Eli tilanne on tämä, ammattikorkeassa ja yliopistossa on molemmissa samana päivänä pääsykokeet ja osittain samaan kellon aikaan. Yliopisto kiinnostaa enemmän, mutta ammattikorkeeseen pääsisi suhteellisen varmasti toisin kuin yliopistoon. Niin olisiko noita valintakoepäiviä mitenkään mahdollista muuttaa? Ammattikorkeassa on varmaan vaikeeta kun siellä on ne yhteishaut. Mitä mahdollisuuksia?
Kahdet pääsykokeet samana päivänä
6
4218
Vastaukset
- :( .....
Pakko valita, kumpaan menet. Ellet sitten ehdi tekemään toista pääsykoetta nopeammin ennen toisen kokeen alkua ja rientämään suoraan toiseen kokeeseen? Vaikka olisikin mahdollista, ei liene mitään järkeä :D Koeaikoja ei voi muuttaa, ei varsinkaan yliopistoissa.
- _rasa_
Kösh :S, mulla on kyllä vähän tommonen tilanne: 2 tuntia aikaa tehdä yliopiston koe ennen kuin alkaa amk:n koe... Mitäköhän seuraamuksia olisi jos myöhästyisi ammattikorkeen kokeesta pari tuntia? Pääsiskö vielä kokeeseen mukaan? Meinaan kun en kovin paljoo pisteitä tulisi tarvitsemaan, jotta pääsisin tuosta ammattikorkeasta sisään. Tietääköhän täällä kukaan kuinka kauan noi liiketalouden pääsykokeet kestää, kun ammattikorkeitten sivuilla vaan lukee alotusaika: klo 12.
- yliopistossa
_rasa_ kirjoitti:
Kösh :S, mulla on kyllä vähän tommonen tilanne: 2 tuntia aikaa tehdä yliopiston koe ennen kuin alkaa amk:n koe... Mitäköhän seuraamuksia olisi jos myöhästyisi ammattikorkeen kokeesta pari tuntia? Pääsiskö vielä kokeeseen mukaan? Meinaan kun en kovin paljoo pisteitä tulisi tarvitsemaan, jotta pääsisin tuosta ammattikorkeasta sisään. Tietääköhän täällä kukaan kuinka kauan noi liiketalouden pääsykokeet kestää, kun ammattikorkeitten sivuilla vaan lukee alotusaika: klo 12.
Kannattaa miettiä tosiaan noita tavoitteita. Nimittäin jos yliopiston kokeessa on aikaa esim. 5 tuntia (kuten itselläni oli) on hyvin mahdollista, että sen kaiken saa kulumaan (minulla meni 4 h 55 min). Samassa pääsykokeessa todella monella tekeminen jäi vielä keskenkin tuon 5 tunnin jälkeen. Jos hutaisee siis jotain kahdessa tunnissa ja hirveällä hopulla juoksee toiseen kokeeseen ei välttämättä pääse kumpaankaan.
Eli suosittelen pohtimaan kumpi oikeasti on tärkeämpi!
- nakier
Ei ole mitenkään sanottu, että ammattikorkeaan pääsee helpommin. Itse hain amk:hon kaksi kertaa, kummallakaan en päässyt (eri aloille), mutta yliopistoon pääsin ekalla yrittämällä. Joten ehkäpä voisin jopa katua, ettei ollut pokkaa mennä yliopiston pääsykokeisiin aiemmin...
Kannattaa siis mennä siihen valintakokeeseen, mikä enempi kiinnostaa ja vaikka sitten pitää välivuosi jollei pääse. Ammattikorkeassa opiskelukin vähentää opintotukikuukausia, joten senkään takia ei kannata aloittaa opintoja, jotka eivät välttämättä kiinnosta ja jotka saattaa jättää myöhemmin kesken.- Rontti
Sama ongelma ja tiedustelinkin jo amk:sta onko mahdollista vaihtaa valintakoe päivää jos osuvat samalle.. Amk:ssa kun valintakokeita kahtena päivänä. Sanottiin, että voi olla hyvinkin mahdollista vaihtaa jos osuvat samalle päivälle.
Toivottavasti sit kans onnistuu :) - _rasa_
Rontti kirjoitti:
Sama ongelma ja tiedustelinkin jo amk:sta onko mahdollista vaihtaa valintakoe päivää jos osuvat samalle.. Amk:ssa kun valintakokeita kahtena päivänä. Sanottiin, että voi olla hyvinkin mahdollista vaihtaa jos osuvat samalle päivälle.
Toivottavasti sit kans onnistuu :)Eipä onnistu ainakaa mun kohalla, sanoivat vaa jyrkästi että ei jousteta, sama vastaus sekä yliopistos että amk:ssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723