Joko löytyy Nano-voiteita...

Hemmo

... urheiluliikkeistä tavallisen hiihtelijän saataville ja paljonko ne maksavat?

9

3385

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teli

jo löytyy ainakin vuokatin hiihtoputken myymälästä.Hiihdin vuokatti hiihdon niillä voiteilla ja toimi loistavasti.Hinta on pulvereiden luokkaa mutta purkissa on 10g vähemmän ainetta,tipat on muistaakseni 80e pullo.Parkut on korkeafluorisen hinnoissa ja on pienempi pakkaus.

• halpaan

ei sellaista voidetta kuin nano ole olemassakaan. Nano tarkoittaa mittayksikköä 1/1.000.000 mm ja se voi olla vaikka koiranpaskaa. Kaikkia voiteita sa nanona, kunhan vain laittaa tarpeeksi ohuen kerroksen.
        Onnistuu parhaiten öljyn avulla.

• Oulussa

Näin niitä Rintamäellä Oulussa. Hinta oli sen verran suolainen, että jäi vielä ostamatta. Rupeaa tulemaan harrastukselle ehkä vähän liikaa hintaa jo... Vaikka hieno harrastus onkin.

Peruslenkit teen tulevinakin talvina perusparkuilla ja korkeintaan matalafluorisiin sortuen, massahiihtoja varten vien sukseni ammattilaiselle voideltavaksi. Omalle kohdalleni tuo on ns. käytännöllisin vaihtoehto.

• Pettynyt

Itselleni ei tulisi kysymykseenkään antaa kenenkään muun voidella suksiani. Voitelu ja yleensä suksien huolto on yhtä olennainen harrastusta kuin itse hiihto.Kokeilin urani alussa "ammattilaisia" ja aina jouduin pettymään.Onhan se nyt selvää ettei kukaan ammattilainen tosissaan kuntoilijan suksia vimpan päälle voitele.Rahan takia sitä tehdään eli halvalla eli huonosti.

• jts

purnukan kyljessä pitäisi lukea:::

ei suositella tavalliselle hiihto-niilolle!

1.tarkotettu vain kilpahiihtoon..
      2.suksen oltava "mittatilaustyötä" jotta olisi hyötyä..
      3.kallis kuin mikä..
      4.vaatii proffan tietämystä..ei riitä mitä "kyljessä" lukee..
      5.saa olla erimieltä...!!

• teli

Olet kyllä oikeassa joka kohdassa. Kiva kun on tommosia asiantuntioita jotka puhuu asiaa hiihdosta eikä tyhjänpäiväisiä löpinöitä.PS mulle voiteli vuokatti hiihtoon startin Harri Aaltonen eli oli asiantuntija.

• jts
        teli kirjoitti:

Olet kyllä oikeassa joka kohdassa. Kiva kun on tommosia asiantuntioita jotka puhuu asiaa hiihdosta eikä tyhjänpäiväisiä löpinöitä.PS mulle voiteli vuokatti hiihtoon startin Harri Aaltonen eli oli asiantuntija.

ei tavallinen kuntohiihtäjä tarvitse kuin ehkä todellisella ongelmakelillä!
        jos on itellee täysin rehellinen tossa luistovoitelussa niin normaaleilla perusvahoilla pääsee huipputuloksiin omalla kohalla!
        sen oon testannu satoja kertoja..edellyttäen että suksi on käyttäjälleen sopiva!
        kyllä rahat saa menemään aivan hukkaan..siinä tulee semmonen psykolooginen juttu tonne pääkoppaan..kuvitellaan että nyt luistaa vallan hirmusesti..vaikka ei todellisuudessa mennä oikeestaan sen kovempaa!
        huippuvoitelua voi verrata jo omaan tieteen lajiin..jota sitte tavalliset niilot yrittää matkia!ja voidetehtaat rikastuu entisestään!
        samahan se on tuolla ruokakaupassa..on sata eri juustolajia...???kun muutamallakin pärjää!
        joo..kahen viikon päästä pohjoisnorjaan..pääsee taas uusiin ulottuvuuksiin..pois tästä jatkuvasta kiireellisestä elämänrytmistä joka on melkein pakko hyväksyä..vaikkei haluaiskaa!
        kaikille hyvää ja elämäntäyteistä kesää!!
        muistakaa liikkua..pysyy polla kunnossa!

jts

• ei rahalla
        jts kirjoitti:

ei tavallinen kuntohiihtäjä tarvitse kuin ehkä todellisella ongelmakelillä!
        jos on itellee täysin rehellinen tossa luistovoitelussa niin normaaleilla perusvahoilla pääsee huipputuloksiin omalla kohalla!
        sen oon testannu satoja kertoja..edellyttäen että suksi on käyttäjälleen sopiva!
        kyllä rahat saa menemään aivan hukkaan..siinä tulee semmonen psykolooginen juttu tonne pääkoppaan..kuvitellaan että nyt luistaa vallan hirmusesti..vaikka ei todellisuudessa mennä oikeestaan sen kovempaa!
        huippuvoitelua voi verrata jo omaan tieteen lajiin..jota sitte tavalliset niilot yrittää matkia!ja voidetehtaat rikastuu entisestään!
        samahan se on tuolla ruokakaupassa..on sata eri juustolajia...???kun muutamallakin pärjää!
        joo..kahen viikon päästä pohjoisnorjaan..pääsee taas uusiin ulottuvuuksiin..pois tästä jatkuvasta kiireellisestä elämänrytmistä joka on melkein pakko hyväksyä..vaikkei haluaiskaa!
        kaikille hyvää ja elämäntäyteistä kesää!!
        muistakaa liikkua..pysyy polla kunnossa!

jts

luistoa saa. Olen itse käyttänyt eri menetelmää jo useita vuosia ja aina puhtainta perusvahaa. Nykyistä sulata, siklaa, harjaa-voitelusysteemiä voisi verrata vuosisadan alun sähkötykseen, jota edelleen tarjotaan kännykkä aikana parhaimmaksi vihtoehdoksi tiedon siirtoon! Kun on hyvin hiottu suksen pohjakuvio, on oikea menetelmä vahan höyrystäminen suksen pohjaan. Ei maksa juuri mitää, vie aikaa pari minuuttia ja voi valita kerrospaksuuden piko/nano tasolta. Vahaa vain kattilaan, kuumaksi ja kylmä suksi vauhdilla yli, ettei liikaa vahaahöyryä tiivisty sukseen.Miten muuten saat saman paksuisen kerroksen kuivion pohjaan?

• Swix
        ei rahalla kirjoitti:

luistoa saa. Olen itse käyttänyt eri menetelmää jo useita vuosia ja aina puhtainta perusvahaa. Nykyistä sulata, siklaa, harjaa-voitelusysteemiä voisi verrata vuosisadan alun sähkötykseen, jota edelleen tarjotaan kännykkä aikana parhaimmaksi vihtoehdoksi tiedon siirtoon! Kun on hyvin hiottu suksen pohjakuvio, on oikea menetelmä vahan höyrystäminen suksen pohjaan. Ei maksa juuri mitää, vie aikaa pari minuuttia ja voi valita kerrospaksuuden piko/nano tasolta. Vahaa vain kattilaan, kuumaksi ja kylmä suksi vauhdilla yli, ettei liikaa vahaahöyryä tiivisty sukseen.Miten muuten saat saman paksuisen kerroksen kuivion pohjaan?

Hiihto jos joku on todellista välineuheilua. Suksen toimivuus;jäykkyys,painealueet,pohjan kunto/kuviointi on kaiken perusta senjälkeen voidaan puhua suksen voitelusta. Perusvahoilla pärjää jos käy hiihtämässä vain hyvillä pakkaskeleillä niinkuin suurinosa kuntoilijoista tekee.Hiljaista on laduilla mättö/huonommilla keleillä mutta jos näilläkin keleillä haluaa hiihtää toimivalla suksella niin tarvitaan muutakin kuin perusvahaa..se on varma.Se mitä tarvitaan onkin sitten aivan oma tieteen/taiteen haaransa jossa mielipiteitä on yhtä paljon kuin miehiäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3190
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      30
      1752
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1310
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe