Satuin vierailemaan yhdessä maatalossa Savon perukoilla.
Sieltä silmiini pisti vanhojen lehtien seasta kartonkiin kääritty täysin virheettömässä kunnossa oleva juliste Väinölänniemen TT-ajoista vuodelta -51.(säilöin sen lasiraameihin, koska se on kuin eilen painettu,mutta vanhempi kuin minä).
Koko on noin 50*80 sm. Ja se on musta,-puna, valkoinen. Kuvia siinä on kaksi, jotka on moottoripyöristä.
Teksti siinä menee jotakuinkin näin:
"VÄINÖLÄNNIEMEN TT-AJOT
Kuopiossa toukokuun 27 pnä klo 13.
MUKANA MAAN PARHAAT KILPA-AJAJAT
Moottoriurheilun suuret suosikit Midget-kääpiökilpa-autot esiintyvät ensi kertaa Kuopiossa.
Teidän kannattaa pitkänkin matkan takaa tulla katsomaan näitä Savon suurajoja, joissa kireät vauhtikilpailut ovat jännittäviä seurata.
Merkitkää muistiin päivä 27.5.51 ja tulkaa silloin Väinölänniemelle".
Kysymys: Voisikohan julisteen paikka olla jossain museossa? Tosin se on upea seinällänikin. Tai jos tulisin siihen, että mitä sellaisesta voisi pyytää... Eli möisin sen.?
Kiitos jo etukäteen.
Ps. Kävin ko. ajoja seuraamassa vissiin vuosina -71 -72, jonka jälkeen, niitä ei muistaakseni enää järjestetty.
JULISTE vm-51. TT-ajot
8
2017
Vastaukset
- Ääntä pitää olla...
Kiitos osoitteesta. Mulle tuli sähkäriin, että viestisi on poistettu.
Oli oikein kirjoitettu isolla ja punaisella.
Samoin kävi kerran,kun aikoinaan ostin eräältä TT-ajajalta nahka-ajopuvun. Oli aito MP-ASU ja selässä nimi. Vuodelta -70.
Nimi on tunnettu koko maailmalla ainaskin niiden kesken, jotka jotain muistavat silloisista TT-kuskeista.
Puku on mulla vieläkin ja vieläpä komistaa seinääni.
Puvun origenelli kuski ei ole Suomalainen.
Mutta lähes Agostiinin veroinen... - sielläpä
Ajoin itse kilpaa Väinolänniemellä Kuopiossa vuonna 1973, jonka jälkeen ei kisoja järjestetty.
- ensiapumies
Viimeiset ajot on kaitafilmillä.Kuvattu ns. Unholanmutkasta.Olen siirtämässä filmin DVD:lle.Lieneekö liikkuvaa kuvaa liikenteessä ajoista?
- j0hen rintt
ensiapumies kirjoitti:
Viimeiset ajot on kaitafilmillä.Kuvattu ns. Unholanmutkasta.Olen siirtämässä filmin DVD:lle.Lieneekö liikkuvaa kuvaa liikenteessä ajoista?
terveisiä tampereelta silmiini osui ihan sattumalta sana väinölänniemi ajoin vormula v 69 kaksihaarainen koivu koitui meidän kahden pertti nimisen kilpa ajajan kohtaloksi olin se onnekaanpi selvisin onnettomuudesta kohtalo toveri ei sitä hetkeä unohda koskaan terveisin pertti paulakorpi
- Muist0vuosi
ensiapumies kirjoitti:
Hei,
Sattuisiko olemaan kuvaa onnettomuuspätkästä,
jossa sivuvaunu nro 14 ajoi ulos?
T. Kuskin tytär - Huusko
j0hen rintt kirjoitti:
terveisiä tampereelta silmiini osui ihan sattumalta sana väinölänniemi ajoin vormula v 69 kaksihaarainen koivu koitui meidän kahden pertti nimisen kilpa ajajan kohtaloksi olin se onnekaanpi selvisin onnettomuudesta kohtalo toveri ei sitä hetkeä unohda koskaan terveisin pertti paulakorpi
Onpa sinulla Pertti aika heikkoa tämä oikeinkirjoitus. Onko oikein kiertokoulua käyty?
Vieläkö muuten myyt niitä epäkuntoisia autoja? - fiksuasikas
Oletpa katkera ihan turhaan liikkeemme on myynyt noin8000 autoa ja äänestty 6 kertaa luetetumammiksi tämän kokoisista auto liikkeistä tule hakemaan ilmaiseksi saat valita 10.000e auton minkä itse haluat ollaan taas kavereita meillä toimitaan näin ps tämä e iole satua
- Huusko
Pertillä autokorjaamo Ylöjärvellä.Pysykää kaukana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä882871Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991666Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021364Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845