rullalautailu kielletty?

rullailija

Missä kaikkialla yleisillä "liikennealueilla" rullalautailu on kielletty? Onko esimerkiksi kiellettyä skeitata lähi marketin parkkipaikalla ja kävelytiellä? Eräs nainen näin minulle kertoi kun olin rullannut suht kovaa vauhtia hänen läheltään osumatta kuitenkaan.

9

2816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liikennesika

Rullalautailu on sallittu yleisellä paikalla siellä, missä jalankulkukin, rullalautailija kun on juridisesti jalankulkija. Lautailu toki voidaan kieltää, esim. liikennemerkillä, koska omaa merkkiä tälle ei ole, kyseeseen tulee esim. teksti: rullalautailu kielletty.

Vaikka kaupat, julkiset liikennevälineet yms. ovat myös ns. yleistä paikkaa, niiden omistaja voi toki lautailun kieltää tiloissaan, lautailijan tulee myös noudattaa samanlaista varovaisuutta ja huolellisuutta liikkumisessaan, kuin kaikkien muidenkin tienkäyttäjien, eli ihan toisten läheltä ei saa lautailla, sen kummemmin kuin juosta, ajaa autolla tai polkupyörälläkään, jos on mahdollista, että toinen osapuoli tästä pelästyy tai muuten on vahingon vaara olemassa.

• Helmunt Schwein

Onko tosiaan noin, että rullalautailu voidaan kieltää erillisellä lisäkilvessä olevalla tekstillä ?
        Minä kun olen luullut, että muunlaiset lisäkilvet, kuin tieliikenneasetuksen 3 luvun 21 §:n mainitsemat, ovat kiellettyjä.

• tästä
        Helmunt Schwein kirjoitti:

Onko tosiaan noin, että rullalautailu voidaan kieltää erillisellä lisäkilvessä olevalla tekstillä ?
        Minä kun olen luullut, että muunlaiset lisäkilvet, kuin tieliikenneasetuksen 3 luvun 21 §:n mainitsemat, ovat kiellettyjä.

nyt vetää sitten sellainen johtopäätös, että kieltomerkeistä ei tarvitse välittää? ;)

• arotuuli
        tästä kirjoitti:

nyt vetää sitten sellainen johtopäätös, että kieltomerkeistä ei tarvitse välittää? ;)

Olin lukevinani, että muunlaiset lisäkilvet kuin tieliikenneasetuksen 21 §:ssä mainitut ovat kiellettyjä.

• Noppa1234556

Yksityisella alueella liikenenmerkkien muotoa tai tapaa ei ole määritelty.

Esimerkkinä pysäköintilaitoksissakin nykyisin yleisesti käytössä kyltit yksityisten tahojen suorittamasta "pysäköinnin valvonnasta" joiden perusteella voidaan periä valvontamaksu.

• Liikennesika

Kyllähän se kieltää voidaan, eikä kyseessä tarvitse olla lisäkilpi, vaan ihan varsinainen liikennemerkki, joka voi varsin hyvin olla myös tekstimuotoinen, jos ei kyseiseen tarkoitukseen soveltuvaa merkkiä ole olemassa.

Tieliikenneasetus, 3. luku, 11. pykälä:

" 11 § (29.4.1994/328)

Liikennemerkit jaetaan varoitusmerkkeihin, etuajo-oikeus- ja väistämismerkkeihin, kielto- ja rajoitusmerkkeihin, määräysmerkkeihin, ohjemerkkeihin, opastusmerkkeihin ja lisäkilpiin.

Jos liikenteen ohjauksessa tarvitaan liikennemerkkiä, jota ei ole tässä asetuksessa vahvistettu, voidaan käyttää suorakaiteen muotoista tekstillistä kilpeä."

Kerrataan ne liikenne(merkki)säännöt niin muistuu mieleen.

• qewriuqytuoyqwqtwwqtw
        Noppa1234556 kirjoitti:

Yksityisella alueella liikenenmerkkien muotoa tai tapaa ei ole määritelty.

Esimerkkinä pysäköintilaitoksissakin nykyisin yleisesti käytössä kyltit yksityisten tahojen suorittamasta "pysäköinnin valvonnasta" joiden perusteella voidaan periä valvontamaksu.

Nuo yksityisvalvonnan kyltit ovat kyllä täyttä hölynpölyä. Vain tyhmä maksaa niitä huijauslaskuja.

• Anonyymi

Tieliikennelaki koskee liikennettä tiellä (jos laissa ei toisin säädetä). Jos ei ole tie, niin onko minkälaiset liikennemerkit ylipäätään voimassa?

• Anonyymi

Saako jollain alueella skuutata jos kyseisellä alueella on kyltti SKEITTAAMINEN KIELLETTY?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      220
      17892
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      68
      10217
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      261
      6563
    4. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      20
      4453
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      57
      3333
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      68
      3105
    7. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      27
      3007
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      71
      2817
    9. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      2815
    10. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      84
      2330
    Aihe