Tradenomien liitto?

Suvi

Haluaisin liittyä liittoon, mutta mihin? Käsittääkseni tradenomit kuuluvat AKAVA:aan, mutta on olemassa myös joku tradenomi-liitto. Kumpaan noista kannattaa liittyä vai onko niillä jotain eroa?

9

4251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tradenomi

"Tradenomiliitto TRAL ry on vuonna 1996 perustettu ammattijärjestö, joka keskittyy tradenomien edunvalvontaan. AKAVAlainen Tradenomiliitto on moderni ja dynaaminen liitto." lainattu tradenomiliiton sivuilta, www.tradenomiliitto.fi. Käypä kattomassa, siellä on ohjeet liittymisestäkin.

• Suvi

Eli jos liityn Tradenomiliittoon, niin silloin ei enää tarvitse liittyä AKAVAan, vai??? Voinko liittyä suoraan AKAVAan ja sitä kautta liittyä automaattisesti Tradenomiliiton jäseneksi?

• Liitossa
        Suvi kirjoitti:

Eli jos liityn Tradenomiliittoon, niin silloin ei enää tarvitse liittyä AKAVAan, vai??? Voinko liittyä suoraan AKAVAan ja sitä kautta liittyä automaattisesti Tradenomiliiton jäseneksi?

No ei moneen paikkaan kannata jäsenmaksuja syytää. Itse asiassa akava ei ole mikään pääsääntöinen paikka; itse olen ollut erto:ssa, smkj:ssa ja silleen. Tosin en ennen edes tiennyt että tradenomiliitto on normaali liitto kassoineen kaikkineen. Jäsenmaksu on muuten edullinen verrattuna muihin. Kiitos ajatuksesta.

• elsa

Liityt automaattisesti myös AKAVA:n jäseneksi liittyessäsi Tradenomiliittoon. AKAVA on akateemisesti koulutettujen kattojärjestö, johon kuuluu monia liittoja, yhtenä tradenomiliitto, eli Tral. Tradenomiliiton sivuilta www.tradenomiliitto.fi saat tosiaan lisätietoja liittymisestä ja siellä on varmaan joku meiliosoite tai asiakaspalvelun puhelinnumerokin, josta voit vielä kysellä lisää varmistusta, mikäli et löydä sivuilta tarvittavaa infoa.

Kuulun itse tradenomiliitoon ja osaan kertoa vielä sen verran (vaikket kysynytkään), että täysjäsenen (ei siis opiskelijajäsenen, jollaisia voi myös kuulua liittoon) jäsenmaksu on 20 euroa kuukaudessa ja siihen sisältyy sekä liiton jäsenyys että työttömyyskassan jäsenyys. Liittymisen myötä saat myös monia liittymisetuja, joista kannattaa kysellä tarkemmin itse liitosta tai tutkia liiton nettisivuja.

• minä

ei tradenomit ole akateemisesti koulutettuja.

• nimetön
        minä kirjoitti:

ei tradenomit ole akateemisesti koulutettuja.

Tämä olikin se tärkein tieto tästä asiasta.. Kiitos sinulle tarkkanäköisyydestäsi!

• minä taas
        nimetön kirjoitti:

Tämä olikin se tärkein tieto tästä asiasta.. Kiitos sinulle tarkkanäköisyydestäsi!

Tottakai on tärkeää. Jos väärinkäsityksiä ei korjata heti, niin kohta tänne kirjoittelee taas joku tradenomi, joka ei tiedä minkä tutkinnon on suorittanut.

• nimetön
        minä taas kirjoitti:

Tottakai on tärkeää. Jos väärinkäsityksiä ei korjata heti, niin kohta tänne kirjoittelee taas joku tradenomi, joka ei tiedä minkä tutkinnon on suorittanut.

Tämän palstan otsikko on käsittääkseni ammattikorkeakoulut. Tradenomi valmistuu ammattikorkeakoulusta. Eli mielestäni tradenomit saa tänne kyllä kirjoitella, eikä tässä viestiketjussa ole ollut alunperinkään kysymys siitä, millainen tutkinto tradenomin tutkinto on.

• Anonyymi

Liity ehdottomasti Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:han. Sopii tradenomille kuin nenä päähän: edustaa ammattialaa ja ammatillista kehittymistä pelkän koulutuksen sijaan. Pääset tutustumaan ja verkostoitumaan eri taustoista olevien kanssa. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      276
      4712
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3050
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      45
      2894
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      36
      2882
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      77
      1816
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1674
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      61
      1438
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      220
      1204
    Aihe