Joulu/Uusi Vuosi

Lähtevä

Onko kukaan ollut joulua ja uutta vuotta Singaporessa?Kuulisin mielelläni kokemuksia!Sää on ilmeisesti siihen vuodenaikaan hyvä?Ovatko kaupat jouluna auki?Miten uutta vuotta juhlitaan?Missä parhaat raketti-näköalat?

7

3106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kablia

      Jouluna kaupat ovat auki. Tänä vuonna ainakin vettä satoi niin, että tulvat koettelivat, joskin silloin kun ei sada, on ihan kivaa. Kiinalaista uutta vuotta vietetään yleensä helmikuussa ja sitä juhlitaankin sitten monta viikkoa. Meikäläinen uusi vuosi on pienempi juhla, raketeita näkee paremmin jossain muualla päin maailmaa. Lähde vaan joululomalla Singaporea tsekkaamaan!

    • Lähtevä

      Kiitos vastauksesta!Voisiko joku vielä kertoa Singaporen säästä yleensä tuohon aikaan vuodesta?Eli lähinnä vaatetusta ajattelin,meitä olisi pari aikuista ja pari lasta,eli tarvitseeko tuohon aikaan vuodesta ottaa mukaan pitkähihaisia paitoja/takkeja?Onko iltaisin joulu-tammikuussa viileää?Ja jos sataa,niin onko sellaista hiostavaa ilmaa vai kylmää?

      • kablio

        Onhan perusteellisesti suunniteltu matka, kun 9 kk ennen reissua jo paitojakin valitaan! Riippuu ihmisestä - minä en tarvitse, mutta voihan joku lapsi tarvitakin, jos illalla sateessa kastuu ja lämpö laskee 25 asteeseen ja tuulee. Teinä jättäisin ottamatta mukaan, ja jos matkalla tulee takkia ikävä, niin sen voi hakea sitten kaupasta, saa usein halvemmalla kuin Suomesta. Kylmää vettä ei sada, mutta kosteeta vettä sataa.

        Onko tämä jotain vedätystä? Ilmeisesti kuitenkaan ei - tropiikissa lämpötila ei oikeastaan laske, kun vettä sataa. Tietysti aurinko menee hetkeksi piiloon, mutta rankkasateellakin lämpö on siellä 30 korvissa. Päiväntasaajalla ei ole vuodenaikoja vaan ainainen kesä. Joskus vaan sataa enemmän, Singaporessa se aika on marras-tammikuu.

        Tulee mieleen oma nuoruus, kun saavuin junalla rankka sateessa kylpevään Budapestiin keskiyöllä. Viileään keliin valmistautunut suomalainen sai junan ovella kasvoilleen 28 asteen lemahduksen. Eli, että on se, jos tropiikkiin lähtijällä on huolena, että siellä tulee kylmä.


      • Shanghaista

        http://app.nea.gov.sg/cms/htdocs/mss2.asp

        joulun aika on sateisempaa, vaikka siella tosin satelee lahes joka paiva :-)

        ja, oletko katsonut, missa Sp sijaitsee? ;-), meinaan kun kysyt noista takeista ja pitkahih.paidoista... eli ei tartte, paitsi kylmissa ostoskeskuksissa sisalla :-)


      • Lähtevä
        Shanghaista kirjoitti:

        http://app.nea.gov.sg/cms/htdocs/mss2.asp

        joulun aika on sateisempaa, vaikka siella tosin satelee lahes joka paiva :-)

        ja, oletko katsonut, missa Sp sijaitsee? ;-), meinaan kun kysyt noista takeista ja pitkahih.paidoista... eli ei tartte, paitsi kylmissa ostoskeskuksissa sisalla :-)

        Kiitos kaikille fiksuista vastauksista tyhmiin kysymyksiini!:) Ajattelin kuitenkin kysäistä etten turhaan raahaa koko perheen vaatevarastoa mukanani,sitä täällä kaukana Suomessa on välillä niin vaikea kuvitella että jossain päin maailmaa ei talvipipoa tarvita!!


      • säästä...
        Lähtevä kirjoitti:

        Kiitos kaikille fiksuista vastauksista tyhmiin kysymyksiini!:) Ajattelin kuitenkin kysäistä etten turhaan raahaa koko perheen vaatevarastoa mukanani,sitä täällä kaukana Suomessa on välillä niin vaikea kuvitella että jossain päin maailmaa ei talvipipoa tarvita!!

        Singaporessa joka kuukauden keskilämpötila on joko 30 tai 31 astetta. 31 astetta on keskikesällä, joulukuussa sitten keskimäärin 30 astetta.


    • Annis_vaa

      Moi,

      Marras-joulukuu on sateisinta aikaa Singaporessa. http://www.worldweather.org/081/c00234.htm
      Itse olin kuukauden Singaporessa 20.1.-20.2.2006 ja tuolloin oli mahtavat säät. Sadekausi oli juuri loppunut. Ulkona tarkenee yölläkin kulkea helposti hameessa ja topissa, (itse olen oikea vilukissa), mutta matkaan on hyvä varata pari villatakkia ja pitkiä housuja. Sisätiloissa, takseissa, busseissa ja metroissa saattaa olla todella viileää ja voin luvata että vilustuminen on huonolla pukeutumisella taattu. Meitä oli kuukauden reissulla 10 henkeä, eikä kukaan selvinnyt matkasta vilustumatta :) Ilmastointia pidetään siis hyvin päällä.

      Joulukuun ilmasta en osaa tarkemmin sanoa mitään, kun en siellä ole ollu tuohon ajankohtaan.

      Niin ja itselleni sanottiin että matkaan ei kannata ottaa vaatteita melkein yhtään, koska Sinkkilässä on niin hyvät ostosmahdollisuudet. Itse olen 170 cm pitkä ja 65 kiloa, eli normaalivartaloinen, mutta voin kertoa että useimpiin vaatekauppoihin ei ollut mitään asiaa :) Mäihällä saatoin löytää itselleni sopivia vaatteita. Malesian puolella kävimme ostoksilla Johor Bahrussa, mistä löysin sitten enemmän vaatteita, tosin nekin jotkut XL kokoa :D Kenkiä Singaporesta kyllä löytyy, itselläni jalan kokoko on 40-41, mutta yleensä aina löytyi minullekin sopivat kengät. Suomesta ei kannata kenkiä hirveästi raahata mukaansa, koska esim. sandaalit maksavat halvimmillaan 5 € ja ovat kestäneet ainakin itselläni hyvin. Yksistä kengistä katkesi kyllä korko, mutta sitähän sattuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe