Lueskelin juuri juttua venäjän kääpiöhamstereista ja etsin myös niistä kuvia netistä. Ovat tosi kauniita kyllä.
Mikä ero muuten niissä on "normaaliin" hamsterin verrattuna muutakuin pienuus? Ovatko yhtään arempia vai millaisia? Entä hintaluokka? Häkki on jo. Tässä jutussa oikeastaan puhuttiin pääasiassa vain niiden värimuunnoksista:(
http://www.kookas.fi/articles/read/1163
Venäjän kääpiöhamsterit
7
878
Vastaukset
- venäjänkääpiöhamsterit
Åuhutko nyt venäjänkääpiöhamsteri talvikoista? näitäkin kun on campbelli ja roborovski talvikko.
Talvikko on se yleisin ja suosituin ystävällisen luonteensa ja kauniin ulkomuotonsa vuoksi.
Talvikot eivät ole arempia kuin syyrialaiset.
niillä on lähinnä vain tuo kokoero, eri poikuekoot ja tiinehtymisajat jne jne jne
Katso lisätietoa näistä pienistä sydämmenvaljtaajista
www.hamsteriyhdistys.net
www.hamsteri.info
www.varjoyrtin.urli.net
www.destinyshamster.com- clairfille
"Åuhutko nyt venäjänkääpiöhamsteri talvikoista? näitäkin kun on campbelli ja roborovski talvikko."
Venäjänkääpiöhamsteri talvikkoja ei ole mitään muita lajia kuin yksinkertaisesti venäjänkääpiöhamsteri talvikko. Venäjänkääpiöhamstereita kylläkin on 2 muuta eri lajia kuin talvikko; venäjänkääpiöhamsteri roborovski ja venäjänkääpiöhamsteri campbelli.
Sitten on myös kiinankääpiöhamsteri, eli kääpiöhamstereita on yhteensä 4 eri lajia.
Parempi että linkitän sulle tähän tällasen sivun miltä löytyy ihan kiitettävästi tietoa eri kääppäreistä =)
http://www.kolumbus.fi/satumetsan/docs/HamsterinhankkiminenA.html
ja vielä lopuksi; älkää vastailko jos ette tiedä mistä puhutte. Varsinkin ihmiset, jotka ovat vasta aikeissa hankkia hamsterin, voivat mennä ihan sekaisin kun tulee kaiken maailman ihmeellisiä vastauksia. - hamsesteri
clairfille kirjoitti:
"Åuhutko nyt venäjänkääpiöhamsteri talvikoista? näitäkin kun on campbelli ja roborovski talvikko."
Venäjänkääpiöhamsteri talvikkoja ei ole mitään muita lajia kuin yksinkertaisesti venäjänkääpiöhamsteri talvikko. Venäjänkääpiöhamstereita kylläkin on 2 muuta eri lajia kuin talvikko; venäjänkääpiöhamsteri roborovski ja venäjänkääpiöhamsteri campbelli.
Sitten on myös kiinankääpiöhamsteri, eli kääpiöhamstereita on yhteensä 4 eri lajia.
Parempi että linkitän sulle tähän tällasen sivun miltä löytyy ihan kiitettävästi tietoa eri kääppäreistä =)
http://www.kolumbus.fi/satumetsan/docs/HamsterinhankkiminenA.html
ja vielä lopuksi; älkää vastailko jos ette tiedä mistä puhutte. Varsinkin ihmiset, jotka ovat vasta aikeissa hankkia hamsterin, voivat mennä ihan sekaisin kun tulee kaiken maailman ihmeellisiä vastauksia."ja vielä lopuksi; älkää vastailko jos ette tiedä mistä puhutte."
Tuo on jo hieman turhaa edellisen kommentin perusteella. Lause ei ehkä ollut parhaiten ymmärrettävässä muodossa, mutta minä ainakin samoin tein älysin että vastaaja kysyy että onko kyse nyt talvikosta, että vkh:ita on myös campbelli ja roborovski. Toisin sanoen, aivan oikeinhan siinä neuvottiin :)
Onhan se totta, että uusien harrastajien on tärkeää saada oikeaa tietoa, mutta minusta on vaan hyvä, että kaikki kynnelle kykenevät koettavat auttaa :) - clairfille
hamsesteri kirjoitti:
"ja vielä lopuksi; älkää vastailko jos ette tiedä mistä puhutte."
Tuo on jo hieman turhaa edellisen kommentin perusteella. Lause ei ehkä ollut parhaiten ymmärrettävässä muodossa, mutta minä ainakin samoin tein älysin että vastaaja kysyy että onko kyse nyt talvikosta, että vkh:ita on myös campbelli ja roborovski. Toisin sanoen, aivan oikeinhan siinä neuvottiin :)
Onhan se totta, että uusien harrastajien on tärkeää saada oikeaa tietoa, mutta minusta on vaan hyvä, että kaikki kynnelle kykenevät koettavat auttaa :)että talvikoita on kolmea eri lajia.
- clairfille
Eläinkaupassa (ainakin mistä minä olen käynyt useamminkin katselemassa) maksavat 30-35 euroa. Että aika hintavaa on, jos mahdollista niin osta kasvattajalta. Yleensä aina parempi vaihtoehto, halvemmalla saat ja paperit tulee mukana aika varmasti ovat jo käsikesyjä (tietysti riippuu miten kasvattaja on kohdellut hamsuja)
Kasvattajia näyttää eteläsuomessa olevan pilvinpimein, että jos vain sielläpäin asustelet niin eikun kasvattajien kotisivuilta katselemaan vain :)
Ja lopuksi; kääpiöhamsterin asumukseksi ei suositella häkkiä, roborovskit ainakin tulevat sieltä ulos alta aikayksikön. muutenkin duna on parempi; veto ei pääse sinne, hamsteri ei pysty kiipeilemään kaltereissa ja loukkaamaan itseään ja dunaan voi laittaa paaaljon purua pohjalle, mistä kääppärit erityisesti pitävät ;) itselläni oli talvikko väliaikaisesti häkissä, mutta pakkasi aina kiikkumaan ja jyrsimään kaltereita joten pistin dunaan :)- storm--bird
Kaikissa eläinkaupoissa missä olen käynyt venäjänkääpiöhamsterit maksavat n.15e.. tietysti häkki ja muut tarvikkeet maksavat paljon enemmän.. halvalla häkin tarvikkeineen voi saada huutonetistä.. http://www.huuto.net/fi/ harrastukset, ja sieltä lemmikkieläimet.olen itsekkin ostanut venäjänkääpiöhamsterini tarvikkeet sieltä häkin kannsa.. maksoi 10e
- clairfille
storm--bird kirjoitti:
Kaikissa eläinkaupoissa missä olen käynyt venäjänkääpiöhamsterit maksavat n.15e.. tietysti häkki ja muut tarvikkeet maksavat paljon enemmän.. halvalla häkin tarvikkeineen voi saada huutonetistä.. http://www.huuto.net/fi/ harrastukset, ja sieltä lemmikkieläimet.olen itsekkin ostanut venäjänkääpiöhamsterini tarvikkeet sieltä häkin kannsa.. maksoi 10e
että ei kääppäreitä häkkiin ? Duna on paljon parempi vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793