Beclomet Easyhaler

Köhää

Mulla on lievää astmaa/allergiaa helpottamassa Beclomet Easyhaler. Mikäköhän astmalääke vaikuttaisi samalla tavalla, mutta ilman köhää. Puhelimessa puhuminen mm. on pelkkää rykimistä, kun ääntä ei meinaa tulla.

11

9746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dasdsfa

      Itselläni sama lääke ja samoja vaivoja. Sanoin asiasta lääkärille, mutta hän oli sitä mieltä ettei lääkettä tarvitse vaihtaa... Eli köhiminen jatkuu :(

      • tietää

        Minulle nimittäin on juuri määrätty kyseistä lääkettä. Aikaisemmin olen käyttänyt Buventol Easyhaleria... Haluankohan sittenkään vaihtaa?!?!


      • köhää
        tietää kirjoitti:

        Minulle nimittäin on juuri määrätty kyseistä lääkettä. Aikaisemmin olen käyttänyt Buventol Easyhaleria... Haluankohan sittenkään vaihtaa?!?!

        buventolilla mainitaan haittavaikutuksiksi vaipinat ja hermostuneisuus hoidon alkuvaiheessa. Köhästä ei mainita mitään. Beclomatin aiheuttama köhä on tosiaan ärsyttävää, enkä viitsi pahemmin käyttää lääkettä kuin esim. viikonloppua vasten.


      • haittavaikutuksia
        köhää kirjoitti:

        buventolilla mainitaan haittavaikutuksiksi vaipinat ja hermostuneisuus hoidon alkuvaiheessa. Köhästä ei mainita mitään. Beclomatin aiheuttama köhä on tosiaan ärsyttävää, enkä viitsi pahemmin käyttää lääkettä kuin esim. viikonloppua vasten.

        Köhään auttaa nielunhuuhteleminen AINA lääkkeenoton jälkeen. Ja huolellisesti. mulla köhäinen ääni häisi parin viikon kuluessa lääkkeen käyttöönotosta. Ja palaa aina takaisin, jos unohdan huuhdella nielun.

        Buventol aiheuttaa vapinaa ja muita oireita, koska lääkeaine on sympatomimeetti. Kaikki sellaiset aiheuttat vapinaa ja sydämen tykytystä.

        Beclomet ei auta yhtään, jos sitä ei käytä säännöllisesti. Se on hoitava lääke, eli se kaikista tärkein. Buventol on kohtauslääke, jota ei pitäisi käyttää yhtä usein.


      • hämmästyin...

        Tämäpä on ihmeellistä. Mulle määrättiin tota että saisin tän köhän POIS. Mulla ei siis ole todettu astmaa (ainakaan vielä), vaan ongelmana on köhä.


      • ...........
        hämmästyin... kirjoitti:

        Tämäpä on ihmeellistä. Mulle määrättiin tota että saisin tän köhän POIS. Mulla ei siis ole todettu astmaa (ainakaan vielä), vaan ongelmana on köhä.

        Buventol on vain avaava lääke, mitä ei pitäisi käyttää astman hoitoon. Beclomet on taas pitkäaikaiseen hoitoon. Olen käyttänyt molempia, eikä kummastakaan haittavaikutuksia. Tosin Buventol on ollut enemmän käytössä, koska astmaoireet ovat tulleet niin harvoin ja yllättäen. Nyt tuntuu tosin pahenevan...


      • Anonyymi
        haittavaikutuksia kirjoitti:

        Köhään auttaa nielunhuuhteleminen AINA lääkkeenoton jälkeen. Ja huolellisesti. mulla köhäinen ääni häisi parin viikon kuluessa lääkkeen käyttöönotosta. Ja palaa aina takaisin, jos unohdan huuhdella nielun.

        Buventol aiheuttaa vapinaa ja muita oireita, koska lääkeaine on sympatomimeetti. Kaikki sellaiset aiheuttat vapinaa ja sydämen tykytystä.

        Beclomet ei auta yhtään, jos sitä ei käytä säännöllisesti. Se on hoitava lääke, eli se kaikista tärkein. Buventol on kohtauslääke, jota ei pitäisi käyttää yhtä usein.

        Ennalta ehkäisevä lääke ei auta jos sitä otetaan vaan silloin sun tällöin. Moni ei edes ravista sitä ennen käyttöä. Kun ottaa ihan sääntöjen mukaisesti ja huuhtelee suun ottamisen jälkeen ja toiset pesevät hampaansakkin käytön jälkeen niin ei pitäisi yskittää.
        Joten hyvä katsoa netistä video missä näytetään miten lääkettä otetaan .


      • Anonyymi
        köhää kirjoitti:

        buventolilla mainitaan haittavaikutuksiksi vaipinat ja hermostuneisuus hoidon alkuvaiheessa. Köhästä ei mainita mitään. Beclomatin aiheuttama köhä on tosiaan ärsyttävää, enkä viitsi pahemmin käyttää lääkettä kuin esim. viikonloppua vasten.

        Viikonloppuisin?
        Lääkehän on ennalta ehkäisevä jota otetaan joka päivä, ei se mitään auta jos sitä otetaan silloin sun tällöin.
        Eikö lääkäri ole selittänyt sinulle mikä suihke on otettava tarpeessa kun ahdistaa, ja mikä om ennalta ehkäisevä . Ei ihme jos ei auta kun ei tiedetä edes miten lääkettä käytetään


    • norsu

      ole aikaisemmin käyttänyt fentolinen,nyt yskän kestäessä pitkään sain bec´lomet suihkeen yskä pahenee niin myös ahdistus, ääni myös madaltuu..

      • Anonyymi

        Tarkoitatko ventolinea , vai onko olemassa joku fentolinekin ?


    • Anonyymi

      Lintu flunssa vaikuttaa ihmisiin jo!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe