syötti

_ _ _ _ _

Minkälaisia syöttejä voi käyttää perhosten houkutteluun, käykö hedelmät, minkälaisiin paikkoihin niitä voi sijoittaa...

5

3624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten

      - käynyt koivun mahla
      - halpa makea vadelmaviini, laimenna 1:1
      - puolimätä (käynyt) päärynä (ovat hulluna tähän)

      Perhoset saavat suuren määrän energiaa pienistä määristä alkoholia, siksi ne ovat käymistuotteiden perään. Tuskin humalahakuisia ovat ;)

    • kaippa

      Itse olen käyttänyt fariisisokeri pohjaisia tököttejä, eli:
      punaviini FS
      kalja FS
      ym...
      joskus bisse FS hiiva (tarpeeksi seisotusaikaa ~viikko)

      ja fariinia saa laittaa niin paljon kun menee.

      paras on ensimmäinen setti eli punav. FS oman kokemuksen mukaan.

    • haaveilija

      Kovasti mystistä touhua on tuo syöttipyynti. Olen kokeillut monenlaisia sekoituksia, mutta luulenpa, että tärkeämpää kuin käyneen sokeripitoisen nesteen koostumus, ovat olosuhteet. Joskus syyskesällä viinissä liotetut kuivahedelmät suorastaan imuroivat suruvaippoja, neitoja, amiraaleja, herukkaperhosia... Toisinaan olut-sokeriseos taas vetää yöperhossyötit täyteen väkeä. Välillä taas samat syötit näennäisesti samoissa olosuhteissa pysyvät tyhjinä! Taitaa olla jotakinsamaa kuin kalan syönnissä... Kukahan väsäisi perhoskalenterin täksi kesäksi (samaan tyyliin kuin ainakin ennen tapasi olla Nyt nappaa-lehdessä...

      • Keräilijä1

        Ostat vain pullon kaljaa,fariinisokeria,hunajaa, puolikas hiiva ja annat olla vain tiiviissä purkissa yön yli ja sitten vain yöllisille apajille. Saalis on taattu. Riippuen ilmoista/paikasta.........
        T:Pasi..........


    • syötti-seppo

      Loppukesällä ja alku syksyllä, kun on sopivan aurinkoinen ja lämmin ilma niin olen muutaman kerran huomannut, että kun ottaa saappaat pois jalasta pitkän rupeaman jälkeen ja istahtaa talon rappusille, niin herukkapehoset ampaisevat jostakin suoraan sukkiin. Taitaa 'hyvät' aromit houkutella. ;-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe