Tämä otsikon kysymys ei liene mikään valtion salaisuus... Siis tietääkö kukaan täällä kantaako osa tullin henkilökunnasta asetta viranomaistehtävissä? Vai kuuluuko aseiden kantaminen vain poliisille ja rajavartijoille?
Kantavatko tullivartijat
5
7594
Vastaukset
- Aloittaja
Keskeytin tämän viestin lähettämisen kun korjasin otsikosta tuon yhden sanan, mutta se kerkesi näköjään sitten kuitenkin lähteä.
- puskajussikka
mutta virkanimike jota haet taitaa olla tullivalvoja, etsivä, ylietsivä, tullitarkastaja, tulliylitarkastaja. Tyt on yleensä tutkinnanjohtaja, joskin taitaa olla jokunen tarkastajakin tutkinnanjohtajana. Joskus oon kuullut, että olis ylietsivälläkin ollut pov-oikeudet.. ja siihan aseeseen: kyllä kantaa tehtävän vaatiessa. Tarkoitan tällä niitä virkamiehiä, jotka ovat rikostutkinnassa tai muuten vastaavassa kenttätyössä. Satamista en sitten tiiä, mutta veikkaan, että ei kanneta asetta.
- Jos ne saa kilon pössyä
kiinni ne ampuu kunnialaukaukset!!! Ja rajavartiosto soittaa 35 kertaa lehteen et ne ei saanu ketään kiinni!!! edes lentokoneella.
- piippiip
Kantavat asetta jos tuntevat tarvitsevansa. CZ 75 on tullilaitoksen virka-ase. Mitäpä ne niillä satamissa tai lentokentällä? osoittaa ehkä melkoista ammattitaitoa kun ei tarvitse voimaa niin esitellä kuten rajavartioston porukka. kotietsinnällä olen ainakin tavannut liudan tullin miehiä hampaisiin asti varusteltuna
- jesper
Tullin sekä Poliisin uudeksi virka-aseeksi tulee P99Q -pistooli, aikaisemmin olen henk. kohtaisesti nähnyt ainoastaan Glockkeja. Tullissa eivät todellakaan kaikki kanna ampuma-asetta, mutta rikostutkijat ja rikostorjunnan kaverit ainaskin kantavat, kun tuntevat sitä tarvitsevansa. Tietääkseni myös osa liikkuvan valvonnan kavereista, sekä venemiehistä voivat saada luvan kantaa asetta. Perustarkastajat eivät tietääkseni kanna, ainaskaan enää nykyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161