Pakko kysyä täällä, kun ei oikein muualtakaan osaa mennä kysymään..
Eli millainen naisen emätin on sisältäpäin? Onko se tasainen seinämiltään, vai onko siellä jotakin "ylimääräistä"? Kohdunkaulannupukkaa en tarkoita.
Kiitän asiallisista vastauksista.
Naisen alapää sisältäpäin
17
27848
Vastaukset
- anne nidicia
Olen kokeillut sormella,mielestäni ensin emätin on ahtaampi,sitten se syvemmällä on tilavampi,ja tuntuu aika pehmeältä.Aina en ole saanut sormea kohdunnipukkaan asti,en tiedä onko emätin muuttuvainen,koska olen saanut joskus tunnusteltua kohdunnipukkaa.Olen tuntenut joskus pienen ikäänkuin näppylän ehkä keskellä emätintä,ja jossain kohtaa jotain epätasaista ja kovempaa kohtaa,ehkä röpelöistä.En tiedä itsekään,kirjoista,tietolähteistä ei kunnolla selviä,ei ole valokuvaa/röntgenkuvantapaista emättimestä.Vain piirroskuvia olen nähnyt ja niistä ei käy ilmi niin tarkkaan.
- huolestunut.....
Joo, sehän se on, kun ei ole mitään kuvia tms. kuvausta. Tai en ole ainakaan netistä löytänyt. Kun ei nämä asiat ole ennen mielessä pyörineet, mutta sattuneesta syystä nyt ja tokihan se huolettaa, onko kaikki kunnossa.
Kiitos kuvauksesta! Lisää voi kommentoida :) - tytttteliii
huolestunut..... kirjoitti:
Joo, sehän se on, kun ei ole mitään kuvia tms. kuvausta. Tai en ole ainakaan netistä löytänyt. Kun ei nämä asiat ole ennen mielessä pyörineet, mutta sattuneesta syystä nyt ja tokihan se huolettaa, onko kaikki kunnossa.
Kiitos kuvauksesta! Lisää voi kommentoida :)Olen myös koittanut emätintäni sisältäpäin, ja huolestuin koska mielestäni siellä oli ylimääräistä. :) Olen nimittäin luullut ainakin että emätin olisi tasainen..Mutta kun koitin niin itselläni siellä oli röhelöistä eikä todellakaan tasaista.
Todenteolla aloin sillon miettiä että onko jokin vinossa? mutta eipä sitten kai ole, en lääkärissä ole kyllä käöynyt. mutta kyllä meinan mennä käöymään ihan muusta näppyläsyystä :) (taidatte ymmärtää) mutta tosissaan minä ainakin luulen että emättimesssä kuuluu olla röhelöistä? Olenko oikeassa tämän suhteen? - ja on normaalia
tytttteliii kirjoitti:
Olen myös koittanut emätintäni sisältäpäin, ja huolestuin koska mielestäni siellä oli ylimääräistä. :) Olen nimittäin luullut ainakin että emätin olisi tasainen..Mutta kun koitin niin itselläni siellä oli röhelöistä eikä todellakaan tasaista.
Todenteolla aloin sillon miettiä että onko jokin vinossa? mutta eipä sitten kai ole, en lääkärissä ole kyllä käöynyt. mutta kyllä meinan mennä käöymään ihan muusta näppyläsyystä :) (taidatte ymmärtää) mutta tosissaan minä ainakin luulen että emättimesssä kuuluu olla röhelöistä? Olenko oikeassa tämän suhteen?hei
kävin tänään just gynellä ja se tutki paikat ja myös ultraäänellä.
Ihan kunnossa kaikki on eikä tulehdustakaan yhtään. Mulla on kyllä sellaisen 'röpelöisen' tuntuinen se emättimen seinämien pinta. Kohdun napukka jonka jossain asennossa voi tuntea, on sellainen tasaisempi pinnaltaan.
-
pidät vaan huolta että jos käytät tamponeita niin ei liian vahvaa imukykyä vuotoon verrattuna, se muuten kuivattaa ja voi tulehduttaa emätintä. Röpöliäisyys takuulla on ihka normaalia.
Ja kyllä jokaisen naisen pitää kerran vuodessa käydä gynellä tarkastuttamassa paikat, kantsii ottaa ohjelmaan. Ei maksa hurjia jos aattelee että kerran vuodessa, voi mennä vaikka yksityiselle, käydä sitten aina samalla lekurilla jos mahdollista. Ja itselleni nais-lekuri tuntuu niin mukavalta ja helpolta verrattuna että menis miesgynelle, mutta meitähän on moneksi.
Varaas siis aika, siellä voit kysyä kaiken askarruttavan. - .....
ja on normaalia kirjoitti:
hei
kävin tänään just gynellä ja se tutki paikat ja myös ultraäänellä.
Ihan kunnossa kaikki on eikä tulehdustakaan yhtään. Mulla on kyllä sellaisen 'röpelöisen' tuntuinen se emättimen seinämien pinta. Kohdun napukka jonka jossain asennossa voi tuntea, on sellainen tasaisempi pinnaltaan.
-
pidät vaan huolta että jos käytät tamponeita niin ei liian vahvaa imukykyä vuotoon verrattuna, se muuten kuivattaa ja voi tulehduttaa emätintä. Röpöliäisyys takuulla on ihka normaalia.
Ja kyllä jokaisen naisen pitää kerran vuodessa käydä gynellä tarkastuttamassa paikat, kantsii ottaa ohjelmaan. Ei maksa hurjia jos aattelee että kerran vuodessa, voi mennä vaikka yksityiselle, käydä sitten aina samalla lekurilla jos mahdollista. Ja itselleni nais-lekuri tuntuu niin mukavalta ja helpolta verrattuna että menis miesgynelle, mutta meitähän on moneksi.
Varaas siis aika, siellä voit kysyä kaiken askarruttavan.Onko se normaalia, jos siellä tuntuu sellaisia pehmeitä "tyynyjä"? Aivan kuin jotain turvotusta tms.?
- ...
Kaikki mitä puhuitte on MAUKASTA juttua pojille...
- Hgwen
Täällä on tavallista parempi piirroskuva naisen sukupuolielimistä:
http://education.yahoo.com/reference/gray/illustrations/figure;_ylt=Arg3gWnEsB3T4oGaMz3VcfBtHokC?id=1166
Useinhan kuvissa näyttää siltä, että emätin olisi avoin, sileäreunainen putki.
Tosin tuossakaan kuvassa ei kunnolla näy, että emätin ei tosiaankaan ole sileä ja tasainen pinnaltaan. Emättimen limakalvo muodostaa normaalisti poikittaisia poimuja (= rugae vaginalis eli emättimen rypyt). Joillakin naisilla on emättimessä selvä G-piste, joka tuntuu hiukan röpelöiseltä kohdalta emättimen virtsarakon puoleisessa seinämässä (http://fi.wikipedia.org/wiki/G-piste).
Omaan anatomiaan kannattaa tutustua, sillä kun tuntee sisuksensa, on helpompi huomata, jos jotain on pielessä.- gyne
Sanotaan, että nuorilla naisilla on ryppyinen emätin ja sileä iho kun taas vanhemmilla naisilla on sileä emätin ja ryppyinen iho!
- plaplaa
gyne kirjoitti:
Sanotaan, että nuorilla naisilla on ryppyinen emätin ja sileä iho kun taas vanhemmilla naisilla on sileä emätin ja ryppyinen iho!
maukasta lukea näitä juttuja : )
- ttty
itse olen huomannut, että emättimessö on sellaisia ihmeellisiä suhtkoht pieniä "ulokkeita" sellaisia kuin ne olisi tavallaan seinämässä ns. kiinni ja toisesta päästä irti. juuri sellaista outoa röpelöistä, liekkö on normaalia?
Olen kuullut että seinämät on joko melko lailla tasaiset tai poimukkaat, mutta tää ei ole kumpaakaan :o - HHASDS
Tasainen sen kuuluu olla
- hohohoooo
Mietipä vähän. Ei naisenkaan kudokset mahdottomia pysty venymään. Mietipä minkä kokoinen emätin on lepotilassa. Yhdynnässä tasainenkin "putki" vielä voisi venyä tarpeeksi, mutta ajattelepa kun sieltä ponnistaa ulos vauva, niin jostain muualtakin sitä tilaa pitää saada lisää kuin vain venymällä. Sitä varten siellä on poimuja.
- julle :)
hohoohooo : oot oikeassa.. :))
- hohhooiii
Kuuluuko emättimen sisäpuolella alkuosassa olla sellaisia pieniä palluroita,onko ne jotain rauhasia vaiko mitä?Itse huomasin ne äsken,en ennen ole ajatellut asiaa...säikähdin Inhottava kun missään ei oikein kerrota minkälainen on terve emätin.
- AikuinenNainen___
Jos sinulla ei ole pahanhajuista tai kokkareista valkovuotoa, jos emättimesi ei ole kipeä tai kutise, kaikki on kunnossa. Hienoa, että olette tutkineet itseänne! Tiedätte itsestänne nyt paljon enemmän kuin ymmärrättekään! Pistäkää korvan taakse muistiin miltä mikäkin kohta tuntuu, koska myöhemmin tiedätte heti, jos jokin on hullusti. Sama koskee koko kroppaa. Itsensä tutkiskelu on hyväksi! Opetelkaa rakastamaan jokaista kehonne kaarta :) Tsemppiä tulevaan!
- Amatöörigynegolooki
GYNE:n viestissä oli asiaa:
Riippuu naisen iästä...
Olen huomannut asian juurikin näin olevan, eli synnyttämättömillä naisilla on kivan poimuinen ja ryppyinen emätin, sit ne jotenkin antavan periksi ja venyvät synnytyksessä, jolloin emättimestä tulee sileä pintainen. Monet ovat maininneet kohdunnapukan, napukan reikä on synnyttämättömällä pyöreä ja synnyttäneellä "litteän soikea". Emättimenaukolla olevat "pallukat" on luonnollisesti immenkalvon riekaleita, jotka nekin useimmilla naisilla häviää synnytyksen jälkeen. Täytyy muistaa, että jokainen emätin on yksilö ja eroja on, voisi sanoa että emättimiä on yhtä monenlaisia,kuin on rintojakin. Suuria,pieniä,eri muotoisia, eri tuntuisia, kaikilla varmasti on erilainen kuin kaverillaan, ei ole yhtä oikeanlaista. Vasta sitten on hyvä huolestua jos sieltä löytyy papilloomaviruksen aiheuttamia visvasyyliä tms.ylimääräistä.- omatkokemukset
Omien pitkäaikaisten tyttöystävien vaginoiden perusteella voisin sanoa, että poimuinen on parempi. Jokainen työntö tuntuu koko ajan koko matkalla ja tekee todella hyvää. Sileämpipintainen tai vähemmän poimuinen on vähän stimuloiva putki, jolla ei meinaa tulla. EIkä ole tiukkuudesta tms. kiinni, parhaat tuntumat olen saanut selkeästi ei-niin-tiukalla mutta liukkaan kostealla poimuisella. Jo parilla työnnöllä meinaa tulla ja pulmana enemmänkin olla tulematta kuin vasta sen 7-10 min nautiskelulla. Sileällä enemmänkin miettii että tuleeko ja millä jyystöllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799