MÄ HALUISIN TIETÄÄ ET ONKO MAAILMASSA OIKEESTI YHTÄÄN OIKEETA " ENKELIÄ" SELLASTA JOKA HYVÄKSYY ASIAT, ON TYYTYVÄINEN ITSEENSÄ JA ON OMA ITSENSÄ,SELLAINEN JOKA YRITTÄÄ AUTTAA EIKÄ TOSIAANKAAN OO MIKÄÄN TEKOPYHÄ !! SELLASIIN TEKOPYHIIN MAAILMASSA TÖRMÄÄ MONTA KERTAA !!!! ONKO NIITÄ OLEMASSA MUUALLA KUIN TAIVAASSA !!!?
OTTAKAA KANTAA !!!
ENKELI ? MISTÄ?
17
636
Vastaukset
- Herra Harmonia
Heitit asian, jota ainakin minä olen monta kertaa tullut pohtineeksi. Erityisesti olen miettinyt, että onko niillä fyysisessä hahmossa olevilla enkeleillä aina niin "kaunis" materiaalinen muoto ja käytös? Jospa joukossamme on enkeleitä, joita viimeiseksi kuvittelisimme taivaan siipiveikoiksi?
Astrologisesti mieleeni tulee syntymäkartalla Jupiter Kaloissa tai vesimerkissä yleensä. Ainakin näillä tuntuu olevan vahva kontakti enkeleihin. Jupiter Kaloissa sanotaankin; tällä henkilöllä suojelusenkelit painavat töitä kolmessa vuorossa.
Onko aitoja olentoja muualla kuin taivaassa? Miksi joudumme törmäämään tekopyhyyteen kaikkialla? Hitto hiton hitto, tuota minäkin olen kironnut. Ehdotankin, että minä ja sinä aloitamme ensimmäisinä käyttäytyä toivomallasi tavalla. Diili?
Ovatko enkelit muuten aina tyytyväisiä itseensä? Eikös se riipu aika pitkälti siitä, onko Hänen suojeluskohteensa suostunut kuuntelemaan enkelinsä neuvoja...- misty
Minulla on Jupiter Kaloissa 7 astetta, 6. huone, vaikkakin perääntyvä. Eikö tähän yhdistelmään kuulunut lisäksi auttaminen ilman tarvetta palautteesta? Samaa on käsittääkseni (jollen täysin väärässä ole) myös Pluton asemassa 12. huoneessa. Minulla retro kuitenkin hiukan muuttaa Jupiterin tulkintaa, retroista en vain vielä ole kunnolla perillä.
- Kulkija
Se voisi olla hyvä elämäntehtäväksi. :-) Itselläni myös Jupiter Kaloissa, yhtymässä aurinkoon (tosin mahtunee juuri ja juuri 'rajoihin', orbi 9 astetta).
Tuosta tekopyhyydestä sanoisin, että itse en juurikaan enää törmää sellaiseen. Päin vastoin, ympärilläni tuntuu olevan yhä enemmän aitoja, ihania ihmisiä. Ehkä syynä on osaltaan oma suhtautumisenikin - jos 'hakee' sitä tekopyhyyttä ja epäaitoutta (tietoisesti tai tiedostamattaan) sitä väistämättä myös löytää. Kun taas siihen ei kiinnitä mitään huomiota, se katoaa. Kannattaa testata: kokeilkaapa ajatella jokaisesta kohtaamastanne ihmisestä vain hyvää. Ei helppoa ainakaan aluksi, mutta ajan mittaan vapauttavaa. ;-)
Ja juu, kyllähän sitä paraskin enkeli välillä lankeaa - eli ei pidä ketään ihmistä kohottaa itsensä yläpuolelle sen takia, että hän 'näyttää enkeliltä'. Vaikka polkumme ovat erilaisia, päämäärä lienee silti sama. Tavallaan ovat polkummekin siis samat - paradoksi? :-) - Shar
Kulkija kirjoitti:
Se voisi olla hyvä elämäntehtäväksi. :-) Itselläni myös Jupiter Kaloissa, yhtymässä aurinkoon (tosin mahtunee juuri ja juuri 'rajoihin', orbi 9 astetta).
Tuosta tekopyhyydestä sanoisin, että itse en juurikaan enää törmää sellaiseen. Päin vastoin, ympärilläni tuntuu olevan yhä enemmän aitoja, ihania ihmisiä. Ehkä syynä on osaltaan oma suhtautumisenikin - jos 'hakee' sitä tekopyhyyttä ja epäaitoutta (tietoisesti tai tiedostamattaan) sitä väistämättä myös löytää. Kun taas siihen ei kiinnitä mitään huomiota, se katoaa. Kannattaa testata: kokeilkaapa ajatella jokaisesta kohtaamastanne ihmisestä vain hyvää. Ei helppoa ainakaan aluksi, mutta ajan mittaan vapauttavaa. ;-)
Ja juu, kyllähän sitä paraskin enkeli välillä lankeaa - eli ei pidä ketään ihmistä kohottaa itsensä yläpuolelle sen takia, että hän 'näyttää enkeliltä'. Vaikka polkumme ovat erilaisia, päämäärä lienee silti sama. Tavallaan ovat polkummekin siis samat - paradoksi? :-)Olen samaa mieltä. Ihminen löytää sitä mitä etsii. "Todellisuus" on muutenkin mahdotonta hahmottaa täysin, kukaan ei voi tajuta kaikkea. Mitä järkeä siis on tehdä omasta todellisuudesta negatiivista kun voi yrittää löytää positiivisuuttakin?
- hopi7
Kulkija kirjoitti:
Ja juu, kyllähän sitä paraskin enkeli välillä lankeaa - eli ei pidä ketään ihmistä kohottaa itsensä yläpuolelle sen takia, että hän 'näyttää enkeliltä'. Vaikka polkumme ovat erilaisia, päämäärä lienee silti sama. Tavallaan ovat polkummekin siis samat - paradoksi? :-)on erilaisia enkeleitä. Mikael on mukana sodassa,
Lucifer vastasi tyylistä ja taiteesta. Gabriel muistaakseni ilmoitti Marialle äitiydestä. Ne ovat sanansaattajia
ja viestien sisällöt vaihtelevat. Jung mietti kerran, mitä
ihminen olisi jos hän käyttäisi kaikki salatut voimavaransa
ja päätyi siihen, että käytännössä enkeli. - misty
hopi7 kirjoitti:
on erilaisia enkeleitä. Mikael on mukana sodassa,
Lucifer vastasi tyylistä ja taiteesta. Gabriel muistaakseni ilmoitti Marialle äitiydestä. Ne ovat sanansaattajia
ja viestien sisällöt vaihtelevat. Jung mietti kerran, mitä
ihminen olisi jos hän käyttäisi kaikki salatut voimavaransa
ja päätyi siihen, että käytännössä enkeli.Vapisuttaa ajatus, että ihminen käyttäisi kaikki salatut voimavaransa. Niin paljon synkkyyttä ja niljanteisia syvyyksiä ihmisen alitajunnasta löytyy.
Kulkijalle vielä, että yksi aspekti ei välttämättä enkeliä tee. Mikä sitten on enkeli? Pyyteetön henkiolento palvelemassa kaikkia, toteuttamassa hyvän ihannetta. Sellainen on tosiaan ylimaallinen olento, ei Ihminen hyvine ja huonoine puolineen. Itselläni muuten Jupiter Kaloissa (r), oppositiossa Aurinkoon/askendenttiin =) Akseleilla esiintyvät planeetat ja aspektit lienevät merkityksellisimpiä? Leikittelin vähän aikaa ajatuksella, että oletko sinä enkeli ja minä anti-enkeli? :-) Niinhän asia ei ole. - Kulkija
misty kirjoitti:
Vapisuttaa ajatus, että ihminen käyttäisi kaikki salatut voimavaransa. Niin paljon synkkyyttä ja niljanteisia syvyyksiä ihmisen alitajunnasta löytyy.
Kulkijalle vielä, että yksi aspekti ei välttämättä enkeliä tee. Mikä sitten on enkeli? Pyyteetön henkiolento palvelemassa kaikkia, toteuttamassa hyvän ihannetta. Sellainen on tosiaan ylimaallinen olento, ei Ihminen hyvine ja huonoine puolineen. Itselläni muuten Jupiter Kaloissa (r), oppositiossa Aurinkoon/askendenttiin =) Akseleilla esiintyvät planeetat ja aspektit lienevät merkityksellisimpiä? Leikittelin vähän aikaa ajatuksella, että oletko sinä enkeli ja minä anti-enkeli? :-) Niinhän asia ei ole....hehhee, varsin ihmeellisiä ajatuksia sinunkin päähäsi pälkähtää. :-D Yksi aspekti ei todellakaan tee enkeliä, eikä varmaan yksitoistakaan aspektia - hauska oli vaan huomata omalla kartalla tuo, mitä Herra H. enkeliyteen assosioi. Eiköhän meillä kaikilla ole mahdollisuus ainakin pyrkiä enkeliksi - käyttämällä vaikkapa hyväkseen niitä potentiaaleja, mitä astrologisilta syntymäkartoiltamme löytyy. :-)
- misty
Kulkija kirjoitti:
...hehhee, varsin ihmeellisiä ajatuksia sinunkin päähäsi pälkähtää. :-D Yksi aspekti ei todellakaan tee enkeliä, eikä varmaan yksitoistakaan aspektia - hauska oli vaan huomata omalla kartalla tuo, mitä Herra H. enkeliyteen assosioi. Eiköhän meillä kaikilla ole mahdollisuus ainakin pyrkiä enkeliksi - käyttämällä vaikkapa hyväkseen niitä potentiaaleja, mitä astrologisilta syntymäkartoiltamme löytyy. :-)
Pohdin vain opposition luonnetta yleensä. Teesi-antiteesi. Sen ei tarvitse olla negatiivinen, negatiiviseksi tekee se, miten sitä käytämme. Jos konjunktio luo mahdollisuuden, oppositio ikään kuin säteilee energiaa ulkopuolelta, eli jos puhutaan Jupiterista Kaloissa, minun kartallani energia tulee ilman omaa tietoista aloitetta.
Kaikki voimme pyrkiä enkeleiksi, mutta kaikilla meillä siivet (tai tyngät;) ovat elämän juoksussa hiukan tahriintuneet tai kolhiintuneet. Vain vastasyntyneillä siivet ovat puhtaan valkeat. Ja vain täyshullut sekä muut hourupäät väittävät olevansa täysin puhtaita. Kun voisi tähän projisoida takaraivostaan kuvan Simbergin näyttelystä, sen jossa enkeli (muistaakseni) menettää siipensä ja vain tyngät jää jäljelle...
- alicia
Mun mielestä, tuossa sun jutussas on perää. Minusta sellasia enkeleitä on olemassa, jokaiselle oma, seisomassa joka hetki vieressä ja kertomassa sulle mitä tehdä. Se enkeli saattaa olla omatunto..tai jotain. Mulla on toinenlainen käsitys taivaasta, ja itse asiassa se on aika laaja. Mä en näe taivasta tuolla pilvien päällä, niin kuin jotkut sen niin ajattelee. Mun taivas on kaukana "meidän" taivaasta, maapallon ulkopuolella, avaruudessa monien valovuosien päässä, ehkä avaruudenkin ulkopuolella...kuten sanoin; laaja käsite..
- uusi (ei aito) "enkeli"
kiitti niille jotka viitti ottaaa kantaa mun ongelmaan? ehkä mä vaan katon eka ihmisistä negatiivistä ja sit positiivista!!? ehkä ehkä en !! mutta elämäntehtäväkseen se olisi hyvä ottaa jokaisen auttaa toinen toistaan , elää sovussa ja iloisena !!
niinkuin sanontani kuuluu : elä elämäsi hymyillen hymyillen läpi kyynnelten !! :) kiitos vielä kerran kun otitte kantaA!! MÄ AINAKIN ALAN ETSII IHMISISTÄ SITÄ UUTTA POSITIIVISEMPAA PUOLTA , JA YRITÄN ELÄÄ KAIKKIEN KANSSA SOVUSSA JA AUTTAA HEITÄ PARHAANI MUKAAN !!! jos näin ei tapahdu olen luultavasti epäonnistunut tehtävässäni !!? ONNEA JOKAISEN ELÄMÄÄN !!!!! - Kulkija
uusi (ei aito) "enkeli" kirjoitti:
kiitti niille jotka viitti ottaaa kantaa mun ongelmaan? ehkä mä vaan katon eka ihmisistä negatiivistä ja sit positiivista!!? ehkä ehkä en !! mutta elämäntehtäväkseen se olisi hyvä ottaa jokaisen auttaa toinen toistaan , elää sovussa ja iloisena !!
niinkuin sanontani kuuluu : elä elämäsi hymyillen hymyillen läpi kyynnelten !! :) kiitos vielä kerran kun otitte kantaA!! MÄ AINAKIN ALAN ETSII IHMISISTÄ SITÄ UUTTA POSITIIVISEMPAA PUOLTA , JA YRITÄN ELÄÄ KAIKKIEN KANSSA SOVUSSA JA AUTTAA HEITÄ PARHAANI MUKAAN !!! jos näin ei tapahdu olen luultavasti epäonnistunut tehtävässäni !!? ONNEA JOKAISEN ELÄMÄÄN !!!!!...kivasta keskustelun aiheesta, vaikkei se ehkä suoraan astrologiaan liittynytkään. :-) Tuossa negatiivisten puolien näkemisessä ei ole ainakaan mitään hävettävää, en kyllä itsekään ole sen suhteen mikään pyhimys. Halusin vaan sanoa, että valinta on aina meillä itsellämme ja on aika jännää, kun huomaa miten ympäristöönsä pystyy vaikuttamaan 'pelkkää' suhtautumistapansa muuttamalla.
Et tule epäonnistumaan tehtävässäsi, koska epäonnistumista ei ole olemassa. On vain erilaisia tilanteita ja erilaisia valintoja. Varmasti tiedät itse, mikä tie on sinulle oikea. Onnea! :-) - tiensä löytänyt
Kulkija kirjoitti:
...kivasta keskustelun aiheesta, vaikkei se ehkä suoraan astrologiaan liittynytkään. :-) Tuossa negatiivisten puolien näkemisessä ei ole ainakaan mitään hävettävää, en kyllä itsekään ole sen suhteen mikään pyhimys. Halusin vaan sanoa, että valinta on aina meillä itsellämme ja on aika jännää, kun huomaa miten ympäristöönsä pystyy vaikuttamaan 'pelkkää' suhtautumistapansa muuttamalla.
Et tule epäonnistumaan tehtävässäsi, koska epäonnistumista ei ole olemassa. On vain erilaisia tilanteita ja erilaisia valintoja. Varmasti tiedät itse, mikä tie on sinulle oikea. Onnea! :-)kiitos sinull kulkija !! mitä tietä itse kuljet?
- Kulkija
tiensä löytänyt kirjoitti:
kiitos sinull kulkija !! mitä tietä itse kuljet?
Hmm, mitä tietä - omaani ainakin. :-) En osaa sitä ihmeemmin määritellä, mutta tietä kohti rakkautta ja viisautta. Emmekös me kaikki?
- Epäpuhdas oikea ihminen
Ihmisiä on mielestäni aivan älytöntä verrata enkeleihin, ihminen on tarkoitettu olemaan "epätäydellinen". Siispä maailmassa ei voi olla täysin pyhiä hyväntekijöitä, jotka olisivat kokonaan hyviä...
Annetaan oikeiden enkeleiden olla enkeleitä ja ollaan me sellaisia minkälaisiksi meidät on tarkoitettu...- Herra Hormonia
Mitäpä tuumaat ihmisyyden tuskassasi tästä:
"Emme ole inhimillisinä olentoina kokemassa jotain henkistä, vaan henkisinä olentoina kokemassa jotain inhimillistä." - tälläinen kuin on
kiitos vastauksesta epäpuhdas oikea ihminen! olet täysin oikeassa! en ole tullutkaan ajatelleex sitä noin! annoit uuden aiheen mietittäväx ! täytyykinpohtia! me olemme kyllä sellaisia kuin olemme!!
- neiti hormonia
Herra Hormonia kirjoitti:
Mitäpä tuumaat ihmisyyden tuskassasi tästä:
"Emme ole inhimillisinä olentoina kokemassa jotain henkistä, vaan henkisinä olentoina kokemassa jotain inhimillistä."äärimmäisen mielen kiintoista!!
herra hormonialle !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759