Ostin kukkakaupasta ruukkunarsisseja, pienikokoisia, matalia. Myyjä sanoi, etteivät kestä pakkasta, joten yöksi on nostettava sisälle jos ulkona pitää.
Nyt kuitenkin luin juuri eräästä lehdestä ruukkunarsissista, että "Tete a tete" kestää jopa -10 pakkasta. ?
Onko tämä tete a tete joku oma lajikkeensa?
narsissin kylmänkestävyys
6
4021
Vastaukset
- hgfazjh
Kylmänkestävyys kai vaihtelee vähän lajikkeesta riippuen. "Tete a tete":stä en tiiä, never heard, mut jotkut narsissit kyllä kestää pientä pakkasta. Itse ostin huiskulan ruukkunarsisseja, pitäis kai kestää -5 astetta tai jotain. Kannattanee kuunnella sitä myyjää niin kauan kuin yöpakkasia riittää.
- Helena Heiluva heinä
Täällä on ollut koko viikon yöpakkaset -4-6-asteeseen ja Tet a tet-keltanarsissini voivat hyvin joka päivä eli ovat olleet viikon ulkona
koko ajan.Olen testannut monena vuonna ja pidän -10 maximina.- ellit
Voithan heittää hallanharson kukkien päälle, ei tarvi rahata sisälle.
- Sarppis1
Suurin osa marketeissa myydyistä narsisseista on tete ate lajia, omani kyljessä ainakin lukee että kestää pikkupakkasia! Ja on tuo kyllä kestänytkin :)
- tete
Tutkittu juttu: Unohtui narsisit yöki pihalle, kun ei pitänyt tulla kuin hiukan pakkasta. Tuli -10.1 astetta ja narsissit oli jäätyneitä tönkköjä. Oli muuten Huiskulan kukkia (pikkuisia pääsiäisnarsisseja). Nostin ne sisälle, kun pakkanen laski lähemmäksi nollaa. Päivän viettivät sisällä ja yöksi laitoin tuulikaappiin (hiukan viileämpi). Hyvin selvisivät pakkaskokemuksestaan. Seuraavan yön (-11.0 astetta) saivat olla sisällä. Että kerran ainakin kestivät!
- tete
Tutkittu juttu: Unohtui narsissit yöksi pihalle, kun ei pitänyt tulla kuin hiukan pakkasta. Tuli -10.1 astetta ja narsissit oli jäätyneitä tönkköjä. Oli muuten Huiskulan kukkia (pikkuisia pääsiäisnarsisseja). Nostin ne sisälle, kun pakkanen laski lähemmäksi nollaa. Päivän viettivät sisällä ja yöksi laitoin tuulikaappiin (hiukan viileämpi). Hyvin selvisivät pakkaskokemuksestaan. Seuraavan yön (-11.0 astetta) saivat olla sisällä. Että kerran ainakin kestivät!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374