Uudessa kodissamme on n.5 v sitten uusittu keittiön kaapistot, mutta ulkonäkö ei meitä miellytä. Kannattaako uusia pelkät ovet, koska sisäkaapit ovat ihan hyvässä kunnossa? Mistä voi ostaa edullisesti pelkkiä ovia vai tuleeko ovien uusiminen yhtä kalliiksi kuin koko kaappien?
Uusinko pelkät ovet?
10
4567
Vastaukset
- NainenVantaa
Yleensä aina sanotaan, että pelkkiä ovia ei kannata uusia, koska ne ovat about kalleinta kokonaisuudessa. Mutta mutta ...
Jos on muuten tyytyväinen keittiöön, niin mikä ettei. Säästöä se on sekin, ettei tartte runkoja uusia. Ja remonttihan on niin paljon pienempi ja helpompi uusimalla vain ovet. Aikamoinen sotku tulee ja aikaa kuluu, kun puretaan vanhaa ja kootaan uutta. Siinä sitten kaakeloidaankin yms. Eli voi ne ovetkin pelkästään uusia toki.
Edullisinta olis, jos keksisitte keinon tilata ovet suoraan ovitehtaalta. Sieltä ne keittiökalustetoimittajatkin ne tilaa. Minulla ei kyllä ole yhteystietoja, mutta ehkä saatte jostain kaivettua.- Pappa39v
että pelkkiä ovia ei kannata uusia, koska ne ovat about kalleinta kokonaisuudessa.
------ mitä, ainahan ovet tilataan erikseen uuteenkin kaapistoon
Edullisinta olis, jos keksisitte keinon tilata ovet suoraan ovitehtaalta
-------------en tätäkään usko, kyllä liikkeestä saa edullisemmin, kyllä tehtailkla on suuri kulu ja vaaiva tehdä pikkuostoksia,
monien asioden suhteen, mm arvonlisäverotuksen, yms.
Mutta katso ja mittaile tarkkaan,
kaikki oviesi koot ja ota niitä varalle, missä nyt on huonoimmat oet - firman
niin saat ehkä jälleenmyyntisopimuksen jonkun ovitehtaan kanssa. Yksityishenkilön on turha kuvitella saavansa tehtaalta suoraan tavaraa.
- sahanpuruvarvas
Kannattaa jos:
a) keittiö on suunniteltu toimivaksi, eli viihdytte keittiössä ja kaikki on loogisilla paikoilla ja ruuanlaittaja ei jokapäivä tuskastu johonkin toimimattomaan ratkaisuun
b) kaakelointi/muu välitilaratkaisu, sokkeli, työpöytämateriaali, valolistat ovat sellaiset että ne sopii uusienkin kaappien kanssa. (Tämän moni usein unohtaa) - silurus
Viime kuussa pyysin tarjousta kolmesta paikallisesta (Tampereella) halpiskeittiökalusteliikkeestä. Ovia/etulevyjä olisi ollut 18 kpl ja pinta-alaa yhteensä 3,8 m2, materiaalina 16mm MDF R3 reunalla (eli kolmen millin pyöristyssäde). Tarjoukset olivat luokkaa 465-640€.
Uskoakseni erilaiset jyrsityt holvikaaret erityisesti viilut, savulasit yms. lisäävät hintaa.
Myös hintaa lisää, jos haluaa tilata käytännössä samat kensapuun tai paikallisen puusepän tekemät ovet Iskusta, Ala Cartesta tai Petralta.- myyvät
ainoastaan yrityksille. ja useinmiten yrityksellä oltava vielä kyseiselle ovitehtaalle tili auki.
voit vaikka soittaa johonkin niistä, niin he ohjaavat paikkakunnan keittiömyyjille. Mellano, kensa, kustavinpuu, seppälämöbel, ovin, nordwood, josadoor...... kokeile.... yritytelestä löydät varmaan lisää, sekä ammattilehdistä.... et kuitenkaan saisi heiltä halvemmalla, ja entä kuka tekee koneistukset, mistä helat....
Jos mittasi ei olisi standardi, niin edullisin vaihtoehto on melamiiniovi pvc/abs reunalla ja 2-3mm pyöristyksellä. niille hintaa tulee n. 25-35e kappaleelta ja helat päälle. - mitkä olivat
nämä halppisliikkeet joista tarjoukset pyysit??
- B-A
Jos kaappienne rungot ovat kunnossa, niin pelkkä ovien pinnoitus tulee halvemmaksi. Meille tehtiin n. yhdeksän vuotta sitten ovien pinnoitus ja ovat vieläkin kuin uudet. Pinnoituksissa on paljon vaihtoehtoja ja jos kahvat kyllästyttää ne voi vaihtaa myös. Pinnoitimme myös työtasot.
- silurus
Taloudellinen ratkaisu saattaa olla myös vanhojen ovien myynti esim. huuto.net :ssä ja uusien tilaaminen joko keittiotukut.com :n varasto-ovista tai keittio.net :stä.
- keittiosta
Kannattaa kattoo onko rungot lähellekkään vakiomittoja,muuten ovet saattaa tulla kalliiksi hommata. vakio mittoja kork 988,703,562 Leveydet päättyy 397,497 jne tai 395,495 jne
Ovien päällystäminen kalvolla arvelluttavaa ,varsinkin jos ovet tulee uunin tai apk:n viereen koska kalvot saattavat irrota kosteudesta tai lämmöstä .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203