nosto? Luulisi, että kilpparin pitäisi toimia vielä tehokkaammin, jos on sairautta. Onko silloin veressä jotakin vasta-aineita, jotka sitovat tyroksiinia?
Auttaisiko flunssaan
lääkkeen
7382
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 7
Vanhimmat
Lisää rasitetta sydämelle ja elimistölle flunssan lisäksi? Siis mihin pyrit? Ei se flunssa tyroksiinilla lähde. Elimistö stressaantuu vaan enemmän. Jos sulla muuten on normaalit arvot niin älä ihmeessä mene sotkemaan niitä. Varsinkin jos sun normaaliannos on iso ja tappiin asti säädetty eli oma kilppari ei enää edes toimi niin rasite on melkoinen.
Vitamiinit ja lepo auttanevat parhaiten.
Kun on jatkuvasti alilämpöinen, niin ajattelin, että kun saisi kunnon kuumeen, eikä jotakin vain 37, mitä oli eilen. Voisivat virukset saada paremmin kyytiä. Normaalilämpöni aamuisin on 35,7. TSH viimeksi 1,5, annos 0,1 mg. Kuukausitolkulla on ollut kaikenlaisia oireita, mutta ei kuumetta tai edes "lämpöä". Eikös sitä sanota, että puolustusreaktiot eivät toimi niin hyvin alhaisessa lämpötilassa? Eikös kuume ole siinä mielessä hyväksi eikä sitä pidä alentaa, jos ei se ole niin korkea, että on rasitukseksi. Vai onko tämä vanhanaikainen käsitys?
Nosta sitten annosta pysyvästi lääkärin valvonnassa että tulee kuumeita... eli säädä tsh lähelle nollaa. Ei sitä annosta niin vaan nostella ja laskella.
Tällä viikolla on ollut muutaman kerran ihan luonnollisesti 38 lämpö ja välillä alilämpöä. Nyt alkaa nuha mennä pois ja lihakset tuntuvat kivasti omilta. Jokohan voisin alkaa nauttia lääkkeen oikeasta vaikutuksesta. Koko lääkkeen käyttöaikani on ollut kaikenlaisia ihme oireita. Pysyttelen 0,1 mg:ssa kunnes saan kontrollin.
Timanttimiehelle kerron, että lämmintä mehua ja kaakaota ja varsinkin vettä on kulunut paljon.
maitoa
Flunssa ollut nyt 3 viikkoa. Nuhaa ja yskää on vielä ja toinen puoli päätä (joskus molemmat) on pöhnässä - varmaan korvatorvi turvoksissa. Välillä hiottaa ja sitten on kylmä, jalkoja palelee. Hiotus voi myös johtua estrogeenihoidon lopetuksesta. Kädet ovat kylmät ja pulssi 58 nyt tietsikan ääressä mutta nouseekin joskus. Lämpö on ollut päälle tai alle 36.
Pinna on kireällä lähinnä jos työtäni tai muuta tekemistä häiritään (koska keskittymiskyky on huono). Onko tuo häiriöistä ärsyyntyminen liikatoiminnan merkki, entä hiotukset, joita tulee joskus, ei yhtenään? Olen käyttänyt tyroksiinia 4 kk, josta 0,1 mg n. 2 viikkoa. Tuntuu vain, että huonommaksi menee olo.
.. vajaa 60 ja kylmät kädet ei kyllä kuulosta liikatoiminnalta - päinvastoin. Mullakin meinaa hermo mennä ajoittain vajaalla, kun on saanut vihdoin keskityttyä johonkin ja joku häiritsee. "Kuumuuspuuskia" tulee joskus vajaallakin - ei aina ole kohme.