Taksilla matkustaminen

...

Mitähän maksaa suunnilleen Intiassa yli 200km matkustus taksilla?
Junat ja bussit kulkee siihen aikaan huonosti ja ajattelin että jos vaikka meniskin taksilla kun sen on kerrottu olevan halpaa.

31

3059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin 800 rupiaa??

      Muistelisin, että taksikuskini kanssa laskeskelimme, että välille Calangute-Palolem-Calangute bensat maksaanoin 850 euroo. Eikös tuon matka ole suunnille sen 200 km edestakaisin?

      No jos tuon bensan päälle taksikuskin (ja taksin omaistajan) pitäisi saada vielä palkkaakin, niin 1000 rupiasta ylöspäin. 1000-2000 rupiaa veikkaisin riippuen siitä miten paljon ilkeät tinkiä.

      • ...

        Hinta riippuu myös siitä missäpäin Intiaa ajttelit tuon 200km matkustaa. Esim Delhistä Agraan noin200km ja taatusti ei ole toivoakaan noin tuhannella rupialla... ota huomioon että kuski haluaa myös paluumatkasta rahaa olet sitten kyydissä tai et.


      • muiru
        ... kirjoitti:

        Hinta riippuu myös siitä missäpäin Intiaa ajttelit tuon 200km matkustaa. Esim Delhistä Agraan noin200km ja taatusti ei ole toivoakaan noin tuhannella rupialla... ota huomioon että kuski haluaa myös paluumatkasta rahaa olet sitten kyydissä tai et.

        tultiin juuri intiasta ja meitä oli viisi aikuista.otimme päiväksi ilmastoidun ison ja hienon taksin ja koko päivä maksoi n.35e!!halpaa on kilometrit!!!ilman ilmastointia n.20e päivä!


      • Matkustaja

        "Calangute-Palolem-Calangute bensat maksaanoin 850 euroo"

        Höpöhöpö. Tuo matka maksaa noin 40 €.


      • muurahainen maailmassa
        muiru kirjoitti:

        tultiin juuri intiasta ja meitä oli viisi aikuista.otimme päiväksi ilmastoidun ison ja hienon taksin ja koko päivä maksoi n.35e!!halpaa on kilometrit!!!ilman ilmastointia n.20e päivä!

        Intia on iso maa ja käsittää monenmoista ja erilaista, jopa erihintaista paikkaa kuin Goa. Mistähän tämä esimerkki on?


      • bensan hinta
        Matkustaja kirjoitti:

        "Calangute-Palolem-Calangute bensat maksaanoin 850 euroo"

        Höpöhöpö. Tuo matka maksaa noin 40 €.

        Sori, rupioita tarkoitan. Bensat maksaa siis noin 850 rupiaa eli noin 15 euroo. Bensa on muuten siellä sikakallista muuhun hintatasoon ja palkkatasoon verrattuna.

        Se mitä sitten kyydistä maksat, riippuu tinkimisestä. 1000-2000 rupialla tuon keikan tekee eli 20-40 eurolla. 150 rupian päiväpalkka on ihan hyvä Intiassa. Tiedän, tuttuni on taksikuski.


      • noista...
        bensan hinta kirjoitti:

        Sori, rupioita tarkoitan. Bensat maksaa siis noin 850 rupiaa eli noin 15 euroo. Bensa on muuten siellä sikakallista muuhun hintatasoon ja palkkatasoon verrattuna.

        Se mitä sitten kyydistä maksat, riippuu tinkimisestä. 1000-2000 rupialla tuon keikan tekee eli 20-40 eurolla. 150 rupian päiväpalkka on ihan hyvä Intiassa. Tiedän, tuttuni on taksikuski.

        Useimmitenhan Intiassa taitaa olla käytäntö, että joku muu kuin kuljettaja omistaa taksin. Esim. tuollaisesta Calangute-Palolem päiväkeikasta kuskin osuus oli viime talvena 60 rupiaa. Auton omistaja siitä hinnasta vie suurimman osan bensan lisäksi. Iso osa kuljettajan ansiosta on muuta kuin palkkaa, siis esim. tippejä, palkkioita kauppiailta, joiden luo he kuljettavat turisteja, samoin tekevät ravintolat. Kuljettajat saavat n 15 % ostosten arvosta, mitä heidän kalliisiin kauppoihin kuljettamansa turistit tekevät. Mielestäni kyydin hinnasta kannattaa tinkiä, mutta ei sitten tipeistä kuljettajalle.


      • Nimetön
        Matkustaja kirjoitti:

        "Calangute-Palolem-Calangute bensat maksaanoin 850 euroo"

        Höpöhöpö. Tuo matka maksaa noin 40 €.

        ehkä oli rupia


      • ...
        Nimetön kirjoitti:

        ehkä oli rupia

        Suunnitteilla siis Matka Delhistä Uttanranchalin alueelle.Lento kun saapuu yöllä Delhiin niin olisi kiva päästä heti jatkamaan matkaa eteenpäin ilman että ottaa yöksi huonetta mistään.


      • jo liikaa..
        ... kirjoitti:

        Suunnitteilla siis Matka Delhistä Uttanranchalin alueelle.Lento kun saapuu yöllä Delhiin niin olisi kiva päästä heti jatkamaan matkaa eteenpäin ilman että ottaa yöksi huonetta mistään.

        Me kierrettiin taksilla Delhi - Haridwar/Rishikesh(Uttaranchal) - Delhi - Agra - Jaipur noin viikossa. Tulisiko tuosta kilometrejä noin pikaiseen laskien 1300 kilometriä. Ostettiin Delhistä paketti, johon sisältyi taksikuljetus (sama taksi koko matkan), hotelliyöpymiset ja pari nähtänyyttä. Taksikuski toimi hyvänä oppaana. Hinta reissulle oli kolmelta helgeltä vähän yli 30 000 rupiaa eli alle 600 euroa. Varmaan olisi päästy halvemmallakin, jos olisi älytty kunnolla tinkiä.

        Tuosta jos miettiin, niin 5000 rupiaa eli noin 100 euroa on jo liikaa pelkästä menosta Uttaranchaliin. Sinne pääsee muuten hyvin junalla ja linja-autollakin.

        Kannattaa myös huomioida, että Intiassa matkanteko kestää hemmetin paljon kauemmin kuin Suomessa. Tuo 200 kilsan matka Uttaranchaliinkin on pitkä matka. Mutta, ah, niin mielenkiintoinen. Sinne uudestaan. Onnittelen hyvästä matkakohteen valinnasta. Uttarachan on hieno paikka.


      • arvoseteleitä
        noista... kirjoitti:

        Useimmitenhan Intiassa taitaa olla käytäntö, että joku muu kuin kuljettaja omistaa taksin. Esim. tuollaisesta Calangute-Palolem päiväkeikasta kuskin osuus oli viime talvena 60 rupiaa. Auton omistaja siitä hinnasta vie suurimman osan bensan lisäksi. Iso osa kuljettajan ansiosta on muuta kuin palkkaa, siis esim. tippejä, palkkioita kauppiailta, joiden luo he kuljettavat turisteja, samoin tekevät ravintolat. Kuljettajat saavat n 15 % ostosten arvosta, mitä heidän kalliisiin kauppoihin kuljettamansa turistit tekevät. Mielestäni kyydin hinnasta kannattaa tinkiä, mutta ei sitten tipeistä kuljettajalle.

        Meillä ainakin taxikuski Goalla sano viimeks että jos mennään erääseen kauppaan, riittä että kierretään se läpi ja hän saa siitä jotain lippuja joita keräämällä taas saa myöhemmin jotain. Eli ei mitään 15% ostoksiemme arvosta... jos niin, niin miksi hän sitten sanoi että kiertäkää vaan läpiälkääkä ostako mitään niin kalliista kaupasta...???


      • ...
        jo liikaa.. kirjoitti:

        Me kierrettiin taksilla Delhi - Haridwar/Rishikesh(Uttaranchal) - Delhi - Agra - Jaipur noin viikossa. Tulisiko tuosta kilometrejä noin pikaiseen laskien 1300 kilometriä. Ostettiin Delhistä paketti, johon sisältyi taksikuljetus (sama taksi koko matkan), hotelliyöpymiset ja pari nähtänyyttä. Taksikuski toimi hyvänä oppaana. Hinta reissulle oli kolmelta helgeltä vähän yli 30 000 rupiaa eli alle 600 euroa. Varmaan olisi päästy halvemmallakin, jos olisi älytty kunnolla tinkiä.

        Tuosta jos miettiin, niin 5000 rupiaa eli noin 100 euroa on jo liikaa pelkästä menosta Uttaranchaliin. Sinne pääsee muuten hyvin junalla ja linja-autollakin.

        Kannattaa myös huomioida, että Intiassa matkanteko kestää hemmetin paljon kauemmin kuin Suomessa. Tuo 200 kilsan matka Uttaranchaliinkin on pitkä matka. Mutta, ah, niin mielenkiintoinen. Sinne uudestaan. Onnittelen hyvästä matkakohteen valinnasta. Uttarachan on hieno paikka.

        Oisko sulla lisätietoja bussilla matkustamisesta?Oon yrittänyt netistä etsiä tietoa linja-autojen aikatauluista mutta en ole löytänyt.
        Myös juna aikatauluja oon yrittäny katsoa mutta jostain syystä indrail.gov sivut ei näytä aikatauluja delhistä rishikeshiin/haridwariin tai sitten miä en vaan osaa sitä sivustoa käyttää.

        Ja tosiaan toi taksilla matkustus on mielessä ihan vaan sen takia että pääsisi suoraan lentokentältä matkaan ja olisi sopivasti aamulla perillä.


      • taksi huono
        ... kirjoitti:

        Oisko sulla lisätietoja bussilla matkustamisesta?Oon yrittänyt netistä etsiä tietoa linja-autojen aikatauluista mutta en ole löytänyt.
        Myös juna aikatauluja oon yrittäny katsoa mutta jostain syystä indrail.gov sivut ei näytä aikatauluja delhistä rishikeshiin/haridwariin tai sitten miä en vaan osaa sitä sivustoa käyttää.

        Ja tosiaan toi taksilla matkustus on mielessä ihan vaan sen takia että pääsisi suoraan lentokentältä matkaan ja olisi sopivasti aamulla perillä.

        oletko menossa delhistä haridwariin päin? tiet ovat osin hyvin huonossa kunnossa, varsinkin jos kuski haluaa käyttää "oikoteitä", ja matka kestää kauan: meillä taisi mennä 6 tuntia ainakin. suosittelen hotelliyöpymistä ja aamujunalla matkustamista - kyyti on tasaista ja turvallisempaa. en suosittele alueella matkustamista yöaikaan, etenkään maaseudun sivuteillä.


      • Dehradum
        ... kirjoitti:

        Oisko sulla lisätietoja bussilla matkustamisesta?Oon yrittänyt netistä etsiä tietoa linja-autojen aikatauluista mutta en ole löytänyt.
        Myös juna aikatauluja oon yrittäny katsoa mutta jostain syystä indrail.gov sivut ei näytä aikatauluja delhistä rishikeshiin/haridwariin tai sitten miä en vaan osaa sitä sivustoa käyttää.

        Ja tosiaan toi taksilla matkustus on mielessä ihan vaan sen takia että pääsisi suoraan lentokentältä matkaan ja olisi sopivasti aamulla perillä.

        Ne juna-aikataulut löytyvät Intia rautateiden sivuilta http://www.indianrail.gov.in/. Laita määränpääski Dehradum. Se on Uttarachanlin osavaltion pääkaupunki ja junien määränpää. Haridwar on siinä matkan varrella. Vähän on nuo aikataulut hakusessa, mutta on ne siellä.

        Alla olevassa linkissä tietoa Uttaranchalista:

        http://gov.ua.nic.in/uttaranchaltourism/index.html#

        Ja täällä matkustamisesta sinne:

        http://gov.ua.nic.in/uttaranchaltourism/travel.html


      • kestää
        taksi huono kirjoitti:

        oletko menossa delhistä haridwariin päin? tiet ovat osin hyvin huonossa kunnossa, varsinkin jos kuski haluaa käyttää "oikoteitä", ja matka kestää kauan: meillä taisi mennä 6 tuntia ainakin. suosittelen hotelliyöpymistä ja aamujunalla matkustamista - kyyti on tasaista ja turvallisempaa. en suosittele alueella matkustamista yöaikaan, etenkään maaseudun sivuteillä.

        Intiassa kaikenlainen matkanteko kestää pari-kolme-neljä kertaa niin kauan kuin meillä, niin junalla kuin autollakin (ne lennot on varmaan poikkeus). Teillä on tuhottomasti paljon muitakin liikkujia kuin vain autoja. Tiet on mitä on. Junatkin pysähtyy jatkuvasti. Vauhti taitaa olla noin 50 km/h.

        Sikäläisittäin mielestäni Delhistä Haridwariin on ihan hyvä tie, muttei sitä pidä verrata Suomen teihin, kuten ei mitään muutakaan Intiassa. Matkaan saa varat taksilla tuon 6 tuntia. Minua se ei kyllä yhtään haitannut. Matkan varrella näki vaikka mitä mielenkiintoista ja aina pystyi pysähtymään, kun halusi. Taksilla on myös siitä kiva liikkua, että se on käytettävissä kohteissakin ja kuskit on vielä useimmiten hyviä oppaita matkalla. Heiltä saa hyviä neuvoja ja opastusta.

        Delhistä Agraankin matka kesti varmaan 5 tuntia, vaikka tie on moottoritie ja matkaa noin 200 kilsaa. Siellä kun on tosiaa vaikka minkälaista liikkujaa - myös moottoriteillä.


      • korjaus
        Dehradum kirjoitti:

        Ne juna-aikataulut löytyvät Intia rautateiden sivuilta http://www.indianrail.gov.in/. Laita määränpääski Dehradum. Se on Uttarachanlin osavaltion pääkaupunki ja junien määränpää. Haridwar on siinä matkan varrella. Vähän on nuo aikataulut hakusessa, mutta on ne siellä.

        Alla olevassa linkissä tietoa Uttaranchalista:

        http://gov.ua.nic.in/uttaranchaltourism/index.html#

        Ja täällä matkustamisesta sinne:

        http://gov.ua.nic.in/uttaranchaltourism/travel.html

        loppuu n-kirjaimeen


      • käytäntöjä
        arvoseteleitä kirjoitti:

        Meillä ainakin taxikuski Goalla sano viimeks että jos mennään erääseen kauppaan, riittä että kierretään se läpi ja hän saa siitä jotain lippuja joita keräämällä taas saa myöhemmin jotain. Eli ei mitään 15% ostoksiemme arvosta... jos niin, niin miksi hän sitten sanoi että kiertäkää vaan läpiälkääkä ostako mitään niin kalliista kaupasta...???

        Siellä on varmaan hyvin monenlaisia käytäntöjä. Iso osa taksikuskien palkoista tulee jostain aivan muusta kuin varsinaisesta palkasta.

        Tuokin 15 % ostosten hinnasta on taksikuskin kertomaa. Se on varsin yleinen käytäntä muuallakin Intiassa kuin Goalla. Ollaan sen verran hyviä tuttuja erään taksikuskin kanssa ja hän tietää, että annan tippiä suosiolla, niin neuvoi ettei kannata mennä yhteen kauppaan, koska se on niitä, joissa on kovat hinnat juuri siksi kun taksikuskit saa osansa myynnistä.

        Ihan tavallista myöskin on, että kuskit suosittelee jotain majoitusta tai ruokapaikkaa ja saavat siitäkin osansa. Hinta turistille on vähän kalliimpi, mutta ei aina niin paljon, että siihen kiinnittäisi huomiota.

        Niitä viritelmiä on, että riittää kun kuski vie asiakkaat paikalle ja saa siitä niitä lippuja, joilla sitten saa jotain, kun on tarpeeksi monta kerännyt.

        Vaan haitannooko tuo niissä hinnoissa kamalasti, jos siellä joku "välistävetäjäkin on". Ei niillä taksinkuljettajillakaan mahda olla liian leveää se leipä. Autonhan omistaa yleensä joku muu kuin se joka ajaa. Kuljettajat on vain renkejä. Tavallinen taksinkuljettajan palkka on n. 2000 rupiaa kuussa eli 40 euroo. Ei ihme jos tippejä ja muita tuloja yrittää saada. Minä itse pyrin siihen, että maksan kunnolla tippiä ja ne muut viritelmät saa jäädä vähemmälle.


      • ärtynyt luxuskauppoihin
        käytäntöjä kirjoitti:

        Siellä on varmaan hyvin monenlaisia käytäntöjä. Iso osa taksikuskien palkoista tulee jostain aivan muusta kuin varsinaisesta palkasta.

        Tuokin 15 % ostosten hinnasta on taksikuskin kertomaa. Se on varsin yleinen käytäntä muuallakin Intiassa kuin Goalla. Ollaan sen verran hyviä tuttuja erään taksikuskin kanssa ja hän tietää, että annan tippiä suosiolla, niin neuvoi ettei kannata mennä yhteen kauppaan, koska se on niitä, joissa on kovat hinnat juuri siksi kun taksikuskit saa osansa myynnistä.

        Ihan tavallista myöskin on, että kuskit suosittelee jotain majoitusta tai ruokapaikkaa ja saavat siitäkin osansa. Hinta turistille on vähän kalliimpi, mutta ei aina niin paljon, että siihen kiinnittäisi huomiota.

        Niitä viritelmiä on, että riittää kun kuski vie asiakkaat paikalle ja saa siitä niitä lippuja, joilla sitten saa jotain, kun on tarpeeksi monta kerännyt.

        Vaan haitannooko tuo niissä hinnoissa kamalasti, jos siellä joku "välistävetäjäkin on". Ei niillä taksinkuljettajillakaan mahda olla liian leveää se leipä. Autonhan omistaa yleensä joku muu kuin se joka ajaa. Kuljettajat on vain renkejä. Tavallinen taksinkuljettajan palkka on n. 2000 rupiaa kuussa eli 40 euroo. Ei ihme jos tippejä ja muita tuloja yrittää saada. Minä itse pyrin siihen, että maksan kunnolla tippiä ja ne muut viritelmät saa jäädä vähemmälle.

        Joo mutta kun se ei oo ihan noin yksinkertasta mitä toi viesti antoi ymmärtää... jos kuski sanoiskin alussa että; annatko tippiä vai vienkö kauppaan... ;) Olis kyllä helpompaa niin sillä itse ainakin välillä tuskastun kun on tietty ajatus miten päivää viettäisi ja sitten vielä pitäis revetä pariin kauppaankin joista tasan varmasti tietää ettei mitään aio ostaa. On meinaan hinnat aika eriluokkaa kuin tavis kaupoissa (tarkoitan että TOSI paljon kalliimpaa ja se jopa tuntuu jo eurooppalaisen kukkarossakin)


      • sinua...
        ärtynyt luxuskauppoihin kirjoitti:

        Joo mutta kun se ei oo ihan noin yksinkertasta mitä toi viesti antoi ymmärtää... jos kuski sanoiskin alussa että; annatko tippiä vai vienkö kauppaan... ;) Olis kyllä helpompaa niin sillä itse ainakin välillä tuskastun kun on tietty ajatus miten päivää viettäisi ja sitten vielä pitäis revetä pariin kauppaankin joista tasan varmasti tietää ettei mitään aio ostaa. On meinaan hinnat aika eriluokkaa kuin tavis kaupoissa (tarkoitan että TOSI paljon kalliimpaa ja se jopa tuntuu jo eurooppalaisen kukkarossakin)

        Ei ne sinua minnekään kauppoihin vie, jos et itse siihen suostu. Sinä olet siellä pomo ja sinä määräät päivän tahdin. Sehän on sinusta kiinni. Siellä on niin paljon niitä takseja, ettei niillä ole varaa asiakkaita pompottaa. Lähtiessä teet selvän sopimuksen taksin kanssa, miten päivä menee. Kyllä ne siihen suostuu.

        Ne hinnat niissä turistikaupoissa on tosiaan pilvissä. Esim. Mapusan, Margaon ja Panjimin torialueilta kannattaa käydä etsimässä intialaisten itsensä käyttämiä pikkukauppoja, joista usein löytyy ihan hyvää tavaraan (kaiken ei niin hyvän seasta) ja intialaiseen hintaan. No, eihän siellä tietysti mitään käsinkudottuja mattoja taida olla. Jos niitä haluaa, niin sitten noihin kauppoihin. Koruja ja muuta kaunista löytyy tiibetiläisten markkinoilta jne.

        Toisella kertaa jo helpottaa, kun tietää kuviot ja osaa vähän toimia niin kuin itse haluaa. Eikun uudelleen Goalle.


      • Kuponki
        arvoseteleitä kirjoitti:

        Meillä ainakin taxikuski Goalla sano viimeks että jos mennään erääseen kauppaan, riittä että kierretään se läpi ja hän saa siitä jotain lippuja joita keräämällä taas saa myöhemmin jotain. Eli ei mitään 15% ostoksiemme arvosta... jos niin, niin miksi hän sitten sanoi että kiertäkää vaan läpiälkääkä ostako mitään niin kalliista kaupasta...???

        Kyseessä on arpajaiset.
        Kuljettaja vie turistit kauppaan ja saa lapun jolla osallitutaan arvontaan palkintona jopa tuhansia euroja.


      • taksiko
        ... kirjoitti:

        Suunnitteilla siis Matka Delhistä Uttanranchalin alueelle.Lento kun saapuu yöllä Delhiin niin olisi kiva päästä heti jatkamaan matkaa eteenpäin ilman että ottaa yöksi huonetta mistään.

        Meillä on tarkoitus tammikuun loppupuolella matkata Delhistä pohjoiseen Corbetin kansallispuiston alueelle. Onko kellään kokemusta parhaasta kyydistä? Junia näyttäisi menevän päiväsaikaan varsin huonosti. Matka maanteitse on n. 250 km.
        Taksin ottaminen kentältä tuntuisi helpolle tavalle.


      • Innovavaan
        taksiko kirjoitti:

        Meillä on tarkoitus tammikuun loppupuolella matkata Delhistä pohjoiseen Corbetin kansallispuiston alueelle. Onko kellään kokemusta parhaasta kyydistä? Junia näyttäisi menevän päiväsaikaan varsin huonosti. Matka maanteitse on n. 250 km.
        Taksin ottaminen kentältä tuntuisi helpolle tavalle.

        Ilmastoitu Toyota Innova Diesel omalla autonkuljettajalla on paras ratkaisu, eikä maksa mahdottomia. Autonkuljettaja tulee noutamaan suoraan lentokentältä. http://aijaa.com/fuGufN


      • Taksiko
        taksiko kirjoitti:

        Meillä on tarkoitus tammikuun loppupuolella matkata Delhistä pohjoiseen Corbetin kansallispuiston alueelle. Onko kellään kokemusta parhaasta kyydistä? Junia näyttäisi menevän päiväsaikaan varsin huonosti. Matka maanteitse on n. 250 km.
        Taksin ottaminen kentältä tuntuisi helpolle tavalle.

        No mikä se tuommonen sivu on ? Ei paljon helpottanut meidän ongelmaa!


      • helppoakuinmikä
        Taksiko kirjoitti:

        No mikä se tuommonen sivu on ? Ei paljon helpottanut meidän ongelmaa!

        Vuokraatte auton ko. merkkiä ja sillä matkaatte tuon reissun. Vuokraamoja löytyy googlettamalla, kuljettaja on vastassa jo lentokentällä. Siinä se!


    • Goassa

      Onko kellään kokemusta taksin vuokraamista koko päiväksi tai jopa koko viikoksi? Kilometrejä ei varsinaisesti varmaan kerry ihan kauheasti, sillä tarkoitus on pyöriä pohjois-Goan alueella ja käydä pari pidempää reissua (kenties Dungsharin putoukset, etelä-Goan rannalla...). Millaisissa hinnoissa pyöritään?

      Hotelli sijaitsee n. 1 km rannasta, Bagaan 2 km ja Calanguteen on 4 km eli näitä matkoja tulee lähes päivittäin. Meitä on reisussa 5 hengen porukka eli ei kai mahduta ihan paikalliseen normitaksiin?

      • koko päiväksi

        Taksin saa niin pitkäksi aikaa kun tarvitsee, siis koko päiväksi vaikka. Ja saa sen viikoksikin jos haluaa ja maksaa. Hinta määräytyy matkan pituuden mukaan.

        Me esim. kävimme toissa vuonna Dudshagarilla, maustefarmilla, Pondan hindu-temppeleillä ja Old Goassa samalla reissulla ja koko päivän kesti. Hinta oli 1200 rupiaa, eli se minkä se maksoi silloin noilla Dudshagarin putouksilla käynti. Muut oli matkan varrella ja hinta ei siitä noussut.

        Yks päivä oltiin koko päivä pohjoisessa rannalla. Kuski nukkui päivän autossa, eikä se sen enempää maksanut kuin pikavisiittikään tai yksi sivu.

        Koko kaksi viikoisen me reissusimme samalla taksilla. Aina vaan sovittiin etukäteen, että milloin lähdetään ja minne ja kuljettaja oli sovittuna aikana meitä odottamassa. Ja varmasti onnistuu monenpäivän reissutkin.

        Viisi henkeä voi tehdä vähän tiukkaa. Kolme taakse ja yksi eteen kuskin kanssa mahtuu sopivasti noihin Goan takseihin. Mutta jos ei itseänne ahdista niin tuskin se taksista kiinni, montako teitä kerralla mukaan tulee. On siellä joitain isompiakin.

        Hintoja? Dudshagar on tuosta varmaan vähän noussut. Olisiko jotain 1500 rupiaa nykyään (n. 30 euroa). Etelä-Goa noin 1500-2000 rupiaa (30-40 euroa). Lyhyet varmaan jotain 100-200-300 rupiaa (2-4-6 euroa). Tinkiä voi yrittää. Hotellien takseilla on yleensä kiinteät hinnat. Tuon hinnan saa taksin omistaja. Kuljettajalle pitää sitten muistaa antaa tippiä erikseen, n. 10-20 % matkan hinnasta. Tippi on kuljettajan palkka. Siitä ei kannata tinkiä. Heidän palkkansa eivät ole kovin suuria ja elätettäviä on yleensä useita.


      • Ravali
        koko päiväksi kirjoitti:

        Taksin saa niin pitkäksi aikaa kun tarvitsee, siis koko päiväksi vaikka. Ja saa sen viikoksikin jos haluaa ja maksaa. Hinta määräytyy matkan pituuden mukaan.

        Me esim. kävimme toissa vuonna Dudshagarilla, maustefarmilla, Pondan hindu-temppeleillä ja Old Goassa samalla reissulla ja koko päivän kesti. Hinta oli 1200 rupiaa, eli se minkä se maksoi silloin noilla Dudshagarin putouksilla käynti. Muut oli matkan varrella ja hinta ei siitä noussut.

        Yks päivä oltiin koko päivä pohjoisessa rannalla. Kuski nukkui päivän autossa, eikä se sen enempää maksanut kuin pikavisiittikään tai yksi sivu.

        Koko kaksi viikoisen me reissusimme samalla taksilla. Aina vaan sovittiin etukäteen, että milloin lähdetään ja minne ja kuljettaja oli sovittuna aikana meitä odottamassa. Ja varmasti onnistuu monenpäivän reissutkin.

        Viisi henkeä voi tehdä vähän tiukkaa. Kolme taakse ja yksi eteen kuskin kanssa mahtuu sopivasti noihin Goan takseihin. Mutta jos ei itseänne ahdista niin tuskin se taksista kiinni, montako teitä kerralla mukaan tulee. On siellä joitain isompiakin.

        Hintoja? Dudshagar on tuosta varmaan vähän noussut. Olisiko jotain 1500 rupiaa nykyään (n. 30 euroa). Etelä-Goa noin 1500-2000 rupiaa (30-40 euroa). Lyhyet varmaan jotain 100-200-300 rupiaa (2-4-6 euroa). Tinkiä voi yrittää. Hotellien takseilla on yleensä kiinteät hinnat. Tuon hinnan saa taksin omistaja. Kuljettajalle pitää sitten muistaa antaa tippiä erikseen, n. 10-20 % matkan hinnasta. Tippi on kuljettajan palkka. Siitä ei kannata tinkiä. Heidän palkkansa eivät ole kovin suuria ja elätettäviä on yleensä useita.

        Ystävälläni LongJohnilla on Pohjois-Goassa uusi, iso, ilmastoitu taksi Toyota Innova. Siihen mahtuu isompikin porukka koska penkkejä on kolmessa rivissä. Hinta vähän kalliimpi kuin pikkuräpsyillä mutta John on samalla myös kokenut matkaopas. Yhteyden saa tekstiviestillä 919 823 056352


      • ravali
        Ravali kirjoitti:

        Ystävälläni LongJohnilla on Pohjois-Goassa uusi, iso, ilmastoitu taksi Toyota Innova. Siihen mahtuu isompikin porukka koska penkkejä on kolmessa rivissä. Hinta vähän kalliimpi kuin pikkuräpsyillä mutta John on samalla myös kokenut matkaopas. Yhteyden saa tekstiviestillä 919 823 056352

        John ei vie sitten niihin matto- eikä muihin kauppoihin vaan juuri sinne minne pyytää ja on sovittu.


      • kysyy...
        ravali kirjoitti:

        John ei vie sitten niihin matto- eikä muihin kauppoihin vaan juuri sinne minne pyytää ja on sovittu.

        Ne toisetkin kyllä kysyy, voi viedä..haluasitteko käydä. Pitää vain älytä vastata, että ei käy. Tai niin kuin me tehtiin, kun ajettiin samalla kyydillä koko loma, niin ilmoitettiin ensimmäisen kauppavisiitin jälkeen, että meitä ei sitten enää tällaisiin paikkoihin - eikä vienyt, eikä kysynyt enää. (Sai siitä edestä enemmän tippiä.)


      • Tinkiä pitää

        Taksien hintataso selviää tinkimällä. Itse maksettiin Calangute-Panjim -matkasta noin 500 (muutama tunti odotusaikaa) ja vesiputousmatkasta 1500 rupiaa. Ilmastointi olisi maksanut erikseen.

        Kannattaa käydä testaamassa tinkimistä kaupungilla. Oman hotellin edessä takseilla on jonkinlainen jonotus- ja nokkimisjärjestelmä, eivätkä he polje toistensa varpaille. Kun hintataso on selvillä, on helpompi jutella oman hotellin taksien kanssa eikä joudu maksamaan liikaa. Autoja on myös uudempia ja vanhempia, kannattaa ehkä vilkaista sisällekin ennen kuin päättää kyydistä.


      • ja ei..
        Tinkiä pitää kirjoitti:

        Taksien hintataso selviää tinkimällä. Itse maksettiin Calangute-Panjim -matkasta noin 500 (muutama tunti odotusaikaa) ja vesiputousmatkasta 1500 rupiaa. Ilmastointi olisi maksanut erikseen.

        Kannattaa käydä testaamassa tinkimistä kaupungilla. Oman hotellin edessä takseilla on jonkinlainen jonotus- ja nokkimisjärjestelmä, eivätkä he polje toistensa varpaille. Kun hintataso on selvillä, on helpompi jutella oman hotellin taksien kanssa eikä joudu maksamaan liikaa. Autoja on myös uudempia ja vanhempia, kannattaa ehkä vilkaista sisällekin ennen kuin päättää kyydistä.

        Hotellien takseilla on käytössä nykyään aika yleisesti jonotussysteemi eli ne on jonossa vuorossa ottamassa seuraavan uuden kyytiin tulijan. Mutta tuo jonotus- (tai nokkimis-) systeemi ei estä sinua valitsemasta mieleistäsi kuljettajaa. Voi etukäteen sopia haluamasi kuljettajan kanssa, että lähdette jonnekin reissulle. Silloin hänen ei tarvitse välittää, monentenako sattuu olemaan jonossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3333
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3175
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      435
      2391
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      246
      1473
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      78
      1221
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1178
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      126
      1086
    Aihe