Omenakotilosta

....

Riittääkö seepiansuomu pitämään veden tarpeeksi kovana? Minulla ei ole mitään PH-tikkuja jolla voisin mitata veden kovuuden.

5

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkupiipero

Hei! Mielestäni ihmiset suosittelevat seepiansuomua ihan turhaan!
      Sehän vain rumentaa akvaariota, mutta jos sen nyt siellä haluaa pitää lillumassa niin mikäs siinä. omaan 40 litran akvaani laitan noin puoli tl ruokasoodaa ja vesi pysyy hyvänä kotiloille ja olen saanut kasvatettua paljon kauniskuorisia kotiloita. Kipsi ei ole niin tärkeää vaan sooda. Ja soodan saa helposti liukenemaan veteen.

• ...

Kuinka usein laitat tuota soodaa? Aina vedenvaihdon yhteydessäkö? Mitäs kalat pitävät soodasta?
        Ainakin 1tl saa laittaa 100 l akvaan.

Kiitos vastauksesta.

• minöä

omenakotilot. eikö niille laiteta ollenkaan seepparia? mistäs ne sitten kalkinlähteensä saa?
        nii ja sekin kiinnostais muakin tietää että kuinka usein sitä soodaa laitetaan? ja kuinka usein vaik 40L vesi vaihdetaan? :)

• kotilo-kaktusfani

Ei auta mitään kertoa kuinka paljon on itse lisännyt kipsiä sillä esim. 100l/teelusikallinen on ihan hyödytön. Eri puolella suomea on erilaiset vesiarvot. Minä joudun lisäämään 100l akvaan 3 teelusikallista kipsii. Tarvitset tippatestit gh,ph,nitriitti
      Akvaario pitää myös kypsyttää että omput viihtyvät siinä: kysy täällä kypsytyksestä www.aqua-web.org

• ....

Täytyy hommata noita liuskoja ja käyn myös antamassasi osoitteessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      148
      6362
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      73
      5274
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3695
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3300
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      126
      2530
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2296
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2058
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1436
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      81
      1228
    Aihe