Wikipedian "kilpailija"

hk1

Wikipedia on kaikkien tuntemä netin tietosanakirja. Jos joku ei kyseisellä sivulla ole vielä käynyt tässä linkki:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Etusivu

Satuimpa radiosta kuulemaan kilpailevasta sivustosta. Konservapedia. Radiossa kerroottiin sivuston olevan vastalause wikipedialle. Konservapedia on luotu Amerikassa ja sitä olisi tarkoitus käyttää mm. kouluopetuksessa. Tässä linkki konservapedia sivuille:
http://www.conservapedia.com/Main_Page
Käykääpä katsomassa konservapedian sivuilta mitä kenguroista sanotaan.

"According to the origins theory model used by creation scientists, modern kangaroos, like all modern animals, originated in the Middle East[5] and are the descendants of the two founding members of the modern kangaroo baramin that were taken aboard Noah's Ark prior to the Great Flood. It has not yet been determined by baraminologists whether kangaroos form a holobaramin with the wallaby, tree-kangaroo, wallaroo, pademelon and quokka, or if all these species are in fact apobaraminic or polybaraminic.


Itse taidan tulla jatkossa käyttämään edelleen wikipedian tietoja.

13

3107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuismanen

      älä tipu kärryiltä, modernisoidu. On tää tiede niin hienoa kun voidaan tämmöseen ihme paikkaan kun Internet laittaa tuhansia vuosia vanhaa luulotietoa. Ihanaa.

    • asdfasdfasdf

      Conservapedia edustaa tyypillistä ID/Krea-paskaa. Sieltä löytyy kaikki tyypilliset kreationistien väitteet, jotka on kumottu järjellä ja tutkimuksella jo aikoja sitten.

      • Ainuttakaan korjausta

        Luomista vastaan ei ole vielä kaiketi löydetty ainuttakaan tieteellisesti kestävää vastaväitettä. Evoluution kannattajien jokainen väite on kyetty torjumaan.

        Jos joku on toista mieltä niin tuokoon tänne edes yhden tieteellisesti perustellun monin eri koejärjestelyin uusintamahdollisuuksineen todisteen luomista vastaan !!!


      • Kake 2
        Ainuttakaan korjausta kirjoitti:

        Luomista vastaan ei ole vielä kaiketi löydetty ainuttakaan tieteellisesti kestävää vastaväitettä. Evoluution kannattajien jokainen väite on kyetty torjumaan.

        Jos joku on toista mieltä niin tuokoon tänne edes yhden tieteellisesti perustellun monin eri koejärjestelyin uusintamahdollisuuksineen todisteen luomista vastaan !!!

        >>>Jos joku on toista mieltä niin tuokoon tänne edes yhden tieteellisesti perustellun monin eri koejärjestelyin uusintamahdollisuuksineen todisteen luomista vastaan !!!


      • luojalta
        Ainuttakaan korjausta kirjoitti:

        Luomista vastaan ei ole vielä kaiketi löydetty ainuttakaan tieteellisesti kestävää vastaväitettä. Evoluution kannattajien jokainen väite on kyetty torjumaan.

        Jos joku on toista mieltä niin tuokoon tänne edes yhden tieteellisesti perustellun monin eri koejärjestelyin uusintamahdollisuuksineen todisteen luomista vastaan !!!

        "Luomista vastaan ei ole vielä kaiketi löydetty ainuttakaan tieteellisesti kestävää vastaväitettä."

        Tämä johtuu tietenkin siitä, että jokainen havainto on konsistentti luomisopin kanssa. Siksipä luomisoppi ei ole tiedettä. Esimerkiksi, jos eliöllä on ominaisuus X, niin se johtuu siitä, että luoja on näin luonut. Toisaalta jos eliöllä ei ole ominaisuutta X, niin se johtuu siitä, että luoja ei ole nähnyt tarpeelliseeksi luoda tätä ominaisuutta. Täten luomisoppi on tieteelliseltä kannalta yhtä tyhjän kanssa, koska se on sopusoinnussa kaikkien havaintojen kanssa.


      • Yksi esimerkki
        Ainuttakaan korjausta kirjoitti:

        Luomista vastaan ei ole vielä kaiketi löydetty ainuttakaan tieteellisesti kestävää vastaväitettä. Evoluution kannattajien jokainen väite on kyetty torjumaan.

        Jos joku on toista mieltä niin tuokoon tänne edes yhden tieteellisesti perustellun monin eri koejärjestelyin uusintamahdollisuuksineen todisteen luomista vastaan !!!

        "Evoluution kannattajat" mm. väittävät, että populaatioiden geenien taajuus vaihtelee ajan myötä. Tätä ei ole kyetty kumoamaan, vaan se on osoittautunut tutkimalla asia faktaksi.

        Olit siis väärässä. Lisäksi väitteitä ei yleisesti pidetä tosina siksi, että niitä ei kukaan ole kyennyt kumoamaan. Muuten uskoisit Vishnuun ja Zeukseen.


      • kivitaulut, joissa olisi he...
        Kake 2 kirjoitti:

        >>>Jos joku on toista mieltä niin tuokoon tänne edes yhden tieteellisesti perustellun monin eri koejärjestelyin uusintamahdollisuuksineen todisteen luomista vastaan !!!

        minä en tätä luonut! - Jahve


      • Hapkidod
        Ainuttakaan korjausta kirjoitti:

        Luomista vastaan ei ole vielä kaiketi löydetty ainuttakaan tieteellisesti kestävää vastaväitettä. Evoluution kannattajien jokainen väite on kyetty torjumaan.

        Jos joku on toista mieltä niin tuokoon tänne edes yhden tieteellisesti perustellun monin eri koejärjestelyin uusintamahdollisuuksineen todisteen luomista vastaan !!!

        Ainoatakaan luomista kumoavaa väitettä ei ole löytynyt, joten sen on pakko olla totta?

        AIVAN! Sama pätee myös joulupukkiin, keijuihin, Peter Paniin ja maahisiin. Anna yksikin todiste miksi ei esimerkiksi Peter Pan voisi olla totta?


      • nerevarine
        Ainuttakaan korjausta kirjoitti:

        Luomista vastaan ei ole vielä kaiketi löydetty ainuttakaan tieteellisesti kestävää vastaväitettä. Evoluution kannattajien jokainen väite on kyetty torjumaan.

        Jos joku on toista mieltä niin tuokoon tänne edes yhden tieteellisesti perustellun monin eri koejärjestelyin uusintamahdollisuuksineen todisteen luomista vastaan !!!

        Hetkinen... Missäs universumissa _sinä_ elät?


    • Tämä on napattu vuoden alussa (eli voi olla nyt muutettu jo):
      Conservapedia
      Theory of relativity
      ...
      "Nothing useful has even been built based on the theory of relativity. Scientists claim that this is because relativity only applies to extremely heavy or fast objects and rely on future scientists to finally come up with the proof that will vindicate their life's work. Most conservatives are skeptical since science is supposed to be about finding proof before a theory becomes a fact, not after. Albert Einstein's work had nothing to do with the development of the atomic bomb, contrary to popular opinion. Only one Nobel Prize has ever been given (in 1993) that relates to relativity, and the validity of that particular award is questionable. Many things predicted by the theory of relativity, such as gravitons, have never been found despite much searching for them. Many observed phenomenon, such as the bending of light passing near the sun or the advance of the perihelion in the orbit of Mercury, can be also predicted by Newton's theory"
      .."
      ["Mitään hyödyllistä ei ole koskaan tehty suhteellisuusteorian pohjalta...
      monet havaitut ilmiöt kuten valon taipuminen auringon lähellä tai merkuriuksen perihelin kiertyminen voidaan ennustaa myös Newtonin teorialla"]


      http://jonswift.blogspot.com/2007/02/conservapedia.html
      -Andy Schlafly, perustaja on AAPS:n(Association of American Physicians and Surgeons) neuvonantaja, AAPS vastustaa rokotteita,
      julkista terveydenhoitoa jne. Schlafly pitää asbestin ja syövän yhteyttä höpötyksenä.

      http://www.newscientist.com/blog/technology/2007/02/conservative-rival-for-wikipedia.html
      "Conservapedia claims to be "a much-needed alternative to Wikipedia, which is increasingly anti-Christian and anti-American". Conservapedia contains entries that reflect creationist thinking on evolution and lend support to critics of global warming."
      -C on perustettu puolustamaan amerikkalaisia arvoja ja korjaamaan wikipedian
      liberaalia evoluutiota ja ilmastonlämpenemistä koskevia väitteitä

      • Huhhahhei

        All praise the almighty dollar.


    • sivu minun makuuni?

      Nyt sen kunniaksi ostan wäiskin lihatiskiltä munuaisrasvaa ja poltan uhrisavut Suurelle Kärventäjälle.

    • conservapedialle:

      "Conservapedia on englanninkielinen wikiprojekti, joka kertoo tavoitteekseen vapaan tietosanakirjan, jonka artikkelit ovat Yhdysvallat-myönteisiä, amerikkakeskeisiä, yhteiskunnallisesti konservatiivisia ja konservatiivista kristillisyyttä tukevia. Conservapedia käyttää MediaWiki-ohjelmistoa, mutta ei ole yhteydessä Wikipediaan tai Wikimedia-säätiöön."

      lol...ja ne kai luulee että nuo ominaisuudet on myönteisiä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      465
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      192
      464
    Aihe