Gibraltarin apinat

Valokuvausta harrastava

Hei
olen huhtikuun lopuussa menossa Fuengirolaan. Olen kova ottamaan kuvia. Reissussa on tarkoitus käydä myös Gibraltarilta.Miten räävittömia ja röyhkeitä apinat on? Onko syytä jättää kamera reppuun? Viedäänkö kaikki käsistä?

Jos tiedätte jotain valokuvauksellisesta niin laittakaa vinkkiä..

4

2025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monita

pitää todellakin varansa niiden apinoiden kanssa. Meillä hyppäsi yksi auton ikkunasta sisään ja varasti salamnnopeasti... roskapussin ja raivostui, kun sen huomasi! Tässä vaiheessa olivat jo ikkunamme onneksi kiinni.
      Tuosta valokauksellisuudesta. Mitä yleensä kuvaat? Maisemia, kasvistoa, ihmisiä? Keväällä on luonto yleensä täällä vielä hieman vihertävä, joten maaseudulla riitää kuvattavaa myös näissä valkotaloisissa kylissä.
      Näköalapaikkoja vuoristosta rannikolle on useita Gibraltarin ohella. Malagan Parador del Gibralfaro-hotellista upeat näkymät kaupunkiin ja satamaan. Benalmádenan Pueblosta myös. Kauniita maisemia esim. La Herradurassa, Granadan provinssissa, hieman Nerjasta eteenpäin.
      Tässä vain muutama idea.

• Alkup apina

Kiitos vinkeistä. Minä kuvaan mitä vaan. Opettelen vasta valokuvausta. Tarkoitus on vuokrata auto ja löytää muutakin Espanjaa. Gibraltar on on yksi kohde minne menemme. Täytyy sitten pitää varansa apinoiden kanssa.

• Tarzanin Jane

Kannattaa todellakin olla varuillaan. Omalla autolla mennessä apina tunki ikkunasta sisään ja vei suklaalevyn käsistä ja sipsipussin kojelaudalta! Niitä roikkuu myös kaapelihissin reunalla, joten kameraa ei kannata ilman kaula/rannehihnaa pitää esillä.

• kameran edelleen omistava

Eivät ne nyt ihan järkyttävän räävittömiä ja röyhkeitä ole. Uteliaita enemminkin. Kaikki syötävä ja "syötävälle kuulostava" (rapisevat pussit tms) saattaa hyvinkin lähteä käsistä, koska apinat ovat erittäin persoja herkuille. Mitään namejahan niille ei pidä antaa, koska ovat erittäin tarkalla ruokavaliolla, useammalla niistä on diabetes. Ehkäpä juuri tarkan ruokavalion takia kaikki mahdolliset namit yritetään pihistää herkkupaloiksi :)

Kameraa tuskin käsistäsi vievät, minä itse ainakin otin niistä roppakaupalla kuvia, eivätkä tuntuneet olevan moisesta kapistuksesta lainkaan kiinnostuneita. Ei tietystikään kannata pitää kameraa rapisevassa pussissa, enkä nyt ehkä laskisi käsistäni apinoiden läheisyydessä, mutta sitäpä tuskin tekisit muutenkaan. Tietysti kaula- tai rannehihna on hyvä, jos sellainen on, mutta ihan ilman pihistyksiä pärjäsin ilmankin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4716
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3125
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe