Mistä Tupis on saanut huonon maineensa? Muutenkin itäinen Mikkeli tuntuu olevan vähän huonommassa maineessa ja kaiken maailman Rantakylän tietämättömät hölmöt arvostelevat esim. Tuppuralaa.
Omasta mielestäni Tuppurala on rauhallinen mesta jossa on paikallisia palveluja ja vieläpä Graanin kaupat vieressä, keskustaankaan ei ole pitkä matka! Lisäksi Tupiksessa on loistavat liikuntamahdollisuudet ja rantsukin on monien käytössä kesäisin. Tietysti joskus on ehkä jotain levottomuuksia ollut, manneja jonkin verran ja se yksi ampumavälikohtaus muutama juhannus sitten mutta mielestäni Tuppuralan rauhattomuutta liioitellaan. No, eihän tää mikään Nuijamies tai Emola ole, mutta silti rauhallisempi ja mukavampi kuin joidenkin tietämättömien ennakkoluulot osoittavat.
Tuppurala
21
3453
Vastaukset
- arvailija
....kaupungin vuokratalo sen maineen pilaavat - ja muutama sääntöihin sopeutumaton asukas niissä.
Näin se on kaikkialla, missä on kaupungin taloja - vaikka 90% asukkaista asuisi omistusasunnossa.- mvoo
vuokralla asuvat ole häiriköitä.
- Toiset nukkuu
mvoo kirjoitti:
vuokralla asuvat ole häiriköitä.
Kun toiset nukkuu yöllä, vuokralaishäirikkö vetelee verhoja, käy vessassa, siirtelee huonekaluja, paukuttaa lattiaan, harrastaa yökävelyä - miksi moinen vaiva silloin kun toiset nukkuvat?
- jep jep
Toiset nukkuu kirjoitti:
Kun toiset nukkuu yöllä, vuokralaishäirikkö vetelee verhoja, käy vessassa, siirtelee huonekaluja, paukuttaa lattiaan, harrastaa yökävelyä - miksi moinen vaiva silloin kun toiset nukkuvat?
lol
- Oma napa
Eipä tarvitse osoitella toisia kun vika on omassa pesässä, ymmärtävätköhän alkuasukkaat tämän? Käsitykseni on että suurin ongelma on alkoholi lieveilmiöineen, ai olisiko kierous ja pahansuopaisuus, kateus ja ilkeys.
- johhnny
rantakyläläiset voi tosiaan pitää suunsa kiinni kun eivät asu tupiksessa. tupis on paras kaupunginosa mikkelissä!
- jaakkolaine
johhnny kirjoitti:
rantakyläläiset voi tosiaan pitää suunsa kiinni kun eivät asu tupiksessa. tupis on paras kaupunginosa mikkelissä!
kertoo se että kola-ollikin asuu Tuppuralassa. Onneksi itse muutin sieltä pois pari vuotta sitten Kaukolaan, enkä ole päätöstäni katunut, keskustan tuntumassa vähemmän epäilyttävää sakkia kuin tupiksessa.
- sulle "jaakkolaine"
jaakkolaine kirjoitti:
kertoo se että kola-ollikin asuu Tuppuralassa. Onneksi itse muutin sieltä pois pari vuotta sitten Kaukolaan, enkä ole päätöstäni katunut, keskustan tuntumassa vähemmän epäilyttävää sakkia kuin tupiksessa.
Sua taitaa aikalailla harmittaa kun tulit muuttaneeksi keskustan pölyihin ja asfalteille, Tuppuralassa sentään voi hengittää ja ulkoilla monella tapaa:)
Kerrot itsestäsi paljon: on aivan super törkeää listata joku täysin tavallinen kansalainen, onko NOIN KAUHEAA kun jollakin on uskallusta mennä telkkariin esiintymään?
Oletko kateelinen kun et itse moista ole tehnyt, vai mikä pistää listaamaan noin?
Ärsyttääkö kun kola-Olli tunnetaan ja tiedetään ihan kunniallisesta tempusta, itselläsi ei mitään, tai arvatenkin huonoa mainetta jos sitäkään?
Tekstisi on ala-arvoista mäkätystä.
Aika moni on mikkeliläisitäkin ollut vuosien varrella jossain vaiheessa telkkarissa, kuka milläkin menestyksellä, ja arvaas miksi, koska heillä on ollut USKALLUSTA!! Hah, sulla "älyä" vain pötkiä keksustan pölyihin ja köhistä sitten sieltä happamia juttujasi.
Hankkisit oman elämän. - jäzzi
sulle "jaakkolaine" kirjoitti:
Sua taitaa aikalailla harmittaa kun tulit muuttaneeksi keskustan pölyihin ja asfalteille, Tuppuralassa sentään voi hengittää ja ulkoilla monella tapaa:)
Kerrot itsestäsi paljon: on aivan super törkeää listata joku täysin tavallinen kansalainen, onko NOIN KAUHEAA kun jollakin on uskallusta mennä telkkariin esiintymään?
Oletko kateelinen kun et itse moista ole tehnyt, vai mikä pistää listaamaan noin?
Ärsyttääkö kun kola-Olli tunnetaan ja tiedetään ihan kunniallisesta tempusta, itselläsi ei mitään, tai arvatenkin huonoa mainetta jos sitäkään?
Aika moni on mikkeliläisitäkin ollut vuosien varrella jossain vaiheessa telkkarissa, kuka milläkin menestyksellä, ja arvaas miksi, koska heillä on ollut USKALLUSTA!! Hah, sulla "älyä" vain pötkiä keksustan pölyihin ja köhistä sitten sieltä happamia juttujasi.
Hankkisit oman elämän.ihmeen "keskustan pölyistä" täällä kirjoitellaan? Tupiksen maine on mitä on, Peitsari tuntuu olevan jopa pahemmassa maineessa mitä nyt juttuja on kuunnellut... kola-Olli nyt on niin vanhaa legendaa ettei enää innosta...
- Kolloo
sulle "jaakkolaine" kirjoitti:
Hankkisit oman elämän.Ei arvostelu miestä pahenna. Jokaisen mielipide on se oikea! Kyllä Tuppuralassa on ongelmansa ja ehkä enemmän kuin mualla, mistähän johtunee?
- Halvat asunnot
johhnny kirjoitti:
Huonossa paras eikä muuta.
- hpop
Tuppurala ja Peitsari ovat Mikkelin slummeja. Näillä alueilla taitaa asua eniten sosiaalitoimiston asiakkaita. Näin se vaan menee...
- minä itse
Höpön höpö. Turha kategorioida ihmisiä. Sosiaalihuollon asiakkaita on jokaisessa kaupunginosassa, jokaisessa kaupungissa. Eikä se ihmistä lyttää tai kunniaa vie, jos taloudellisesti ei mene niin hyvin, ettei tarvitse tukea hakea selviytyäkseen peruselämisen menoista.
Kaupunki ja kaupunginosat ovat sellaiset kuin ihmiset itse siitä tekevät. Onhan keskusta-alueellakin omat ystävälliset pultsarinsa riemuna.
Laajalampi on myös luettu aiemmin näihin vähemmän kunniakkaisiin asuinalueisiin, minusta aivan turhaa osoitella sormella - pääasia, että jokaiselle koti ja katto päänsä päälle löytyy. - Tehkääpä jotaqin jos vikaa on
minä itse kirjoitti:
Höpön höpö. Turha kategorioida ihmisiä. Sosiaalihuollon asiakkaita on jokaisessa kaupunginosassa, jokaisessa kaupungissa. Eikä se ihmistä lyttää tai kunniaa vie, jos taloudellisesti ei mene niin hyvin, ettei tarvitse tukea hakea selviytyäkseen peruselämisen menoista.
Kaupunki ja kaupunginosat ovat sellaiset kuin ihmiset itse siitä tekevät. Onhan keskusta-alueellakin omat ystävälliset pultsarinsa riemuna.
Laajalampi on myös luettu aiemmin näihin vähemmän kunniakkaisiin asuinalueisiin, minusta aivan turhaa osoitella sormella - pääasia, että jokaiselle koti ja katto päänsä päälle löytyy.Mitäs olette tehneet asian hyväksi, nimittäin niiden joita soimaatte. Jos ette halua/pysty tekemään mitään asioiden hyväksi niin jättäkää kirjoittelukin muille!
- uuno57
Unohdit mainita Laajalammen. Olet kapea katseinen ihminen.Jokaisessa asuinalueessa on hyvät ja huonot puolensa.Ja meitähän monenlaisia ihmisiä.Erilaisuus on rikkautta,
- ..........
on ihan kiva kaupunginosa, varsinkin se uudempi Graanin alue siinä vieressä. Mutta kyllä siellä "perus"-Tuppuralassakin on kivoja alueita, luonto lähellä ja myös uimaranta (tosin ei kauhean hyvä, mutta kuitenkin). Graanin kaupat todella iso plussa, saa kaikki peruspalvelut tosi nopeasti ja helposti siitä läheltä. Ei pahaa sanaa sanottavaa Tuppuralasta.
- Rahalla mitattavissa
Siitäkö se pilke silmäkulmassa.
- Asuvatko dubiksessa
Jehovantodistajat lehdykäisten kanssa liikkeellä ovatko tuppuralan asukkaita nekin.
- Dubisko
Tuppuralassa asuu varmaan muitakin vähemmistöjä,jos joku on tietämätön ennekkoluulija nii SÄ kun tuommosia kirjottelet ja arvostelet ihmisiä .Kaikki me ollaan saman arvoisia ihmisiä oli väri mikä tahansa.Ei se tee paikasta yhtään huonompaa kuin se on jos siellä asuu erilaisia ihmisiä .Sisulla
- minimeeee
itse olen ihan tyytyväinen tuppuralaan jossa olen asunut 20 vuotta, suoranäkymä saimaalle, iso ja tilava omakotitalo joka ei varmaan ole halpa;) naapureina pari poliisia, tuomari ja pankinjohtaja ja rauhallista on. mutta sen voin kyllä myöntää että nuo kerrostaloalueet kierrän nätisti ja mielellään autolla..ja onneksi niihin onkin hieman matkaa.
tosin joutuuhan sitä rantakylässä väistämään puukkoa,laajalammella väistämään huumeruiskua,moisiossa hulluja, peitsarissa varomaan raiskaajia, keskustassa pummeja, ja ihan joka paikassa koiranpaskoja.. ja tästä kaikesta huolimatta hyvää päivän jatkoa kaikille!
- Anonyymi
Nuottakatu 5 joka perjantai ja lauantai bileet sisäpihalla grilli katokseessa. Omat juomat mukaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst12010790- 2564666
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1774021Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1783523PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija833351Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58443182Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,803138Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i272749Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.681831Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1841674