KUUMEETON flunssatauti

magus

Olen kärsinyt kuumeettomasta flunssasta jo kuusi viikkoa. Vain ihan alussa oli pientä kuumetta, mutta sen jälkeen sitä ei ole ollut yhtään.

Oireet ovat seuraavanlaisia: Päässä tuntuu lievää painetta, niska on toisinaan hirveän kipeä ja lihaksia ja niveliä särkee. Minulla on myös lievää pahoinvointia, jos liikun liian paljon.

Onko teillä muilla ollut vastaavanlaisia oireita? Miten kauan parantumiseen on mennyt?

34

11066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä on puhuttu

      täällä jo aika useasti. Itselläni kulunut semmoset 4vk ja nyt alkaa pikkuhiljaa hellittää. Eiliseen hitaan kävelylenkin jälkeen ei iskenyt enää takapakkia, niinkuin vielä pari viikkoa sitten teki. ITsellänikään ei ollut kuumetta ollenkaa, vaan pelkästään lihassärkyä ja väsymystä.

      • magus

        Minulla alkaa mennä hermot taudin kanssa, kun se ei ala parantumaan, eikä lääkäri pysty auttamaan.

        Jos saan kysyä, mitä sinulle kävi lenkin jälkeen?

        Olin muutama päivä sitten lenkillä (kävelin noin kilsan pituisen matkan) ja yhtäkkiä meni voimat totaalisesti ja tuli huono olo. Nyt olen taas ollut paikallani pari päivää ja olen käynyt vain pihalla. Lihaksia särkee koko ajan ja toisinaan on huono olo. :(


      • taudeista
        magus kirjoitti:

        Minulla alkaa mennä hermot taudin kanssa, kun se ei ala parantumaan, eikä lääkäri pysty auttamaan.

        Jos saan kysyä, mitä sinulle kävi lenkin jälkeen?

        Olin muutama päivä sitten lenkillä (kävelin noin kilsan pituisen matkan) ja yhtäkkiä meni voimat totaalisesti ja tuli huono olo. Nyt olen taas ollut paikallani pari päivää ja olen käynyt vain pihalla. Lihaksia särkee koko ajan ja toisinaan on huono olo. :(

        selvittää, että mistä viruksesta ne johtuvat? Tämä on niin outoa sairautta. Jääkö tästä virus hermostoon loppuelämäksi?

        Minulla ollut samalaista aika ajoin 2-3 kk. Nyt on parastaikaa nuha, lämpö 35,7.


      • magus
        taudeista kirjoitti:

        selvittää, että mistä viruksesta ne johtuvat? Tämä on niin outoa sairautta. Jääkö tästä virus hermostoon loppuelämäksi?

        Minulla ollut samalaista aika ajoin 2-3 kk. Nyt on parastaikaa nuha, lämpö 35,7.

        Olisihan se kivaa, jos lääkärit selvittäisivät asian. Valitettavasti niin ei taida kuitenkaan tapahtua.

        Minun tapauksessa todettiin vain, että lepää riittävästi ja vältä ylimääräistä rasitusta eli kuntoilua yms. Tautia pidetään siis ilmeisesti jonain flunssaviruksena.

        Toivottavasti oireet lakkaavat kesään mennessä.


      • Pera

        Hommia olisi vaikka kuinka paljon. Monta kertaa tauti tuntuu hellittäneen, mutta taas se iskee. On kuin syöpä pahimmillaan. Välillä antaa toivoa, mutta sitten taas löytyy uusi pesäke tms.


      • illyrio
        Pera kirjoitti:

        Hommia olisi vaikka kuinka paljon. Monta kertaa tauti tuntuu hellittäneen, mutta taas se iskee. On kuin syöpä pahimmillaan. Välillä antaa toivoa, mutta sitten taas löytyy uusi pesäke tms.

        Oon täysin samaa mieltä sun kanssa. Tämä tauti on aika masentava. Se ei parane kokonaan, vaan palaa aina takaisin. Heti, kun luulee olevansa kunnossa, niin tauti palaa takaisin ja joutuu lepäämään muutaman päivän.

        Mulla itselläni on ollut mm. paineen tuntua päässä ja pahaa niskasärkyä. Pahimillaan särkyä on myös muissa paikoissa ja olo on helvetillinen.


      • potilas täälläkin
        illyrio kirjoitti:

        Oon täysin samaa mieltä sun kanssa. Tämä tauti on aika masentava. Se ei parane kokonaan, vaan palaa aina takaisin. Heti, kun luulee olevansa kunnossa, niin tauti palaa takaisin ja joutuu lepäämään muutaman päivän.

        Mulla itselläni on ollut mm. paineen tuntua päässä ja pahaa niskasärkyä. Pahimillaan särkyä on myös muissa paikoissa ja olo on helvetillinen.

        Oon kanssa tässä jo kuukauden verran sairastellut. Ensin oli "normiflunssa"....sitten iski poskiontelotulehdus, ja kun siitä 2 antibioottikuurin jälkeen toipui..niin nyt on sitten just tätä samaa kuin teillä muillakin. Mulla jomottaa/särkee lihakset niin että meinaan välillä hulluksi tulla. Tässä just parhaillaan ihmettelin että kai mulla jonkinsortin rintalihakset on kun niitä kerran alkoi jomottamaan..Jalat on särkeneet,samoin kädet. Lämpöä ollut jonkinverran, mutta ei sitten muuta. Paitsi tuo voimaton ja väsynyt olo.
        Loppuis jo pikkuhiljaa...


      • tästä on puhuttu
        magus kirjoitti:

        Minulla alkaa mennä hermot taudin kanssa, kun se ei ala parantumaan, eikä lääkäri pysty auttamaan.

        Jos saan kysyä, mitä sinulle kävi lenkin jälkeen?

        Olin muutama päivä sitten lenkillä (kävelin noin kilsan pituisen matkan) ja yhtäkkiä meni voimat totaalisesti ja tuli huono olo. Nyt olen taas ollut paikallani pari päivää ja olen käynyt vain pihalla. Lihaksia särkee koko ajan ja toisinaan on huono olo. :(

        Juurikin niin kuin sinulle kävi minulle.
        Ensimmäisen kävelylenkin jälkeen oli lievemmät lihaskivut pari kolme päivää (olin ehkä ollut jo viikon "kipeä"). En siis arvannut olevani kipeä, kun ei ollut kuumetta, eikä nuhaa, hieman väsymystä vain, mutta senkin luulin johtuvan liikunnan puutteesta.

        Toisen kerran kävin sitten pari viikkoa myöhemmin kävelylenkillä, jonka jälkeen iski pariksi kolmeksi päiväksi semmoiset lihassäryt, ettei minulla koskaan ole semmoisia ollut. 2 buranaa vaadittiin, että sai nukuttua iltaisin. Särky paheni aina iltaa kohti.

        Nyt edellisestä lenkistä on taas kulunut pari viikkoa ja tauti tuntuu menneen ohi. T.s. kävely ei enää tee pahaa, mutta kunto tässä on mennyt aika heikoksi, kun tunnin hidas kävely vetää jalat ihan veltoiksi. Kyllä tämä tästä.


      • magus
        tästä on puhuttu kirjoitti:

        Juurikin niin kuin sinulle kävi minulle.
        Ensimmäisen kävelylenkin jälkeen oli lievemmät lihaskivut pari kolme päivää (olin ehkä ollut jo viikon "kipeä"). En siis arvannut olevani kipeä, kun ei ollut kuumetta, eikä nuhaa, hieman väsymystä vain, mutta senkin luulin johtuvan liikunnan puutteesta.

        Toisen kerran kävin sitten pari viikkoa myöhemmin kävelylenkillä, jonka jälkeen iski pariksi kolmeksi päiväksi semmoiset lihassäryt, ettei minulla koskaan ole semmoisia ollut. 2 buranaa vaadittiin, että sai nukuttua iltaisin. Särky paheni aina iltaa kohti.

        Nyt edellisestä lenkistä on taas kulunut pari viikkoa ja tauti tuntuu menneen ohi. T.s. kävely ei enää tee pahaa, mutta kunto tässä on mennyt aika heikoksi, kun tunnin hidas kävely vetää jalat ihan veltoiksi. Kyllä tämä tästä.

        Tämä sairastelu alkaa olla rasittavaa. Kävin just äsken pienellä kävelylenkillä ja taas meni voimat. Tuntuu siltä, että ei jaksa tehdä mitään ja on vähän huono olo. :( Tämän taudin kanssa joutuu näköjään elämään pidemmän aikaa.


      • tästä on puhuttu
        magus kirjoitti:

        Tämä sairastelu alkaa olla rasittavaa. Kävin just äsken pienellä kävelylenkillä ja taas meni voimat. Tuntuu siltä, että ei jaksa tehdä mitään ja on vähän huono olo. :( Tämän taudin kanssa joutuu näköjään elämään pidemmän aikaa.

        En olekkaan enää ihan varma onko tää tauti menossa ohi... vieläkin on omituinen olo. Suurta takapakkia ei kuitenkaan ole vielä heittänyt, vaikka kolme pientä kävelylenkkiä on jo takana. Sitkeää tuntuu tauti olevan. Niskat on vieläkin jumissa.


      • sairaslomalla
        tästä on puhuttu kirjoitti:

        En olekkaan enää ihan varma onko tää tauti menossa ohi... vieläkin on omituinen olo. Suurta takapakkia ei kuitenkaan ole vielä heittänyt, vaikka kolme pientä kävelylenkkiä on jo takana. Sitkeää tuntuu tauti olevan. Niskat on vieläkin jumissa.

        Mulla "särkee" päätä ja niska on ihan hellänä. Olo ei ole yhtään kiva. Tämmöistä on jatkunut jo pari viikkoa, eikä loppua näy. Onneksi särkylääkkeet helpottavat oloa.


      • Kamalaa on :(
        potilas täälläkin kirjoitti:

        Oon kanssa tässä jo kuukauden verran sairastellut. Ensin oli "normiflunssa"....sitten iski poskiontelotulehdus, ja kun siitä 2 antibioottikuurin jälkeen toipui..niin nyt on sitten just tätä samaa kuin teillä muillakin. Mulla jomottaa/särkee lihakset niin että meinaan välillä hulluksi tulla. Tässä just parhaillaan ihmettelin että kai mulla jonkinsortin rintalihakset on kun niitä kerran alkoi jomottamaan..Jalat on särkeneet,samoin kädet. Lämpöä ollut jonkinverran, mutta ei sitten muuta. Paitsi tuo voimaton ja väsynyt olo.
        Loppuis jo pikkuhiljaa...

        Tauti on tosiaan aika kamala ja hankala. Mikään ei tehoa siihen ja koko ajan väsyttää, huimaa ja päässä on paineen tuntua.

        Onko neuvoja/vinkkejä? *** Mikä auttaa? ***


      • vinkkivinkkivinkki
        Kamalaa on :( kirjoitti:

        Tauti on tosiaan aika kamala ja hankala. Mikään ei tehoa siihen ja koko ajan väsyttää, huimaa ja päässä on paineen tuntua.

        Onko neuvoja/vinkkejä? *** Mikä auttaa? ***

        Lepo auttaa, mutta parantumiseen voi mennä aikaa. Koeta pärjäillä.


    • tahvo_27v

      Oon myös yksi potilas. Päätä ei varsinaisesti säre, mutta tuntuu "painetta", niskaa särkee, selkälihakset ovat kipeinä, eikä jaksa tehdä mitään.

      Kuinka ihmeen pitkään tätä tautia pitää sairastaa?

      • taudeista

        kirjoitella lehdistössä näistä taudeista. Se rauhoittaisi monia, jotka eivät tiedä, mistä on kysymys. Luulevat tosiaan, että on syöpä tai masennus tai jotain muuta vakavaa. On hyvä, kun täällä voi keskustella ja todeta, että on muitakin samanlaisia ja että kai se on jokin tartuntatauti. Lääkäritkin pääsisivät paremmin tietoon siitä, miten yleinen tämä on ja jos voisi varmuudella todeta, että tätähän se tauti on, niin vältyttäisiin turhilta(?) vaikeiden tautien miettimisiltä. Olisi kiva tietää, kuinka moni suomalainen on nyt kolmen-neljän kuukauden sisällä sairastanut tällaista pitkää tautia. Tietääkö Kansanterveyslaitos? Jokainen vain itsekseen pohtii: "Mikä minun on?"


      • ärsyyntynyt potilas
        taudeista kirjoitti:

        kirjoitella lehdistössä näistä taudeista. Se rauhoittaisi monia, jotka eivät tiedä, mistä on kysymys. Luulevat tosiaan, että on syöpä tai masennus tai jotain muuta vakavaa. On hyvä, kun täällä voi keskustella ja todeta, että on muitakin samanlaisia ja että kai se on jokin tartuntatauti. Lääkäritkin pääsisivät paremmin tietoon siitä, miten yleinen tämä on ja jos voisi varmuudella todeta, että tätähän se tauti on, niin vältyttäisiin turhilta(?) vaikeiden tautien miettimisiltä. Olisi kiva tietää, kuinka moni suomalainen on nyt kolmen-neljän kuukauden sisällä sairastanut tällaista pitkää tautia. Tietääkö Kansanterveyslaitos? Jokainen vain itsekseen pohtii: "Mikä minun on?"

        Tämä kuumeeton flunssa on TODELLA ÄRSYTTÄVÄ ja SITKEÄ tauti. :(

        Tauti lähti liikkeelle nuhana ja voimattomana olona. Sen jälkeen liikuin parina päivän aika paljon ja voimat menivät nopeasti. Mulla on nyt ollut jo noin 5 viikkoa särkyä eri paikoissa, lievää/voimakasta pahoinvointia, niska on helvetin hellänä ja päässä tuntuu siltä, että olisi jonkinlaista painetta (varsinaista päänsärkyä ei ole). Jos nuhakausi lasketaan mukaan, niin sairastelua on kestänyt yhteensä 7 viikkoa. :( Ja mikä pahinta, loppua ei vielä näy.

        Olen samaa mieltä, että näistä taudeista voisi tiedottaa lehdissä, jotta ihmiset tietäisivät, että sellaisia on liikkeellä. Epävarmuus on nimittäin kaikista pahinta, kun on kyse pahasta ja ärhäkästä flunssasta.


    • 35harri

      Mulla on ihan samanlainen tauti. Joskus tuntuu siltä, että pää halkeaa, kun on 'painetta' ja niskaa särkee kamalasti. Toisinaan särkee myös selkää, käsiä ja jalkoja.

      Olen sairastellut monet flunssat, mutta mitään tämmöistä mulla ei ole vielä koskaan ollut (!). Tämä on aivan kauhea tauti. Tätä on kestänyt jo melkein 6 viikkoa.

      . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

      Jos joku lääkäri sattuu lukemaan tätä palstaa, niin olisi kiitollinen asiallisesta vastauksesta. Olisi nimittäin erittäin kiva tietää mistä on kyse, kun oma lääkärini on vain sanonut, että pitää levätä.

      Suurin ja merkittävin kysymys on: Onko tämä jotain virusperäistä flunssaa vai ei?

      Toiseksi merkittävin kysymys on: Kuinka ihmeen pitkään tauti oikein kestää?

      • taudeista

        esim. virus elimistöön (T-soluihin, hermostoon tms.).
        1980-luvulla oli samanlaisia pitkäkestoisia ihmeellisiä tauteja. Itse luulen, että ne heikensivät minun terveyteni, jotenkin jäivät muhimaan.

        Nyt sairastelen näitä nykyisiä ihmetauteja ja syön kilpirauhasen vajaatoimintalääkettä. Koska tää tauti oireilee aika ajoin, olen monta kertaa joutunut vekslaamaan lääkkeen kanssa edestakaisin, kun en tiedä, johtuvatko oireet siitä lääkkeestä vai viruksesta. Sekään ei ole hoidolleni hyväksi vähentää ja lisätä lääkettä edestakaisin. Olisikohan kilpirauhaseni väsynyt silloin 1980-luvulla. Kyllä oli sitten kaikenlaista oiretta, ihan hirveää! Ja kun ei tiennyt mistä oli kyse. Kirjoitin silloin Kotilääkäriin ym. julkaistavaksi jutun, että varoittaisivat niistä taudeista, mutta ei sitä julkaistu.


      • jorppari
        taudeista kirjoitti:

        esim. virus elimistöön (T-soluihin, hermostoon tms.).
        1980-luvulla oli samanlaisia pitkäkestoisia ihmeellisiä tauteja. Itse luulen, että ne heikensivät minun terveyteni, jotenkin jäivät muhimaan.

        Nyt sairastelen näitä nykyisiä ihmetauteja ja syön kilpirauhasen vajaatoimintalääkettä. Koska tää tauti oireilee aika ajoin, olen monta kertaa joutunut vekslaamaan lääkkeen kanssa edestakaisin, kun en tiedä, johtuvatko oireet siitä lääkkeestä vai viruksesta. Sekään ei ole hoidolleni hyväksi vähentää ja lisätä lääkettä edestakaisin. Olisikohan kilpirauhaseni väsynyt silloin 1980-luvulla. Kyllä oli sitten kaikenlaista oiretta, ihan hirveää! Ja kun ei tiennyt mistä oli kyse. Kirjoitin silloin Kotilääkäriin ym. julkaistavaksi jutun, että varoittaisivat niistä taudeista, mutta ei sitä julkaistu.

        Tämä tauti on kyllä niin hirveä kuin vain olla ja voi. Päätä ei varsinaisesti säre, vaan se tuntuu "paisuneelta" (vähän hankala selittää). Lisäksi on ne muut oireet, joista muutkin ovat valittaneet eli selkäkipua, niskasärkyä, väsymystä ja pahoinvointia.

        En ole pystynyt käymään töissä yli 6 viikkoon taudin takia, koska heti kun olen ollut jonkin aikaa pystyssä ja liikkeellä, olo on pahentunut nopeasti ja olen melkein kaatunut maahan väsymyksen ja pahoinvoinnin takia. Nyt tauti alkaa jo hieman helpottamaan, mutta en ole vieläkään terve.

        En muista koskaan sairastaneeni näin pahaa flunssaa (tai mitä tämä sitten oikein lieneekään -> tietääkö kukaan?).

        Toivon kovasti, ettei tauti jää muhimaan elimistöön, koska en haluaisi kokea tätä uudelleen.


    • sairastaja

      Mulla on ollut samanlaisia oireita. Olin kipeänä melkein 2 kk ja olo alkaa parantua vasta nyt. Päässä tuntuu vielä lievää painetta (tai miksi sitä nyt oikein voisi kutsua, kun se ei kuitenkaan ole päänsärkyä), mutta jaksan olla jo pystyssä. En ole vielä liikkunut, mutta liikuntaa täytyy vähitellen lisätä.

      Kuten jotkut jo totesivat, kaikenlaista on tullut sairastettua, mutta ei koskaan mitään näin pahaa tautia.

    • p_linna

      Mulla on myös ollut ihan vastaavanlaista tautia. Päätä on särkenyt hirveesti, niskat ovat olleet jumissa ja välillä köhittää. Mulla tämä tauti on jatkunut nyt neljättä viikkoa ja voimat alkaa olla lopussa.

      Luulen, että tämä on jotain virusperäistä flunssaa, joka on niin raju, että se ei parane hetkessä.

      • taudeista

        kuukauden aikana silloin tällöin noita oireita, myös näkövaikeuksia, ruokatorvi- ja peräsuolivaikeuksia. Nyt sitten viimein tuli kunnon nuha ja yskääkin ja kuume(!) nousi, sitä oli reippaat 37,1, kun taas miehelläni oli n. 2 viikkoa sitten yli 38. Minulla on ollut alle 36 tai korkeintaan 36,6 tätä ennen (peruslämpö kainalosta aamuisin 35,7). Nyt toivon, että tämä vihdoin lähtisi pois. Toisaalta taas mieheni kyllä köhii vielä ja niistää. Hänellä oli jo muutama viikko sitten 2 päivän kuume n. 39, mutta ei muuta. Ei minulla mitään rajua ole ollut kuin pientä oirejäynää tätä ennen. Joten kummallisia ovat.


    • peitoilla

      Kokeile kuumeen nostamista väkisin. Itse olen tätä yrittänyt muutaman kerran ja kerran mielestäni onnistunutkin niin että flunssa lähti. Seuraava päivä piti vielä huilata niin kuumeen jälkioireet lähti lihaksista.

      Elikkä sänkyyn makaamaan. Yövaatteet päälle tai ehkä jonkintyylinen kerrospukeutuminen saattaisi olla hyvä. Peittoja päälle ja alle riittävästi - ainakin kolme - niin että tulee taatusi lämmin. Sitten juodaan vielä lämmintä mehua ja tarkkaillaan kuumeen mahdollista nousua. Jos saa kuumeen päälle niin flunssa lähtee muutamassa tunnissa.

      • taudeista

        Kokeilin eilen peittosysteemiä. Kuume nousikin sitten 38:aan, mutta en tiedä olisiko se noussut muutenkin.
        Kyllä se varmaan nousee muillakin, kun tarpeeksi kauan olette pientä oiretta poteneet. Viime yönä oli aikamoinen yskä ja nuha vain jatkuu. Tänään oli aamupäivällä 36,4 lämpö. Vieläköhän nousee iltapäivällä?


      • jomari
        taudeista kirjoitti:

        Kokeilin eilen peittosysteemiä. Kuume nousikin sitten 38:aan, mutta en tiedä olisiko se noussut muutenkin.
        Kyllä se varmaan nousee muillakin, kun tarpeeksi kauan olette pientä oiretta poteneet. Viime yönä oli aikamoinen yskä ja nuha vain jatkuu. Tänään oli aamupäivällä 36,4 lämpö. Vieläköhän nousee iltapäivällä?

        Kuume saattaa nousta jossain vaiheessa, mutta yleensä se tulee alkuvaiheessa ja sen jälkeen on täysin kuumeeton olo, vaikka on muita oireita.

        Toivottavasti kuumeesi menee nopeasti ohi.


    • :-(

      Onko joku teistä käynyt vielä toistamiseen lekurissa näitten oireitten takia, ja jos on, niin mitä sanottiin ??

      Aivan mahdotonta tämmönen monen viikon sairastaminen, vielä kun ei edes tiedä mitä sairastaa.. Pää/niska/yläselkä särkee ja pyörryttää aina vaan. Hiukan liikkuu, niin kiireellä äkkiä takas sänkyyn ettei taju lähde. Kuumetta ei pisaraakaan, eli sen myötä ei edes toivoa että menis joskus ohi...

      • 7 vkoa sairaana

        Olen käynyt toistamiseen lääkärissä oireiden takia. Lääkäri totesi vain, että koeta levätä ja määräsi sairaslomaa. Tähän tautiin ei kuulemma ole lääkkeitä, kun se on virusperäinen tauti. :( Se pitää vain sairastaa läpi.

        Olen ollut jo 7 viikkoa ihan kipeänä. Vasta nyt alkaa tapahtua pientä paranemista. Päätä on särkenyt, niska on ollut kipeänä ja myös yläselkää on särkenyt. Kaikista pahinta on kuitenkin varmaan ollut huimaus ja pyörryttävä olo, kun olen yrittänyt liikkua vähän enemmän.

        Saa nähdä miten pitkään menee, ennen kuin olen normaalissa kunnossa ja jaksan mennä töihin.


    • Minä vaan

      Mulla on nyt flunssa kestänyt 2 viikkoa. Aluksi oli kuumetta, mutta nyt ei enää ole. Kaikki muut oireet vaan jatkuu. Nenästä tullut viikon verran sen väristä "soosia" että pitää laittaa silmät kiinni. Illalla on lämpöa ja aivan kamala yskä. Kävin lääkärissä ja loppuu kuulemma pääsiäiseen mennessä... Keuhkot juuri jaksoi kuunnella. Minulla ollut aiemmin yskänlääkettä, josta tuli aivan kamala olo. Lääke vaikutt keskushermoston kautta yskimisrefleksiin. Tämä lääke ei sopinut minulle. Tätä sitten yritin ehtiä selittää, mutta äkkiä oli jo uusi resepti kourassa. Koton sitten katsoin että tämä lääke vaikuttaa samalla tavalla. Vaikuttavana aineena on etyylimorfiini. Sain siis sitten samantyyppisen lääkkeen, vaikka kerroin ettein aikaisempi kokeilu minulle sopinut :( Lääkäri kyllä mainosti että tämän aikana saattaa olla voimakasta väsymystä ja levolla lähtee. Sairaslomaa ei kuitenkaan sitten tullut... Kyllä on työterveyshuolto perseestä.

    • Ttapsa

      Tämä on kyllä melkoinen tappajaflunssa. En ole koskaan ollut näin kipeänä!

      Tauti ei tunnu parantuvan ollenkaan, vaan jatkuvasti särkee päätä, niskaa ja niveliä ja huimaa tosi pahasti (varmaan syke ja verenpaine ovat ihan sekaisin taudin takia). Voimat alkavat menemään, mutta parantumisesta ei ole tietoakaan.

      Näköjään muillakin on ollut tämmöistä flunssaa, joten en ole ainoa, joka tähän on sairastunut. Tämä tieto lohduttaa jonkin verran.

    • kipee

      on nyt pari päivää tuntunut ns pääkipua, kurkkukipua, väsymystä ja selkäkipua (lähinnä alaselkä). kuumetta ei kai ainakaan hirveesti, paitsi että välillä tulee tosi kylmä paikassa missä ei oikeesti oo kylmä mut menee ohi. Sitten mulla on tänään ollu semmonen fiilis ettei todellakaan tee mieli syödä mitään! onks muilla tota ruokahaluttomuutta ollu? kuulostaako flunssalta vai voiko olla jotain vakavampaa....??

      • potilasmyös

        Ruokahaluttomuus on ihan yleistä joissakin flunssataudeissa ja sitä voi kestää jonkin aikaa. Jos kuitenkin olet pitkän aikaa kipeänä, eikä ruoka maistu, niin mene ihmeessä lääkäriin.


      • haraskog
        potilasmyös kirjoitti:

        Ruokahaluttomuus on ihan yleistä joissakin flunssataudeissa ja sitä voi kestää jonkin aikaa. Jos kuitenkin olet pitkän aikaa kipeänä, eikä ruoka maistu, niin mene ihmeessä lääkäriin.

        Joo, mullakin on ruokahaluttomuutta. Sitä on ollut jo jonkin aikaa.


    • bbbbb

      Keksin tälle "sairaudelle" selityksen, laiskuus.

    • köhhhhhhhhhhhhhhh

      Vai laiskuus !!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe