Missä kaikkialla yleisillä "liikennealueilla" rullalautailu on kielletty? Onko esimerkiksi kiellettyä skeitata lähi marketin parkkipaikalla ja kävelytiellä? Eräs nainen näin minulle kertoi kun olin rullannut suht kovaa vauhtia hänen läheltään osumatta kuitenkaan.
rullalautailu kielletty?
9
2840
Vastaukset
- Liikennesika
Rullalautailu on sallittu yleisellä paikalla siellä, missä jalankulkukin, rullalautailija kun on juridisesti jalankulkija. Lautailu toki voidaan kieltää, esim. liikennemerkillä, koska omaa merkkiä tälle ei ole, kyseeseen tulee esim. teksti: rullalautailu kielletty.
Vaikka kaupat, julkiset liikennevälineet yms. ovat myös ns. yleistä paikkaa, niiden omistaja voi toki lautailun kieltää tiloissaan, lautailijan tulee myös noudattaa samanlaista varovaisuutta ja huolellisuutta liikkumisessaan, kuin kaikkien muidenkin tienkäyttäjien, eli ihan toisten läheltä ei saa lautailla, sen kummemmin kuin juosta, ajaa autolla tai polkupyörälläkään, jos on mahdollista, että toinen osapuoli tästä pelästyy tai muuten on vahingon vaara olemassa.- Helmunt Schwein
Onko tosiaan noin, että rullalautailu voidaan kieltää erillisellä lisäkilvessä olevalla tekstillä ?
Minä kun olen luullut, että muunlaiset lisäkilvet, kuin tieliikenneasetuksen 3 luvun 21 §:n mainitsemat, ovat kiellettyjä. - tästä
Helmunt Schwein kirjoitti:
Onko tosiaan noin, että rullalautailu voidaan kieltää erillisellä lisäkilvessä olevalla tekstillä ?
Minä kun olen luullut, että muunlaiset lisäkilvet, kuin tieliikenneasetuksen 3 luvun 21 §:n mainitsemat, ovat kiellettyjä.nyt vetää sitten sellainen johtopäätös, että kieltomerkeistä ei tarvitse välittää? ;)
- arotuuli
tästä kirjoitti:
nyt vetää sitten sellainen johtopäätös, että kieltomerkeistä ei tarvitse välittää? ;)
Olin lukevinani, että muunlaiset lisäkilvet kuin tieliikenneasetuksen 21 §:ssä mainitut ovat kiellettyjä.
- Noppa1234556
Minä kun olen luullut, että muunlaiset lisäkilvet, kuin tieliikenneasetuksen 3 luvun 21 §:n mainitsemat, ovat kiellettyjä.Yksityisella alueella liikenenmerkkien muotoa tai tapaa ei ole määritelty.
Esimerkkinä pysäköintilaitoksissakin nykyisin yleisesti käytössä kyltit yksityisten tahojen suorittamasta "pysäköinnin valvonnasta" joiden perusteella voidaan periä valvontamaksu. - Liikennesika
Minä kun olen luullut, että muunlaiset lisäkilvet, kuin tieliikenneasetuksen 3 luvun 21 §:n mainitsemat, ovat kiellettyjä.Kyllähän se kieltää voidaan, eikä kyseessä tarvitse olla lisäkilpi, vaan ihan varsinainen liikennemerkki, joka voi varsin hyvin olla myös tekstimuotoinen, jos ei kyseiseen tarkoitukseen soveltuvaa merkkiä ole olemassa.
Tieliikenneasetus, 3. luku, 11. pykälä:
" 11 § (29.4.1994/328)
Liikennemerkit jaetaan varoitusmerkkeihin, etuajo-oikeus- ja väistämismerkkeihin, kielto- ja rajoitusmerkkeihin, määräysmerkkeihin, ohjemerkkeihin, opastusmerkkeihin ja lisäkilpiin.
Jos liikenteen ohjauksessa tarvitaan liikennemerkkiä, jota ei ole tässä asetuksessa vahvistettu, voidaan käyttää suorakaiteen muotoista tekstillistä kilpeä."
Kerrataan ne liikenne(merkki)säännöt niin muistuu mieleen. - qewriuqytuoyqwqtwwqtw
Noppa1234556 kirjoitti:
Yksityisella alueella liikenenmerkkien muotoa tai tapaa ei ole määritelty.
Esimerkkinä pysäköintilaitoksissakin nykyisin yleisesti käytössä kyltit yksityisten tahojen suorittamasta "pysäköinnin valvonnasta" joiden perusteella voidaan periä valvontamaksu.Nuo yksityisvalvonnan kyltit ovat kyllä täyttä hölynpölyä. Vain tyhmä maksaa niitä huijauslaskuja.
- Anonyymi
Tieliikennelaki koskee liikennettä tiellä (jos laissa ei toisin säädetä). Jos ei ole tie, niin onko minkälaiset liikennemerkit ylipäätään voimassa?
- Anonyymi
Saako jollain alueella skuutata jos kyseisellä alueella on kyltti SKEITTAAMINEN KIELLETTY?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site996114Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto605091SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun584217SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt963809Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost103576Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1143120SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502523Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352449Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat632206Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val221551