Trileptal ja väsymyksensieto?

Onko teillä vastaavanlaista kokemusta, että Trileptal aiheuttaa todella väsyneen olon, jos on hiemankin univelkaa?

Siis olo ei piristy päivän mittaan, vaan väsymys painaa päälle jatkuvasti... :(

Mulla on ongelmia, kun pitäisi työn takia herätä arkisin klo 5 - 6 ja uni tahtoo jäädä alle 8 tuntiin.
151208
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 15

Vanhimmat

Minullekin Trileptal aiheuttaa väsymystä sekä normaalin yön että lyhyen yön jälkeen. Laboratoriotestit eivät ole oikeuttaneet lääkkeiden vähennykseen, joten kärsin siitä. Päivällä lepään, mutta en nuku.

Äänestä

nukkumaan ja alkoholi pois. Kolme kuukautta juomatta ja nyt ei enää juuri väsytä päivisin. Tosin annostukseni on vain 2 x 300mg/pv.

Äänestä
  • Olen ollut täysin raitis -nimenomaan lääkehoidon takia- nämä Trileptalin kuusi vuotta, mutta silti väsymys painaa päälle, vaikka nukkuisin 10 tunnin öitä. Lääkemäärää (2 x 600 mg) ei suostuta laskemaan sitten millään, vaikka viimeisestä kohtauksestakin on puolet enemmän kuin Trileptalin käytöstä.

    Äänestä

  • ole auttanut kirjoitti:

    Olen ollut täysin raitis -nimenomaan lääkehoidon takia- nämä Trileptalin kuusi vuotta, mutta silti väsymys painaa päälle, vaikka nukkuisin 10 tunnin öitä. Lääkemäärää (2 x 600 mg) ei suostuta laskemaan sitten millään, vaikka viimeisestä kohtauksestakin on puolet enemmän kuin Trileptalin käytöstä.

    Onpa taas yks omavaltainen neurologi sulla !
    En kehoita vaan itse kokeilisin jättää illasta yhden
    puolikkaan pois ja katsoisin kuinka toimii.

    Monesti on juuri näin, että vähemmälläkin pärjää
    ja olotila pysyy pirteänä ja kohtauksia ei silti tule.

    Nyt soita neurologillesi ja kysyt luvan
    tuohon puolikkaaseen jos saat niin helposti
    saat luvan vielä sen yhden puolikkaan myös jättää ottamatta.

    Äänestä

Väsymys jää päälle ja auta kuin
päiväunet kun tulee töistä jos
on ollut huonosti nukuttu yö takana.

Et sä voi kauhean aikaisin mennä
nukkumaan,kun illalla on pitkään
valoisaa niin eihän valoisassa nukuta.
Osta ne mustat silmälaput niin takuulla
on pimeetä ja saa niitä tummennettuja rullaverhoja niin tulee huoneestakin
ihan pimeä.

Äänestä

arvatkaapa väsyttääkö kun tällä hetkellä on trileptal,deprakine ,keppra ja rivatril,ja pelot päälle

Äänestä
  • tuolla sekoituksella oikein coctail
    sulle laitettu.
    Mitä muuta nämä tekee kuin väsyttävät
    sillä aika myrkkyjä syöt,
    onko pahoja sivuoireita ?

    Äänestä

  • sauvatar kirjoitti:

    tuolla sekoituksella oikein coctail
    sulle laitettu.
    Mitä muuta nämä tekee kuin väsyttävät
    sillä aika myrkkyjä syöt,
    onko pahoja sivuoireita ?

    hyvinä puolina että kohtauksia ei ole ollut 3 vk,deprakinea saan alkaa vahentämään tällä viikolla .huonot puolet on että väsymys ,apatia, pyysin tk lääkäriltä lähetteen natrium mittaukseen se oli matala vaikka syön silliä ,suolakurkkua. lisään suolaa ruokaan ,odotan aikaa paksunsuolentahytykseen,tekevät kait kun uskaltavat lääkemuutosten välillä,oiskohan suoli vähän ärtynyt lääkkeistä,rivatril antaa hyvän sikeän unen ,miin että kuorsaan että mieskin on uhkaillut siirtyvänsä toiseen huoneeseen nukkumaan ,ilmeisesti ei ole vielä uskaltanut.kyllä sillä lääkärillä on toukokuun loppuun mennessä ajatus että deprakine ja rivatril lopetettaisiin,itse olisin valmis jo luopumaan deprakinesta

    Äänestä

  • noopu kirjoitti:

    hyvinä puolina että kohtauksia ei ole ollut 3 vk,deprakinea saan alkaa vahentämään tällä viikolla .huonot puolet on että väsymys ,apatia, pyysin tk lääkäriltä lähetteen natrium mittaukseen se oli matala vaikka syön silliä ,suolakurkkua. lisään suolaa ruokaan ,odotan aikaa paksunsuolentahytykseen,tekevät kait kun uskaltavat lääkemuutosten välillä,oiskohan suoli vähän ärtynyt lääkkeistä,rivatril antaa hyvän sikeän unen ,miin että kuorsaan että mieskin on uhkaillut siirtyvänsä toiseen huoneeseen nukkumaan ,ilmeisesti ei ole vielä uskaltanut.kyllä sillä lääkärillä on toukokuun loppuun mennessä ajatus että deprakine ja rivatril lopetettaisiin,itse olisin valmis jo luopumaan deprakinesta

    ovat vähentämässä tuota coctailia.
    Osta apteekista Natriumkloridi
    tabletteja ja syö niitä säännöllisesti
    1-2/pv niin se tasaa suolan saannin
    vai joko olet kokeillut ?
    Siten voit vähentää turhat suolaiset
    ruokailut jotka muutenkaan eivät ole terveellisiä.

    Taisin itse syödä noita 2vk,
    kun mun suolatasapaino saatiin
    niillä kuntoon ja sen jälkeen
    en ole tarvinnut.

    Äänestä

  • sauvatar kirjoitti:

    ovat vähentämässä tuota coctailia.
    Osta apteekista Natriumkloridi
    tabletteja ja syö niitä säännöllisesti
    1-2/pv niin se tasaa suolan saannin
    vai joko olet kokeillut ?
    Siten voit vähentää turhat suolaiset
    ruokailut jotka muutenkaan eivät ole terveellisiä.

    Taisin itse syödä noita 2vk,
    kun mun suolatasapaino saatiin
    niillä kuntoon ja sen jälkeen
    en ole tarvinnut.

    mun 12vuotias lapsi käyttää myös trileptalia . aamulla 1 kpl 600 mg ja illalla 1 ja puolikas. aamulla noin tunnin kuluttua ottamisesta alkaa väsyttämään aika tavalla .ei ihme et koulussa aamu vöi mennä kuin unessa . toivon et tää lääkitys loppuis ku koskaan ei olla todettu varmasti et ois epi.

    Äänestä

  • sauvatar kirjoitti:

    ovat vähentämässä tuota coctailia.
    Osta apteekista Natriumkloridi
    tabletteja ja syö niitä säännöllisesti
    1-2/pv niin se tasaa suolan saannin
    vai joko olet kokeillut ?
    Siten voit vähentää turhat suolaiset
    ruokailut jotka muutenkaan eivät ole terveellisiä.

    Taisin itse syödä noita 2vk,
    kun mun suolatasapaino saatiin
    niillä kuntoon ja sen jälkeen
    en ole tarvinnut.

    olen jo ostanut suolatabletteja,ja koska miehellänikin sairauksia tuodaan kaupungin ateriapalvusta ruoka ,ainakin siihen asti kun tässä virkistytään ja uudet lääkkeet alkavat vaikuttamaan ,aina sitä uskoa näyttää olevan että kaikki kääntyy parhain päin

    Äänestä

  • äippä kirjoitti:

    mun 12vuotias lapsi käyttää myös trileptalia . aamulla 1 kpl 600 mg ja illalla 1 ja puolikas. aamulla noin tunnin kuluttua ottamisesta alkaa väsyttämään aika tavalla .ei ihme et koulussa aamu vöi mennä kuin unessa . toivon et tää lääkitys loppuis ku koskaan ei olla todettu varmasti et ois epi.

    jutella lääkkeen vähentämistä
    neurologin kanssa ja miksi lapsi
    syö noin paljon jos ei selvää epiä ole ?
    Ei Trileptal kaikille sovi ?

    Äänestä

  • noopu kirjoitti:

    olen jo ostanut suolatabletteja,ja koska miehellänikin sairauksia tuodaan kaupungin ateriapalvusta ruoka ,ainakin siihen asti kun tässä virkistytään ja uudet lääkkeet alkavat vaikuttamaan ,aina sitä uskoa näyttää olevan että kaikki kääntyy parhain päin

    Hyvin olette saaneet järjestymään arjen
    ja se on hienoa =)
    Täytyy luottaa tulevaisuuteen
    niin jaksaa mennä eteenpäin =)

    Äänestä

  • sauvatar kirjoitti:

    jutella lääkkeen vähentämistä
    neurologin kanssa ja miksi lapsi
    syö noin paljon jos ei selvää epiä ole ?
    Ei Trileptal kaikille sovi ?

    lapselta on leikattu nesterakkula kallon ja aivojen välistä .leikkauksen jälkeen tuli lieviä poissaolokohtauksia joita ei kukaan huomaa en edes minä ennenkuin hän itse kertoo. ens viikolla mennään eeghen . ja sitten ct-kokeeseen ,jos ei mitään mainittavaa aloitetaan lääkkeen purku .arvatkaa vaan oltaisko me ikionnellisia jos ei tarviis enää käyttää lääkettä .

    Äänestä

  • äippä kirjoitti:

    lapselta on leikattu nesterakkula kallon ja aivojen välistä .leikkauksen jälkeen tuli lieviä poissaolokohtauksia joita ei kukaan huomaa en edes minä ennenkuin hän itse kertoo. ens viikolla mennään eeghen . ja sitten ct-kokeeseen ,jos ei mitään mainittavaa aloitetaan lääkkeen purku .arvatkaa vaan oltaisko me ikionnellisia jos ei tarviis enää käyttää lääkettä .

    jokaisen epiläisen toive on ensin kohtauksettomuus ja sitten lääkkeettömyys.
    Mulle riittä kohtauksettomuus.

    Onnea teille !

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


V-Ä-S-Y-N-Y-T kirjoitti:

Onko teillä vastaavanlaista kokemusta, että Trileptal aiheuttaa todella väsyneen olon, jos on hiemankin univelkaa?

Siis olo ei piristy päivän mittaan, vaan väsymys painaa päälle jatkuvasti... :(

Mulla on ongelmia, kun pitäisi työn takia herätä arkisin klo 5 - 6 ja uni tahtoo jäädä alle 8 tuntiin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu