Mielenosoituksia pidetään meidän yhteiskunnassamme hyväksyttävinä. Sitä ne eivät kaikkialla ole.
Miten sinä suhtaudut:
-oletko ollut paikalla joskus?
-oletko osallistunut? (jos, niin minkälaisiin?)
-hyväksytkö? / paheksutko?
Minä 1. en ole ollut paikalla
2.en ole osallistunut
3. pakko kai ne on hyväksyä
Mielenosoitukset
36
1900
Vastaukset
- Petteri , ei se .........
Olen ollut, olen osallistunut,
hyväksyn jotkut esim. rauhanmarssit,
kaikkia mielenosoituksia en hyväksy .- tätä ikäluokkaa koskeva
Osallistuitko?
Millaista se oli? - Riusa
tätä ikäluokkaa koskeva kirjoitti:
Osallistuitko?
Millaista se oli?Olin mukana yo-talon valtauksessa. Upealtahan se tuntui,huhuja liikkui mutta sisällä istuttiin. Olen ollut mukana lukuisissa erilaisissa mielenosoituksissa ja lakoissa. Enkä kadu, se on ollut yhteiskunnallista toimintaa,yritystä tarttua epäkohtiin ja monessa on onnistuttukin. On se sohvalla löhöilyn voittanut.
Tietysti näin jälkeen päin voi ajatella että mukana on ollut turhaakin, mutta kaikki on sidottava aikaan. Turha jälkiviisaus on laji jota en mielelläni harrasta ellei siitä ole opiksi otettavaa. Mitään tahallista vahingontekoa ja väkivaltaa en ole milloinkaan hyväksynyt mutta mielenosoitusoikeus on oltava. - Ei nostalginen
tätä ikäluokkaa koskeva kirjoitti:
Osallistuitko?
Millaista se oli?Kuulin radiosta olisikohan ollut illalla seitsemän uutisista jotain ylioppilastalon valtauksesta. Kun ne asianomaiset piirit olivat esittäneet joitain positiivisiakin tai sanoisiko ns. solidaarisiakin ajatuksia yhteiskunnan vähäosaisimpiin nähden, ajattelin lähteä paikan päälle katsastelemaan kansaa. Kyllähän siitä sitten jotain ajateltavaa saikin. Kun en ollut aikaisemin ollut missään räkärockkonserttien tapaisissa tilanteissa niin se oli siellä Vanhalla kyllä sellainen roskaa ja sottaamista ympäristöönsä jättävä porukka etten ollut moista ennen tavannut. Ihmettelin että he taitavat ajatella että siivoojat ovat siivoamista varten ja he itse ovat sitä proletaari"kylttyyrin" harjoittamista varten. Mieleeni tulivat sanat että "he sanovat mutta eivät tee" sekä tilanteen synnyttämänä jatkona: "ja jos tekevät niin toisten kustannuksella". Ajattelin ja päättelin että näiden joukkioiden kanssa ei ole tarpeen eikä syyytä olla missään yhteistoiminnallisessa tekemisessä. - Joskus myöhemmin olin kerran jonkin aikaa seuraamassa Kaivopuistossa niitä ilmaisia konsertteja, liekö sitä sanottu rockkonsertiksi. Lähinnä oli tarkoitukseni saada selville millä sanoituksella siellä oltiin liikkellä; volyymi oli kuitenkin niin suuri etten saanut sanoista selvää ja katsoinkin tarpeelliseksi käydä välillä hakemassa korvatulpat. Sitten yhdessä vaiheessa tuli sadekuuro, ja ihmiset suojasivat itseänsä jollakin ilmaisjakelulehdellä. Pois lähdettäessä kuuluttaja kehotti yleisöä viemään kukin yhden lehden roskikseen; itse vein kaksi lehteä ja jäin seuraamaan tilanteen kehittymistä.
Kun lössi oli enimmälti poistunut jäi esiintymislavan eteen kenttä joka oli miltei yhtenäisesti sanomalehtien peitossa niin että vain siellä täällä oli hieman pilkotusta vihertävästä nurmikosta. Tuli ihan mieleen vanhan valtaus; sekä myös se lehdistä lukemani että viranomaiset ihmettelivät sitä miten siistiä oli lestadiolaisten suviseurojen alueella vaikka nuorta väkeä oli paljonkin (itse en ole koskaan ollut ko. suviseuroissa). Joten se siitä "Vanhan valtauksesta". - Anonyymi
Osoittakaa mieltä muslimeja kohtaan liikaa on suomessa rikollisuus kasvaa miks näitä pitäis suojella herättävät vaan pelkoa. Uimahallissa oli siivooja joka pukeutui rätteihin kysyin missä bikinit. Hihhh hehhh. Oli niin koominen näky.
- Anonyymi
Muslimien mielenosoituksessa ei saa naisia kuvata ymmärrän hyvin kun ovat niin rumia kamera saattaa särkyä. Mitäs tulevat ihmisten ilmoille luulevat että saavat sanella omat säännöt ehei ei onnistu suomessa. Meillä on oma kulttuuri noudattakaa sitä
- Anonyymi
Jos minä saisin päättää niin mielenosoittajia raahaisin korvista pidellen miks häiriköitä pitää kunnioittaa korvat joutuis koville ei tekis mieli enää rimpuilla. Ei poliiseilla ole helppoa näitä kantturoita vahtia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osoittakaa mieltä muslimeja kohtaan liikaa on suomessa rikollisuus kasvaa miks näitä pitäis suojella herättävät vaan pelkoa. Uimahallissa oli siivooja joka pukeutui rätteihin kysyin missä bikinit. Hihhh hehhh. Oli niin koominen näky.
Mamutulvaa vastaan pitäis enemmän järjestää mielenilmauksia. Tunkevat väkisin meidän maahan. Tietäisivät että eivät ole tervetulleita. Saatais neekerinpusut ym takas.
- Reino
Sidotaan itseään ketingillä portteihin ja suojellaan Koijärveä. En tykkää alkuunkaan. Voisi kuvitella, että olisi hyödyllisempääkin tekemistä, ihan oikeesti.
- Anonyymi
Onko Koijärven korkeakoulu vielä toiminnassa? Eräs suomalainen nimeltä mainitsematon pikkupoliitikko lopetti yliopisto-opiskelut muutamaan kuukauteen, koska Koijärvellä hänestä tuli kaikkien alojen pätevä edustaja ja sen olemme saaneet havaita.
Vihreä liike perustettiin Itä-Saksasssa sabotoimaan Länsi-Saksan talouselämää. Epäilen tietävätkö Si´uomessa harhailevat vihreät Saksojen yhduistyneen ja Suomi ei ole Länsoi-Saksa. Epäilen vihreiden elävän menneissä harhoissa, kun mielestäni he haluavat kurittaa suomalaiset keppikerjäläiseksi. Mahtavatko he noudatta Itä-Saksassa määrättyä tehtäväänsä' vieläkin? Minusta vihreät ministeritkin ovat outoja. Heistä saamme kiittää hra Rinnettä!
Olen voimakkaasti mielenosotuksia vastaan. Mielenosoitukset häiritsevät järjestäytyneen yhteikunnan toimintaa.
Nyt joudun perumaan mielipidettäni kun kysymys on maista, kuten Venäjä, Valko-Venäjä, Asserbeitzen y.m., joissa kansalla ei ole demokraattisia oikeuksia ja jonka puolesta he osoittavat mieltään.- asun
sen verran kaukana kaikista turhista "kotkotuksista", ettei täällä nähdä untakaan mistään mielenosoituksista.
Tuskin niistä mitään hyötyä on, naurettavaksi vaan tekevät itsensä nämä mielenosoittajat. - mirjamarja
Oli se aika, jolloin opettajia pantiin pakkolomalle. Paikkakuntani äidit nostivat haloon ja julistivat pitävänsä mielenosoituksen kaupungintalolla.
Vastaleivottuna mummina päätin minäkin siihen osallistua ja marssin paikalle määräaikaan.
Siellä oli 4 äitiä, minä ja paikallislehden valokuvaaja.
Kolme poiliisiautoa eri puolilla kaupungintalon kulmia sisuksissaan 2 poliisia jokaisessa.
Miten heillä olikin niin punaiset posket! Varmaan terveitä nuoria miehiä.
Seuravana päivänä sitten oli paikallislehdessä valokuva mielenosoituksesta. Kuvaan oli mahtunut 4 nuorta naista ja eräs vanhempi rouva taka-alalla keskustelemassa kaupunginjohtajana kanssa mieltä polttavasta asiastamme.
Niin että olenhan minä ollut mielenosoituksessa, ja heti oli pärstä lehdessä. Siis katsojana? En vaan osallistujana rauhallisissa mielenosoitusmarsseissa sotia vastaan. Ja nimenomaan RAUHALLISISSA.
Viimeksi olin mukana silloin, kun koko Eurooppa marssi Irakin sodan aloittamista vastaan.
Siinä meitä marssi ateisteja, muslimeja ja kristittyjä rintarinnan.
Jälkeenpäin on naurattanut ja oikeastaan tuntunut hyvältäkin oma paikkamme. Kristillisten nuorten banderollin taakse meitä oli osunut pari kirkosta eronnutta, muutama seurakuntanuori ja kaksi Irakin kurdia, joilla kepin nokassa oli oma julisteensa. Siihen oli liimattu Bushin ja Saddamin kuvat,ja kummankin päälle oli vedetty paksu ruksi.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että mielenosoitusoikeus kuuluu ihmisen perusoikeuksiin.
Sen sijaan rähinöinti ei mielenosoituksiin kuulu.
Mukaan änkee joskus provokaattoreita, mutta oikean asian puolesta mieltään osoittava ei saa provosoitua.- teoriassa
Vaikka käytännössä en ole ollut edes paikalla, niin mielestäni on totta, että ne kuuluvat ihmisen perusoikeuksiin.
- Remanteri
teoriassa kirjoitti:
Vaikka käytännössä en ole ollut edes paikalla, niin mielestäni on totta, että ne kuuluvat ihmisen perusoikeuksiin.
Kyä mää olen kans sitä miältä, että ihmisillä pittää olla oikeus miälenosotuksiin.
Olem määki aikonani marssinu niissä rauhammarsseissa. Em mää tiärä paljonko ne on auttanu mut ainaki tunsi eres yrittäneensä.
Ja sitä miältä mää olen kans niist rovokaattoreista, et semmottiin räkänokkien rovokaatiohin ei parane mennä vaikka ne kuinka yllyttäis.
Miälenosotus on miälenosotus ja rähinöinti on asiattomuus!
- Annaliisa
Erittäin suuri merkitys oli aikoinaan Vietnamin sodan vastaisilla mielenosoituksilla. Ne ulottuivat niin moneen valtioon ja niihin osallistui yhä enenevä ihmisjoukko, että hyökkäävän hallituksen oli pakko ottaa nekin huomioon.
Varsinkin, kun levisivät yhä laajemmalle myös Yhdysvalloissa. Ei meillä rähjätty, vaikka suurta ääntä pidettiin. Siellä oli ihmisiä, joiden omatunto ei vain hyväksynyt sitä sotaa. Yksi alue oli tietysti vitsit, joita kerrottin silloisista poliitikoista.Olen minäkin käyttänyt kansalaisoikeuttani marssimiseen Vietnamin sotaa vastaan. Kyllä niillä maailmanlaajuisilla mielenosoituksilla suuri merkitys sodan loppumiseen oli.
Yhteishenki oli mahtava, tunnelma korkealla ja monta lämmintä muistoa on niistä jäänyt.
Kerran jouduimme liikenteen ohjauksen takia pysähtymään risteykseen ja huusimme Vietnam voittoon
-iskulausetta.
Kadun varrella piti tolppaa pystyssä hieman liikuttuneessa tilassa ollut laitapuolen kulkija,
joka innostui yhtymään huutoomme varmaan oikein sydämensä kyllyydestä.
Sitten hän yhtäkkiä lopetti, tuijotti meitä hetken epäluuloisen näköisenä ja julisti pontevasti: "Nimittäin Pohjois-Vietnam!"- Kuin silloin ennen
LateVaan kirjoitti:
Olen minäkin käyttänyt kansalaisoikeuttani marssimiseen Vietnamin sotaa vastaan. Kyllä niillä maailmanlaajuisilla mielenosoituksilla suuri merkitys sodan loppumiseen oli.
Yhteishenki oli mahtava, tunnelma korkealla ja monta lämmintä muistoa on niistä jäänyt.
Kerran jouduimme liikenteen ohjauksen takia pysähtymään risteykseen ja huusimme Vietnam voittoon
-iskulausetta.
Kadun varrella piti tolppaa pystyssä hieman liikuttuneessa tilassa ollut laitapuolen kulkija,
joka innostui yhtymään huutoomme varmaan oikein sydämensä kyllyydestä.
Sitten hän yhtäkkiä lopetti, tuijotti meitä hetken epäluuloisen näköisenä ja julisti pontevasti: "Nimittäin Pohjois-Vietnam!"Tuoko Hanneksen Bensis mitään mieleen?
Entä kirjaimet E.A. Kuin silloin ennen kirjoitti:
Tuoko Hanneksen Bensis mitään mieleen?
Entä kirjaimet E.A.Kirjoituksesi johdosta me vaimon kanssa huomasimme, että muistoissamme marssimme eri reittiä.
Mistä sinun kulkueesi lähti ja mikä oli sen reitti? Missä oli se bensa-asema?
Kirjaimet E.A. eivät ainakaan tällä muistamalla sano mitään. Annatko vihjeen?- Vastaus Latelle
LateVaan kirjoitti:
Kirjoituksesi johdosta me vaimon kanssa huomasimme, että muistoissamme marssimme eri reittiä.
Mistä sinun kulkueesi lähti ja mikä oli sen reitti? Missä oli se bensa-asema?
Kirjaimet E.A. eivät ainakaan tällä muistamalla sano mitään. Annatko vihjeen?En ole helsinkiläinen enkä valmistumiseni jälkeen asunut siellä, joten katujen nimet eivät ole jääneet mieleeni.
Esplanadin puistosta lähdimme muistaakseni Wulffin talon ohi kohti Erottajankatua, jota etenimme Kaivopuiston suuntaan.
Matkan varrella oli puistikko, jossa oli keihäänheittäjän patsas. Sen jälkeen oli pieni huoltoasema, ja juuri sen kulmalla seisoi puliukko, jota oletin kirjoituksessa tarkoitettavan.
Muistuuko mieleen Esplanadin puistossa puhuneen papin nimi? Siitä kirjaimet E.A.
Mahtaneeko olla sukua uudelle kansanedustajalle.
Toivottavasti pystyin vähän selventämään asiaa.
Joka tapauksessa hyvän asian puolesta olimme liikkeellä. - Yön vartija
Vastaus Latelle kirjoitti:
En ole helsinkiläinen enkä valmistumiseni jälkeen asunut siellä, joten katujen nimet eivät ole jääneet mieleeni.
Esplanadin puistosta lähdimme muistaakseni Wulffin talon ohi kohti Erottajankatua, jota etenimme Kaivopuiston suuntaan.
Matkan varrella oli puistikko, jossa oli keihäänheittäjän patsas. Sen jälkeen oli pieni huoltoasema, ja juuri sen kulmalla seisoi puliukko, jota oletin kirjoituksessa tarkoitettavan.
Muistuuko mieleen Esplanadin puistossa puhuneen papin nimi? Siitä kirjaimet E.A.
Mahtaneeko olla sukua uudelle kansanedustajalle.
Toivottavasti pystyin vähän selventämään asiaa.
Joka tapauksessa hyvän asian puolesta olimme liikkeellä.Te olettekin tainneet tavat vanhoja tuttuja niiltä mielenosoitusajoiltanne!
Mikäs siinä, jos muistot on mukavia.
Kun tuolla kirjoitettiin Bensiksestä ajattelin, että tarkoittaako se sitä Hannesta. Siitähän tuli oikeassa elämässä kansanedustaja, ja sen sukunimi taitaa alkaa Aalla. Onko joku Autio tai sen tapainen? Jos erehdyn voi joku korjata.
Asiasta sanoisin että ikinä en ole mielenosoitusmarssissa ollut mutta ei minulla mitään siivoja mielenosoituksia vastaan ole. - pois pakkoruotsi....
LateVaan kirjoitti:
Luin juuri, että Kemijärven yöjuna jatkaa!
Ei sen puolesta turhaan mielenilmaisuja esitetty.olisi äänioikeutta ilman mielenosoituksia. Onneksi suomalaiset naiset eivät kärsineet yhtä paljon kuin monet muut eurooppalaiset naiset joita häväistiin eri tavoin mielenosoituksissa osallistumisista.
Arabimaissa vasta nyt naiset alkavat yhdistäytyä taistelemaan vapautensa puolesta.
Nyt minäkin ottaisin osaa mielenosoitukseen jos järjestettäisiin mielenosoitus pakkoruotsia ja kaksikielisyyttä vastaan. - Anonyymi
USA on huolestunt josko Venäjä hyökkää Ukrainan ja tuomitsee mahdollisen hyökkäyksen. USA hyökkäsi tekosyyllä Irakin, siksi, että sai ryövättyä Irakin öljyä. USA tappoi Irakin prsidenti ja aiheutti vieläkin jatkuvan sekasorron Irakiin. Monen muunkin kimppuun USA hyökkäsi Lähi-Idäss ja tappoi valtion päämiehiä. Syyrian sotakin alkoi siitä kun Nato/USA halusi sinne Naton tuikiokohdan. Sehän ei Venäjälle käynyt. Minusta USA:n presidentti tekisi viisaasti kun muistelisi vain USA:n tekemiä tuhotöitä maapallolla, kuten Vietnamiakin . On jotenkin säälittävää, kun USA soturivaltio on ottanut kielteisen kannan Ukrainaa uhkaavaan hyökkäykseen. Irakin sotaan syyllinen nuorempi Bush ei ole poikennut Eurooppaan. Vieläkö Itävallan esittämä sotarikoksista vangitsemisvaatimus on voimassa jos Bush poikkeaa Eurooppaan?
- sydän 2
ON KESKELLÄ KATOOVAISUUTTA
On keskellä katoovaisuutta
sun sielusi kuolematon.
et voi enää tietäsi muuttaa,
kun ikuisuus alkanut on.
Sä saavutat viimeisen rajan,
sen ylitse sielusi käy,
jos tuhlasit annetun ajan,
sua kerran ei taivaassa näy.
Sä kuljet joukossa muiden,
suru heille lie tuntematon,
vaan takana nauravain suiden
sydän itkevä heilläki on,
Sä kevääksi elämäs luulet,
et huumasta luopua vois,
vaan hetkessä syksyiset tuulet,
sun valheesi puhaltaa pois.
Sun eteenpäin jatkuva matka
ei eiliseen palata suo.
Vain hetkisen polkujas jatkat,
sut ikuisuus perille tuo.
Ja keskellä katoovaisuuden
oot ihminen kuolematon.
kun saavutat ajattomuuden,
niin missä sun sielusi on. Korjaus: Meidän yhteiskunnassa mielenosoituksia ei järjestetä. Ihmiset kokevat hullun leiman, jos he puhuvat vastaan vaikkapa politiikassa. Siksi ei melkein kukaan osoita mieltään maatalouden alasajon tai vanhempia vastaan valehtelun takia.
Huostaanotto on kiellettävä ja korvattava perhelaitoksella
Suuri mielenosoitus 26.4.2023 klo 11 - 13 lastensuojelun vääryyttä vastaan eduskuntatalolla- Anonyymi
15 vuotta sitten aloitettu juttu.
Voi hyvät hyssykät.
Tarttee olla omiin sanoihinsa ihastunut....älä oleta, että se nostettiin henkilön luonteen takia. Se vain oli Googlen eka tulos
- Anonyymi
ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:
älä oleta, että se nostettiin henkilön luonteen takia. Se vain oli Googlen eka tulos
Teemu, Suomi24:stä löytyy vieläkin ikivanhoja Sinkut-palstan kirjoituksiasi. Ne olivat hauskaa luettavaa aikoinaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/10720689/tunnevammaisia-seksimaanisia-heikkoja-aikuisia-ikipoikia
- Anonyymi
Dalailama osoitti kieltä lapselle. Minä sinä hän me työ he.
- Anonyymi
Ryzzät ujuttaa vihreitä hiippailijoita maahamme.
- Anonyymi
Vanha aloitus, mutta en ole ollut enkä mene.
- Anonyymi
Demokratiassa mielenosoitus on yksi hyväksyttävä kannanotto, joka parhaimmillaan tuottaa keskustelua itse asiasta, jota käsitellään. Olen joskus osallistunut.
Ylen uutisointi mielenosoituksista on mielenkiintoista, kun odottaa uutisoinnin tasa- ja monipuolisuutta. Kaupalliselta tiedottamiseltahan tietää jo etukäteen mitä odottaa. Lauantaina 18.11. iso joukko ihmisiä eri järjestöistä marssi kohtuuden puolesta maata ylläpitävien toimijoiden toimeentulon puolesta. Mukana STTK:n koollekutsumassa mielenosoituksessa olivat monet järjestöt kuten mm. Pro, Tehy, Super, Jyty ja Akavan erityisalat. Nämä toimijat ovat hyvinvoinnin kannalta elintärkeitä ja siksi arvokkaita.
Yritin löytää asian avaamista Ylen jutussa kokonaisuuden ymmärtämiseksi, mutta en löytänyt uutista, vaikka siellä oli monia vähemmän merkittäviä juttuja. Onkohan Suomessa jo menty yksinvaltiudelle ominaiseen uutisten valintaan ja manipulointiin, jossa Suomen tapauksessa hallitus ja sen tukijat vaikuttavat vaikenemiseen tapahtumasta. Toivottavasti suomalaiset ymmärtävät kuitenkin tilanteen ja tukevat asiassa oikeudenmukaisuutta ja kohtuullisuutta kaikissa olosuhteissa.- Anonyymi
Ehkä siihen osallistui paljon odotettua vähemmän, niin eivät edes ilkiä uutisoida.
- Anonyymi
Ajan omaa ralliani, en kilju barrikaadeilla.- Mutta jos joku tunkee talooni nii kyllä pateja riittää !
Skånepåg
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165363
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2212761- 402318
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella422103Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332046Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131440- 381300
- 1641292
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651257