VISTA, mikä tässä mättää jatkuvasti???

oddalmond

Kone jumiutuu vähän väliä, netti yhteys on kadonnut jo 3 kertaa täysin, eikä mikään auttanut, edes firefoxiin vaihto.
Ainoa, minne pääsin, oli mikrosoftin sivut ja google?
6h päästä avautui sivu keskustelu palstalle ihan itsekseen, jossa sitten viestien kirjoitus takkuili, hymiöitä siirtäessä leikkaa liitä toiminnolla katkaisi koko yhteyden.
Katkoo edelleen.
Netistä halusin kopioida uutisen ja liitettäessä kone ilmoittaa, että tiedosto on liian suuri, vaikka olin kopioinut yhden ainoan sanan!
Jopa koneessa olevaa pasianssia pelatessa peli jumiutuu ja jatkuu kun haluaa.
Tulostinta ja web kameraa en saanut asennettua laisinkaan, koska vista ei niitä tunnistanut,(HP&Logitech), jouduin turvautumaan atk asentajan apuun, mikä on aika väärin, kun uuden liikkeestä ostetun koneen pitäisi toimia niin, ettei tälläinen tavallinen tallukka joutuisi pulaan heti ensi metreillä.Alussa kaikki meni aivan samalla tavalla, korjaajan käytyä kone toimi peräti 2 viikkoa ihan ok, kun en tehnyt muuta, kun kävin keskustelu palstalla ja pelasin pasianssia ja toissapäivänä sitten tuli taas tuo jumitus ja kaikki tämä paska! Koneen ostin nyt 8.2.2007.
Konehan on tehokas ja toimii, mutta ongelma on kuulema vistassa ja siinä kohden nostellaan vain hartioita!!!Eihän se ole liikkeen ja myyjän vika, jos käyttis ei toimi?
Voin kuulema OSTAA uuden XP:n ja asentaa tähän, mutta ostaa xp erikseen, kun koneessa piti olla TOIMIVA järjestelmä!Ei se raha puussa kasva, säästin uutta konetta varten tosi pitkään ja sitten pitäisi vielä käyttis ostaa erikseen?
Jossain on nyt pahasti pielessä asiat, mutta keneltä lähteä peräämään korvausta tästä harmista???
Tulipa kalliiksi ostaa upouusi kone,
kun esim. sims pelit (kaikki 10kpl)eivät tässä toimi lainkaan,
mikrosoftilta ainoastaan pahoittelivat, kun kirjoitin ja valitin ja kyselin asioista.
"Voi voi sentään, voit OSTAA xp:n ja asentaa sen."
Fiksummat, kertokaa mitä tässä voisi tehdä?
Tai miten saan koneen toimimaan edes jotenkin?

16

3821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja tasan varoitettiin!

      Ei vaan sopinut uskoa, kun keskustelijoista suurin osa oli Linux -käyttäjiä.
      Jää odottamaana SP1:tä (menee vuosi) ja laiteajureita, menee toinen vuosi ja sitten tuleekin taas UUSI mikä lienee MS:ltä!

      Pitäkää paskanne.

    • Yksin ongelmissa

      Vista on niin uusi kapine, ettei siinä ole tarvittavia ohjaimia, eikä siksi kannattaisi säntäillä sen perässä, eikä kiirehtiä päivittelemään toimivia systeemejä.
      Ehkä se parin vuoden kuluttua toimii.

      Vikaa voi kuitenkin olla myös koneessa, jos se on uusi. Takuuseen vain.
      Tilanne voi olla kyllä yhtä hankala kuin naapurilla, jonka kone kaatuu 5-50 minuutin välein (XP).
      Kun koneen lähettää huoltoon (ollut jo 3 kertaa) toimii se siellä kiltisti, eikä mitään vikaa löydy.
      Siirretty myös toiseen asuntoon toiselle käyttäjälle testattavaksi ja vaihdettu osio, mtta kaatuu koko ajan.
      Kokeiltu myös muita systeemejä, muttakone ei pitkään toimi millään, eikä edes asennus aina onnistu ensimmäisellä kerralla.

      • oddalmond

        ja voin vihdoin olla huoletta, kun tehot ja muistiakin on tarpeeksi,
        mutta jo toisella käyttö viikolla kone antoi ilmoituksen minuutin välein, että asema D on täynnä, vapauta lisää levytilaa jne...
        Mä oon niin aloittelija näiden koneiden kanssa, että uskon myyjää, jos se sanoo, et tämä on hyvä ja tilaa on paljon ja pystyn tekemään kaiken mitä ikinä haluankin koneella tehdä.
        Vistasta kuulin ekan kerran tätä konetta ostaessani ja myös sen, että on ihan uusi, paranneltu versio XP:stä.
        Ensimmäiseksi hitauteen käskettiin ostamaan muistikampa, jonka ostin samantien. Se auttoi aluksi, enää en tietäisi sellaista olevankaan, jollen ois nähnyt, että se on asennettu.
        Toiseksi sanottiin, et mun netti yhteydessä on varmaan vikaa, mutta 4G on tarpeeksi nopea yhteys, tosin sivuille pääsyyn tulee usein aika katkaisu, kun toimii niin hitaasti.
        Tälläisen tavallisen käyttäjän suoja tuntuu olevan aivan olematon näissä asioissa, eihän koneen myyvällä liikkeellä ole pakkoa ottaa konetta takaisin, jos sopimuksessa sellaista ei luvata.
        Sehän on liikekohtainen asia, kuuluu asiakaspalveluun, jota joko on, tai sitten ei.
        Takuu taas? Eikö ne vaan anna toisen koneen tilalle ja kaikki sama on taas edessä?
        Tulostimen ja muun kanssa siis, että vista ei niitä edelleenkään tunnista jne?
        Sitten pitää tilata taas asentaja paikalle ja maksaa taas maltaita.
        Raivostuttavaa todella, mutta ei tässä itkut taida auttaa...
        Tarkoititko, et naapurillasi ei kone toiminut kunnolla edes vistan poiston ja xp:n asennuksen jälkeen?
        Tässä microsoftilta tullut vastaus kokonaisuudessaan:
        Kiitos yhteydenotostanne. Pahoittelen ettei uusi Vista-käyttöjärjestelmä vastaa odotuksianne. Voitte toki koneelle asentaa Windows XP-käyttöjärjestelmän. Koska koneen mukana tullut Windows on ns. OEM-ohjelmisto eikä sitä voi siirtää toiseen koneeseen voitte koska tahansa ottaa sen uudelleen käyttöön näin halutessanne. On kuitenkin syytä varmistaa, että tarvittavat asennus mediat on saatavilla ennen ohjelmiston poistoa. Mikäli käytössänne on Windows Vista Business tai Ultimate voitte siirtyä käyttämään XP käyttöjärjestelmää Downgrade oikeuksien mukaisesti. Muussa tapauksessa teidän tulee ostaa kokonaan uusi lisenssi XP-käyttöjärjestelmää varten.
        ...Eli mun kone on tietenkin Home Basic, eli en saa ilmaista xp:tä, vaan mun ois se itse ostettava. Tälläisessä tapauksessahan ms:n ois kohtuullista antaa ladata se xp ilmaiseksi, kun olen kuitenkin ostanut ohjelman jo, eikä varmasti ole minun vikani, että se ei toimi!
        Eikö luulisi, että koska vika on heidän, heidän pitäisi asialle jotain tehdä?
        Tätä just meikäläinen ei ymmärrä,ihan kuin vika olisi minun, kun en ole tietokoneiden kanssa mestari...


      • Mika....

        ... naapurisi koneen kohdalla siitä, että ne ei siellä huollossa käytä konetta vaan testaavat sen testiohjelmalla. Silloin siinä voi olla sellainen rautavika joka ilmenee vain koneen kuormittuessa tai lämmetessä. Pelkkä testiohjelman ajo ei sellaista paljasta välttämättä. Tuo kaatumisen aikavälikin 5-50min viittaa siihen, että koneen kuormittuminen on yhteydessä vian ilmentymiseen. Millä taalla se kaatuu? boottaako yllättäen koko koneen, tuleeko sininen ikkuna vai pysähtyykö systeemit ja järjestelmä lakkaa vain vastaamasta? itselläni esim virtalähteen ylikuormittuminen aiheutti sen että kone ullahti ja ongelma ratkesi kun irroitteli "turhia " laitteita syömästä virtaa.


      • Ihmettelen...........
        oddalmond kirjoitti:

        ja voin vihdoin olla huoletta, kun tehot ja muistiakin on tarpeeksi,
        mutta jo toisella käyttö viikolla kone antoi ilmoituksen minuutin välein, että asema D on täynnä, vapauta lisää levytilaa jne...
        Mä oon niin aloittelija näiden koneiden kanssa, että uskon myyjää, jos se sanoo, et tämä on hyvä ja tilaa on paljon ja pystyn tekemään kaiken mitä ikinä haluankin koneella tehdä.
        Vistasta kuulin ekan kerran tätä konetta ostaessani ja myös sen, että on ihan uusi, paranneltu versio XP:stä.
        Ensimmäiseksi hitauteen käskettiin ostamaan muistikampa, jonka ostin samantien. Se auttoi aluksi, enää en tietäisi sellaista olevankaan, jollen ois nähnyt, että se on asennettu.
        Toiseksi sanottiin, et mun netti yhteydessä on varmaan vikaa, mutta 4G on tarpeeksi nopea yhteys, tosin sivuille pääsyyn tulee usein aika katkaisu, kun toimii niin hitaasti.
        Tälläisen tavallisen käyttäjän suoja tuntuu olevan aivan olematon näissä asioissa, eihän koneen myyvällä liikkeellä ole pakkoa ottaa konetta takaisin, jos sopimuksessa sellaista ei luvata.
        Sehän on liikekohtainen asia, kuuluu asiakaspalveluun, jota joko on, tai sitten ei.
        Takuu taas? Eikö ne vaan anna toisen koneen tilalle ja kaikki sama on taas edessä?
        Tulostimen ja muun kanssa siis, että vista ei niitä edelleenkään tunnista jne?
        Sitten pitää tilata taas asentaja paikalle ja maksaa taas maltaita.
        Raivostuttavaa todella, mutta ei tässä itkut taida auttaa...
        Tarkoititko, et naapurillasi ei kone toiminut kunnolla edes vistan poiston ja xp:n asennuksen jälkeen?
        Tässä microsoftilta tullut vastaus kokonaisuudessaan:
        Kiitos yhteydenotostanne. Pahoittelen ettei uusi Vista-käyttöjärjestelmä vastaa odotuksianne. Voitte toki koneelle asentaa Windows XP-käyttöjärjestelmän. Koska koneen mukana tullut Windows on ns. OEM-ohjelmisto eikä sitä voi siirtää toiseen koneeseen voitte koska tahansa ottaa sen uudelleen käyttöön näin halutessanne. On kuitenkin syytä varmistaa, että tarvittavat asennus mediat on saatavilla ennen ohjelmiston poistoa. Mikäli käytössänne on Windows Vista Business tai Ultimate voitte siirtyä käyttämään XP käyttöjärjestelmää Downgrade oikeuksien mukaisesti. Muussa tapauksessa teidän tulee ostaa kokonaan uusi lisenssi XP-käyttöjärjestelmää varten.
        ...Eli mun kone on tietenkin Home Basic, eli en saa ilmaista xp:tä, vaan mun ois se itse ostettava. Tälläisessä tapauksessahan ms:n ois kohtuullista antaa ladata se xp ilmaiseksi, kun olen kuitenkin ostanut ohjelman jo, eikä varmasti ole minun vikani, että se ei toimi!
        Eikö luulisi, että koska vika on heidän, heidän pitäisi asialle jotain tehdä?
        Tätä just meikäläinen ei ymmärrä,ihan kuin vika olisi minun, kun en ole tietokoneiden kanssa mestari...

        "toisella käyttö viikolla kone antoi ilmoituksen minuutin välein, että asema D on täynnä, vapauta lisää levytilaa jne... "

        Itselläni tuo "OEM" vista on esiasennettu d: asemalle. Kannattais varmaan katsoa mille asemalle juttuja tallennat??? Koska c: asemalla tilaa on eniten käytössä.....


      • Mika.... kirjoitti:

        ... naapurisi koneen kohdalla siitä, että ne ei siellä huollossa käytä konetta vaan testaavat sen testiohjelmalla. Silloin siinä voi olla sellainen rautavika joka ilmenee vain koneen kuormittuessa tai lämmetessä. Pelkkä testiohjelman ajo ei sellaista paljasta välttämättä. Tuo kaatumisen aikavälikin 5-50min viittaa siihen, että koneen kuormittuminen on yhteydessä vian ilmentymiseen. Millä taalla se kaatuu? boottaako yllättäen koko koneen, tuleeko sininen ikkuna vai pysähtyykö systeemit ja järjestelmä lakkaa vain vastaamasta? itselläni esim virtalähteen ylikuormittuminen aiheutti sen että kone ullahti ja ongelma ratkesi kun irroitteli "turhia " laitteita syömästä virtaa.

        Sun kannattaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.Voit mennä huoletta ostoliikkeeseen ja lykätä laitteen myyjän syliin takaisin.Liikkeellä on takaisinottovelvollisuus jos laite jota ne myy ei toimi sillätavalla mitä pitäisi tai laitteen käyttämisessä ilmenee selviä ongelmia.Liike ja laite/ohjelmistovalmistaja saa tapella keskenään kun kuopion hu_rat korvauksista.Sinun asiakkaana ei tarvitse kärsiä heidän ongelmistaan.Voit esim. pyytää että hommaavat sulle ilmaiseksi vaivanpalkkana xp:n koneeseen.Muista aina,että liikkeillä on omat takaporttinsa ja vakuutuksensa ongelmien hoitamisiin.Voit samalla sanoa myyjälle,että mietippä montako näitä samoja koneita/käyttöjärjestelmiä heillä on varastossa tai olette jo ehkä myyneet jo!


    • tätä

      Joko tämä on puhdas trolli tai sitten käyttäjässä vika.

      • Linux tai Mac ...!.

        se on täynnä "purkka-koodia",joka ei toimi!!.


    • Multimedia

      Asensin erehdyksissäni PCI paikkaan RealMagic multimediakortin. Koska se on vanha kortti siihen ei löydy Vistaan sopivia ajureita edes Sigmalta. Nyt kun poistan kortin PCI paikasta Vista jumiutuu käynnistyksen yhteydessä. Ei pääse edes vikasietotilaan, mistä voisi palauttaa toimivaan tilaan. Kone on uusi,ohjelmistoni on Windows Vista Premium täysiversio. Tuntuu turhauttavalta asennella DVD romilta uudelleen.Nyt täytyy pitää toistaisesksi kortti paikallaan ja laitehallinnasta laittaa> poista käytöstä. Siellä se sitten on joukonjatkona. Joku on neuvonut, poista biosparisto ja nollaa käynnistys, voin joutua ojasta-allikkoon moisella vippaskonstilla.
      Odottelen nyt Microsoffin tukipalvelusta neuvoja.

      • sitroen.

        kone takaisin myyjälle ja vaadi toimivalla käyttöjärjestelmällä varustettu tilalle.
        Minä tein kolmisen vuotta sitten niin, kun XP ei toiminut. Sain W2000:n tilalle ja se on toiminut kohtuullisesti, koneessa tosin on jo kolmas kiintolevy kun roska aina hajoaa...
        Tarvittaessa yhteys kuluttajansuojaan ellei homma hoidu ja pikavauhtia vielä! Myyjillä on omat vakuutuksensa ja muut takaportit, ei siinä heiltä ole pois juuri mitään. Ja jos on, niin oppivathan myymään roskaa ihmisille.


      • väärin!
        sitroen. kirjoitti:

        kone takaisin myyjälle ja vaadi toimivalla käyttöjärjestelmällä varustettu tilalle.
        Minä tein kolmisen vuotta sitten niin, kun XP ei toiminut. Sain W2000:n tilalle ja se on toiminut kohtuullisesti, koneessa tosin on jo kolmas kiintolevy kun roska aina hajoaa...
        Tarvittaessa yhteys kuluttajansuojaan ellei homma hoidu ja pikavauhtia vielä! Myyjillä on omat vakuutuksensa ja muut takaportit, ei siinä heiltä ole pois juuri mitään. Ja jos on, niin oppivathan myymään roskaa ihmisille.

        "Myyjillä on omat vakuutuksensa ja muut takaportit, ei siinä heiltä ole pois juuri mitään"

        Ei myyjillä ole mitään takaportteja tai vakuutuksia tuollaisten asioiden suhteen. Sekin visva jäisi myyjälle käteen eikä sillä enään voi tehdä mitään. Tappiota tulisi. Tosin palveleva myyjä kärsisi nahoissaan tuon tappion ja saisi hyvän maineen (lue: lisää asiakkaita).


    • Ivana Julma

      Mikäli vian haluaa paikallistaa niin Vistassa ei ole mitään vikaa, vaan se vika painottuu enemmin siihen ensimmäiseen nimeen. Siis vika on WINDOWSISSA! Jos haluat nauttia tietokoneen käytöstä, etkä pelkästään tuskailla sen kanssa, niin suosittelen seuraavaa sivustoa http://distrowatch.com/

    • Toshiban käyttäjä

      Microsoft on jakanut ohjelmaa jolla oman tietokoneen Vista yhteensopivuus todetaan. Ehkä koneesi ei ole lainkaan Vista yhteensopiva? Ainakin mulla tämä Vista kone toimii ihan hyvin, mutta muutamat ominaisuudet ovat kyllä varsin ärsyttäviä. Mutta ärsyttävyys ei ole sama asia kuin toimimattomuus. Oudolta tuntuu jos koneesi ei toimi vaikka siinä on "esi-asennettu Vista", tilanne on aika vaikea jos takuuaikakin on jo mennyt. Todennäköisesti et ole saanut edes ammattitaitoista apua. Jos koneesi on "läppäri" mallia niin yksi vika voisi olla ajureissa, mun konekin vaatii tietyt ajurit Toshibalta eikä Microsoftin Windowsin "yleisajureita" voi käyttää. Tietyt tietokonemerkit voivat vaatia ihan omia valmistajakohtaisia ajureita.

    • ongelma läppärissä

      3v sitten ostin uuden acer kannettavan ,toiminut melko moitteetta tähän päivään asti,nyt sit teki kerralla tenän kun aukaisin .
      Windows vista alkuperäinen koneen mukana ollut uutena,heitti toimimasta.
      kone hurisee kun paloauto eestaas,teksti tulee viasta ja koneen tiedot saan ruudulle painamalla f2 enter ,ja jotain muuta tietoa koneesta.
      miten kyseisen vian vois korjata ?
      windows ei siis aukee kun kone päällä,ruudussa vaan teksti englannin kielellä.
      Voiko ostaa levyn jossa käyttis ja sen tökkää koneeseen ja latais sen sinne vai nakkaanko mettään ja ostan uuden ,kun kuitenkin pitää tohon akkukin ostaa.

    • homo homo hintti

      Vistahahn on ihan p aska!

      • hienosti pelittää

        vista, urpo vaan ei osaa kun on tottunut sen surkeen linkkuran kanssa tuhraamaan !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1352
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      924
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      78
      838
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      783
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      764
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe