onko mitään erityistä hankaluutta ostaa digijärkkäriä jenkeistä, onko kokemuksia?Takuidenhan ym pitäisi olla voimassa joka tapauksessa?
Digijärkkäri jenkeistä
4
1180
Vastaukset
- yleensä
Eipä ole kuin kolme pikku hankaluutta:
1. Jenkkilandiasta tilatusta kamerasta pitää varautua maksamaan myös tullimaksu arvonlisävero ja homma menee vieläpä niin vitsikkäästi, että ainakin jälkimmäinen (tullin sivuilta löytyy kyllä tarkat tiedot, jos sitkeyttä riittää...) peritään myös postikuluista.
2. Posti on hidas eikä aina edes mahdollinen vaihtoehto, FedEx yms. hoitavat yleensä tullauksenkin & tuovat paketin kotiovelle, mutta lysti voi maksaa satasen.
-> Mitä itse olen aikoinaan laskeskellut, niin hintaan tuli aina n. 30 % lisää, jolloin päästiinkin ihan Eurooppalaisten kauppojen tasolle.
3. Takuuasioissa ei kannata luottaa hyvään tuuriin. Takuun suhteen maailma on perinteisesti ollut jaettuna neljään alueeseen; Japani Aasia, Eurooppa Afrikka (joskus), Amerikka, Australia. Jopa "maailmanlaajuinen" takuu on (etenkin jenkkilässä) usein koko maailma MIINUS tietyt alueet, esim. "kotimainen takuu" = jenkkilandia, "maailmanlaajuinen" = Aasia, Eurooppa ja Australia. Ja tottakai kameroilla ja objektiiveilla on voinut olla erilaiset takuuehdot (esim. objektiiveilla aidosti maailmanlaajuinen, rungoilla maanosakohtainen). Pahimmassa tapauksessa joudut siis lähettämään kameran takuuhuoltoon jenkkeihin omalla kustannuksellasi. Takuuehdoissa on kyllä viime vuosina tapahtunut elämistä -> kannattaa selvittää tilanne tarkkaan eikä laskea kaikkea jonkin liikkeen lipevän myyntimiehen puheiden varaan. Jenkeissä on nimittäin ihan puhtaasti kusetuspohjalla toimivia liikkeitä, joille on myös tyypillistä, että tavara on "tilapäisesti loppu" ellet sattumoisin tilaa myös aimo kasaa lisävarusteita. Pahimmat vedättäjät myyvät normaalisti uuden kameran pakettiin kuuluvat laturit yms. vakiovarusteetkin erikseen, jolloin hinta ei lopulta olekaan yhtään sen halvempi kuin avaamatonta pakettia myyvässä naapuriliikkeessä.- papuska
olen itse lähdössä reissuun joten tilausongelmia ei ole. Mutta mites nuo yleiset yhteensopivuudet eurooppalaisen systeemin kanssa, onko jotain yllätyksiä odotettavissa?
- tärkeimmät erot
papuska kirjoitti:
olen itse lähdössä reissuun joten tilausongelmia ei ole. Mutta mites nuo yleiset yhteensopivuudet eurooppalaisen systeemin kanssa, onko jotain yllätyksiä odotettavissa?
> Olen itse lähdössä reissuun joten tilausongelmia ei ole.
Ja sanomattakin lienee selvää, että kamera on tarkoitus salakuljettaa Suomeen...?
> Mutta mites nuo yleiset yhteensopivuudet eurooppalaisen systeemin kanssa, onko jotain yllätyksiä odotettavissa?
Rauta on samaa, mutta manuaalit & firmwaret usein maanosakohtaisia -> ei suomenkielisiä käyttöohjeita eikä valikoita. "Väärä" firmware ei ole ongelma ainakaan niissä tapauksissa, missä valmistaja antaa käyttäjien tehdä päivitykset tarpeen tullen itse. Ihan samalla vaivallahan päivitystiedoston lataa rapakon takaa kuin Euroopastakin.
Laturit ovat luonnollisesti jenkkisähkölle & töpseleille tehtyjä, mutta nykyään melkein kaikki vimpaimet kelpuuttavat yhtä hyvin 230 kuin 110 V, joten ainoaksi vaivaksi jää pistokeadapterin hankkiminen.
- oikeasta paikasta
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000009&conference=4500000000000509&subcat=938
Tosa ketjussa kerrottu asiasta enemmän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä892888Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845