Mitä on lihasheikkous?

dii_

Voisko joku nyt nasevasti kuvailla, mitä on lihasheikkous? Miten se ilmenee? Onko se lihasheikkoutta, että väsyy esim. lenkillä käynnin vuoksi? Vai eikö lihasheikko ihminen jaksa edes kävellä?

10

6129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole nasevaa vastausta

      tai ainakaan mitään tarkkaa.

      Jos olet kuukausi sitten pystynyt nostamaan 80kg ja nyt tekee tiukkaa nostaa 20kg, niin voidaan puhua lihasheikkoudesta.

      Lihasheikkous ei välttämättä ole koko ajan päällä riippuen sairaudesta ja sen tilanteesta.
      Yleensä ottaen ei vain pysty siihen mitä on aiemmin voinut tehdä helposti. Ehkä pääsee hyvin liikkeelle mutta väsähtää nopeasti.

      Kyseessä voi olla myös psyykkinen tila. Jos lääkäri päättää, että olet psyykkinen tapaus niin et juuri tutkimuksiin pääse.

      • aloittaja

        "Kyseessä voi olla myös psyykkinen tila."

        Oikeastiko? Siis että ihminen kuvittelee olevansa heikko?


      • mutta mutta
        aloittaja kirjoitti:

        "Kyseessä voi olla myös psyykkinen tila."

        Oikeastiko? Siis että ihminen kuvittelee olevansa heikko?

        esim. joku ahdistus tai paniikkikohtaus voi aiheuttaa vapinaa ja ties mitä. Ihminen voi jopa täysin lamaantua.
        Voi mennä täysin heikoksi.

        Itselläni on tilanne, että jos ei verta vuoda tai käsi ole näkyvästi poikki niin kaikki on henkistä.

        Onhan noita aivoverenvuoto potilaitakin laitettu hoitamatta kotiin kun on tulkittu tila psyykkiseksi.
        Näin kävi isäni työkaverille juuri pari viikkoa sitten. Päivällä kotiuttivat terkkarista ja illalla joutuikin jo leikkaukseen.

        Minun pitää mennä tajuttomaksi, jotta lääkäri laittaa jatkotutkimuksiin. Tähän on menty.


      • ja unohtui
        mutta mutta kirjoitti:

        esim. joku ahdistus tai paniikkikohtaus voi aiheuttaa vapinaa ja ties mitä. Ihminen voi jopa täysin lamaantua.
        Voi mennä täysin heikoksi.

        Itselläni on tilanne, että jos ei verta vuoda tai käsi ole näkyvästi poikki niin kaikki on henkistä.

        Onhan noita aivoverenvuoto potilaitakin laitettu hoitamatta kotiin kun on tulkittu tila psyykkiseksi.
        Näin kävi isäni työkaverille juuri pari viikkoa sitten. Päivällä kotiuttivat terkkarista ja illalla joutuikin jo leikkaukseen.

        Minun pitää mennä tajuttomaksi, jotta lääkäri laittaa jatkotutkimuksiin. Tähän on menty.

        kun itse kaikkien muiden rajujen oireiden jälkeen mainitsin vielä tuon, että en jaksa liikuntaa kuten ennen. Sekin voi olla psyykkistä...


      • .....
        ja unohtui kirjoitti:

        kun itse kaikkien muiden rajujen oireiden jälkeen mainitsin vielä tuon, että en jaksa liikuntaa kuten ennen. Sekin voi olla psyykkistä...

        Ikävää ettet ole päässyt tutkimuksiin. Kuinka pahoja oireita sinulla on lisäksi?


    • pumpulissa kävelyä

      Lihasheikkous on kohdallani sitä,että vaikka kunto kestäis ja pää sanoo,että liikkukaa jalat vielä,niin
      jalat on ku pumpulissa kävelis.kipua ei oo,mutta
      ne vaan tuntuu voimattomilta.käsistä voidaan mitata
      ihan puristusvoima,sekin kertoo paljo.mulla aletaan
      jäykkyden vuoksi ja voimattomuuden takia tutkimaan
      lihassairauksia neurolla.

      • aloittaja

        Ok.. Tsemppiä sinulle.. Nämä eivät ole helppoja asioita. Varsinkin, kun nuorena pitäisi elää, mennä ja iloita elämästä, eikä suinkaan pohtia tällaisia asioita :(


    • monenlaista

      Kai se ylipäätään on sitä, ettei lihaksen voimantuotto ole normaalia. Äärimmillään menee liikuntakyky tai henki, kun hengityslihakset eivät jaksa hoitaa hommaansa. Lievemmissä versioissa voi ongelmia olla vaikka hillopurkin avaamisessa.
      Omalla kohdallani kyykkyyn meno ja sieltä ylösnousu on ylivoimainen tehtävä, yli sadan metrin "lenkki" mainio saavutus:)))
      Ja se hillopurkki ei vääntämällä aukene eikä tavallista isompi kahvikuppi pysy kädessä...

    • Anonyymi

      lihasheikkous

    • Anonyymi

      Olen entinen kovakuntoinen ja vahva kilpaurheilija. Lihasvoimat ovat nyt sellaiset, että 10 kg laatikkoa jaksaa kantaa kymmenen metriä, jos saa kunnon otteen. Näppivoimia ei ole käytännössä lainkaan; vetoketju voi olla liikaa, kun ei saa otetta. Korttelin kiertäminen hiljaa kepin kanssa väsyttää jalat niin, että palautuminen vie päivän-parin verran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe