onko mitään erityistä hankaluutta ostaa digijärkkäriä jenkeistä, onko kokemuksia?Takuidenhan ym pitäisi olla voimassa joka tapauksessa?
Digijärkkäri jenkeistä
4
1190
Vastaukset
- yleensä
Eipä ole kuin kolme pikku hankaluutta:
1. Jenkkilandiasta tilatusta kamerasta pitää varautua maksamaan myös tullimaksu arvonlisävero ja homma menee vieläpä niin vitsikkäästi, että ainakin jälkimmäinen (tullin sivuilta löytyy kyllä tarkat tiedot, jos sitkeyttä riittää...) peritään myös postikuluista.
2. Posti on hidas eikä aina edes mahdollinen vaihtoehto, FedEx yms. hoitavat yleensä tullauksenkin & tuovat paketin kotiovelle, mutta lysti voi maksaa satasen.
-> Mitä itse olen aikoinaan laskeskellut, niin hintaan tuli aina n. 30 % lisää, jolloin päästiinkin ihan Eurooppalaisten kauppojen tasolle.
3. Takuuasioissa ei kannata luottaa hyvään tuuriin. Takuun suhteen maailma on perinteisesti ollut jaettuna neljään alueeseen; Japani Aasia, Eurooppa Afrikka (joskus), Amerikka, Australia. Jopa "maailmanlaajuinen" takuu on (etenkin jenkkilässä) usein koko maailma MIINUS tietyt alueet, esim. "kotimainen takuu" = jenkkilandia, "maailmanlaajuinen" = Aasia, Eurooppa ja Australia. Ja tottakai kameroilla ja objektiiveilla on voinut olla erilaiset takuuehdot (esim. objektiiveilla aidosti maailmanlaajuinen, rungoilla maanosakohtainen). Pahimmassa tapauksessa joudut siis lähettämään kameran takuuhuoltoon jenkkeihin omalla kustannuksellasi. Takuuehdoissa on kyllä viime vuosina tapahtunut elämistä -> kannattaa selvittää tilanne tarkkaan eikä laskea kaikkea jonkin liikkeen lipevän myyntimiehen puheiden varaan. Jenkeissä on nimittäin ihan puhtaasti kusetuspohjalla toimivia liikkeitä, joille on myös tyypillistä, että tavara on "tilapäisesti loppu" ellet sattumoisin tilaa myös aimo kasaa lisävarusteita. Pahimmat vedättäjät myyvät normaalisti uuden kameran pakettiin kuuluvat laturit yms. vakiovarusteetkin erikseen, jolloin hinta ei lopulta olekaan yhtään sen halvempi kuin avaamatonta pakettia myyvässä naapuriliikkeessä.- papuska
olen itse lähdössä reissuun joten tilausongelmia ei ole. Mutta mites nuo yleiset yhteensopivuudet eurooppalaisen systeemin kanssa, onko jotain yllätyksiä odotettavissa?
- tärkeimmät erot
papuska kirjoitti:
olen itse lähdössä reissuun joten tilausongelmia ei ole. Mutta mites nuo yleiset yhteensopivuudet eurooppalaisen systeemin kanssa, onko jotain yllätyksiä odotettavissa?
> Olen itse lähdössä reissuun joten tilausongelmia ei ole.
Ja sanomattakin lienee selvää, että kamera on tarkoitus salakuljettaa Suomeen...?
> Mutta mites nuo yleiset yhteensopivuudet eurooppalaisen systeemin kanssa, onko jotain yllätyksiä odotettavissa?
Rauta on samaa, mutta manuaalit & firmwaret usein maanosakohtaisia -> ei suomenkielisiä käyttöohjeita eikä valikoita. "Väärä" firmware ei ole ongelma ainakaan niissä tapauksissa, missä valmistaja antaa käyttäjien tehdä päivitykset tarpeen tullen itse. Ihan samalla vaivallahan päivitystiedoston lataa rapakon takaa kuin Euroopastakin.
Laturit ovat luonnollisesti jenkkisähkölle & töpseleille tehtyjä, mutta nykyään melkein kaikki vimpaimet kelpuuttavat yhtä hyvin 230 kuin 110 V, joten ainoaksi vaivaksi jää pistokeadapterin hankkiminen.
- oikeasta paikasta
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000009&conference=4500000000000509&subcat=938
Tosa ketjussa kerrottu asiasta enemmän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa843032Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3102685Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1901493Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621192Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2391098Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281011- 70948
- 117940
- 76920
- 72904