Elikkäs sellaista mietiskelin että kauan ootte jaksanu olla seisomatyössä ennen äippäloman alkua...? Oon nyt viikolla 31 ja tuntuu rankalta seistä 7 tunnin päiviä... toki taukoilen paljon... Seisomiseta johtuen veri tuppaa keräytymään jalkoihin.... täytyy siis pikkuhiljaa ruveta jäämään töistä pois..
Seisomatyö...
9
3592
Vastaukset
- mutta
Mun työssä joutuu kanssa seisomaan & kävelemään ja kantamaan noin kilon-puolentoista taakkoja 7 tuntia, joskus jopa 11 tuntia vuorossa. Raskauden edetessä toki nuo pitkät vuorot jäävät pois. Kollegani ovat jääneet muistaakseni pois töistä n. 2kk ennen laskettua aikaa, mutta olisi kiva kyllä kuulla faktaa tästä myös. Oon vasta viikolla 13 ja nyt jo jalkoja pakottaa vuoron jälkeen niin paljon, etteivät tahdo yön aikana palautua.
- kotiin
Olen parturi-kampaaja ja odottaessani esikoistani olin töissä viikolle 36 asti. Kuten varmaan tiedättekin työssäni joutuu seisomaan lähes koko päivän ja vielä lähes paikallaan. Uskoisin että töissä voi olla ihan virallisen äitiysloman alkuun asti, jollei sitten tule mitään terveydellistä syytä jäädä lepäämään jo aiemmin. Raskaus kun ei ole mikään sairaus, sitä voi elää normaalia elämää myös raskaana olessaan.
- sairaslomalle
eli viikolla 34, ravintola työstä. Ei oo rahan arvosta riskeerata omaa ja lapsen terveyttä työn takia jos siltä tuntuu.
- ++++
itse ainakin aion olla äippäloman alkuun asti töissä, vaikka varsinkin jalkapohjia särkee joka päivä paljon.
kyllähän sairaslomaa saa vaikka koko raskauden ajan, jos haluaa. ainakin täällä meillä..
mutta ite haluan sinnitellä loppuun asti. sitten on hyvä mieli jäädä lomalle!
jos tuntuu liian rankalta olla töissä, niin saikulle vaan! - *ninni*
Täällä myös toukomami, moikka!! :))
Itse teen ravintola-alan töitä, että pääasiassa on vaan seisomatyötä. Tosin, olen osa-aikainen eli päivien pituus vaihtelee todella paljon.
Mutta asiaan..
Mammaloma alkaa 5.4 eli täss ois viel 9 työpäivää jälellä ja ihan hyvin koen jaksavani. Itseasiassa vielä työpäivän päälle kävelen työmatkani. Puol tuntia yhteen suuntaan. Tosin nyt lopusta Pikkunen on alkanu painamaan alas niin paljon, ett kuljen joko menon taikka paluun töihin autolla ja muuten kävelen.
Mutta en tiedä, vaikea sanoa kun teen vajaata päivää.. En välttämättä itse jaksaisi ihan loppuun asti tuota 7h/pvä. Varsinkin jos on aikanen herätys.
Mutta tsemiä loppuraskauteen!! :) - töissä ihan
äitiysloman alkuun asti. Välillä piti seisoa kymmenenkin tuntia ja se tuntui kyllä jalkapohjissa. Muuten oli hyvä olo. Mulla helpotti se, että joka viikko oli ainakin yks toimistopäivä eli ikinä ei tarvinnut viittä päivää putkeen olla seisomatyössä.
- on tosi hyvä keksintö!
kannattaa hankkia oikein kunnolliset instrusta ja käyttää ohjeiden mukaan. Ehkäisee suonikohjujakin ja auttaa jaksamisessa tosi paljon.
- SuzZ84
Mulla on laskettu aika 26.3. Ja jäin töistä poissa 28.11.06 Koska mulla ei yksikertaisesti selkä kestänyt, enää siinä vaiheessa..
Että aika aikaseen jäin :P - Toukomami
kaikille... mukava kuulla muiden jaksamisia :) Kivahan se on jos pystyy olemaan loman alkuun saakka niin ei käy aika pitkäksi kotona makoillessa... Ajattelin tuossa vähän pidemmällä lyhentää päivää... Hyvää odotusta kaikille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855