Mikä olisi hyvä paketti mökkikäyttöön keskikokoiselle järvelle. Uistelua, verkonlaskua ja katiskannostoa joskus ja pienimuotoista retkeilyä 3-4h koira. Aaltojakin järvellä on. Moottoriksi suunnitteilla esim. 20 hv 4t Yamaha/Honda. Mikä veneeksi? Kaisla 450, Suvi 4500? Alumiinikin kävisi mutta Buster M on iso ja S aika karu.
Mikä mökkiveneeksi
17
2679
Vastaukset
- Buster r
Minulla on mökkiveneenä Buster r. Vanhahan se on, mutta mielestäni vakaa ja kulkee 25 hv:n teholla kohtalaisesti. Eli saattaisin katsoa jotain käytettyäkin venettä. Vanhojen Bustereiden ongelmana taitaa olla vuotavat niitit... Omani ei kyllä vuoda vielä tippaakaan...
- Buster r
Toisaalta vanhempien veneiden perät eivät kanna painavampia nelitahtisia välttämättä kovin mallikkaasti, mutta hondan ja yamahan 20 hevosvoimaiset nelitahdit
ovatkin nykyisin pienilohkoisia moottoreita, joiden paino on kaksitahtikoneiden luokkaa... - Kesällä vesille
Käytettyjä RS ja Sun Bustereita tuli jo viime kesänä katsottua. Väittävät aallokossa pärskiviksi? Tällä hetkellä eniten kiinostavat tuommoiset uudemmat kotimaiset muoviveneet. Mikähän niistä olisi hyväkulkuisin, vakain ja monikäyttöisin 20 hv koneelle?
- ....
Kesällä vesille kirjoitti:
Käytettyjä RS ja Sun Bustereita tuli jo viime kesänä katsottua. Väittävät aallokossa pärskiviksi? Tällä hetkellä eniten kiinostavat tuommoiset uudemmat kotimaiset muoviveneet. Mikähän niistä olisi hyväkulkuisin, vakain ja monikäyttöisin 20 hv koneelle?
Itse jos olisin noilla kriteereillä venettä hankkimassa, voisi LOHI veneet olla vaihtoehto.
http://www.lohi.fi
- Simppuun
Uudessa venelehdessä esiteltiin Turussa valmistettava Simppu 620. Ihastuin kovasti. Uppoumarunkoinen. Veneen peräosassa veneen pohjan läpi tehty moottorikaivo perämoottorille. Itsestään tyhjentyvä avotila. Vaikuttaa loistavalta kala/mökki/retkiveneeltä. Vaatimaton ajonopeus tietysti rajoittaa käyttöaluetta isoilla vesillä. Valmistajan nettisivu: www.simppu.fi
- balle
Katselin tuota Simppua Turun venenäyttelyssä parisen viikkoa sittne. Minulle tuli mielikuva, ett äsiinä on jotkut saaneet käsiinsä fiskarin muotit ja lähteneet vähän "modifioimaan" mallia perämoottorikaivon kanssa. Eli mitä ihmeen järkeä on perämoottorikaivollisessa fiskarissa? Ihan samalla tavalla saa verkot sähköttyä potkuriin, mitä silloin, jos moottori olisi normaalisti partaan ulkopuolella. Kaivo on vielä niin takana, ettei perätuhtoa voi käyttää yhtään mihinkään. Kaikkiaan kummallinen kapistus...
- just`
Itse olen seilannut vesillä ja seisonut Simpussa, kylläkin kuivalla maalla ja voin kertoa kokemuksesta että paras tällä sivulla esitetyistä veneistä on simppu. Simpusta saa näppärästi vaikka keskipulpetti veneen ja lisähintaa ei tuu, kun n.400€. Metrin aallokossa ja vähän allekin vene on varmasti vakain tuolla hinnalla, joka on mielestäni tärkein asia vesillä ei se nopeus. Ja en oo vielä nähnyt sitä miestä joka ajelee 20-30 heppasella yksikuoriveneellä (150 kg) siinä kelissä kahva-auki vasta-aallokkoon ei ees puolikaasulla. Simppu varmaan kulkee kelissä, kuin kelissä sen 10 kilometriä tunnissa. Mikä on Saimaankin mittapuuta ajatellen pitkä matka vai kuka sitä vesillä pyörähtää varttitunnissa??? Ja kuskilla on vielä hermot kunnossa ja sisuskalut paikallaan rantaan tullessakin.
- Kesällä vesille
Tarkennetaan sen verran että liukuva ja ainakin 2-3 h. kuormalla saisi kulkea kohtuudella. Rannalla kuivalla säilytys.
- rönkky
Katso Rönnqvist 16, siihen 30hv (kevyt) kone. Ei haittaa aallot järvellä ja kantaa vielä kohtuullisesti 4 henkilöä tuolla moottorilla.
www.ronnqvistbatar.fi - Kesällä vesille
rönkky kirjoitti:
Katso Rönnqvist 16, siihen 30hv (kevyt) kone. Ei haittaa aallot järvellä ja kantaa vielä kohtuullisesti 4 henkilöä tuolla moottorilla.
www.ronnqvistbatar.fiTästäpä ei minulla ollutkaan tietoa. Näytti kokoluokka ja ominaisuusluettelo juuri siltä mitä olen ajatellut. Pitääpä käydä katsomassa josko jälleenmyyjällä olisi "rönkky" katsottavana.
- Colibri_
Mites tuollainen paketti? Itse ottaisin 30 koneella mutta ilmeiseti myydään paljon 20/25 koneilla...
Ei ainakaan ole karu ja ei pärski. Kaverilla on moinen 2t 30hv koneella ja järvellä mainio peli. Laidat ovat korkeat ja ei "kumise" aallokossa kuin peltipurkki. - Ovatko kaikki nimimerkit va...
Otsikon vene täyttää kaikki vaatimuksesi. Kulkee hyvin pienellä moottorilla, tarjoaa runsaasti tilaa, on riittävän merikelpoinen suurellekin järvelle ja toimii jopa verkkokalastuksessa.
Markkinoilla on todella vähän veneitä, joissa ei olisi verkkoihin takertuvia nippeleitä tai terävia kulmia. Jos verkkokalastus on tärkeä valintakriteeri, ei vaihtoehtoja ole montaa. - hasbu64
itselläni on suvi 4500 ja siinö oli alunperin 20 hp honda. moottori oli aivan liian alitehoinen veneeseen. möin moottorin ja ostin 30hp hondan. kokemuksia ei vielä ole kun on nuo järvet jäässä. uusi honda20 samoin kuin yamaha 20 ovat 350 kuutioisia koneita ja ovat kyllä keveitä, mutta kun ei teho riitä niin sitten ei. veikkaan että sama se on kaislassakin.
- Kesällä vesille
Jäsyltä veneeltä näytti tuo Rönnqvist 16. Pakettihinta (vähän lisävarusteltu) vain tuntui kipuavan jo toiselle kympille.
Vastaavanlainen "puoliliukuva" lienee myös esim. Terhi Nordic 6020. Finnmaster 506 taitaa mennä kooltaan (yli 5m/270 kg) jo turhankin isoksi.
Mainittua uusien 20 hv koneiden pientä kuutiotilavuutta on tullut myös mietittyä. Eli täysliukuville tuon kokoluokan (4,5m) veneille lienee passelimpi isompikuutioinen 25-30 hv.- Ovatko kaikki nimimerkit va...
Rönkky 16 on varmasti ihan asiallinen kalavene ja myös yksi harvoista suorastaan verkkokalastukseen suunnitelluista.
Mitä haittaa on siitä, että vene on viisimetrinen mutta kulkee pienellä moottorilla? Itse en ainakaan ole huomannut mitään mainittavia haittoja - vene on helposti yksin käsiteltävissä ja trailerilla hinattavissa. Hyviä puolia tilavalla veneellä sen sijaan on paljon. - Kesällä vesille
Ovatko kaikki nimimerkit va... kirjoitti:
Rönkky 16 on varmasti ihan asiallinen kalavene ja myös yksi harvoista suorastaan verkkokalastukseen suunnitelluista.
Mitä haittaa on siitä, että vene on viisimetrinen mutta kulkee pienellä moottorilla? Itse en ainakaan ole huomannut mitään mainittavia haittoja - vene on helposti yksin käsiteltävissä ja trailerilla hinattavissa. Hyviä puolia tilavalla veneellä sen sijaan on paljon.Varsinkin jos olisi samoissa hinnoissa, parempihan se olisi vähän liian iso kuin liian pieni. Milläs koneella tuota 506:ta ajelet ja millä kuormalla vielä kulkee?
- Ovatko kaikki nimimerkit va...
Kesällä vesille kirjoitti:
Varsinkin jos olisi samoissa hinnoissa, parempihan se olisi vähän liian iso kuin liian pieni. Milläs koneella tuota 506:ta ajelet ja millä kuormalla vielä kulkee?
Omassa veneessäni on 25 hv:n nelitahti Merkku. Kulkee ihan riittävästi vielä viisihenkisen perheen ja retkikamojen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797