rullalautailu kielletty?

rullailija

Missä kaikkialla yleisillä "liikennealueilla" rullalautailu on kielletty? Onko esimerkiksi kiellettyä skeitata lähi marketin parkkipaikalla ja kävelytiellä? Eräs nainen näin minulle kertoi kun olin rullannut suht kovaa vauhtia hänen läheltään osumatta kuitenkaan.

9

2713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liikennesika

Rullalautailu on sallittu yleisellä paikalla siellä, missä jalankulkukin, rullalautailija kun on juridisesti jalankulkija. Lautailu toki voidaan kieltää, esim. liikennemerkillä, koska omaa merkkiä tälle ei ole, kyseeseen tulee esim. teksti: rullalautailu kielletty.

Vaikka kaupat, julkiset liikennevälineet yms. ovat myös ns. yleistä paikkaa, niiden omistaja voi toki lautailun kieltää tiloissaan, lautailijan tulee myös noudattaa samanlaista varovaisuutta ja huolellisuutta liikkumisessaan, kuin kaikkien muidenkin tienkäyttäjien, eli ihan toisten läheltä ei saa lautailla, sen kummemmin kuin juosta, ajaa autolla tai polkupyörälläkään, jos on mahdollista, että toinen osapuoli tästä pelästyy tai muuten on vahingon vaara olemassa.

• Helmunt Schwein

Onko tosiaan noin, että rullalautailu voidaan kieltää erillisellä lisäkilvessä olevalla tekstillä ?
        Minä kun olen luullut, että muunlaiset lisäkilvet, kuin tieliikenneasetuksen 3 luvun 21 §:n mainitsemat, ovat kiellettyjä.

• tästä
        Helmunt Schwein kirjoitti:

Onko tosiaan noin, että rullalautailu voidaan kieltää erillisellä lisäkilvessä olevalla tekstillä ?
        Minä kun olen luullut, että muunlaiset lisäkilvet, kuin tieliikenneasetuksen 3 luvun 21 §:n mainitsemat, ovat kiellettyjä.

nyt vetää sitten sellainen johtopäätös, että kieltomerkeistä ei tarvitse välittää? ;)

• arotuuli
        tästä kirjoitti:

nyt vetää sitten sellainen johtopäätös, että kieltomerkeistä ei tarvitse välittää? ;)

Olin lukevinani, että muunlaiset lisäkilvet kuin tieliikenneasetuksen 21 §:ssä mainitut ovat kiellettyjä.

• Noppa1234556

Yksityisella alueella liikenenmerkkien muotoa tai tapaa ei ole määritelty.

Esimerkkinä pysäköintilaitoksissakin nykyisin yleisesti käytössä kyltit yksityisten tahojen suorittamasta "pysäköinnin valvonnasta" joiden perusteella voidaan periä valvontamaksu.

• Liikennesika

Kyllähän se kieltää voidaan, eikä kyseessä tarvitse olla lisäkilpi, vaan ihan varsinainen liikennemerkki, joka voi varsin hyvin olla myös tekstimuotoinen, jos ei kyseiseen tarkoitukseen soveltuvaa merkkiä ole olemassa.

Tieliikenneasetus, 3. luku, 11. pykälä:

" 11 § (29.4.1994/328)

Liikennemerkit jaetaan varoitusmerkkeihin, etuajo-oikeus- ja väistämismerkkeihin, kielto- ja rajoitusmerkkeihin, määräysmerkkeihin, ohjemerkkeihin, opastusmerkkeihin ja lisäkilpiin.

Jos liikenteen ohjauksessa tarvitaan liikennemerkkiä, jota ei ole tässä asetuksessa vahvistettu, voidaan käyttää suorakaiteen muotoista tekstillistä kilpeä."

Kerrataan ne liikenne(merkki)säännöt niin muistuu mieleen.

• qewriuqytuoyqwqtwwqtw
        Noppa1234556 kirjoitti:

Yksityisella alueella liikenenmerkkien muotoa tai tapaa ei ole määritelty.

Esimerkkinä pysäköintilaitoksissakin nykyisin yleisesti käytössä kyltit yksityisten tahojen suorittamasta "pysäköinnin valvonnasta" joiden perusteella voidaan periä valvontamaksu.

Nuo yksityisvalvonnan kyltit ovat kyllä täyttä hölynpölyä. Vain tyhmä maksaa niitä huijauslaskuja.

• Anonyymi

Tieliikennelaki koskee liikennettä tiellä (jos laissa ei toisin säädetä). Jos ei ole tie, niin onko minkälaiset liikennemerkit ylipäätään voimassa?

• Anonyymi

Saako jollain alueella skuutata jos kyseisellä alueella on kyltti SKEITTAAMINEN KIELLETTY?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4248
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      123
      2875
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2292
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      33
      2037
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1863
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1576
    7. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      82
      1570
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      19
      1467
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      147
      1347
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1188
    Aihe