskustan putiikkeihin. Vanhat tossusi ovat jo harmaantuneet."
Näihinhän niitä varttimailiaikojakin varmaan sitten tarvitaan, kadut kun ovat onneksi yleensä aika suoria.

Olisi aika tämän palstan jo puhdistautua näistä barbi-nukkeleluista ja keskittyä itse asiaan.

15

1546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.-

      pysytään aiheessa vain eli jos porsche palsta niin tietysti asiaa vain kyseisestä merkistä,
      no mutta täytyy tietysti ymmärtää että täytyyhän
      noiden porsche kateellistenkin jossain itkeä.

    • eipäs itketä!

      Tietysti jos nämä todisteet (esim kuinka Corvette vei vakiona kaikkien aikojen tehokkainta 911:stä ikinä lähes 3 sekuntia per kierros autolehden testissä) kirpaisevat niin paljon että pitää tulla höpöttämään tyttölasten satulinnalelusarjasta, niin ymmärtäähän sen että aikaa ei viitsi tuhlata koko vuorokautta sitä 911:n tyyppivikaa (putoilevaa pakoputkistoa) kiinni hitsaillen.

      Tai vaihtoehtoisesti nestejäähdytyksen asentamista 911:een 90-luvulta,sen saa halvalla vaikkapa Porschen 944 mallista suoraan, eli vielä halvemmalla 80-luvun alun Audi 80:sestä romikselta ;) Tai jos projektina on vanhempi Porsche,niin muista että kuplavolkkarista saat heittämällä siihen alustan,vaihteiston ja moottorin.

      Pointti: Ihan virkistävää lukea välillä oikeistakin urheiluautoista(joissa on V8) näiden mopoVagien keskellä, varsinkin kun viestit liittyvät useimmiten itse porkeen.

      • Kiuas

        Status V8 on? Eihän sellaista minimoottoria käytetä missään superautoissa, puhumattakaan että se olisi vapari! Ei ole yksinkertaisuudella rajaa kun menee ahtamatonta kasikonetta kutsumaan joksikin hohdokkaaksi urheiluauton moottoriksi..

        Tosiaan eivät ole havainnot barbi-ikäisistä ja tasoisista miehistä selvästikään kauhean vääriä Corvettemiesten kohdalla.


      • Pecos Bill
        Kiuas kirjoitti:

        Status V8 on? Eihän sellaista minimoottoria käytetä missään superautoissa, puhumattakaan että se olisi vapari! Ei ole yksinkertaisuudella rajaa kun menee ahtamatonta kasikonetta kutsumaan joksikin hohdokkaaksi urheiluauton moottoriksi..

        Tosiaan eivät ole havainnot barbi-ikäisistä ja tasoisista miehistä selvästikään kauhean vääriä Corvettemiesten kohdalla.

        Iso v8 työntötangoilla, sekä lehtijousitettu alusta, kuullostavat kyllä aivan hyviltä ratkaisuilta tavarankuljetustarpeita tyydyttävään autoon, varsinkin jos tuo v8 on dieselinä. Mutta eipä kuullosta hohdokkaalta urheiluautolta.

        Jenkki-inssien taidoista kertoo muuten paljon se surkuhupaisa yritys tehdä tuosta 5,7-litraisesta pikkulohkokasista diesel-versio. Kaikkihan tietää ne lukuisat tarinat, kuinka kampiakselit katkeilivat yms. Eivät sentään laittaneet sitä konetta vetteen 80-luvulla. Ei olisi merkittävästi kulkupuoli heikentynyt, mutta kulutus olisi laskenut.

        Kirjoitin tämän provosoivan viestin yrityksenä saada Tapastikos taas esiin omalla nimimerkillään. Katsotaan kuinka käy.


      • Mites sitten tämä:
        Pecos Bill kirjoitti:

        Iso v8 työntötangoilla, sekä lehtijousitettu alusta, kuullostavat kyllä aivan hyviltä ratkaisuilta tavarankuljetustarpeita tyydyttävään autoon, varsinkin jos tuo v8 on dieselinä. Mutta eipä kuullosta hohdokkaalta urheiluautolta.

        Jenkki-inssien taidoista kertoo muuten paljon se surkuhupaisa yritys tehdä tuosta 5,7-litraisesta pikkulohkokasista diesel-versio. Kaikkihan tietää ne lukuisat tarinat, kuinka kampiakselit katkeilivat yms. Eivät sentään laittaneet sitä konetta vetteen 80-luvulla. Ei olisi merkittävästi kulkupuoli heikentynyt, mutta kulutus olisi laskenut.

        Kirjoitin tämän provosoivan viestin yrityksenä saada Tapastikos taas esiin omalla nimimerkillään. Katsotaan kuinka käy.

        Porschen moottoritekniikkaa kuvaavia fraaseja:

        -ilmajäähdytys(jollainen oli viimeksi vw Kuplassa,joka suunniteltiin 30 -luvulla) tähtisarja 911:sessä 90-luvun loppuun asti..

        -jakohihna mallia Lada vielä 2000-luvun autoissa kun laatuautoissa on ollut,toki kalliimpi,mutta huoleton ja laadukas jakoketju yli puoli vuosisataa..

        -6 sylinteriä vielä 2000-luvulla, jopa Hyundailta saa jo automalleja joissa v6 on pienin mallisarjan kone..

        -alle 3 litraisia koneita urheiluautoissa 2000-luvulla,samaan aikaan jopa Nissanin kaupunkisportteihin (350) saa pienimpänä koneena 3,5 litraista..

        -Lopulta hydrauliset venttiilinnostajat kaikissa moottoreissaan(jotka eräs Cadillac kehitti Detroitissa 50-luvulla)..


      • vastauksia...
        Mites sitten tämä: kirjoitti:

        Porschen moottoritekniikkaa kuvaavia fraaseja:

        -ilmajäähdytys(jollainen oli viimeksi vw Kuplassa,joka suunniteltiin 30 -luvulla) tähtisarja 911:sessä 90-luvun loppuun asti..

        -jakohihna mallia Lada vielä 2000-luvun autoissa kun laatuautoissa on ollut,toki kalliimpi,mutta huoleton ja laadukas jakoketju yli puoli vuosisataa..

        -6 sylinteriä vielä 2000-luvulla, jopa Hyundailta saa jo automalleja joissa v6 on pienin mallisarjan kone..

        -alle 3 litraisia koneita urheiluautoissa 2000-luvulla,samaan aikaan jopa Nissanin kaupunkisportteihin (350) saa pienimpänä koneena 3,5 litraista..

        -Lopulta hydrauliset venttiilinnostajat kaikissa moottoreissaan(jotka eräs Cadillac kehitti Detroitissa 50-luvulla)..

        Vesijäähdytys tuli 996-mallisarjaan 1997.

        "kantti"Ladassa oli jakoketju...

        6-sylinteriä? Löytyi 2000-luvulta myös 8-ja 10-sylinterisiä malleja...

        Milloin moottorin koko on määrännyt, mikä on urheiluauto ja mikä ei? Onko 1970-luvun avoCadillac
        urheiluauto, kun siinä oli 8.2 litrainen kone tai eikö smart Roadster ole urheiluauto, koska siinä oli 0.7 litrainen kone?


      • jepe.
        vastauksia... kirjoitti:

        Vesijäähdytys tuli 996-mallisarjaan 1997.

        "kantti"Ladassa oli jakoketju...

        6-sylinteriä? Löytyi 2000-luvulta myös 8-ja 10-sylinterisiä malleja...

        Milloin moottorin koko on määrännyt, mikä on urheiluauto ja mikä ei? Onko 1970-luvun avoCadillac
        urheiluauto, kun siinä oli 8.2 litrainen kone tai eikö smart Roadster ole urheiluauto, koska siinä oli 0.7 litrainen kone?

        1997 pyöristyy 90-luvun loppuun,ei alkuun.. Tuohon aikaan ei missään varteenotettavassa (alle 10 sekuntia 0-100 km/h kiihtyvässä edes) autossa ollut enää aataminikuista ilmajäähdytystä..

        Vai löytyi oikein 10 sylinterinen 3 miljoonan euron proto joka kilvitettiin kadulle muutamalle saudimiljonäärille, Cadillacillä oli muuten 16 sylinterinen auto jo ennen toista maailmansotaa.

        Ja ei,Smartista ei saa uhrieluautoa tekemälläkään (kyllä siksi että siinä on 0,7 litrainen kone,mutta myös siksi että siinä on vähän tehoa ja vähän vääntöä ja se ei kulje kovaa,mikä on yleensä suora korrelaatti pienestä moottorista).


        Ei ole Cadillac Eldorado 500 cid koneellakaan(jota yritit ilmeisesti kuvailla?),mutta ainakin se kiihtyi kovempaa kuin suurin osa aikalaisista Porscheistakaan vaikkapa välin 0-60 mph,aika hyvin pari kertaa painavammalta,automaattivaihteiselta, luxusvarustellulta edustusautolta jo tuohon aikaan vai mitä?


      • Hei idis:
        jepe. kirjoitti:

        1997 pyöristyy 90-luvun loppuun,ei alkuun.. Tuohon aikaan ei missään varteenotettavassa (alle 10 sekuntia 0-100 km/h kiihtyvässä edes) autossa ollut enää aataminikuista ilmajäähdytystä..

        Vai löytyi oikein 10 sylinterinen 3 miljoonan euron proto joka kilvitettiin kadulle muutamalle saudimiljonäärille, Cadillacillä oli muuten 16 sylinterinen auto jo ennen toista maailmansotaa.

        Ja ei,Smartista ei saa uhrieluautoa tekemälläkään (kyllä siksi että siinä on 0,7 litrainen kone,mutta myös siksi että siinä on vähän tehoa ja vähän vääntöä ja se ei kulje kovaa,mikä on yleensä suora korrelaatti pienestä moottorista).


        Ei ole Cadillac Eldorado 500 cid koneellakaan(jota yritit ilmeisesti kuvailla?),mutta ainakin se kiihtyi kovempaa kuin suurin osa aikalaisista Porscheistakaan vaikkapa välin 0-60 mph,aika hyvin pari kertaa painavammalta,automaattivaihteiselta, luxusvarustellulta edustusautolta jo tuohon aikaan vai mitä?

        Eli teknistä etumatkaa on itseasiassa osata varustaa auto tarpeeksi voimakkaalla(siis suurella(kin), vai miksiköhän maailman nopeimmat autot jotka saavuttavat yli 550 km/h nopeuden jo 400 metrin matkalla eivät omaa niitä 0,7 litraisia,vaan lähes poikkeuksetta lähemmäs 10 litraisia amerikkalaisia V8 moottoreita) moottorilla.

        Ei myykö sitä antityöntötangoilla,70 venttiilillä per sylinteri, 9:llä ahtimella,DSC:llä vai tummennuskalvoilla.

        Itseasiassa kaikkien noiden ongelmana on matkassa lähinnä se,että ne ovat vaan lisää potentiaalisesti hajoavia osia. No,mainosmiehethän ne teippasi Nissan Sunnyynkin 90-luvun alussa 12 Valve-tekstin peräluukkuun..


      • Vaivaako
        jepe. kirjoitti:

        1997 pyöristyy 90-luvun loppuun,ei alkuun.. Tuohon aikaan ei missään varteenotettavassa (alle 10 sekuntia 0-100 km/h kiihtyvässä edes) autossa ollut enää aataminikuista ilmajäähdytystä..

        Vai löytyi oikein 10 sylinterinen 3 miljoonan euron proto joka kilvitettiin kadulle muutamalle saudimiljonäärille, Cadillacillä oli muuten 16 sylinterinen auto jo ennen toista maailmansotaa.

        Ja ei,Smartista ei saa uhrieluautoa tekemälläkään (kyllä siksi että siinä on 0,7 litrainen kone,mutta myös siksi että siinä on vähän tehoa ja vähän vääntöä ja se ei kulje kovaa,mikä on yleensä suora korrelaatti pienestä moottorista).


        Ei ole Cadillac Eldorado 500 cid koneellakaan(jota yritit ilmeisesti kuvailla?),mutta ainakin se kiihtyi kovempaa kuin suurin osa aikalaisista Porscheistakaan vaikkapa välin 0-60 mph,aika hyvin pari kertaa painavammalta,automaattivaihteiselta, luxusvarustellulta edustusautolta jo tuohon aikaan vai mitä?

        Napoleon-syndrooma? Sinäkö se päätät mikä on urheiluauto ja mikä ei?
        Varsinainen persoonallisuushäiriöistä kärsivä pelle...

        "Vai löytyi oikein 10 sylinterinen 3 miljoonan euron proto joka kilvitettiin kadulle muutamalle saudimiljonäärille"

        Carrera GT:n valmistusmäärä oli 1270kpl, missähän apukoulussa sinäkin olet opetellut laskemaan?

        "Ei ole Cadillac Eldorado 500 cid koneellakaan(jota yritit ilmeisesti kuvailla?),mutta ainakin se kiihtyi kovempaa kuin suurin osa aikalaisista Porscheistakaan vaikkapa välin 0-60 mph,aika hyvin pari kertaa painavammalta,automaattivaihteiselta, luxusvarustellulta edustusautolta jo tuohon aikaan vai mitä?"

        Väitteesi perustaksi voit vaikka esimerkiksi luetella vuoden 1974 Porsche mallistosta kaikki Cadillac Eldoradoa hitaammat mallit...

        Paskanpuhumisessakin on rajansa.


      • taasko?
        jepe. kirjoitti:

        1997 pyöristyy 90-luvun loppuun,ei alkuun.. Tuohon aikaan ei missään varteenotettavassa (alle 10 sekuntia 0-100 km/h kiihtyvässä edes) autossa ollut enää aataminikuista ilmajäähdytystä..

        Vai löytyi oikein 10 sylinterinen 3 miljoonan euron proto joka kilvitettiin kadulle muutamalle saudimiljonäärille, Cadillacillä oli muuten 16 sylinterinen auto jo ennen toista maailmansotaa.

        Ja ei,Smartista ei saa uhrieluautoa tekemälläkään (kyllä siksi että siinä on 0,7 litrainen kone,mutta myös siksi että siinä on vähän tehoa ja vähän vääntöä ja se ei kulje kovaa,mikä on yleensä suora korrelaatti pienestä moottorista).


        Ei ole Cadillac Eldorado 500 cid koneellakaan(jota yritit ilmeisesti kuvailla?),mutta ainakin se kiihtyi kovempaa kuin suurin osa aikalaisista Porscheistakaan vaikkapa välin 0-60 mph,aika hyvin pari kertaa painavammalta,automaattivaihteiselta, luxusvarustellulta edustusautolta jo tuohon aikaan vai mitä?

        Carrera GT:tä on myyty mm. Suomessa enemmän kuin Corvette Z06:a!!
        Revi siitä, vajavainen ääliö.

        Keksisit joskus jotain uutta... tai opettelisit kerrankin löytämään yhden faktan, EDES KERRAN. Ei, vaan sulle kaikki hiukankaan tietoa tai taitoa vaativa on ylivoimaisen vaikeaa.


      • Jupeilainen
        taasko? kirjoitti:

        Carrera GT:tä on myyty mm. Suomessa enemmän kuin Corvette Z06:a!!
        Revi siitä, vajavainen ääliö.

        Keksisit joskus jotain uutta... tai opettelisit kerrankin löytämään yhden faktan, EDES KERRAN. Ei, vaan sulle kaikki hiukankaan tietoa tai taitoa vaativa on ylivoimaisen vaikeaa.

        Mie oon sitä mieltä et tollanen porsse on aikas hintahtava auto, aikas tyttöjen auto.


      • Minä...
        Jupeilainen kirjoitti:

        Mie oon sitä mieltä et tollanen porsse on aikas hintahtava auto, aikas tyttöjen auto.

        Kun olen pitänyt esim. noita Yariksia tyttöjen autoina, teilläpäin sitten tytöt ajelevat Porschella?

        "Hintahtavista" en tiedä kun en noita asioita mieti kuten toiset näköjään tekevät, mielummin noita naisten rintavarustuksia tiirailee/kähmii kun miettii "hintahtavia", no antaa kaikkien kukkien kukkia...


      • porsastelija_

        Suora lainaus sulta:
        "nkin kun viestit liittyvät useimmiten itse porkeen. "

        Eikös se ole Porsche palstan idea, jos ei niin osaatko kertoa mikä se on?


      • possunomistaja
        jepe. kirjoitti:

        1997 pyöristyy 90-luvun loppuun,ei alkuun.. Tuohon aikaan ei missään varteenotettavassa (alle 10 sekuntia 0-100 km/h kiihtyvässä edes) autossa ollut enää aataminikuista ilmajäähdytystä..

        Vai löytyi oikein 10 sylinterinen 3 miljoonan euron proto joka kilvitettiin kadulle muutamalle saudimiljonäärille, Cadillacillä oli muuten 16 sylinterinen auto jo ennen toista maailmansotaa.

        Ja ei,Smartista ei saa uhrieluautoa tekemälläkään (kyllä siksi että siinä on 0,7 litrainen kone,mutta myös siksi että siinä on vähän tehoa ja vähän vääntöä ja se ei kulje kovaa,mikä on yleensä suora korrelaatti pienestä moottorista).


        Ei ole Cadillac Eldorado 500 cid koneellakaan(jota yritit ilmeisesti kuvailla?),mutta ainakin se kiihtyi kovempaa kuin suurin osa aikalaisista Porscheistakaan vaikkapa välin 0-60 mph,aika hyvin pari kertaa painavammalta,automaattivaihteiselta, luxusvarustellulta edustusautolta jo tuohon aikaan vai mitä?

        sulle taitaa merkitä vaan se 0-60mph jotain? Otapa huviksesi ylös kerrat kun viikon aikana sillä autollasi (oli se sitten 0.7 smart tai 500cid eldorado) otat noita 0-60mph nykäisyjä. Samaan aikaan ota ylös kerrat kun ajat mutkaista tietä. Kumpikohan on tärkempi auton kriteeri? 0-60mph (~0-100kmh) vaiko ajettavuus mutkissa? No, odotan laskutulostasi.


    • possunomistaja

      No, tuo varmaankin pitää paikkansa kun alle otetaan '80 puolivälin C4:nen. C5 on jo oikea urheiluauto ja sitä ei viitsisi kyllä kellekkään puudelirouvalle/neidille antaa. C6:ssa mentiin vähän takapakkia koska jenkit halusi mukavamman.. no sitten tehtiin Z06 että on sitä sporttisuutta.

      Samaa pätee porsaisiin. Ei se ekaksi ilmestynyt boxteri kovin tykki ollut mutta kehitys jatkui ja nykyinen boxter S on jo oikea urheiluauto.

      ja jos historiaan katsoo niin ei se 924 kovin sportti ollut muulta kuin alustaltaan.. mutta tässäkin kehitys kävi ja empä mä kovin hitaaksi kinneriksi tuota mun '91 944:sta alkais sanomaan, ajettavuudeltaankin se on urheiluauto, ei urheilullinen auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe