Onko kukaan pystynyt aloittamaan masennuslääkkeen ja käymään silti töissä koko ajan??
Mulla on todettu masennus ja sain lääkkeitä (Citalopram) ja sairaslomaa, mutta en oo "uskaltanut" kertoa tästä esimiehelleni. En ole myöskään uskaltanut aloittaa lääkkeitä. Sain kaksi viikkoa sairaslomaa ja viikko on jo mennyt, mutta en ole uskaltanut aloittaa niitä lääkkeitä sivuvaikutusten pelossa. Oon vaan käyny töissä.
Tuntuu siltä että pakko ois saada vihdoinkin lääkettä tähän masentuneeseen olotilaan, mutta kynnys jäädä sairaslomalle on tosi korkea.
Jahkasin lääkärille menoakin puolitoista vuotta. Olen aivan lopussa, mutta en vaan pysty sanomaan että tarviin lomaa. En haluais "sitä leimaa otsaani". Ja toisaalta en kestäisi työkavereiden kysymyksiä.
HUHHUH. MITÄ MINÄ TEEN?? Onko kenelläkään ollut yhtä älytöntä tilannetta?
lääkityksen aloitus
5
2153
Vastaukset
- onko sinulla?
todella todettu masennus.
Onko sinulta tutkittu hemoklobiini, kilpirauhastoiminta ym...
Syötkö vihanneksia, marjoja.?
Liikutko ulkona?
Jos sinulla näistä huolimatta on todettu masennus, syö lääkkeesi ja kerro työnantajallesi,
hänen täytyy saada tietää, pitääkö hänen palkata joku tilallesi siksi kunnes tervehdyt.
Leimaannut vain jos petät itsesi ja työnantajasi.
Terv. ent. masent. - minulla
Minäkin sain Sitalopraani lääkkeet ja aloitin puolella tabletilla ja lisäsin vähitellen kokonaiseen noin kahdessa viikossa. sivuvaikutuksia en tuntenut, muuta kuin että itkuisuus väheni huomattavasti sekä oloni koheni kovasti.Työnantajalle ei tarvitse kertoa omia sairauksiaan, ne eivät kuulu hänelle mitä ihminen sairastaa. Jos sinulla on työterveyslääkäri, voit kertoa olostasi ja ongelmistasi hänelle. Minulla ei ole koskaan ollut sairaslomalapussa mitään viitteitä masennukseen, vaan tahdostani olen saanut selkäkipuni vuoksi vain selkädiagnoosin.
varmaan saisin puolivuotta sairaslomaa masennus diagnoosilla, mutta olen ollut vain 1-2kk sairaslomilla useamman kerran vuoteen. Nyt olen jo lopettanut lääkitykseni käytettyäni sitä melkein vuoden, mutta käyn edelleenkin psykiatrisen sairaanhoitajan juttusilla vähintään 2x kk.
Käy ihmeessä apua ja jää huoletta sairaslomalle, sinustahan tässä on kyse ja sinun terveydestäsi.
Hyvää kevättä sinulle ja voimia hakea apua ajoissa!!! - ei järkeä..
Pahoittelen suorapuheisuuttani, mutta tuossa nyt ei ole mitään järkeä. Jos sulla on lääkärin määrittelemä sairausloma ja lääkitys, jota et ole aloittanut ja sinnittelet töissä, ei mene jakeluun.
Ymmärrä nyt hyvä ihminen, että ainoastaan pahennat omaa tilannettasi. Marssi takaisin sille samalle tohtorille ja kerro, miten tässä pääsi käymään. Saat uuden saikun ja pidät siitä tyynen rauhallisesti kiinni. Lääkkeiden sivuvaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä, eikä niitä pidä pelätä ennalta. Itse olen selvinnyt käytännössä ilman juuri mitään sivuoireita. Ne ovat joka tapauksessa ohimeneviä ja tasoittuvat muutamassa viikossa samaan aikaan kun itse lääkkeen hoitovaste saavutetaan.
Hoida asia nyt kuntoon ja aloita toipuminen!- kerran loppuunpalanut
Olen sitä mieltä myös, että kyllä masennus pitää sairastaa. Emme elä enää sitä aikaa, kun ei masennuksesta kehdannut puhua.
Kun itse jouduin jäämään sairauslomalle kahdekankymmetä luvulla, olin luonnollisesti hullu. Nyt tästä asiasta on niin paljon puhuttu, ettei kukaan pidä sitä enää tabuna.
- Kokenut
Ehdottomasti kannattaa pitää sairasloma. Tuossa joku jo sanoikin, että menet uudestaan samalle lääkärille ja kerrot, että et saanut vielä lomaa aloitetuksi.
Itse sain lääkereseptin ja kaksi viikkoa saikkua pari kuukautta sitten. Lääkäri laittoi vain numerodiagnoosin, mutta sanoi, että ehkä itselleni olisi helpompi, jos esimies tietäisi. Ja näin tein. Hänen suhtautumisensa oli ihan hienoa. Ajattelin, että hän viheltää pelin poikki, jos työkaverit alkavat juoruilla. Työkavereille riittää syyksi, että "en halua puhua siitä", asiahan ei heille kuulu. Esimieheni sanoi, että olet pois ihan niin kauan kuin sinusta siltä tuntuu. Työt kyllä odottavat. Tämä madalsi kynnystä palata taas töihin. Ja hempompi nyt kun töisä joku tietää, jos tulee tarvetta vielä sairaslomiin. Kuukauden päästä lääkkeen aloituksesta tuntui siltä, että alkoi helpottamaan. Töihin en ollut varsinaisesti väsynyt, ehkä siksi kynnys jäädä sairaslomalle oli aluksi minullekin suuri. Sitä jotenkin pelkää leimautuvansa työnvieroksujaksi. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505237Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.753020Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3041580Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751204Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781146Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391124Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611095- 1301082
- 1711064
- 49944