Nuori muutaman kuukauden ikänen gerbiili tyttöseni kylpiessään myös SYÖ hiekkaa,pelkään että hienojakoisesta hiekasta tulee sille suolitukoksia.
eli onko tuo aika varma merkki jonkin aineen puutoksesta?
tulisiko hankkia kalkki-vai suolakivi?vaiko molemmat?
kylpyhiekan syöminen
5
2975
Vastaukset
- Ghost-In-The-Fog
Tietääkseni, gerbiilit eivät välitä suolakivestä. Kalkki kiveä voisit kokeilla. Kylpuhiekka on tuskin myrkyllistä, mutta voihan niin hienojakoisesta tulla suolitukoksia.
- järjellinen
Gerbiilini eivät ole edes hoksanneet koko kylpyhiekan tarkoitusta. Aina kun annoin niille hiekka-astian, alkoi vain hiekan syöminen. Enpä ole uskaltanyt enää edes kokeilla niille hiekkaa, vaan annan niille vain aina talouspaperia pesävärkiksi, jonka seassa nukkuessaan, turkin rasva imeytyy paperisilppuun.
- tämävaan....---
hei! gerbiilithän syövät omaa ''ulostettaan'' ja minun gerbiilini syövät myös ''hiekkaa'' mutta oikeasti omaa kakkaansa :) mutta jos kyse ei ole ulosteesta,saattaa olla että jokin tukos tulee siitä hiekasta.
- tämävaan....----
heips taas! että siis gerbiilini nauttivat hiekasta,joten ulostavat sinne,ja gerbiilin ulostehan on niille terveellistä,ja uskon että syövät vain sitä.joskus saattaa olla kyseessä,hiekan syöminen,ja se on jo huonompi juttu! aina kun laitat kylpyhiekan,katso mitä ne syövät,hiekkaa,vai ulostetta!
Tv: Rita Heikkinen - Gerbbu
Hei, minulla on sama juttu. Omistan 4 gerbua, ovat ihan nuoria, ja kaksi heistä syö kylpyhiekkaa. 2 muuta osaavat ihan kylpeä mutta 2 muuta ovat vähän höpsömpiä :) hiekka on aivan puhdasta joten en usko että uslosteen syömisestä on kyse. En oikeastaan pidä enää kylpyhiekkaa ettei tulisi vaan mitään ongelmia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343976
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131899Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631354Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951286Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681185Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51031- 47941
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti333904Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26901En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39882