Lukekaa kaikki, ravut!

Debressio-Boy-92

Onko täällä muita rapuja joilla on todettu masennus?
Onko ravut jotenki alttiimpia masennukseen?
Oon aina ollu tosi herkkä ja en oo koskaan luottanu itteeni. Oon syntyny 22.6 onko muita samana päivänä syntyneitä? Jos on niin kertokaa millasia oottte luonteeltanne?

17

2912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Olen surullinen kun luin viestisi.Varsinkin jos olet vasta 15vuotias? Kyllä kaikki voivat olla masennukselle alttiita.Syitä on monia..Me ravut olemme monesti arkoja,emmekä luota itseemme.Olisi ihanteellista saada rakkautta ja huomiota läheisiltämme niin paljon että tuntisimme olomme täysin turvalliseksi ja hyväksytyksi. Toivon että selviät eteenpäin elämässä,vaikka mieli on nyt synkkä.Oletko kuitenkaan niin arka?Rohkeutta on jo kirjoittaa ja pohtia asioita.Onhan sinulla juttuseuraa myös kasvotusten?

      • Debressio-Boy-92

        oon nyt 14 vuotias ja täytän kesällä 15 vuotta.
        Mulla ei oo kavereita eikä muuta juttuseuraa kun äiti. Mun isä kuoli vuosi sitten.
        En voi ees hankkia kavereita paniikkihäiriön takia


      • surullista
        Debressio-Boy-92 kirjoitti:

        oon nyt 14 vuotias ja täytän kesällä 15 vuotta.
        Mulla ei oo kavereita eikä muuta juttuseuraa kun äiti. Mun isä kuoli vuosi sitten.
        En voi ees hankkia kavereita paniikkihäiriön takia

        Voi sinua.Eikö sulla todellakaan ole kavereita.Vaikka ei ne sun todellista oloas ja mielialaas ymmärrä,jos ei ole omakohtasta kokemusta.Olishan se mukava kuitenki jutella ja seurustella toisten samanikäisten kans.Kiva kun äidin kans menee hyvin. Et kai koulussa ole yksin,pystytkö opiskelemaan paniikkihäiriöstä huolimatta?


    • heinäkuun alussa

      Moi! Mä olen syntynyt 1.7. ja olen luonteeltani täysin masentuneen vastakohta. Jo vauvana mulle sanottiin että oon aina niin iloinen että kaikille muillekin tulee hyvä mieli. Saatan itkeä vastoinkäymisten kohdatessa niin surkeasti että toisetkin alkavat itkeä, mutta kun itkut on itketty niin taas olen kuulemma kuin aurinko:)

    • Zara:)

      oon 19 v. rapu
      Ja mä oon aina ollu taipuvainen masennukseen,ahdistukseen ja murehtimiseen..

      Mulla todettiin masennus,mutta sehän tarkoitti vaan sitä että sitä pitää alkaa hoitaa,ja että ei saa jäädä "tuleen makaamaan" vaa ottaa itseään niskasta..Lääkitys on tärkeä osa,myös ystävät ja perhe:) siis et ole ainut!! :)

      Toivottavasti tajusit ees jotain.. x)

    • kesäkuun loppu

      no ei oo varsinaisesti todettu masennusta, mutta kai se sitä on. välillä rankastikin. tuntuu et tökkii välillä joka suunnalta. me ollaan herkkiä, niin se vaan on. oon syntyny 27.6. oon keski-ikänen.
      kesä on ihana, talvea vihaan. sen vois lakkauttaa.

      aika usein sitä miettii mitä muut ittestä ajattelee. ikäänkuin sillä ois p..kankaan väliä! eihän toisten pään sisältöä kumminkaan tiedä.
      yli kävellään ja hyväksikäytetään jos ei osaa panna hanttiin. ja me ku ei olla niitä öykkäreitä ja kyynärpääporukkaa.

      ja sen oon kans huomannu että monet ei arvosta mitä me puurretaan niiden eteen, tai heidän puolestaan. tai ne ei tee mitä on luvanneet. ja nätisti me osataan ensin sanoa, mut kun ei mee perille. eli se on sitä alistamista jota tietyt merkit tekis tosi mielellään. ja sit kun aikansa oottaa että toinen tekis osansa ja sanoo vähän kovemmin.. auta armias!

      • nimimerkki

        Joo, samaa mieltä. Oon itekin syntynyt 27.6. ja masennusta taitaa olla, vaikka ei sitä oo koskaan missään todettu.. Ollaan kai aika herkkä aurinkomerkki...?


      • Snaksu

        Pelottavasti kyllä oikeassa taidat olla... Itsekkin olen vähän välillä masentunut, mutta mitään tautia kyseessä ei nyt ole. Itse olen syntynyt 1.7 ja ihan tyypillinen rapu taidan olla. Kyllä sitä hauskaa tulee pidettyä, mutta samaa tähtimerkkiä tässä kaikki edustetaan, outoa kun on niin monta samanlaista ihmistä, ja kuitenkin kaikki ovat erilaisia. a kuitenkun, minusta ainakin tuntuu etten olisi mitenkään erilainen kuin muut.
        Sekavaksi menee, mjuu. Hyvää vointia kaikille keskustelun lukioille.


    • Lothos

      No joo itse olen 28- vuotias rapu mies ja tunnustan miedon taipumukseni masennukseen. Koskaan en ole missään hoidossa käynyt enkä lääkkeitä syönyt, enkä tule syömäänkää. Pointti on se että ainakin minä murehdin aivan liikaa jonninjoutavia ja tunnen helposti sääliä muita kohtaan ja näin ollen kannan muidenkin murheita omieni lisäksi. Kuitenkaan en tunne itseäni ikinä niin masentuneeksi, että luovuttaisin. Aina tulee parempia aikoja se on varmaa. Se että on välillä alakuloinen ei tarkoita masennusta vaan se on normaalia ja kuuluu osana elämään.
      Että ei muuta kuin pää pystyy ja kesää kohti.

      • **********

        Samma här, vaikka edustan toista sukupuolta ja eri ikäryhmää.
        Masennusta olen tuntenut niin usein, että tiedän sen olevan yksi ominaisuuksistani. Silloin haluan olla yksin ja selkeyttää ajatuksiani yksin. Mikäköhän funktio sillä masennuksellakin on??
        Kuuntelen paljon muiden murheita, mutta en mielelläni kerro omistani. Olen huomannut että taiteellinen puoleni on silloin parhaimmillaan, kun on tuskainen olo. Tosin jos voisin, niin karsisin luovuudestani koska alakuloisena oleminen on niin epämiellyttävää... mutta aina on aallokosta noustu.

        Murhetta ja vääryyttä mahtuu maailmaan, mutta onneksi elämä on voittopuolisesti hieno asia. Maailma pysyy samana, vaikka omat tunteet myllertäisivät. Aurinkoista kevättä raputoverit!


      • rapuNainen***
        ********** kirjoitti:

        Samma här, vaikka edustan toista sukupuolta ja eri ikäryhmää.
        Masennusta olen tuntenut niin usein, että tiedän sen olevan yksi ominaisuuksistani. Silloin haluan olla yksin ja selkeyttää ajatuksiani yksin. Mikäköhän funktio sillä masennuksellakin on??
        Kuuntelen paljon muiden murheita, mutta en mielelläni kerro omistani. Olen huomannut että taiteellinen puoleni on silloin parhaimmillaan, kun on tuskainen olo. Tosin jos voisin, niin karsisin luovuudestani koska alakuloisena oleminen on niin epämiellyttävää... mutta aina on aallokosta noustu.

        Murhetta ja vääryyttä mahtuu maailmaan, mutta onneksi elämä on voittopuolisesti hieno asia. Maailma pysyy samana, vaikka omat tunteet myllertäisivät. Aurinkoista kevättä raputoverit!

        tarkoita oikeata masennusta kun puhutte "masennuksestanne". Oikeaan masennukseen sairastuneet tuskin täällä kirjoittelisisvat. Eikös?


      • **********
        rapuNainen*** kirjoitti:

        tarkoita oikeata masennusta kun puhutte "masennuksestanne". Oikeaan masennukseen sairastuneet tuskin täällä kirjoittelisisvat. Eikös?

        Oikeasta masennuksesta tietävät eivät kommentoisi toisen masennuksesta tuolla tavalla. Eikös?


    • alun rapu ja

      tunnen pari muutakin samoihin aikoihin syntynyttä ja me ei yksikään olla kyllä masennukseen taipuvaisia!!!! Päinvastoin olemme niitä, jotka aina löytää jotain iloa ja hauskaa elämään, jopa toisillekin siinä samalla. Ei siis pidä paikkaansa meidän kohdalla.

      • eräsrapuvaan

        Itse olen synytynyt 8.7. ja minulla on ollut diagnosoitu masennus jo viidettä vuotta. Eräs entinen ystäväni taas on syntynyt 7.7. ja oli niin yltiöpositiivinen, että ihan oksetti välillä. Oltiin siis ihan yö ja päivä.


    • rapuina

      pistä nimi merkkinä sitten 2206ruapu
      jos haluut jutella..en vastaa mihkää mikä ei oo sitä..

      • Jussirapu

        Minäkin syntynyt jussiaattona, kiva, että on muitakin=).


    • raputytsy-92

      syntyny kyll vaa 16.7. /: miulla on taipumusta hiuka masennuksee. Kerra olin masentunu pari viikkoa.
      En oo varma, mut kyll ravut kai on alttiimpia masennukseen. :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe