Kahdet pääsykokeet samana päivänä

tabula _rasa_

Eli tilanne on tämä, ammattikorkeassa ja yliopistossa on molemmissa samana päivänä pääsykokeet ja osittain samaan kellon aikaan. Yliopisto kiinnostaa enemmän, mutta ammattikorkeeseen pääsisi suhteellisen varmasti toisin kuin yliopistoon. Niin olisiko noita valintakoepäiviä mitenkään mahdollista muuttaa? Ammattikorkeassa on varmaan vaikeeta kun siellä on ne yhteishaut. Mitä mahdollisuuksia?

6

4277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :( .....

Pakko valita, kumpaan menet. Ellet sitten ehdi tekemään toista pääsykoetta nopeammin ennen toisen kokeen alkua ja rientämään suoraan toiseen kokeeseen? Vaikka olisikin mahdollista, ei liene mitään järkeä :D Koeaikoja ei voi muuttaa, ei varsinkaan yliopistoissa.

• _rasa_

Kösh :S, mulla on kyllä vähän tommonen tilanne: 2 tuntia aikaa tehdä yliopiston koe ennen kuin alkaa amk:n koe... Mitäköhän seuraamuksia olisi jos myöhästyisi ammattikorkeen kokeesta pari tuntia? Pääsiskö vielä kokeeseen mukaan? Meinaan kun en kovin paljoo pisteitä tulisi tarvitsemaan, jotta pääsisin tuosta ammattikorkeasta sisään. Tietääköhän täällä kukaan kuinka kauan noi liiketalouden pääsykokeet kestää, kun ammattikorkeitten sivuilla vaan lukee alotusaika: klo 12.

• yliopistossa
        _rasa_ kirjoitti:

Kösh :S, mulla on kyllä vähän tommonen tilanne: 2 tuntia aikaa tehdä yliopiston koe ennen kuin alkaa amk:n koe... Mitäköhän seuraamuksia olisi jos myöhästyisi ammattikorkeen kokeesta pari tuntia? Pääsiskö vielä kokeeseen mukaan? Meinaan kun en kovin paljoo pisteitä tulisi tarvitsemaan, jotta pääsisin tuosta ammattikorkeasta sisään. Tietääköhän täällä kukaan kuinka kauan noi liiketalouden pääsykokeet kestää, kun ammattikorkeitten sivuilla vaan lukee alotusaika: klo 12.

Kannattaa miettiä tosiaan noita tavoitteita. Nimittäin jos yliopiston kokeessa on aikaa esim. 5 tuntia (kuten itselläni oli) on hyvin mahdollista, että sen kaiken saa kulumaan (minulla meni 4 h 55 min). Samassa pääsykokeessa todella monella tekeminen jäi vielä keskenkin tuon 5 tunnin jälkeen. Jos hutaisee siis jotain kahdessa tunnissa ja hirveällä hopulla juoksee toiseen kokeeseen ei välttämättä pääse kumpaankaan.
        Eli suosittelen pohtimaan kumpi oikeasti on tärkeämpi!

• nakier

Ei ole mitenkään sanottu, että ammattikorkeaan pääsee helpommin. Itse hain amk:hon kaksi kertaa, kummallakaan en päässyt (eri aloille), mutta yliopistoon pääsin ekalla yrittämällä. Joten ehkäpä voisin jopa katua, ettei ollut pokkaa mennä yliopiston pääsykokeisiin aiemmin...

Kannattaa siis mennä siihen valintakokeeseen, mikä enempi kiinnostaa ja vaikka sitten pitää välivuosi jollei pääse. Ammattikorkeassa opiskelukin vähentää opintotukikuukausia, joten senkään takia ei kannata aloittaa opintoja, jotka eivät välttämättä kiinnosta ja jotka saattaa jättää myöhemmin kesken.

• Rontti

Sama ongelma ja tiedustelinkin jo amk:sta onko mahdollista vaihtaa valintakoe päivää jos osuvat samalle.. Amk:ssa kun valintakokeita kahtena päivänä. Sanottiin, että voi olla hyvinkin mahdollista vaihtaa jos osuvat samalle päivälle.

Toivottavasti sit kans onnistuu :)

• _rasa_
        Rontti kirjoitti:

Sama ongelma ja tiedustelinkin jo amk:sta onko mahdollista vaihtaa valintakoe päivää jos osuvat samalle.. Amk:ssa kun valintakokeita kahtena päivänä. Sanottiin, että voi olla hyvinkin mahdollista vaihtaa jos osuvat samalle päivälle.

Toivottavasti sit kans onnistuu :)

Eipä onnistu ainakaa mun kohalla, sanoivat vaa jyrkästi että ei jousteta, sama vastaus sekä yliopistos että amk:ssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5740
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5203
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2954
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2058
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      35
      1842
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1594
    Aihe