Te, joilta on leikattu/revennyt väliliha, niin kauan on mennyt parantumiseen?
Kuinka nopeaa teillä on tikit sulaneet?
Onko haavan kanssa ollut jotain ongelmia (tulehdusta, kutinaa)?
Mietityttää vaan. Kiitos niille, jotka vastaavat.
välilihan
6
1880
Vastaukset
- kaikki meni
Eli, puolen tunnin ponnistuksen jälkeen väliliha leikattiin, epiduraalin jälkeen ei tuntunut missään ja leikkaus"haavat" parani parissa viikossa. Seksiä harrastettiin 4vk synntyksen jälkeen, ei ongelmia.
- äitix2
moikka!
mä oon kaks synnyttäny ja molemmilla kerroilla leikattiin väliliha. Ekalla kerralla 15 tikkiä ja tokalla 7. Mulla tikkien sulamiseen meni noin kolme viikkoa. Ekan synnytyksen jälkeen en malttanut ottaa tarpeeks rauhallisesti ja sen takia yks tikki repes auki. Tuota en itse huomannut mutta se huomattiin kun menin kuumeen takia käymään lääkärissä. Siihen auenneen tikin kohtaan tuli tulehdus ja jouduin syömään antibioottikuurin.
Nyt tokalta haava parantui ongelmitta. Siinä vaiheessa kun haava alkaa paranemaan, mulla ainakin on tullu semmonen kiristämisen tunne siihen haavaan.- alkup.
kiitos vastauksista. helpotti hieman omaa oloa. itselläni nimittäin kiristävä tunne, olenkin miettinyt että varmaan alkaa kuroa umpeen haavaa...
mulla leikattiin ja siitä vielä vähän rapesikin. ei mitään hajua, montako tikkiä tuolla on... maanantaina synnytin ja jälkivuoto alkaa jo hellittää...ehkä :)
- mirkku1234
Parantuminen vei jonkun pari viikkoa.Mutta pystyin istumaan noin viikon synnytyksen jälkeen, jos oli tyynyjä takapuolen alla.Itse en pystynyt seisomaan kauaa,sillä jomotus alkoi melkein heti,mutta noin parissa viikossa minulla parani.
- anna24
Minulla kesti paraneminen tuollaiset 5kk, kävin lääkäreissä ja haava tosin oli kiinni, mutta arpea särki ihan julmetusti. Eikä haavassa ollut tulehdusta eikä mitään muutakaan epätavallista. Tuon 5kkn jälkeenkin haavassa tuntui välillä painetta jos vaikka istui pitkään. Mutta yleensä välilihan haavat paranee nopeammin, minun tapaukseni oli kyllä poikkeus.
Pelottaa hirveästi pitääkö taas leikata..
rv 40 5 - äiti 10/2006
miuula kävi välilihan parantumisen kanssa samalla tavalla ku tuolla anna24:lla..miulla oli jälkivuotoa n.4 vikkoo ja istumaan en pystyny 2:een viikkoon ja senkii jälkeen piti kovalla alustallakin istua vähän varoen.en tiiä monta tikkiä laitettiin ku en älynny kysyä eikä synnytyskertomuksessa sitä mainittu.no, synnytyksestä on nyt 5kk ja arpi on vielä arka.jos on esim.kyykkyasennossa tai seisoo kauna paikoillaan,saattaa alkaa pakottaa siihen arpikohtaan.synnytyksen jälkeen haava tulehtu 2 kertaa ja söin tulehuksiin antibioottikuurit.nyt kävin pari viikoa sitten lääkärissä haavan takia ja sitä penslattiin,pitäis kuulemma auttaa.seksiä pitäis lääkärin mukaan harrastaa nyt mahollisimman paljon vaikka se sattuukin mut se kuulemma venyttää sitä arpea.sain puuduttavaa voidetta seksin harrastamista varten koska ilman sitä sattuu..tää on aika harvinaista et näin kauan kestää parantua ku yleensä episiotomia paranee 4-6 viikossa..pelottaakin seuraava synnytys jos nyt joskus vielä uskallan toisen lapsen tehdä.mutta miulla vois kuulemma olla mahollisuus sektioon ku synnytys itessäänki oli niin rankka kokemus..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen
Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.1802682Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin222294kukaan ei pakota kasteeseen..
Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot4001075Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!
Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!155999- 67898
Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä392891- 63878
- 102767
Rakas, haluan sut niin hulluna kuin olet, tiedän jo sun pakkomielteet ja muut jutut, ihana naiseni
Kunhan et minun takia satuta itseäsi tai muita, minulla nyt ole niin väliä. Rakas mä ymmärrän ja näen kaiken, sun suure48724Euroviisuhuitelua
En ole koko viisuista kiinnostunut enkä aio edes katsoa kisoja. Ihmetyttää tämä vouhkaaminen laulaja pariskunnasta joka34682