oli melkoinen urakka. Olin yltä päältä kurassa ja sormet verillä ja aikaa meni n. 1/2 tuntia. Varmasti seuraavalla kerralla vaihto tapahtuu nopeammin, mutta kyllä vanhoissa bemuissa lampunvaihto oli lasten leikkiä tähän uuteen verrattuna.
E 90 lähivalon vaihto
9
5344
Vastaukset
- olet lopulta
Päässyt kun vain puoli tuntia. Germaani kuitekin ajatellu sen verran ettei koko etupäätä tartte purkaa.
- Alex_
Moi !
"Vanhaan" e39:iin vaihto kesti alle minuutin siitä kun konepelti oli auki siihen kun sen voi laittaa kiinni.
--
- Ricracing
E46 ja E39 malleissa asia oli hoidettu mallikelpoisesti.
Vaihtoon meni noin minuutti eikä työkaluja tarvinnut.
Sumuvalot olivat ainoa poikkeus.
Omassa E60:ssa en menisi itse räpläämään Ksenoneiden kanssa, mutta toisaalta yhtään polttimoa ei ole rikkoontunut 21 kuukauden aikana.- Jack 2
on kestänyt ?
Olen antanut itselleni kertoa, että n. 60.000 kmn jälkeen valoteho on niin huono että täytyy xenot uusia. Xenot maksaa n. 100 € /pari vai oliko peräti 100 € / kpl, sen vuoksi en valinnut xenonvaloja autooni. Jos xenovalojen hinnat halpenevat ja kestävyys paranee, niin seur. autossa on xenot - E92 Black
Jack 2 kirjoitti:
on kestänyt ?
Olen antanut itselleni kertoa, että n. 60.000 kmn jälkeen valoteho on niin huono että täytyy xenot uusia. Xenot maksaa n. 100 € /pari vai oliko peräti 100 € / kpl, sen vuoksi en valinnut xenonvaloja autooni. Jos xenovalojen hinnat halpenevat ja kestävyys paranee, niin seur. autossa on xenotEn tiedä muista malleista, mutta ainakin uudessa coupessa on automatiikka joka sytyttää xenonit vain hämärässä. Kirkkaalla päivänvalolla palavat vain huomiovalojen virkaa toimittavat renkaat itse ajovalon ympärillä. Pidentänee xenonien elinikää huomattavasti tässä valopakkomaassa.
- da adolf
Jack 2 kirjoitti:
on kestänyt ?
Olen antanut itselleni kertoa, että n. 60.000 kmn jälkeen valoteho on niin huono että täytyy xenot uusia. Xenot maksaa n. 100 € /pari vai oliko peräti 100 € / kpl, sen vuoksi en valinnut xenonvaloja autooni. Jos xenovalojen hinnat halpenevat ja kestävyys paranee, niin seur. autossa on xenotNo onpa hinnakkaita lamppuja itse vaihdoin omaani (e39) itse ja kappale hinta oli 30e..... Ei muuten ole kummoinen homma. Toisaalta vielä 60 000km jälkeenkin xenonit on varmasti paremmat valotehoiltaan kun "normi" polttimot. Se taannoinen TM "testi" on kumottu jo monta kertaa.
- da adolf
da adolf kirjoitti:
No onpa hinnakkaita lamppuja itse vaihdoin omaani (e39) itse ja kappale hinta oli 30e..... Ei muuten ole kummoinen homma. Toisaalta vielä 60 000km jälkeenkin xenonit on varmasti paremmat valotehoiltaan kun "normi" polttimot. Se taannoinen TM "testi" on kumottu jo monta kertaa.
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Categories/Polttimot tuolta noin
- Jack 2
da adolf kirjoitti:
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Categories/Polttimot tuolta noin
hintaisia xenoneita. Kiitos vinkistä !
- ex 330d E90
Jack 2 kirjoitti:
on kestänyt ?
Olen antanut itselleni kertoa, että n. 60.000 kmn jälkeen valoteho on niin huono että täytyy xenot uusia. Xenot maksaa n. 100 € /pari vai oliko peräti 100 € / kpl, sen vuoksi en valinnut xenonvaloja autooni. Jos xenovalojen hinnat halpenevat ja kestävyys paranee, niin seur. autossa on xenotJotain rajaa, jos auto maksaa vaikka viiskymppiä, onko jonkin polttimon hinta kynnyskysymys.
Xenon valot ovat ehdoton varuste autossa, halogeenit kuuluvat viime vuosisadalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670