Minkälaisia syöttejä voi käyttää perhosten houkutteluun, käykö hedelmät, minkälaisiin paikkoihin niitä voi sijoittaa...
syötti
5
3773
Vastaukset
- sitten
- käynyt koivun mahla
- halpa makea vadelmaviini, laimenna 1:1
- puolimätä (käynyt) päärynä (ovat hulluna tähän)
Perhoset saavat suuren määrän energiaa pienistä määristä alkoholia, siksi ne ovat käymistuotteiden perään. Tuskin humalahakuisia ovat ;) - kaippa
Itse olen käyttänyt fariisisokeri pohjaisia tököttejä, eli:
punaviini FS
kalja FS
ym...
joskus bisse FS hiiva (tarpeeksi seisotusaikaa ~viikko)
ja fariinia saa laittaa niin paljon kun menee.
paras on ensimmäinen setti eli punav. FS oman kokemuksen mukaan. - haaveilija
Kovasti mystistä touhua on tuo syöttipyynti. Olen kokeillut monenlaisia sekoituksia, mutta luulenpa, että tärkeämpää kuin käyneen sokeripitoisen nesteen koostumus, ovat olosuhteet. Joskus syyskesällä viinissä liotetut kuivahedelmät suorastaan imuroivat suruvaippoja, neitoja, amiraaleja, herukkaperhosia... Toisinaan olut-sokeriseos taas vetää yöperhossyötit täyteen väkeä. Välillä taas samat syötit näennäisesti samoissa olosuhteissa pysyvät tyhjinä! Taitaa olla jotakinsamaa kuin kalan syönnissä... Kukahan väsäisi perhoskalenterin täksi kesäksi (samaan tyyliin kuin ainakin ennen tapasi olla Nyt nappaa-lehdessä...
- Keräilijä1
Ostat vain pullon kaljaa,fariinisokeria,hunajaa, puolikas hiiva ja annat olla vain tiiviissä purkissa yön yli ja sitten vain yöllisille apajille. Saalis on taattu. Riippuen ilmoista/paikasta.........
T:Pasi..........
- syötti-seppo
Loppukesällä ja alku syksyllä, kun on sopivan aurinkoinen ja lämmin ilma niin olen muutaman kerran huomannut, että kun ottaa saappaat pois jalasta pitkän rupeaman jälkeen ja istahtaa talon rappusille, niin herukkapehoset ampaisevat jostakin suoraan sukkiin. Taitaa 'hyvät' aromit houkutella. ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833