Trileptal ja väsymyksensieto?

V-Ä-S-Y-N-Y-T

Onko teillä vastaavanlaista kokemusta, että Trileptal aiheuttaa todella väsyneen olon, jos on hiemankin univelkaa?

Siis olo ei piristy päivän mittaan, vaan väsymys painaa päälle jatkuvasti... :(

Mulla on ongelmia, kun pitäisi työn takia herätä arkisin klo 5 - 6 ja uni tahtoo jäädä alle 8 tuntiin.

15

1192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia täälläkin

Minullekin Trileptal aiheuttaa väsymystä sekä normaalin yön että lyhyen yön jälkeen. Laboratoriotestit eivät ole oikeuttaneet lääkkeiden vähennykseen, joten kärsin siitä. Päivällä lepään, mutta en nuku.

• kukkis ja kaalis

nukkumaan ja alkoholi pois. Kolme kuukautta juomatta ja nyt ei enää juuri väsytä päivisin. Tosin annostukseni on vain 2 x 300mg/pv.

• ole auttanut

Olen ollut täysin raitis -nimenomaan lääkehoidon takia- nämä Trileptalin kuusi vuotta, mutta silti väsymys painaa päälle, vaikka nukkuisin 10 tunnin öitä. Lääkemäärää (2 x 600 mg) ei suostuta laskemaan sitten millään, vaikka viimeisestä kohtauksestakin on puolet enemmän kuin Trileptalin käytöstä.

• sauvatar
        ole auttanut kirjoitti:

Olen ollut täysin raitis -nimenomaan lääkehoidon takia- nämä Trileptalin kuusi vuotta, mutta silti väsymys painaa päälle, vaikka nukkuisin 10 tunnin öitä. Lääkemäärää (2 x 600 mg) ei suostuta laskemaan sitten millään, vaikka viimeisestä kohtauksestakin on puolet enemmän kuin Trileptalin käytöstä.

Onpa taas yks omavaltainen neurologi sulla !
        En kehoita vaan itse kokeilisin jättää illasta yhden
        puolikkaan pois ja katsoisin kuinka toimii.

Monesti on juuri näin, että vähemmälläkin pärjää
        ja olotila pysyy pirteänä ja kohtauksia ei silti tule.

Nyt soita neurologillesi ja kysyt luvan
        tuohon puolikkaaseen jos saat niin helposti
        saat luvan vielä sen yhden puolikkaan myös jättää ottamatta.

• sauvatar

Väsymys jää päälle ja auta kuin
      päiväunet kun tulee töistä jos
      on ollut huonosti nukuttu yö takana.

Et sä voi kauhean aikaisin mennä
      nukkumaan,kun illalla on pitkään
      valoisaa niin eihän valoisassa nukuta.
      Osta ne mustat silmälaput niin takuulla
      on pimeetä ja saa niitä tummennettuja rullaverhoja niin tulee huoneestakin
      ihan pimeä.

• noopu

arvatkaapa väsyttääkö kun tällä hetkellä on trileptal,deprakine ,keppra ja rivatril,ja pelot päälle

• sauvatar

tuolla sekoituksella oikein coctail
        sulle laitettu.
        Mitä muuta nämä tekee kuin väsyttävät
        sillä aika myrkkyjä syöt,
        onko pahoja sivuoireita ?

• noopu
        sauvatar kirjoitti:

tuolla sekoituksella oikein coctail
        sulle laitettu.
        Mitä muuta nämä tekee kuin väsyttävät
        sillä aika myrkkyjä syöt,
        onko pahoja sivuoireita ?

hyvinä puolina että kohtauksia ei ole ollut 3 vk,deprakinea saan alkaa vahentämään tällä viikolla .huonot puolet on että väsymys ,apatia, pyysin tk lääkäriltä lähetteen natrium mittaukseen se oli matala vaikka syön silliä ,suolakurkkua. lisään suolaa ruokaan ,odotan aikaa paksunsuolentahytykseen,tekevät kait kun uskaltavat lääkemuutosten välillä,oiskohan suoli vähän ärtynyt lääkkeistä,rivatril antaa hyvän sikeän unen ,miin että kuorsaan että mieskin on uhkaillut siirtyvänsä toiseen huoneeseen nukkumaan ,ilmeisesti ei ole vielä uskaltanut.kyllä sillä lääkärillä on toukokuun loppuun mennessä ajatus että deprakine ja rivatril lopetettaisiin,itse olisin valmis jo luopumaan deprakinesta

• sauvatar
        noopu kirjoitti:

hyvinä puolina että kohtauksia ei ole ollut 3 vk,deprakinea saan alkaa vahentämään tällä viikolla .huonot puolet on että väsymys ,apatia, pyysin tk lääkäriltä lähetteen natrium mittaukseen se oli matala vaikka syön silliä ,suolakurkkua. lisään suolaa ruokaan ,odotan aikaa paksunsuolentahytykseen,tekevät kait kun uskaltavat lääkemuutosten välillä,oiskohan suoli vähän ärtynyt lääkkeistä,rivatril antaa hyvän sikeän unen ,miin että kuorsaan että mieskin on uhkaillut siirtyvänsä toiseen huoneeseen nukkumaan ,ilmeisesti ei ole vielä uskaltanut.kyllä sillä lääkärillä on toukokuun loppuun mennessä ajatus että deprakine ja rivatril lopetettaisiin,itse olisin valmis jo luopumaan deprakinesta

ovat vähentämässä tuota coctailia.
        Osta apteekista Natriumkloridi
        tabletteja ja syö niitä säännöllisesti
        1-2/pv niin se tasaa suolan saannin
        vai joko olet kokeillut ?
        Siten voit vähentää turhat suolaiset
        ruokailut jotka muutenkaan eivät ole terveellisiä.

Taisin itse syödä noita 2vk,
        kun mun suolatasapaino saatiin
        niillä kuntoon ja sen jälkeen
        en ole tarvinnut.

• äippä
        sauvatar kirjoitti:

en ole tarvinnut.

mun 12vuotias lapsi käyttää myös trileptalia . aamulla 1 kpl 600 mg ja illalla 1 ja puolikas. aamulla noin tunnin kuluttua ottamisesta alkaa väsyttämään aika tavalla .ei ihme et koulussa aamu vöi mennä kuin unessa . toivon et tää lääkitys loppuis ku koskaan ei olla todettu varmasti et ois epi.

• noopu
        sauvatar kirjoitti:

en ole tarvinnut.

olen jo ostanut suolatabletteja,ja koska miehellänikin sairauksia tuodaan kaupungin ateriapalvusta ruoka ,ainakin siihen asti kun tässä virkistytään ja uudet lääkkeet alkavat vaikuttamaan ,aina sitä uskoa näyttää olevan että kaikki kääntyy parhain päin

• sauvatar
        äippä kirjoitti:

mun 12vuotias lapsi käyttää myös trileptalia . aamulla 1 kpl 600 mg ja illalla 1 ja puolikas. aamulla noin tunnin kuluttua ottamisesta alkaa väsyttämään aika tavalla .ei ihme et koulussa aamu vöi mennä kuin unessa . toivon et tää lääkitys loppuis ku koskaan ei olla todettu varmasti et ois epi.

jutella lääkkeen vähentämistä
        neurologin kanssa ja miksi lapsi
        syö noin paljon jos ei selvää epiä ole ?
        Ei Trileptal kaikille sovi ?

• sauvatar
        noopu kirjoitti:

olen jo ostanut suolatabletteja,ja koska miehellänikin sairauksia tuodaan kaupungin ateriapalvusta ruoka ,ainakin siihen asti kun tässä virkistytään ja uudet lääkkeet alkavat vaikuttamaan ,aina sitä uskoa näyttää olevan että kaikki kääntyy parhain päin

Hyvin olette saaneet järjestymään arjen
        ja se on hienoa =)
        Täytyy luottaa tulevaisuuteen
        niin jaksaa mennä eteenpäin =)

• äippä
        sauvatar kirjoitti:

jutella lääkkeen vähentämistä
        neurologin kanssa ja miksi lapsi
        syö noin paljon jos ei selvää epiä ole ?
        Ei Trileptal kaikille sovi ?

lapselta on leikattu nesterakkula kallon ja aivojen välistä .leikkauksen jälkeen tuli lieviä poissaolokohtauksia joita ei kukaan huomaa en edes minä ennenkuin hän itse kertoo. ens viikolla mennään eeghen . ja sitten ct-kokeeseen ,jos ei mitään mainittavaa aloitetaan lääkkeen purku .arvatkaa vaan oltaisko me ikionnellisia jos ei tarviis enää käyttää lääkettä .

• sauvatar
        äippä kirjoitti:

lapselta on leikattu nesterakkula kallon ja aivojen välistä .leikkauksen jälkeen tuli lieviä poissaolokohtauksia joita ei kukaan huomaa en edes minä ennenkuin hän itse kertoo. ens viikolla mennään eeghen . ja sitten ct-kokeeseen ,jos ei mitään mainittavaa aloitetaan lääkkeen purku .arvatkaa vaan oltaisko me ikionnellisia jos ei tarviis enää käyttää lääkettä .

jokaisen epiläisen toive on ensin kohtauksettomuus ja sitten lääkkeettömyys.
        Mulle riittä kohtauksettomuus.

Onnea teille !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      123
      1845
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1579
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1365
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1312
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      127
      1146
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      48
      1035
    7. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1011
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      987
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      858
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      783
    Aihe