Oksentelua Cipralexista

Hei!

Olen syönyt nyt viikon Cipralex-lääkettä 5mg paniikkihäiriöön. Mieliala on ihan ok, mutta vaivana on pahoinvointi, joka huipentuu oksentamiseen. Oksentamisen jälkeen mulla voi olla montakin tuntia ihan hyvä olo. Kävin tänään lääkettä määränneen lääkärin luona ja sanoi, että pahoinvointi on kyllä hyvin yleinen oire, mutta ei ole törmännyt vielä oksenteluun. Lääkeannos vähennettiin 2,5 mg / päivä. Olisin kuitenkin kiinnostunut kuulemaan, onko muita joilla Cipralex aiheuttaa oksentelua?
2381
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Kyllä Cipralex sai minutkin alussa oksentelemaan ihan rajustikin. Mulla alotettiin 5mg:stä ja se lähinnä eto ja yökötti, mut ei vielä oksettanu. Sit kun annos nostettiin 10 milliseen alko oksentelu, jota kesti kolmisen viikkoo. 15 mg:hen nostossa oksentelu alko taas ja loppu kun elimistö tottu.
Mulle lääkäri sano, että oksentelu on Cipralexin alotuksen yhteydessä ihan tavallista. Se sano, et jos Cipralexilla ei aluks oo mitään haittavaikutuksia se ei todennäköisesti tehoa lainkaan ja ois kokeiltava muuta lääkettä.

Mulla Cipralex tehos tosi hyvin masennukseen ja melko hyvin paniikkihäiriöönkin, mut sit mun yöt alko olemaan aika karmeita ja lääke piti lopettaa... Mä en joko nukkunu viikkokausiin tai sit näin niin sekoja ja todentuntusia unia, etten enää tieny mikä on unta ja mikä totta. Mut älä nyt säikähä, ei Cipra kaikille unihäiriöitä tee. Mulla oli jo aiemmin, ennen paniikkihäiriön puhkeemistakin unihäiriöitä. Siihe söin Remeronia, mut se on taas juttu erikseen... (puistatus...!)

Äänestä
  • Hei!

    Kiitos vastauksesta!
    Helpottavaa kuulla, että ei ole ainoa, jolla C aiheuttaa noin vahvoja pahoinvointireaktioita.

    Eilen illalla otin lääkettä vain 2,5 mg ja pahoinvointi on tosiaan poissa, mutta tilalle tuli ahdistus. En tiedä kumpi sitten on parempi...Toisaalta mietin, että pitäisikö vain jatkaa sillä 5 mg ja kärsiä oksentelut, edessä ne kai taitaa olla kuitenkin taas sitten, kun jossain vaiheessa lääke nostettaisiin tästä 2,5 siihen 5 takaisin.

    Jaksamista kaikille paniikin kanssa kamppaileville!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


minä2222 kirjoitti:

Hei!

Olen syönyt nyt viikon Cipralex-lääkettä 5mg paniikkihäiriöön. Mieliala on ihan ok, mutta vaivana on pahoinvointi, joka huipentuu oksentamiseen. Oksentamisen jälkeen mulla voi olla montakin tuntia ihan hyvä olo. Kävin tänään lääkettä määränneen lääkärin luona ja sanoi, että pahoinvointi on kyllä hyvin yleinen oire, mutta ei ole törmännyt vielä oksenteluun. Lääkeannos vähennettiin 2,5 mg / päivä. Olisin kuitenkin kiinnostunut kuulemaan, onko muita joilla Cipralex aiheuttaa oksentelua?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu