Kesämekon kaavat?

Ellizz

Kertokaapa aloittelijalle, että mistä löytäisin netistä paikan, josta voisi edullisesti hankkia simppelin peruskesämekon kaavat? Myös muita kaavoja kaipailen, mutta erityisen ajankohtainen on nyt juuri tuo mekko. Paikan pitäisi olla nimenomaan netissä, koska en asu Suomessa.

Jos joku osaa antaa vinkkejä, niin jo etukäteen suurkiitokset!

4

17197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellizz

Eli jos kaavoissa on jotain ohjeita mukana, niin mielellään saisivat olla suomeksi, englanniksi tai ranskaksi (tai ehkä ruotsiksikin).

että netistä ei taida juuri vaatteiden kaavoja löytyä ompelua varten. Jostakin historiallisten pukujen sivuilta saattasi jotain löytyä, jos nyt senkaltaiset yksinkertaiset mekot kiinnostavat. Ehdotankin, että eikö kannatasi ostaa joku lehti, jossa on kaava-arkki mukana, Burda tms.

• löytyy

netistä vaikka kuinka paljon

esim.
      Burda www.burdamode.com
      Marfy www.marfy.it
      Simplicity www.simplicity.com
      Butterick www.butterick.com
      Vogue www.voguepatterns.com

Burdan kaavat ovat käytöltään ehkä selkeimpiä. Hyvät ohjeet ja kaavoissa ei ole saumanvaroja mukana. Kaavat (usea koko) piirretty silkkipaperiarkille.

Marfyn kaavat on leikattu suoraan tilattuun kokoon. Ompeluohjeiden tasosta ei tietoa.

Jenkkiläiset kaavat ovat myös samalla silkkipaperiarkilla useampi koko. Lisähuomiona se, että kaavat sisältävät saumanvarat, jotka ainakin suomalaisen mittapuun mukaan ovat varsin runsaat. Ompeluohjeet eri valmistajilla erilaisia.

Näin äkkiseltään suosittelisin katsomaan Burdan valikoimasta ensin, josko sieltä löytyisi sopiva malli.

• kaikille!

Eiköhän jotain sopivaa ala löytyä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73