Mitä mieltä Sofia-nimestä?

Tuleva äiti

Millainen nimi Sofia teidän mielestä on?
Sopiiko niin vaaville,teinille,aikuiselle naiselle kuin vanhuksellekin?

Sofia on yleinen toisen nimeä,siis tosi yleinen,kolmantena ei kai niinkään ja etunimenä harvinaisempi. En ole koskaan elämäni aikana tavannut enkä eds kuullut kenestäkään Sofia-nimisestä.

Mutta kertokaas mitä teille tulee nimestä mieleen ja onko hyvä vai huono nimi?

19

5401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisiliskosisko

      Minä ainakin tunnen montakin Sofia-nimistä, siis ihan etunimeltään.

      Nimi on todella kaunis mielestäni, mutta itse en sitä juuri sen yleisyyden takia antaisi lapselleni.
      Nimi jotenkin menettänyt persoonallisuutensa, niin käy aina kun tunnen enemmän kuin n. 5 nimeä kantavaa ihmistä.

      Yhdysnimissä vielä menee, esim Anna-Sofia on kaunsi ja klassinen

    • sinihelmikki

      yleinen nykyään, ruotsinkielisillä myös kutsumanimenä. Itse antaisin suomalaisen Sohvi-nimen miuluummin.

      • sinihelmikki (vara)

        Mä oon Sofia :] Se on maailman toiseksi paras, Teijan jälkeen!!!


    • Miina-Villiina

      Nimi on iätön eli sopii vauvasta mummoon. Hieman erilainen versio nimestä voisi olla Sofiia. Ei ole niin yleinen kuin Sofia (esim. Suomessa v. 2000-2006 syntyneitä 14 kpl kuin vastaavasti Sofia nimisiä samalta ajalta 12.604 kpl). Sofia nimi näyttää olleen Suomessa kovinkin yleinen ennen sotia.

    • nimi

      on Sofia ja ikää 7v. Koko koulussa ei ole samannimistä tyttöä, enkä ole itseasiassa hänen lisäkseen tavannut kuin yhden Sofian. Toki on yleinen nimi nykyään, itse yritin v.99 valita juurikin harvinaisemman nimen, mutta sen jälkeen nimi on suureksi harmikseni yleistynyt. Toisena nimenä on Esther, joka suureksi yllätyksekseni on myös osoittanut yleistymisen merkkejä. Eli ei kannata miettiä sitä yleisyys-aspektia; yleistyvät näköjään joka tapauksessa.. ;)

    • Itse näin

      lasta odottaessani unen, että hänen nimekseen tulisi Katriina Sofia Lumina, nimi tarkoittaisi sisi Puhdas Viisas Valo, olisi ollut varmaan ihan hieno nimi, mutta tuli päätettyä muuta. Tajusin tuon merkityksen vasta myöhemmin siis...

      Mutta Sofia-nimisiä lapsia on nykyisin jonkun verran, nätti kansainvälinen ja hyvä nimi.

    • Omppu

      Sofia on ihan kaunis nimi. ja varmasti yleisempi toisena tai kolmantena kuin ensimmäisenä nimenä. Silti Sofia nimisiä on paljon.
      Miten olisi Sofi?

      • ap.

        Ikävä kyllä minusta Sofi-nimi näyttää kuin Se olisi Sofia ilman A:ta,ihan niin kuin A puuttuisi.Jotenkin vaillinainen nimi.

        Sofiasta pidän itse eniten.


    • .............

      Heippa.

      Itse olin juuri tulossa kysymään samasta nimestä. :) Sofia on kaunis nimi. Yleinenhän se on, mutta ehkä enemmän toisena nimenä?
      Itse olen ollut monessa päiväkodissa töissä, eikä kertaakaan ole tullut vastaan ensimmäiseltä nimeltään Sofiaa. Ja tiedän vain yhden Sofian ja toinen mieleen tuleva on Salkkareiden Sofia.

      Nätti nimi ja suunnittelen itsekin sitä nimeä. :)

    • Eisley

      Sofia on ihan hyvä nimi. Yleinenhän se taitaa olla,mutta jos sillä ei ole merkitystä,niin anna mennä vaan. Itse pidän enemmän muodosta Sofie,jotenkin pehmeämpi.

      • ap.

        muita Sofia-nimisiä kuin se Salattujen Elämien Sofia jota näytteli Alexandra ja Patricia von Sybel. Siitäkin on jo niin kauan.


      • tietoa
        ap. kirjoitti:

        muita Sofia-nimisiä kuin se Salattujen Elämien Sofia jota näytteli Alexandra ja Patricia von Sybel. Siitäkin on jo niin kauan.

        VRK:n sivulta
        Sofia nimen saaneet
        Vuosina 2000-06     12604 kpl
        Vuonna 2007         159 kpl

        Sisältää tietenkin myös ne jotka ovat saaneet sen toisena tai kolmantena nimenä.


      • ap.
        tietoa kirjoitti:

        VRK:n sivulta
        Sofia nimen saaneet
        Vuosina 2000-06     12604 kpl
        Vuonna 2007         159 kpl

        Sisältää tietenkin myös ne jotka ovat saaneet sen toisena tai kolmantena nimenä.

        Olen käynyt väestörekisterin sivuilla.
        Tuo viestisi oli aivan turha sillä kyse oli siitä että Sofia-nimi ei ole niin yleinen etunimenä ja väestörekisterin nimipalvelussa näkyy muuutkin kuin etunimeksi annetut nimet.


      • sofia~~
        ap. kirjoitti:

        Olen käynyt väestörekisterin sivuilla.
        Tuo viestisi oli aivan turha sillä kyse oli siitä että Sofia-nimi ei ole niin yleinen etunimenä ja väestörekisterin nimipalvelussa näkyy muuutkin kuin etunimeksi annetut nimet.

        Oma nimeni on Sofia ja olen kyllä kovasti pitänyt nimestäni elämäni matkan varrella. Toisaalta olen itse aina halunnut nimeni kirjoitettavan Sophie, kuulostaisi jotenki hienolta ja kansainvälisemmältä, mutta perinteinen suomalainen Sofia on myös mielestäni oikein mukava ja silloin kun kohdalle sattuu samanniminen henkilö, niin kyllä sitä aina jotenkin havahtuu että "ompas outoa, löysin kaiman!"


    • tavallinen!

      Tunnen kaksi 30-vuotiasta Sofiaa, ja nimeltä tiedän lähemmäs 20 alle 13-vuotiasta Sofiaa. En edes ole "lapsipiireissä" (omia lapsia ei ole). Nimi on tämän hetken muotinimi, kaunis toki, mutta yleinen. Kuten omassa ikäluokassani oli esim Sanna tai Minna.

    • äippä

      Minulla on 13-vuotias Sofia tytär. Silloin aikoinaan kun tytär nimen sai, se oli vielä aika harvinainen. Nykyisin jo aika yleinen. Tiedän tyttäreni lisäksi 5 alle 12-vuotiasta etunimeltään Sofia tyttöä, joten usko pois vaan, nimi ei missään niemessä ole harvinainen.
      Olemme suomenkielisiä ja asumme suomenkielisellä alueella, joten ei pelkästään ruotsinkieliset suosi nimeä.
      Niin tai näin, nimi on kaunis!

    • Mesimarjaanainen

      Hei!

      Meillä on neiti 6v nimeltään Sofia. Ainut päiväkodissaan joka on pelkkä Sofia. Anna-Sofia tuntuu olevan yleisempi, ainakin täälläpäin.

      Nimi valittiin sen ajattomuuden, pehmeyden ja kansainvälisyyden perusteella. Ja osuva valinta se on ollut meidän herkälle sievälle neidille. Ja useammasta suusta on sanottu että kaunis nimi neidillä. Sofian hyvä puoli on ettei siitä saa oikein väännettyä mitään, vaan se on ja pysyy Sofiana niinkuin se kuuluu ollakin. Ei haluttu lapselle hankalaa ihme nimeä, josta sitten käytetään jotain lyhennettyä versioita.

    • kakka8

      = D =D =D

    • Anonyymi

      Minun mielestäni se on Mulliturpa Mustalaiselle sopiva nimi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe