...jyyrä???? Joku paikallinen sana?
Mitä tarkoittaa sana
13
7631
Vastaukset
- .....
tarkoittaa, esim. sellainen vähän hidas, tyhmä..tai sellainen vaikka jos joku on vaikka peräkammarin poika niin se on vähän jyyrä..heh ei taida tästä saada tolkkua, mutta jotenkin noin
- mielikuva jyyrästä
Mulla on taas käsitys, että jyyrä on itsepäinen vanhoollisestiajatteleva, joka ei hyväksy uudistuksia. Oikaiskoot jos jokuu tietää mitä todellakin jyyrä tarkoittaa.
- Mitä se on?
Tässä eräs yritys kiteyttää jyyrän ominaisuuksia.
Ota siitä sitten selvää. Löytö on Joensuun yliopiston ylioppilaskunnan sivuilta, tai ainakin linkki johti niille sivuille. Ilmeisesti on jotain tekemistä korkeamman sivistyksen kanssa.
Jyyrä:
Jyyränä voidaan pitää henkilöä, joka:
- 95% todennäköisyydellä on miespuolinen
- suhtautuu historiJAN opiskeluun kauttaaltaan liian vakavasti
- ei ymmärrä opiskelun olevan muutakin kuin vain opiskelua
- omistaa enemmän historiJAN kirjoja kuin on ollut naisissa
- ei juopottele tai juopottelee harvoin ja silloinkin meno on jäykkää
- ei omaa kykyä lähteä spontaanisti baariin
- kammoaa raakaa viinaa tahi jallua (yhden tähden) yli kaiken
- ei ole koskaan ollut missään ainejärjestönsä bileissä/tapahtumissa koska pitää niitä hyödyttöminä oman jyyryytensä harjoittamisen kannalta.
- elää historiJAA varten.
- ei TAJUA palauttaa kirjastosta lainaamiaan tenttikirjoja ajoissa koska ei TAJUA että joku muukin haluaisi lukea samaan tenttiin kuin jyyrä itse.
- panttaa lukusalikurssikirjaa koko päivän vain ottaakseen sen yölainaan illalla. TAJUTONTA!
- Todellinen jyyrä ei muuten tiedä itse olevansa jyyrä, puhumattakaan siitä että tietäisi koko sanan merkityksen.
(toim.huom. 100% puhdasta jyyrää on vaikeaa löytää.)
Kommentteja:
(Puke - "Meissä kaikissa asuu pieni jyyrä" )
(JP - "Todellinen jyyrä on vain niin vitun JYYRÄ!")
Jyyryys:
- Jyyryys on toimintaa, jota jyyrä harjoittaa ylläolevin keinoin. - vaikka kuin ettisi
Mitä se on? kirjoitti:
Tässä eräs yritys kiteyttää jyyrän ominaisuuksia.
Ota siitä sitten selvää. Löytö on Joensuun yliopiston ylioppilaskunnan sivuilta, tai ainakin linkki johti niille sivuille. Ilmeisesti on jotain tekemistä korkeamman sivistyksen kanssa.
Jyyrä:
Jyyränä voidaan pitää henkilöä, joka:
- 95% todennäköisyydellä on miespuolinen
- suhtautuu historiJAN opiskeluun kauttaaltaan liian vakavasti
- ei ymmärrä opiskelun olevan muutakin kuin vain opiskelua
- omistaa enemmän historiJAN kirjoja kuin on ollut naisissa
- ei juopottele tai juopottelee harvoin ja silloinkin meno on jäykkää
- ei omaa kykyä lähteä spontaanisti baariin
- kammoaa raakaa viinaa tahi jallua (yhden tähden) yli kaiken
- ei ole koskaan ollut missään ainejärjestönsä bileissä/tapahtumissa koska pitää niitä hyödyttöminä oman jyyryytensä harjoittamisen kannalta.
- elää historiJAA varten.
- ei TAJUA palauttaa kirjastosta lainaamiaan tenttikirjoja ajoissa koska ei TAJUA että joku muukin haluaisi lukea samaan tenttiin kuin jyyrä itse.
- panttaa lukusalikurssikirjaa koko päivän vain ottaakseen sen yölainaan illalla. TAJUTONTA!
- Todellinen jyyrä ei muuten tiedä itse olevansa jyyrä, puhumattakaan siitä että tietäisi koko sanan merkityksen.
(toim.huom. 100% puhdasta jyyrää on vaikeaa löytää.)
Kommentteja:
(Puke - "Meissä kaikissa asuu pieni jyyrä" )
(JP - "Todellinen jyyrä on vain niin vitun JYYRÄ!")
Jyyryys:
- Jyyryys on toimintaa, jota jyyrä harjoittaa ylläolevin keinoin.en osaa lisätä tohon mitään!
- suurin
Ihan hyvä määritelmä, mutta vanhoillisuus ei liene välttämätöntä, onhan tunnetuin valtakunnan jyyrä PAAVO LIPPONEN.
- aina tukea
se on siinä
- jurre the best
ettehää työ kukaa ees tiiä mitä se tarkottaa :D vain harvat ja valitut tietää ;)
- nokyllänojuu
vittu ku ette ees tiiä mitä jyyrä tarkottaa......jyyrä tarkoittaa oikee kunnon mulkkua tyyppiä
- RR
nokyllänojuu kirjoitti:
vittu ku ette ees tiiä mitä jyyrä tarkottaa......jyyrä tarkoittaa oikee kunnon mulkkua tyyppiä
RUIKUT TÄÄ TAAS VIKAJAA TAIDAT ITTE OLLA VÄHÄN PÖKÖ...
- Jäärä...pää
Jäärä on oikea sana. Jyyrä on jonkun keksimä väärä tulkinta jäärästä.
- Anonyymi
Jääräpäinen ihminen voi olla vaikka mikä
Jyyrä on myös jäärä, mutta sen lisäksi ankea ja vähäpuheinen, muita alta kulmain kyräilevä ihminen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180407/69623a0c6afebde7309d3977676834ef.jpg
Esim toi ukko näyttää jyyrältä
- Anonyymi
Jyyrähän tarkoittaa Imatralla vanhaa demaria joka ei ymmärrä antaa tilaa nuoremmille sellainen on vanha jyyrä.
- Anonyymi
Kunnon k*yrpäjyyrä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6917577Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455378HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3032916Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki422472- 1692378
- 241884
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t61802Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401718mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121712Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111638