lentämisen ekosakko

pakko perseenpyyhkimis maksu

Alla lainaus toisesta keskustelusta.
"Lentomatkailuun tulee samanlainen päästöjä vastaava "pakko perseen pyyhkimismaksu" niille, jotka eivät itse vapaaehtoisesti osaa.

Näyttää siltä, että vapaehtoista maksua pidetään naurettavana. Lentomatkustajien sivistymättömyys ja tietämättömyys vihreistä asioista on pöyristyttävää. "

14

2152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummastuttaa

      On se nyt taas merkillistä että tavallisista turisteista tehdään syyllisiä - eli rahankeruukohteita - tähänkin "tautiin". Mitähän jos ensin hoidetaan vaikka raskas liikenne raiteille ja työmatkaajat busseihin, niin ehkä voidaan vielä lentää kerran vuodessa lomillekin ilman syyllisyyttä!

      • strg

        Asun Keski-Euroopassa ja täällä vaahdotaan samasta asiasta. Itselläni ei ole autoa, käytän täällä omia jalkoja, pyörää tai julkisia. Enkö sittenkään saisi lentää kerran vuodessa Suomeen hyvällä omatunnolla?


      • pitää lopettaa
        strg kirjoitti:

        Asun Keski-Euroopassa ja täällä vaahdotaan samasta asiasta. Itselläni ei ole autoa, käytän täällä omia jalkoja, pyörää tai julkisia. Enkö sittenkään saisi lentää kerran vuodessa Suomeen hyvällä omatunnolla?

        Mikään maksu tai hyvitys ei korvaa niitä menetyksiä, joita turha lentäminen aiheuttaa.

        Katsokaa molemmat peiliin, sieltä löytyy asennnevikainen omaan napaan tuijottaja.


      • itse takapuolesi

        Pyyhitkö itse jo takapuolesi?


      • strg
        itse takapuolesi kirjoitti:

        Pyyhitkö itse jo takapuolesi?

        Lisätkää Suomessa ydinvoimaa, pankaa kämpät kylmiksi ja ajakaa töihin julkisilla kulkuneuvoilla Minä en varmaan aja kaksi päivää Suomeen junalla ja laivalla kun lentääkin voi. Vai pitäiskö ostaa auto ja saastuttaa vielä enemmän?


      • turhaa

        syyllistämistä,jos kaikki ihmiset ajattelis samoin niin hukuttais paskaan jo huomenna..
        Kaikki lentokoneiden kaasut jää vielä tuonne yläilmakehään,siellä juuri niistä on eniten haittaa,koneiden kuluttamat polttoainemäärät on järjettömiä!
        Jonkunlainen kiintiö siihen miten usein saa lentää pitäis ottaa käyttöön,ettei joka vuosi niinkuin jotku porhot.
        Itse olen kaksi kertaa lentäny 42 vuoden aikana.


      • Juutas I
        turhaa kirjoitti:

        syyllistämistä,jos kaikki ihmiset ajattelis samoin niin hukuttais paskaan jo huomenna..
        Kaikki lentokoneiden kaasut jää vielä tuonne yläilmakehään,siellä juuri niistä on eniten haittaa,koneiden kuluttamat polttoainemäärät on järjettömiä!
        Jonkunlainen kiintiö siihen miten usein saa lentää pitäis ottaa käyttöön,ettei joka vuosi niinkuin jotku porhot.
        Itse olen kaksi kertaa lentäny 42 vuoden aikana.

        Valitettavasti en ymmärrä tätä vouhotusta, vai pitäisi olla vielä kiintiö matkustamiseenkin.
        Näin eläkeläisenä olen viimeisen 12 kuukauden aikana lentänyt 6* Eurooppaan ja kaksi kertaa Atlantin yli. Jos olisin jättänyt menemättä, saattaisi minulla olla jokunen Euro enemmän tilillä, mutta ne koneet olisivat siltikin lentäneet.
        Jos lentämistä halutaan rajoittaa, pitää ensimmäiseksi tehdä halpalentoyhtiöiden, kuten Ryanairin elämä vaikeaksi. Ne nimenomaan lisäävät lentämistä tarjoamalla melkein ilmaisia lentoja joka juntille.
        Niin ja vielä se, että vaihdoin juuri autoni uuteen V 8 City maasturiin, mutta pelkästään siksi, että olen siinä paremmassa turvassa kuin polkupyörässä tai edellisessä vähän kuluttavassa "kauppakassissani".


      • 20 vuotta
        itse takapuolesi kirjoitti:

        Pyyhitkö itse jo takapuolesi?

        Olen pyhkinyt itse jo 20 vuotta:
        2 lentoa työasioissa ja huvi ulkomaanmatkat uppoamarungoisella laivalla 3 kertaa.

        Olen ollut aina hyvin itsepyyhkivä,
        ja ihmettelen suuresti mitä sivistymättömiä
        ihmisiä täällä supersaastuttajien keskusteluissa on.

        Turha huvimatkailu pitää lopettaa.
        Työasiat pitää korkellakin tasolla hoitaa vihrästi.

        Valitkaa vihreä yhteistyökumppani ökyjen joukosta!


      • sääliksi käy
        Juutas I kirjoitti:

        Valitettavasti en ymmärrä tätä vouhotusta, vai pitäisi olla vielä kiintiö matkustamiseenkin.
        Näin eläkeläisenä olen viimeisen 12 kuukauden aikana lentänyt 6* Eurooppaan ja kaksi kertaa Atlantin yli. Jos olisin jättänyt menemättä, saattaisi minulla olla jokunen Euro enemmän tilillä, mutta ne koneet olisivat siltikin lentäneet.
        Jos lentämistä halutaan rajoittaa, pitää ensimmäiseksi tehdä halpalentoyhtiöiden, kuten Ryanairin elämä vaikeaksi. Ne nimenomaan lisäävät lentämistä tarjoamalla melkein ilmaisia lentoja joka juntille.
        Niin ja vielä se, että vaihdoin juuri autoni uuteen V 8 City maasturiin, mutta pelkästään siksi, että olen siinä paremmassa turvassa kuin polkupyörässä tai edellisessä vähän kuluttavassa "kauppakassissani".

        Pitäähän sitä köyhän pikkupojan näyttää kun taitavat naapurit tunteva mainosmies ovat pakko-ostoksia kaupittelemassa ja aina köyhän duunaarin kimpussa.

        Suuren ikäluokkien kasvatit ovat koko elämänsä
        olleet naapurikateudesta johtuvassa osamaksuhelvetissä.
        Se jatkuu sinullakin eläkkeelle asti!


      • ilkiö
        strg kirjoitti:

        Lisätkää Suomessa ydinvoimaa, pankaa kämpät kylmiksi ja ajakaa töihin julkisilla kulkuneuvoilla Minä en varmaan aja kaksi päivää Suomeen junalla ja laivalla kun lentääkin voi. Vai pitäiskö ostaa auto ja saastuttaa vielä enemmän?

        Jatka samaan malliin, jos koet että toimit oikein. Älä osta autoa, jos voit olla ostamatta. Se on paras ekoteko.


      • pitää lopettaa
        pitää lopettaa kirjoitti:

        Mikään maksu tai hyvitys ei korvaa niitä menetyksiä, joita turha lentäminen aiheuttaa.

        Katsokaa molemmat peiliin, sieltä löytyy asennnevikainen omaan napaan tuijottaja.

        Mieti kuinka paljon Suomalainen ihminen käyttää luonnonvaroja ja aiheuttaa päästöjä elämänsä aikana? Lopetetaan turhat ihmiset niin luonto säästyy! :)


    • vaan,,,,

      Mene vaan pyyhkimään se pyllysi ja tukehdu omahyväiseen ahdasmielisyyteesi pöyristymisesi keskellä!

      • syyntakeeton

        Kerroppas joskus työpaikallasi miten fiksusti vastasit niin saat potkut välittömästi.

        Tyypillinen pakkoseurantaan kuuluvan kommentti.


    • inspe

      Tulin juuri veskistä ja pesin vielä kädetkin, joten eiköhän se asia sitten ole kunnossa.

      Kirjoittelin tästä asiasta toiseenkin ketjuun mutta käy se tännekin. Lentokoneiden kulutus lasketaan kuljetettua matkustajaa kohti sadalla kilometrillä. Isot suihkukoneet suuremman matkustajakapasiteettinsa takia ovat näin laskettuna yllättävän edullisia. Tärkeätä on saada koneet täyteen ja kuljettaa vain sellaisia matkustajia, joiden on tarpeen siirtyä paikasta toiseen. Turha matkailu saastuttaa, tuhoaa ilmakehää ja aiheuttaa kasvihuoneilmiön pahenemista. Ekosakko on eräs kömpelö idea, jolla pyritään rajoittamaan tätä turhaa matkailua, joka viime aikona on pikemminkin vain lisääntynyt halpislentöyhtiöiden tultua markkinoille.

      Lentäminen ja henkilöautoilu on päästöjen tuotossa samaa luokkaa. Muu joukkoliikenne on jo sitten huomattavasti edullisempaa. Maaliikenteessä tullaan muutaman vuoden päästä aloittamaan nopeiden maakulkuneuvojen, magneettiratojen ja muiden sellaisten rakentaminen ihan jo päästösyistä mutta siihen asti täytyy pärjätä muokkaamalla asenteita ja keksimällä rajoituksia.

      Ilmakehä lämpenee, sille on pakko tehdä jotain tai koko meidän teollistunut kulttuuri taantuu kun vedenpinta nousee rannikkokaupunkeihin ja subtrooppiset maat muuttuvat asumiskelvottomiksi kuivuuden takia. Se on liian suuri muutos meidän teollistuneelle markkinataloudelle, joka perustuu jatkuvaan taloudelliseen kasvuun. Taloudellisen romahduksen jälkeen jälkeen ei kyllä matkustella enää minnekään.

      Oikein huolestuttaa katsella ison lentokentän jatkuvaa koneiden tuloa ja lähtöä. Jokainen kone polttaa sellaisen ison tankkiautollisen verran polttoainetta suoraan yläilmakehään, jossa sen tuottama hiilidioksidi pääsee heti aloittamaan ilmakehän lämmittämisen. Lentoliikenne saattaa jatkua vielä jonkin aikaa kasvattamalla koneiden kokoa ja polttoainetehokkuutta parantamalla mutta loppu alkaa jo väkisin häämöttää. Mantereiden välisessä liikenteessä isot lentokoneet säilyvät pisimpään ja niitä varten varmaan kehitetään jossain vaiheessa korvaavilla polttoaineilla toimivia moottoreita. Lyhyemmillä yhteyksillä joku magneettijuna saattaa olla hyvä ja auto jää väkisin syrjäseutujen kulkuvälineeksi mutta silläkin ajaminen muuttuu vielä paljon kalliimmaksi kuin nykyään.

      Toivottavasti olen väärässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe