Kävin pienen neitini kanssa lääkärissä, koska hänellä on ollut 2 rupimaista pattia selässä ja sen jälkeen on tullut pienempiä patteja. Lääkäri määräsi atarax:ia. Onko kenelläkään kokemusta? Olen lukenut tosta atarax:ista ja jotenkin kuulostaa tyhmälle käyttää samaa lääkettä mitä käytetään ahdistuneisuuteen.
Allergia?
9
494
Vastaukset
- Mammaksi_maaliskuussa_06
pienenä Ataraxit allergiaoireisiin (kutinaan) ja isälläni on vielä nykyäänkin (psoriakseen).
Minua ne ainakin väsyttivät kovasti ja joskus tuli huono olokin niistä. Aiko "kova" lääke se minun mielestäni ainakin on. Eikö olisi mitään miedompaa vaihtoehtoa tarjolla?- sitä määrätty
rajuun ihottumaan,jonka syy ei koskaan selvinnyt. Lievittää siis tehokkaasti kutinaa. Mutta väsyttää sitten myös aivan hirmuisesti. Mielestäni vähemmän väsyttäviäkin vaihtoehtoja nykyään on. Atarax on aika "vanha" lääke.
Meille yritettiin antaa ensin kortisonia mutta sanoin että sitä jo on eikä se auta, ja joku keneltä tämä lääkäri kysyi vielä neuvoa tästä asiastamme oli näihin "allergisiin" ihottumiin erikositunut. Mutta onneksi nyt tämä meidän lääkäri alkaa seuraamaan neitiä. Kyllä neidistäkin oli "veto"poissa kun oli odoteltu että lääke alkaa vaikuttaa. Mielestäni ehkä liian vahva lääke 1v3kk ikäiselle, vaikka saakin 5ml 2-3 kertaa päivässä, me annetaan vain se kerran päivässä.
- biologi
Sietämätön kutina on väsymystä pahempi. Itse kärsin välillä sellaisesta kutinasta, että olisin valmis amputaatioon, jos mikään muu ei kutinaa lopettaisi.
- myös..
esikoiselle määrättiin kyseistä lääkettä, ideana ilmeisesti juuri se että olisi liian väsynyt itseään raapimaan. No, eipä mekään sitä paljon uskallettu käyttää mutta hyvä se on silloin kun kutina on pahimmillaan ettei pääse tulehtumaan pahasti.
- mape
monella lääkkeellä on useita vaikutuksia. On myös lääkkeitä joita ei enää edes käytetä siihen alkuperäiseen tarkoitukseen vaan ihan sivuvaikutuksena tuleviin asioihin.
Atarax rauhoittaa ja samalla auttaa siihen kutinaan ja syyhyyn sen kautta. Sillä on monta tapaa vaikuttaa ja mielestäni se, että se vie lapselta tuskaisen raapimisen tarpeen riittää sen käyttöön jos tarvetta on ollut.
Itseasiassa eipä se edes kovin hyvin auta jos oikeasti ahdistaa..- käytettiin
vauvan allergiseen reaktioon joka johtui minun lääkityksestä, sai siis äidinmaidossa. Meillä se kyllä tepsi kun lapsi ilman sitä selkä kaarella kirkui. Hillitsi kutinaa ja annoin sitä vain kaksi päivää.
- -+-
Atarax on antihistamiini, joten se auttaa allergisiin oireisiin. Jos kutinan tai ahdistuksen aiheuttaja on jokin muu kuin allerginen reaktio, on Ataraxin teho aika vähäinen.
Mutta jos kyseessä on allerginen oire, olisi ensisijainen hoito se, että välttäisit sitä allergian aiheuttajaa.allergiaa aiheuttavaa välttäisin, mutta kun sitä aiheuttajaa ei löydy, yhtäkkiä vain tuli pari isoa pattia selkään ja sen jälkeen pienemmät. Nyt lääkäri yrittää selvittää mistä johtuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti20129619Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2493361Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos293351Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori932804Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s212327Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta251752Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös171427En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk51299Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.3081229Nurmijärven onnettomuus.
Ihan vain muistutuksena (onnettomuushan tapahtui yksityisellä tiellä) se, että nykyinen hallitus päätti 2023 leikata yks331151